اوباما هم ترحم خویش را به عین و غین ابراز کرد
اشرف غنی در برابر دولت ابرقدرتی که در واقع ابرجنایتکار تاریخ بشریت است، دست گدایی دراز کرده تا دولت وحدت ملی نیز مانند اعراب، تضمین کننده اهداف و مقاصد کاخ سفید باشد آن هم بصورت رایگان. در طرف مقابل آمریکاییها کشور ما را خطرناک توصیف کنند و به اهانت های خود بی پروا ادامه دهند 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۱    ۱۳۹۴/۱/۵ کد خبر: 91731 منبع: پرینت

در ادامه سفر چهار روزه رییس جمهور اشرف غنی و رییس اجرایی عبدالله به آمریکا، این عالیجنابان با باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا دیدار و گفتگو کردند که بعد از این ملاقات، اوباما در در کنفرانس خبری مشترکی با اشرف غنی، از ادامه ی حضور نیروهای خارجی در خاک کشور ما خبر داد. هرچند که از مدتها پیش این موضوع مثل روز روشن بود که آمریکاییها با این زودی ها از افغانستان نخواهند رفت.

اوباما با بیان اینکه ماموریت نظامی ارتش آمریکا در افغانستان پایان یافته ولی تعهد آمریکا به امنیت کابل، هنوز بر سر جای خود باقی است، گفت که روند خروج سربازان آمریکا از افغانستان کند می‌شود و نزدیک به 10 هزار نیرو تا پایان سال باقی خواهند ماند.

رییس جمهور آمریکا اظهار داشت: با توجه به روند ترورها و انفجارها، همچنان افغانستان جای خطرناکی است و آمریکا به عنوان یکی از اعضای ناتو، برای بالا بردن امنیت، تعلیم و آموزش نیروهای نظامی افغانستانی را ادامه خواهد داد و تا زمانی که برای کاخ سفید محرز شود دولت کابل توان ایستادگی بر روی پای خود را دارد، ما در افغانستان می مانیم.

به راستی که خداوند به این دولتمردان آمریکایی جزای خیر بدهد که اگر اینها نبودند اکنون ما گرفتار ترورها و انفجارهای بیشتری بودیم!!!! اوباما طوری از روی ترحم و دلسوزی با اشرف غنی و عبدالله سخن می گوید که گویا نیروهای خارجی در این سیزده سال، افغانستان ویرانه و ناامن را تبدیل به پاریس کرده اند و توانسته اند با نابودی کامل شبه نظامیان طالبان، امنیت و ثبات و استقلال را به مردم افغانستان هدیه کنند.

شکی در این نیست که اگر آمریکا و متحدانش به کشور ما لشکرکشی کردند نه از روی دلسوزی و ترحم بوده و نه برای رضای خدا. آنها برای به دست آوردن منافع بی شمار خود به افغانستان آمدند و با ایجاد بیشتر ناامنی همچنان قصد ادامه ی اشغال وطن ما را دارند.

علی رغم تمام تبلیغات رسانه های آمریکایی و همسو با سیاست های کاخ سفید، عملیتهای نیروهای خارجی علیه طالبان نتیجه ای جز کشته، زخمی و بی خانمان شدن مردم بی گناه نداشته است. وجود القاعده و طالبان در آمریکا هم بهانه‌ای شد تا کاخ سفید پیمان نظامی-امنیتی را به اشرف غنی و عبدالله به امضا براسند تا از این پس آنها آزادانه در کشور ما جولان دهد و وطن ما را همانند بسیاری از کشورهای عربی منطقه به پایگاه نظامی (انبار تسلیحاتی رایگان) تبدیل کند و با قدرت به دست آمده در آن به بهانه خدمت به افغانستان به استخراج منابع معدنی بپردازد.

