شایعات در باره فوزیه کوفی چقدر واقعیت دارد؟
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۷    ۱۳۹۴/۱/۵ کد خبر: 91738 منبع: پرینت

فوزیه کوفی از اوایل دوره کاری اش در مجلس مورد اتهام های گوناگون قرار گرفته و شایعاتی پشت سر وی در میان مردم زبان به زبان می چرخد.

یک زمانی از اخاذی برادرهایش حرف بمیان آمده است و زمانی هم از تعیین موظفین امنیتی در قبال در یافت پول.
آنچه در این میان بیشتر از همه نشر گردیده این دو شایعه است که در زیر می خوانید:

لیست قومندان های که از طرف، فوزیه کوفی در طول دوازده سال در ولسوالی خواهان و کوف آب ولایت بدخشان تعیین می شوند:
قومندان امنیه: برای یک سال مبلغ 7000 دالر
آمیر جنایی: برای یک سال مبلغ 5000 دالر
افسران قومندانی امنیه: برای یک سال مبلغ 2000 دالر
قومندان کندک سرحدی: برای یک سال مبلغ 7000 دالر
رییس ارکان کندک سرحدی: برای یک سال مبلغ 7000 دالر
افسران کندک سرحدی: برای یک سال مبلغ 5000 دالر
سرباز کندک سرحدی: برای یک سال مبلغ 500 دالر.

در طول یک سال یک ماه معاش هم از طرف شخصی که آنها را تعیین می کند برای خانم کوفی داده می شود و اگر بعد از یک سال باز آن مبلغ که در بالا ذکر شده قومندانان که تعیین شدند نپردازند از وظیفه شان سبک و بجای آنها شخصی دیگر را تعیین می کند.


نور احمد مشهور به مولوی عبدالرب داماد فوزیه کوفی و یکی از نامزدان پیشتاز شورای ولایتی بدخشان 28 اسد که می خواست (294) کیلو مواد مخدر را از ولایت بدخشان به ولایت تخار انتقال دهد توسط موظفین امنیتی قوماندانی امنیه ولسوالی کشم گرفتار گردید و فعلا تحت نظارت قرار دارد.
ناگفته نباید گذاشت چندی قبل برادر فوزیه کوفی بنام عزیزالله نیز گرفتار شده بود که محکوم به 16 سال حبس گردیده فعلا در زندان بدخشان بسر می برد.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بسیار جالب است برای نماینده مردم ومدافع خقوق بشروعلمدارمبارزه علیه فسادورشوه حوری ؟
آرش کمانگیراز پوهنتون کابل

>>>   او برادر اینها مغزهای مردم را گیج میسازند، همه شان درفکر مقرری اقارب وخویشاوندان خود است.
قزل باش بی واسطه

>>>   والله اعـــــلــــــم بالـــــصــــــــواب !

>>>   او مردم بدخشان خود را از دست این ...رشوتخورخلاص کنید تا نام بدخشان را دیگر بد نکند

>>>   متل است که میگویند: "از کسی که نمیدانی, بدان!"

>>>   این بسیار کم است بد بخت با این مقدار ابرویشرا برد در حالیکه دیگران نماینده مزار صد برابر این را میگیرد کسی حرف نمی زند ویا خود جناب والی صاحب هر معامله در سطح شهر را 50% میگیرد ویا والی قبلی هرات 30% بود ویا .... اینها بسیار شرم اور است ولی چه کار باید کرد تا جایکه من اطلاع دارم تمام صدلی ها در افغانستان قیمت دلاری دارد وبسیار راحت خرید وفروش میشود وعزل ونصب بستگی به کار کرد ولیاقت ندارد مربوط به پرداخت سالانه ویا ماهانه میشود درد ملت یکی دوتا نیست ریشه این دولت ها کج است اگر ریشه ها درست نشود مطمئن باشید روز بروز بدتر میشود با تغیرات اشخاص کار درست نمی شود باید تفکر تغیر کند فرهنگ سازی شود هر چه زودتر جابجایی صورت بیگیرد همانقدر خرابی بیشتر است چون نفر جدید با جیب خالی می اید تا پر میشود میرود یک جیب خالی دیگر می آید
بینام از وردک

