بیانیه وزیر داخله در پیوند به قتل فرخنده
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۷    ۱۳۹۴/۱/۵ کد خبر: 91754 منبع: پرینت

پولیس با خواست های عدالت طلبانه مردم در مورد قضیه شهید فرخنده همسو است و از این خواست ها حمایت می کند.

تا جایی که به پولیس مربوط می شود، پولیس خود را متعهد به عملی ساختن خواست های مردم در قسمت رد یابی و بازداشت عاملان شهادت فرخنده می داند.

من شخصا جریان تحقیقات در مورد قضیه شهادت فرخنده و به خصوص در مورد کم کاری پولیس را از نزدیک نظارت می کنم و ریاست تحقیقات جرایم جنایی وزارت داخله را موظف ساخته ام تا در مورد این قضیه به گونه جدی تحقیق کند.

وزارت داخله تا کنون 28 مظنون را بازداشت نموده است و ما تا بازداشت آخرین فردی که در قضیه دخیل بوده است به تلاش های خود ادامه می دهیم. به تعداد 20 تن از منسوبان پولیس به شمول آمر حوزه دوم امنیتی شهر کابل، وظایف شان به تعلیق در آمد و تحقیقات از آنان پیرامون عوامل ضعف و ناتوانی پولیس در نجات جان فرخنده جریان دارد.

یکی از مسوولان مطبوعاتی فرماندهی امنیت کابل که در فیسبوک خود اظهارات غیر مسوولانه داشته و عملکرد جنایت کارانه قاتلان فرخنده را توجیه نموده بود، از وظیفه برکنار شد.

چنان که گفتم تحقیقات پیرامون قضیه به شدت جریان دارد و بخش عمده تحقیقات ما را چگونگی اقدام ها و ناکامی پولیس همان ساحه در نجات جان فرخنده، تشکیل می دهد.

با معلوم شدن نتیجه، اقدام جدی و لازم در این راستا روی دست گرفته خواهد شد. به مردم وعده می دهم که نواقص موجود در کار پولیس را برطرف کنیم و در راستای ایجاد پولیس توانا و پاسخگو تلاش جدی خواهیم کرد.

باید گفت که پولیس به شدت کار دارد تا در مورد چگونگی وقوع حادثه دردناک شهادت فرخندده معلومات جمع آوری نماید. از هموطنان عزیز خواهشمند هستیم که اگر به معلوماتی در این خصوص دسترسی دارند، با ما شریک بسازند.

راه هایی که مردم می توانند با ما معلومات خود را شریک بسازند به قرار زیر است:
تماس با شماره 119
تماس به شماره 0202202940
صفحه فیسبوک وزارت
و وبسایت وزارت

البته شهرت کسانی که معلومات دست داشته خود را با ما شریک می سازند، محفوظ است.

وزارت داخله معلومات بدست آمده را با دقت و جدیت مورد بررسی قرار داده و از آن در جهت ردیابی عاملان قضیه استفاده خواهد کرد.

حادثه دردناک 29 حوت وزارت داخله را به شدت تکان داده است و با عاملان شهادت فرخنده از هیچ نوع تساهل و ترحم کار گرفته نخواهد شد.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   به وجودجناب وزیرصاحب داخله که شخصیت دانشمندوکارفهم سیاسی نظامی اندباورداریم. خداکندجنایت افراطیگری بنام اسلام درآینده نیزرخ ندهد.
اندخویی

>>>   خدا کند این گفتار جامه عمل بپوشد ورنه اعتنبار پولیس بشدت کاهش پیدا میکند وهیچکس بپولیس اعتماد نمی کند واز این ببعد هر کس خودش دست به انتقام میزند خدا مسولین این موضوع را درک کند که وظیفه پولیس بسیار سنگین است
بینام از وردک

>>>   افرین بر تو وزیر دلسوز و مهربان اگر واقعا توانستید قاتلان بانو فرخنده را افشا و به چنگ قانون سپردید واقعا یک وزیر برحق و شایسته هستید در غیر ان خدا.وند حاکمان جبار بی رحم را به ذلت خود گرفتار نماید پولیس بیکار و بی رحم و بی خرد را که حوصله و جرات رهای یک زن را از قید اشوبگران ندارد و خود شان نیز به فاجعه کمک مینمایند
با احترام

>>>   مردم نجیب افغانستان مایوس نباشند اعلامیه وزارت داخله قاطع بوده انشاالله قاتلین به همکاری همه جانبه مردم به پنجه قانون سپرده می شود فرخنده شهید شهادت مظلومانه ات ثبت تاریخ گردید
بااحترام ظاهر

>>>   خداوند اجرش را نصیب تان کند. اگر این کار را شما در واقعیت انجام دهید، تا آخرین توانم با شما و با پولیس هائیکه خدمتگار ملت و کشور هستند از هیچ نوع همکاری دریغ نخواهم کرد.
افغانیار.

>>>   جناب علومی ! از اینکه یکی از مسئو لان مطبو عاتی پو لیس را از وظیفه اش سبکد وش کرده اید قابل قدر است. ایا در باره اظهارات ملا نیازی و سنا تور زابلی ومعینه وزارت اطلاعات و فر هنگ هم اقدام میفر مائید ؟ ویا اینکه به زور مندان کاری نمید اشته باشید ؟ نازم اند ستی که دست زور مندان بشکند بیچاره ها و ضعفا ی مثل فر خنده شهید را که اوبا شان کو چه و بازار هم به کمک پو لیس های سر سرک میتوانند از بین ببرند
صفدری

>>>   سلام . روزی اول که عکس آتش زدن این دختری مظلوم را از صفحه اینتر نت دیدم چندتا سرباز نیز با اسلحه در کنارش استاده بود این برایم بسیار معما شده که چرا سربازان دخالت نکردند فقط نظاره گری این عملی بسیار بسیار وحشتناک بود یعنی اینکه افراد های از ارگانهای امنیتی در آنجا حاضر بوده و به چه دلیلی دخالت نکرده ؟؟؟؟؟ اگر دلیلی دارید بنویسد .
طاهر از ایران

>>>   قسمکه از نوشته های دوستان و دخالت نکردن پلیس بر میاد دست های مخرب پشت این پرده است این طور موضوع بر نامه ریزی شده بوده که پلیس که برای منافع جامعه و مردم کار میکند در همچو کاری بی تفاوت نگاه میکند و اگر موضوع در کار نبود باید پلیس فایر هوای میکرد تا مردم های... یاغی از هم متفرق می شدند اما موضوع قسم دگر بوده و هیچ کاری نتواسته بکند در جلو چشمان پلیس که خدمت گذا رمنافع مردم وجامعه هستند دختر خانم بیچاره جان داد.

>>>   اهمیت و حجم قضیه ایجاب می کند تا پولیس یا پولیس های موظف طبق قانون محاکمه شوند .
ا. نجیب معین و آگاه حقوق جرا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است