تعلیق هایی که مرده را زنده نمی کند
مردمی که ناظران لگدمال شدن ناموس افغانستان بوده اند اینک در صف نخست تشییع کنندگان جنازه مثله شده و خاکسترش بر گورستان فراموشی هستند 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۳۵    ۱۳۹۴/۱/۳ کد خبر: 91645 منبع: پرینت

وزارت داخله، پولیس، امنیت ملی، مبارزه با جرایم جنایی، نهادهای مدنی، وزارت زنان و دیگر ارگان ها و ارکان هایی که یکایک شان مرتبط و مسوول فاجعه ضد انسانی و ضد اسلامی رخ داده هستند اینک به تکاپو افتاده اند.

با کشته و سوزانده شدن فرخنده در آتش خشم و تحجر و تعصب کورکورانه نامردان سرزمینش اینک چه راهپیمایی ها، چه ادای احترام ها، چه همایش های نمادین و چه سوگواری های بی ثمری که توسط اقشار مختلف برایش برگزار نمی شود.

در افغانستان و برخی کشورهای هم جوارش که مرده پروری و مرده سروری مرسوم و معمول است، مردم ملکی ای که ناظران لگدمال شدن ناموس افغانستان بوده اند اینک در صف نخست تشییع کنندگان جنازه مثله شده و خاکسترش بر گورستان فراموشی هستند.

توسط فرمان اشرف غنی که قادر به دیدن و شنیدن و درک آنی این فاجعه تاریخی تاثر برانگیز نبوده است کمیسیونی برای پیگیری جزییات و تشکیل پرونده ویژه قضایی برای فرخنده این زن جوان افغانستانی صادر می شود اما چه سود؟!

ناظران خاموش ناموس کشی که ملبس به لباس مقدس پولیس ملی هستند و بر آنان شرعا و عرفا و قانونا فرض است که نسبت به تامین امنیت مالی و جانی و روانی و حیثیتی شهروندان مسوول و هشیار باشند نه تنها کاری از پیش نبردند که مدعی شدند اجازه مداخله ندارند.

تعلیق یازده یا سیزده تن از مسوولان آمر حوزه های امنیتی و فرماندهان پولیس و امثالهم همچون آب در هاون کوبیدن بی ثمر و همچون هم زدن گندآب و فاضلاب تهوع آور است؛ این تعلیق ها دردی از خانواده داغدیده فرخنده و نیز تحجر و عقب ماندگی تاسف بار مردان کابل دوا نمی کند.

از زنان عزادار تا عزای زنانه فعالان مدنی و مسوولان وزارت خانه ها و نمایندگان مجلس در سوگ فرخنده و از یادبودها و نهال شانی ها و مقاله نویسی ها و ابراز غم شریکی های بی حاصل که بگذریم؛ انسانیت و عزت افغانستانی زیر رژه لجام گسیخته پوتین های امریکایی رنگ باخته است.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   انسان باش وانسانیت داشته باش بهتره ازاینکه دین داشته باشی اماانسانیت نداشته باشی

>>>   ...راه همین است که مقامات مسئول اقدام به رسیدگی کند ومجرمین را مجازات وجامعه مدنی ورسانه هاجامعه را متوجه کند که اقدام به چنین اعمال خود سرانه درمقابل کسی با هر عملی نکند وهر امری درجامعه مسئولی دارد که او باید به آن رسیدگی کند

>>>   جنت فردوس نصیبش

>>>   اگر من به جای ع وغ در مسند می بودم اولآ...نا ملا را خلع میکردم آتش می شدم خرافاتیان و ...بی بیوگرافی را بلع می کردم اما افسوس . . . .
م.ش.نیرنگ ۳حمل ۱۳۹۴

>>>   این تعلیق ها مرده را زنده نمیکند ولی هشداری به سایر منسوبین پولیس و قوای مسلح کشور است تا در قسمت حفظ جان، مال و حقوق افغانها و تطبیق قانون سهل انگاری نکنند. باید از این پولیس ها تحقیق شود چون آنها وظیفه خود را درست اجرا نکرده اند و در قتل خواهر ما مرحومه فرخنده مقصر اند.
رحیم قندهاری

>>>   ملتی که بین نفوذ وتهاجم غربی از یک طرف ولگد مال کردن افراطیت از طرفی دیگر قرار داشته باشد باید انسان های بی گناه به همین قسم سوختانده شود ، زیرا عرف سوختاندن انسان ها پدیده جدید افراطیون داعش است
فخری

>>>   افسوس صد افسوس اینکه در مقابل پولیس یک دختر بیچاره زیر لگد یکعده افراد ... میمرد اما پولیس انرا تماشا میکند. هرگاه این دختر خدا ناخواسته قران کریم را به اتش زده اما در این کشور قانون وجود دارد که باید ویرا به پولیس تسلیم میکردند تا بعدا ً از طریق ارگان های عدلی و قضائی محکوم بمجازات دمیگردید... که در جامعه وجود دارند. این ملا که صدا زده که قران گریم را اتش زده او مسبب قتل فرخنده میباشد باید به کیفر اعمالش رسانیده شود.
حسیب الله از کابل