>>>   هرکس از خود طرفدار ومخالفی دارد وحسودانی هم ایا فوزیه کوفی وزیر داخله بود که هروقتیکه می خواسنت قوماندانانرا تبدیل وتغیر کند این یک دروغ از جانب مخالفین کوقی چیزی بیش نیست اگر فوزیه کوفی صادق وتمکین کننده قانون نمی بود چرا تا کنون در مورد رهایی نزدیکان خود ازبند تلاش نکرده جرم یک عمل شخصی است بدیگران تاثیر ندارد که در قانون اساسی افغانستان تسجیل گردیده است همین رقبایکبار کوفی را متهم میکردند که از طرف کشور ایران حمایت میگردد که در کمپاین انتخاباتی برنده میگردد وچند بار دیگر به چسپ های مختلف دیکر انهم در زمان نزدیک به انتخابات پارالمانی واین بار هم مخافین خانم فوزیه کوفی چیز های را براه انداخته اند که قانونناً به خانم کوفی ربطه ی ندارد زیرا جرم یک عمل شخصی است وشخص جزای خود را می بیند مخالفین حسود می خواهند که ذهنیت مردم را در مورد خانم کوفی تغیر دهند واز ان نفع برداری کنند ولی مردم محل رقبای ان فوزیه کوفی را خوب میشناسند واز ان حمایت میکنند مردم داری وصداقت شخص در زمان انتخابات قابل دید و لمس است.

>>>   فوزیه کوفی دو دختر دارد که مکتب میروند و خورد سال اند.

>>>   خوب مردم باید هوشیار باشید تا باردیگر به این خاندان رای ندهید .
بدخش

>>>   شخصی گفت مه میتانم 5 متر خیز بزنیم. شخص دومی گفت این گز و این هم میدان...کار تعیین منسوبین پولیس و اردو بدست وزیر های داخله و دفاع میباشد و نه مربوط به نماینده مجلس.
در مورد دخیل بودن در قاچاق مواد مخدر، چون که من ایشان را شخصآ نمیشناسم هر دو احتمال وجود دارد، شاید کند و یا نکند باید ثبوت آورده شود. ولی در مورد تعیین مقرری ها و برطرفی ها منطقی بنظر نمیرسد.

>>>   این تبصره هم تعجب بر انگیز است و هم قابل تأمل ، زیرا در کشور که کرزی از استخبارات چند کشور بدون اطلاع مردم و بدون چینل رسمی طور خصوصی مطالب هنگفتی اخذ بدارد از وکیلش هم توقع بهتراز این نمیتوان داشت ، جای شکی نیست که برادر کوفی انسان نا معقول ، زورگوی و متهم به قاچاق است و از حمایت کوفی برخوردار ، و شاید باشد یکی دو نفر دیگری هم ، ولی اینکه تمام مقامات را در یک ولسوالی صلاحیت نسب و عزل داشته باشد مبالغه آمیز و غرض آلود بنظر میخورد ، زیرا کوفی نه رئیس جمهور است و نه هم وزیر داخله ، والله اعلم باالصواب
وثیق

>>>   افسوس به شما ...
پدر فوزیه کوفی در دوره سلطنت ظاهر شاه و دواد خان نماینده پارلمان افغانستات بود. یکی از پر نفوذ ترین و صاحب رسوخ ترین مردمان در انوقت به این کرسی انتخاب میشدند. فعلا واری نیست که هر سند تحصیلی در قبال مقدار پولی به هر نوع که بخواهی برایت اماده شود. در ضمن کوفی و فامیل ان داری اراضی فراوان و زمین های وافر هستند که فروش یک شاخه کوچک ان پول ذکره شده به خانم موصوف را که گفته اند رشوت میگیرد تا صد سال بپردازد کافی است. دختر تحصیل کرده و یک مادر خوب برای دو دختر خود است که بزرگ ان امسال صنف هشتم مکتب شده. پس داماد از کجا شد در کدام جای تا حال شنیدی ایی که پدری وکیل پارلمان در دوره جمهوریت باشد و فرزند ان قاچاقبر و یا بیسواد سر در گریبان خود کنید و به این وکیله عزیز حرمت قایل شوید.