اوبامایی که امروز می گوید حضورش در افغانستان از روی دلسوزی برای مردم افغانستان است، بهره های فراوانی از حضور در کشور ما برد که چند نمونه ی آن به شرح زیر است:

1- ایجاد حکومت مطلوب خود در افغانستان برای کنترل ایران، چین، روسیه (آمریکا در نظر داشت حتی در ولایت های غربی چین مثل سین کیانگ مداخله همه‌جانبه داشته باشد و با مشغول کردن چین به درگیریهای داخلی، پیشرفت همه‌جانبه آن را کند نماید)

2-دستیابی منابع انرژی آسیای میانه از طریق خط لوله نفت و گاز و همچنین دستیابی به منابع معدنی بیشمار و دست نخورده ی افغانستان

3- مقابله با جریان‌های اسلامی و جلوگیری از نشر و گسترش آن

4- بهبود جایگاه خود در اذهان عمومی جهان با مبارزه با طالبان و القاعده (که دست پرورده خود آمریکا بودند)

عراق و افغانستان که آمریکا به بهانه 11سپتامبر به خاک آنها لشکرکشی کرد به ترتیب در حکم دروازه خلیج فارس و دالان ورودی به آسیای مرکزی برای آمریکا بودند. هدف امریکا از این حمله، معرفی دوباره خود به جهان به عنوان قدرتمندترین حکومت روی زمین بود که در این معرفی ناکام ماند.

حال با این تفاسیر جناب اشرف غنی در برابر دولت ابرقدرتی که در واقع ابرجنایتکار تاریخ بشریت است، دست گدایی دراز کرده تا دولت وحدت ملی نیز مانند اعراب، تضمین کننده اهداف و مقاصد کاخ سفید باشد آن هم بصورت رایگان. در طرف مقابل آمریکاییها کشور ما را خطرناک توصیف کنند و به اهانت های خود بی پروا ادامه دهند.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   با سلام و درود به همه دوستان
آن چیزی که امروز همه خوب دریافته اند این است که آمریکا به دروغ خود را منجی عالم بشریت معرفی میکند و ماری که در آستین دارد و خواب ننگی که برای مستضعفین و بیچاره گان عالم دیده بر همه مردم آشکار شده امت رسول اکرم صلوات الله علیه به خوبی حیله های این حکومت شیطانی آخرالزمان را شناخته اند دعا کنید که انشاءالله خداوند فرج مهدی آل محمد منجی عالم بشریت و آن مصلح کل و موعودی که خداوند در قرآنش بشارت و وعده داده است را نزدیک گرداند و از ته دل تشنه و تسلیم وجود آن رحمت زلال باشید که در روایات شیعه و سنی آمدن او حتمی و از مسلمات است و او می آید بعد از آن که زمین پر از ظلم و جور شده ای برادران اهل علم از شیعه و سنی میدانند که خروج مهدی آل محمد عج که از فرزندان حضرت فاطمه س است حتمی میباشد و هرکس به مهدی اعتقاد نداشته باشد اسلامش مورد تردید است من چند روز پیش روایات بسیار متواتری را از اهل سنت دیدم که خروج مهدی را حتم دانسته اند پس ای برادران امیدوار باشید که خداوند بر ما رحم کرده و منتش را بر ما بنهد و هرچه زودتر ایشان انشاالله هرچه زودتر از کنار کعبه ندای اسلام حقیقی و عدالت و انسانیت را به سراسر زمین برسانند امروز یهود بخوبی میداند خروج ایشان حتمی است و برای همین سعی دارد قلوب عامه مسلمین را از این وعده خداوند منحرف کند و به افکار و مسایل دیگر مردم را مشغول سازد تا بر مسلمانان ظلم و سیطره خود را ادامه دهند انشاالله ما باید ظرفیت دلهای خود را بالا ببریم و برای فرج ایشان دعا کنیم تا امت مسلمان را از این همه ظلم و پریشانی نجات دهند.(بقیت الله خیر لکم إن کنتم مؤمنین) و انشاالله آنروز دیر نیست. «وَعَدَ اللَّهُ الَّذینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الْأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دینَهُمُ الَّذِی ارْتَضى‏ لَهُمْ وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً یَعْبُدُونَنی‏ لا یُشْرِکُونَ بی‏ شَیْئاً وَ مَنْ کَفَرَ بَعْدَ ذلِکَ فَأُولئِکَ هُمُ الْفاسِقُون»