>>>   یک قسمت بیشتر پولیس از سیاه دل های بیسواد ... ساخته شده است.
نطام الدین از دانشگاه شرعیات

>>>   درپیشبرد وظایف هدایت مسولین وقوماندان ما فوق لازم است مسولین وقدمه های ما فوق هدایت واوامر شان بخاطر نجات این دختر چه بوده در وقت وقوع این حادثه شخصا خودشان حاضر شدند در ساحه وبرای نجات جان این دختر به مادونان خود امر هدایت دادند نشود چند نفر عسکر بی صلاحیت تعلیق وظیفه شوند مسول زور مند که در وظیفه غفلت کرده بی گنا وبالا نشین غیر مسول

>>>   انسان باش وانسانیت داشته باش بهتره ازاینکه دین داشته باشی اماانسانیت نداشته باشی ، آفرین به نویسنده این جمله پر معنی. زیرا قبل از اینکه دینی ظهور کند انسان و انسانیت بوده ولی دکانداران دینی از دین فقط برای ... قدرت نمایی کاذب استفاده کردند. اگر دولت افغانستان مسببین این جنایت هولناک و وحشیانه کشتن فرخنده را افشا و به عدالت نسپارند من افغانی دیگر از افغانی بودنم شرمنده و به آن دولت و دینداران ... نفرت خواهم ورزید. ننگ بر شما باد. ننگ بر کسانی که از افشای حقایق و پیشرفتهای روابط انسانی و دموکراتیک و مدرن جلوگیری می کنند.

>>>   قران کلام حق ومقدس ترین رهنما کتاب اسمانی است به انهای که خداوند توفیق نصیب گرانیده به این کتاب مقدس چنگ زده اند از مغز قران اگاهی یافتند دستورات قر ان را رهنمای خود اطرافیان علا قمندان خود ساختند عزیز در نزد خداوند ومردم خود شدند اما افسوس به حال کسانی که این کتاب مقدس را وسیله سود سر مایه شهرت ثروت خود ساختند در نزد مردم حقیر شدند وبه جای نرسیدند هرجایکه عالمی را میبینم اخلاق قر ان در اواثر کرده است حلیم است متواضع کم گوی کم ازارخدمت گار خیر خواه است با خدا با حیا شرمگین است مثل پدر باید به او احترام بگزاریم در هر صنف مسلک فرق موجود است حساب کسانی که اسلام را وقر ان را وسیله معیشت دنیوی خود پزیرفته اند خود خوار زلیل سر افگنده روسیای دوجهان خواهند بود۰۰۰

>>>   کلتور عنعنات پسندیده یی داشتیم هیچ کس بخود حق نمیداد به سر یک زن ویا یک دختر دست بالا کند این ودیگر اخلاق وبر خورد ها ومکلفیت های ما در برا بر فامیل ودیگران سنجیده شده وکاملا با مسولیت بود هر کس حد اندازه خود را مراعات میکرد بخاطر این بود که در فامیل واجتماع از زمان طفولیت درصحبت ها بر خورد ها عملا ما از حق خود وحق دیگران که با لای ما دارد اگا هی حاصل میکردیم این اخلاقی بود که از قر ان گرفته شده بود در فامیل های ما مراعات می شد غرور غیرت افغانی انسانیت ما به ما اموخته بود از دین به این اندازه که امروز استفاده میشود در گزشته این چنین نبود زن مرد طفل پیر جوان قتل عام تیر باران میگردد چنین نبود