>>>   ...بایستی تمام توجه و تاکید بر سالم سازی نستگاه قضایی افغانستان باشد تا در صورت وقوع جرم توسط این گروه افراد ،تحقیقات انجام و راه برای سوءاستفاده سد شود.
احمد-ایران

>>>   ...مگر فوزیه کوفی ریس جمهور یا وزیر داخله است ؟...
یما از بلخ بامی

>>>   راستي يك مرد كلان سن انهم مولوي با دختر خورد سال او ازدواج كرده باشد به من قابل باور نيست دختر هاي او انقدر كلان نيست

>>>   راستي جرم يك عمل شخصي است به زن و فرزندش ارتباط ندارد خود شخص جوابگو است .

>>>   شرایط فعلی هر انسانی معصومی را به فساد آغشته میکند.

>>>   کوفی به این پول های خورد و ریزه خود را بدنام نمی کند. رو سیای نکنید.

>>>   هیچ واقعیت ندارد ...
م.کریم رستگار کابل

>>>   ...‏خانم‏ ‏كوفي‏ ‏را‏ ‏مردم‏ ‏غيور‏ ‏افغانستان‏ ‏وبدخشان‏ ‏حمايت‏ ‏كرده‏ ‏ومي‏ ‏كنند‏ ‏...
حقبين‏ ‏كابل

>>>   اگر این شایعیات در مورد خانم کوفی حقیقت داشته باشد اول باید خانم کوفی به رسانه ها طی یک کنفرانس مطبوعاتی به گناه خود اعتراف نموده از ملت معذرت خواسته...
خاوری از مزار شریف

>>>   دروغ است خانم فوذیه زن شریف است ..
سید محمد هرات

>>>   دستيار‏ ‏شان‏ ‏رواج‏ ‏مي‏ ‏كيرد‏ ‏از‏ ‏دو‏ ‏مرجع‏ ‏ام‏ ‏معاش‏ ‏دريافت‏ ‏مي‏ ‏كند‏ ‏در‏ ‏رياست‏ ‏ده‏ ‏كارمند‏ ‏است‏ ‏درنظم‏ ‏عامه‏ ‏داخله‏ ‏سرباز‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏
ودود‏ ‏بهار

>>>   دستيار‏ ‏خانم‏ ‏كوفي‏‏ ‏بنام‏ ‏رواج‏ ‏اين‏ ‏كار‏ ‏را‏ ‏مي‏ ‏كند‏ ‏واز‏ ‏دو‏ ‏مرجع‏ ‏از‏ ‏رياست‏ ‏ده‏ ‏ورياست‏ ‏نظم‏ ‏عامه‏ ‏وزارت‏ ‏داخله‏ ‏معاش‏ ‏دريافت‏ ‏مي‏ ‏كند‏ ‏ايناست‏ ‏فساد‏ ‏اشكار

>>>   واقعیت دارد برادرش ولسوالی کوف سر قاچاق دستگیر و بواسطه مذکور از حبس رها گردید .خانم کوفی در تمام کار های عصر قانونی اخراج معادن تقرر های توسط پول دست داشته و سهم بسزایی دارد .
اسد از کوف بدخشان

>>>   من چیزی گفته نمی توانم

>>>   بیدون دلیل انجینر محمدالدین ریس پرکاری ریاست اطلاعات ولایت بدخشان را با همکاری والی بدخشان برطرف کرد وبه عوض آن شخص کم تحربه و از خویش را مقرر کرد پس ممکن این شایعات هم راست باشد .
بینا

>>>   قیمت ها مناسب است ، خانم کوفی بنده را نیز درلست شامل کن ، ولی پول در ختم سال کاری پرداخت خواهد شد .
آصف شغنانی

>>>   درست است من خودم بدخشانی ام و میدانم که این زن... چثدر به حق ما خیانت کرده.
مهران از بدخشان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است