>>>   جناب دره صوفی یک پیشنهاد ؛چطوره که از دوستان پاکستانی و آقای اوباما که سنگشان را به سینه میزنی بودجه ای دریافت کنی و دو کار بزرگ انجام دهی اول یک سایت خبری راه اندازی کنی و از... ایرانی ها به مهاجرین افغان پرده برداری کنی ...!!! دوم اینکه با همان دلارهای دریافتی از 2میلیون افغانی مقیم ایران دعوت کنی به افغانستان بازگردند تا هم از...ما ایرانی ها نجات پیدا کنند و هم شما برای آنها اشتغال زایی کنی و سروسامان بگیرند!!!!!!!!...من مخالف دوستی شما با آمریکا یا پاکستان یا... نیستم، من مخالف بدگویی های بی دلیل و بی مدرک شما از ایران هستم و همچنین من را قانع کن که از ایران کشور بهتری برای افغانستان پیدا کردی؟؟؟؟؟؟

>>>   از نظر دهنده اول به خاطر مطلب زیباشون تشکر میکنم.خداوند توفیق خودسازی و درک وجود مقدس مهدی فاطمه (س) رو به ما عنایت کنه . ظهور از آنچه که ما فکر میکنیم نزدیکتره. انشاالله
اللهم عجل لولیک الفرج
یه ایرانی

>>>   خدا وند غیر از دعا سنت اش در اين عالم خاکی را بر اين گذاشته که او (ج) سرنوشت هر قومی را آنگونه رقم خواهد زد که خود آن قوم بخواهد در مقاله چیز های دیده مشود که بطور کلی باید بگویم بهتر قبل از دیگران به فکر خود باشیم

>>>   در این شکی نیست که رهبران امریکا آرزوی یک افغانستان باثبات و دوست امریکا را در دل میپرورند. این آرزو در چوکات منافع ملی آنکشور قابل درک بوده و میتواند با رعایت شرایط خاصی به نفع ثبات در افغانستان باشد. مشکل در اینجاست که آنها برای رسیدن به این هدف، به دروغ پردازانی نظیر غنی و عبدالله متوصل شده اند.

>>>   آری من با نظردهنده اول موافقم دیکر این دنیا از شدت ظلم به تنگ آمده است و بلاد جهان از هر فسق و فجوری پر شده است خوب است همه با هم عاجزانه از خداوند طلب مهدی آل محمد عج بکنیم فارق از این که شیعه و سنی باشیم ما از خداوند آرزوی فرج مهدی را داریم
حق گو

>>>   بی بخاری مقامات حکومتی سبب الت دست شدن بوسیله امریکا ...
رضا

>>>   اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
جمعه ها طبع من احساس تغزل دارد
ناخودآگاه به سمت تو تمایل دارد
بی تو چندیست که در کار زمین حیرانم
مانده ام بی تو چرا باغچه ام گل دارد
شاید این باغچه ده قرن به استقبالت
فرش گسترده و در دست گلایل دارد
تا به کی یکسره یکریز نباشی شب و روز
ماه مخفی شدنش نیز تعادل دارد
کودکی فال فروش است و به عشقت هر روز
می خرم از پسرک هر چه تفال دارد
یازده پله زمین رفت به سمت ملکوت
یک قدم مانده زمین شوق تکامل دارد
هیچ سنگی نشود سنگ صبورت ، تنها
تکیه بر کعبه بزن ، کعبه تحمل دارد...

