شاید اوباما می خواهد وزیر دفاع ما را انتخاب کند
ما نماینده های مجلس مانند دفعه قبل سرسختانه به کسانی رای می دهیم که تخصص و شایستگی داشته باشند و به کسانی که تخصص ندارند و شایسته وزارت نیستند رایی نخواهیم داد 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۱۰    ۱۳۹۴/۱/۴ کد خبر: 91716 منبع: پرینت

رییس جمهور پیش از سفر به آمریکا نام های شانزده نامزد وزیر کابینه را از طریق رسانه ها معرفی کرد اما تاهنوز کابینه رسماً به مجلس معرفی نشده است. در این میان این نامزد وزرا باز جای نامزد وزیران وزارت دفاع، بانک ملی و وزارت عدلیه خالی است و معرفی نشده اند.

عبدالقادر زازی وطن دوست عضو مجلس نمایندگان در برنامه «فراخبر» گفت: روز چهارشنبه قرار است که کابینه به مجلس نمایندگان معرفی شود. قرار بود روزشنبه و یک شنبه این کار انجام شود که آن روزها تعطیل بود.

وی ادامه کار سرپرست ها را در وزرات خانه ها غیر ممکن دانست و افزود: سرپرست ها در وزارتخانه ها طبق قانون بیش از دو ماه نمی توانند کار کنند اما کار آنها از شش ماه نیز گذشته است. ما در مجلس نمایندگان برای این امر فشارهای زیادی به حکومت آوردیم اما متاسفانه حکومت اعتنایی نکرد. ما هر بار صدای خود را بلند کردیم این بار هم صدای خود را بلند می کنیم.

وطن دوست زد و بندهای قومی را هم چنان سایه افکنده بر انتخاب نامزد وزرا دانست و عنوان کرد: متاسفانه اینبار هم برای معرفی کابینه زد و بندهای قومی و مذهبی دخیل بوده است. در یکی از این موارد استاد دانشگاه داکتر نجیب که هم تخصص دارد و هم سابقه درخشانی دارد و هم برای وزرات بسیار مناسب است، را پذیرش نکردند. به جای وی کسی را متخصص طب است برای وزرات عدلیه انتخاب کردند. من به عنوان نماینده مجلس به چنین شخصی رای نمی دهم. چرا که طب هیچ ربطی به وزارت عدلیه ندارد.

این نماینده مجلس با انتقاد از جای خالی برخی کاندید وزرا گفت: متاسفانه این بار نیز برخی از وزیران معرفی نشده است. از این جمله وزیر دفاع افغانستان است. وضعیت دفاع ملی افغانستان بسیار خراب است و این موضوع بر روحیه اردوی ملی تاثیرات منفی گذاشته است. این دو رهبر با هم کنار نمی آیند و مردم در این زد و بندها و کشمکش ها پایمال می شوند. اردوی ملی جان خود را در راه وطن می دهند در حالیکه وزارت دفاع وزیر ندارد. سرپرست هم که خیلی از کارها نمی تواند انجام دهد و خیلی از اختیارات را ندارد. اگر فسادی وجود داشته باشد نمی تواند آن را رفع کند. اگر کار نیکی وجود داشته باشد نمی تواند آن را تقدیر کند.

وی افزود: هنگامی که والی ننگرهار استعفا داد در سخنان خود گفت که من نمی توانستم یک مامور بی کفایت خود را که پیش چشمان من رشوه خواری می کرد، تنبیه کنم چرا که این صلاحیت را به عنوان سرپرست نداشتم.

وطن دوست معرفی نشدن برخی کاندید وزرا را باعث به وجود آمدن تردید هایی در دل مردم دانست و عنوان کرد: اینکه رییس جمهور و رییس اجرایی قبل از سفر به آمریکا کاندید وزارت دفاع را معرفی نکرده و به َآمریکا رفته اند شکهایی را در دل مردم به وجود آورده است که شاید این اوباما است که می خواهد وزیر دفاع ما را انتخاب کند. مانند دوران اول ریاست جمهوری کرزی که اکثریت والی ها و وزرا را سفیر آمریکا انتخاب کرده بود.

وی در پایان گفت: ما نماینده های مجلس مانند دفعه قبل سرسختانه به کسانی رای می دهیم که تخصص و شایستگی داشته باشند و به کسانی که تخصص ندارند و شایسته وزارت نیستند رایی نخواهیم داد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   وکیل صاحب کمپاین میکنی؟؟ وقتی وکلای ما نمیتوانند یک قانون را در طول شش ماه به تصویب برسانند درمقابل معاشی که میگیرند ووعده های که به مردم دادند به وظیفه خود حاضر نمیشوند سرنوشت ما همین است آنها که هشتصد ملیون دالر میدهند وتا سال 2017 همه ساله 4500 ملیون دالر میدهند بگذار وزیر دفاع راهم تعیین کنند بلکه کسی را تعیین کنند که 40 ملیون دالر شفاخانه داود خان را بی آدرس نسازد وسایل کمکی خارجی ها در بین رهبری وزارت دفاع تقسیم نشود مانندیکه میشد !... یک شخص مسلکی وطندوست با تجربه باشخصیت باشد
راستگو

>>>   شما وکیلان دالر هستید در مقابل دالر وجدان تان بسیار ضعیف است و حکومت میداند که هر وکیل صرف بخاطر جیب پر کردن این ناله هارا دارد و شما نماینده ګی از مردم بیچاره افغانستان را نیز نمیکنید و همه میداند ...

>>>   وکیل صاحب موضوع معاشات دفولماتها چطور شد؟ یا تنها کمپاین وخود نمایی بود.50 فیصد معاشات صاحبمنصبان و سربازان باید بلند شود.
جمشید از لوزیستیک وزارت داخله

>>>   شاید یک وزیر دفاع از آمریکا با خود شان بیاورند!

>>>   زازی صاحب این شعارهای خوش آیند را به بادارانت بگو دراینجا بدردخور نیست!

>>>   ... بی غیرتی در مردم نیروهای نطامی انقدر است که یک زن روز روشن اتش میزند
رضا

>>>   با سلام!
در هر صورت اگر امریکا وزیر دفاع این کشور را تعین کند ویانه باز هم دولت باید مدیون و احسان مند آمریکا باشد که این همه کمک بیدریغ برای بقای قوای سه گانه کشور مینماید . ولی من از این بیم دارم که وزارت دفاع رابه مشوره پاکستان تمانده باشند که این بی ننگی غیر قابل تحمل خواهد بود اما نظر به ملاحظات و بالا و پائین دویدن های اشرف غنی خان و مذاکرات پشت پرده و پنهانی ایشان و وعده ها و وعید ها ، امتیازات که برای پاکستان در نظر گرفته شده دور از انتظار هم نمیباشد . شورا و سنا ، جامعه مدنی و اهل قلم باید این نجوا های دولت مردان و پاکستان را تحت نظر داشته باشند .
با احترام

>>>   وکیل صاحب تشویش نکن هر وزیری که به مجلس معرفی شود مجبور است که اول جیب شما را پر کند . بعد بیاید به مجلس شما ها ره به تخصص چه کار شما به خاطر پول چه چیز های که
نمی کنید . نه گناه امریکا است نه از پا کستان تیم حکومتی...
امیری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است