>>>   مطمین باشید ایران وعده ای که خداوند در قرآن کریم برای نابودی یهود در فلسطین داده را عملی خواهد کرد و انشاءالله آن روز دور نیست همانطور که سید حسن نصرالله پیرو رهبر ایران وعده داد آزادی قدس شریف نزدیک است و آن روز را جوانان به چشم خود خواهند دید ." وَقَضَيْنَا إِلَى بَنِي إسْرائِيلَ فِي الْكِتَابِ لَتُفْسِدُنَّ فِي الأرْضِ مَرَّتَيْنِ وَلَتَعْلُنَّ عُلُوًّا كَبِيرًا (٤)فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ أُولاهُمَا بَعَثْنَا عَلَيْكُمْ عِبَادًا لَنَا أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ فَجَاسُوا خِلالَ الدِّيَارِ وَكَانَ وَعْدًا مَفْعُولا (۵). ثُمَّ رَدَدْنَا لَكُمُ الْكَرَّةَ عَلَيْهِمْ وَأَمْدَدْنَاكُمْ بِأَمْوَالٍ وَبَنِينَ وَجَعَلْنَاكُمْ أَكْثَرَ نَفِيرًا (٦) إِنْ أَحْسَنْتُمْ أَحْسَنْتُمْ لأنْفُسِكُمْ وَإِنْ أَسَأْتُمْ فَلَهَا فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ الآخِرَةِ لِيَسُوءُوا وُجُوهَكُمْ وَلِيَدْخُلُوا الْمَسْجِدَ كَمَا دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَلِيُتَبِّرُوا مَا عَلَوْا تَتْبِيرًا (٧)عَسَى رَبُّكُمْ أَنْ يَرْحَمَكُمْ وَإِنْ عُدْتُمْ عُدْنَا وَجَعَلْنَا جَهَنَّمَ لِلْكَافِرِينَ حَصِيرًا (٨)خداوند متعال در قرآن مجيد، دو فساد بزرگ را براي بني اسراييل پيشگويي کرده است که بنابر گفته ي قرآن، اين پيشگويي در تورات نيز آمده است،در اين پيشگويي، خداوند متعال به بني اسراييل اعلام مي دارد که آن ها دو مرتبه فساد بزرگي در جهان برپا مي کنند. در دفعه ي اول، بندگان پرصلابت خدا، بني اسراييل را به شدت تنبيه مي نمايند و حتي به جستجوي خانه به خانه نيز مي پردازند؛ سپس بني اسرايیل دوباره صاحب اموال و قدرت و جمعيت بسياري مي گردد و بر بندگان چيرگي مي يابد. اما هنگامي که زمان وعده ي دوم خداوند متعال فرا مي رسد، همان بندگان برگزيده ي خدا اسراييل را شکست مي دهند که اين شکست به مراتب سنگين تر از شکست اول بوده و پرونده ي بني اسراييل را براي هميشه مي بندد. شکست دوم، خود شامل چند مرحله است که در مرحله ي اول، صورت هاي بني اسراييل از ترس سياه شده ، سپس بندگان با صلابت خدا وارد مسجدالاقصي مي شوند و در نهايت، هر چيز را که زير سلطه ي خود مي گيرند، در هم مي کوبند.وعده اول شکست یهود از مسلمانان و پراکندگی یهود از فلسطین بود و شروع آن با فتح خیبر بدست علی علیه السلام بود و اما وعده دوم: در تفسير عياشى از امام باقر (ع ) روايت شده كه حضرت بعد از آن كه آيه ي شريفه ي « عِبَاداً لَّنَا أُولى بَأْسٍ شدِيدٍ » را قرائت نمود، فرمود:« مراد از اين آيه، حضرت قائم (عج ) و ياران اوست كه نيرومند و داراى صلابت مى باشند. » و نيز در تفسير نور الثقلين، از كتاب روضه ي كافى از امام صادق (ع ) نقل شده كه آن حضرت در تفسير آيه ي شريفه ي فوق فرمود:« خداوند قبل از خروج حضرت قائم (عج)، قومى را برانگيزد كه دشمنى از دشمنان آل محمد (ص) را رها ننموده، مگر اين كه او را به هلاكت مى رسانند. » و در كتاب بحارالانوار، از امام صادق (ع ) روايت شده كه وقتى اين آيه را قرائت فرمود، عرض كرديم: فدايت گرديم آنها چه كسانى هستند؟ امام سه بار فرمود:« آنان به خدا سوگند اهل قم مي باشند؛ آنان به خدا سوگند اهل قم مي باشند؛ آنان بخدا سوگند اهل قم مى باشند. »

>>>   ...افغانستان نیاز جدی داره به کمکهای همه جانبه ای امریکا و دیگر کشورهای که در افغانستان نیرو نظامی دارند
علی

>>>   اففانستان وایران فقط زبان مشترک دارن وبس خلاص ایرانی ها مثل همیشه تان افغانها را بزور بیرون کنید ونمانید به مملکت تان وهمان برخورد همیشگی تان را ادامه بدین وما هم دعا میکنیم وطن دارا باین به وطن اینقدر که بدگوی افغانستان را در بیرون از مرز همسایها میکنن اونطور نیست بهترین جای است محاجرین محترم مه هم ایران را دیدم وهم پاکستان را بنظر من افغانستان بهترین جای است .
دره صوفی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است