>>>   الهی به جامعه ما صبر، شکیبایی، و حس انسان دوستی عطا کن؛

>>>   دوست عزیزیکه نوشته اند ( انسان باش و انسانیت داشته باش...)!
گفته تان کاملآ قابل تأیید است، شاید شما مخالف دین نباشید اما از نوشته تان چنین استنباط میشود که شاید چنین باشد. اما دین چیست؟ هدف و مقصد دین چیست؟ آیا دین اسلام بر ضد انسان و انسانیت است؟ قسمت کوچکی از دین را مسایل عقیده و ایمان تشکیل میدهد. بخش اصلی و بزرگ دین متشکل از امر و نهی است که چنان کاری را بکنید و چنین کاری را نکنید. مثل قوانین امروزی هدف از دین ایجاد نظم در جامعه و سهولت در زندگی انسان و تامین حقوق انسان است. چیزی بنام آزادی کامل به معنای بی بند و باری و انارشی در زندگی وجود ندارد که یک انسان هر چه بخواهد، بکند و هر چه بخواهد بگوید. چرا که آزادی من در جایی ختم میشود که آزادی شما شروع میشود. یعنی آزادی من هیچگاهی نباید آزادی شما را به مخاطره بیاندازد و نباید برای آزادی شما مانعی ایجاد کند. من از خود حقوقی دارم و این حقوق باید در تضاد با حقوق شما نباشد. برای حفظ این تعادل چوکاتی بنام قانون و یا احکامی (دینی و یا مدنی) تعیین شده است و برای حفظ و تطبیق این چوکات مکافات و مجازات ضروری است. دین اسلام دین اعتدال و میانه روی است. بزرگترین اصل دین اسلام از نظر عقیدوی، ایمان به یگانگی خداوند پاک (ج) و پیغمبری حضرت رسول اکرم (ص) است. اما اگر کسی یک مسلمان را با تیغ شمشیر و گلوله تفنگ تهدید کند و وی را مجبور به گفتن کفر و یا شرک کند این شخص مسلمان گناهی را مرتکب نمیشود و مشرک گفته میشود. و یا اجازه خوردن گوشت مرده در زمان قحطی بمنظور نجات از مرگ و امثال اینها، خود نشان میدهد که جان انسان در اسلام چقدر اهمیت دارد و اسلام دین اعتدال و انسانی است نه تعصب و سخت گیری. و یا تاکید به احترام به پدر و مادر، دادن ذکات به فقرا، کمک به ناتوانان و مریضان، روابط نیک با همسایه ها و ... هزار ها مسایل انسانی دیگر که در اسلام به آنها امر شده است همه فقط انسان بودن و انسانیت را میخواهد این مسایل نه به خداوند کریم و نه به پیغمبرش (ص) فایده ای میرساند ولی با آنهم به آنها امر شده است پس چرا؟؟؟ این نقص در بی خبری ما از دین ما است.قتل انسان بیگناه از جمله گناهان کبیره محسوب میشود و این جانیانی که خواهر ما فرخنده را کشتند از اسلام و قوانین آن بویی نمیبرند. آنها فقط با تحریک های مجاور زیارت احساساتی شدند و جنون جای عقل و منطق شان را گرفت. شما داد از دموکراتیک بودن میزنید ولی خود تمام دینداران را با این چند نفر اوباشی که از دین هیچ اطلاعی ندارند در یک پله ترازو میاندازید. در همین سایت هزار ها دیندار این قتل وحشیانه این خواهر مظلوم ما را شدیدآ تقبیح کرده اند و شما به همه آنها توهین میکنید در حالیکه دموکراسی در پهلوی تقاضای حکومت تعیین شده توسط مردم برای خود مردم، احترام به ادیان و عقاید مردم را هم الزامی میداند. متأسفانه قوانین مدنی و دینی همواره در طول تاریخ به شکل نادرست و بعضآ تحریف شده، توسط اشخاص قدرتمند منحیث وسیله ای برای رسیدن به اهداف شان سو ء استفاده شده است. اما این موضوع هم به معنی غیر انسانی بودن دین ما شده نمیتواند.

>>>   1... تجاور جنسی ملاصاحب بالای دختر خورد سال
2 فریب دادن زنان توسط ملاصاحبان به اشکال مختلف تعویذ دهی، چیفت وکیفت
3 جامع الکمالات ملای جن گیر زن بیچاره را لت وکب کرد تا جن از بدنش بیرون شود به عوض جن طفل سقط گردید آیا قتل نیست؟
4 از ملاهای ناراضی شکایت نمیکنیم چرا آنها طالب هست و طالب رانده شده مردم افغانستان است
5 از اینکه شمشیر ملا نما ها تیز شده اینبار فرخنده را محکمه صحرای کرد و آتش زد. به ملا نما ها باج بدهید تا حیات شما شکار ملا نما نشود

>>>   سلام دوستان ! در تاریخ بشریت چنین جنایت صورت نگرفته است که در افغانستان توسط عناصر بی تربیه - اوباش و دشمن ننگ و ناموس این سرزمین صورت گرفت و عناصر تندروی ...هم این جنایت را در روز اول تاید کردند و بعد معذرتخواهی کردند . این قضیه خانم فرخنده بی مسوولیت بودن پولیس - امنیت - جنایی و آوباشان بی غیرت و تماشا چیان را نشان میدیهد . این کابینه بی بندوبار به شمول نفر اول ودوم صادقانه استعفا دیهند . تمامآ جنایتکاران را دستگیر به شمول دریور و حامیان این جنیتکاران ننگ و شرف این سرزمین را در محضر عام به جزای عمال شان رسانده شوند تا هیچ کسی اب را نادیده موزه را از پای نکشد .
زره

>>>   اگر معلومات كنيد هر ... جادوگر ... همه فريب كار است در يك پروگرام تلويزيون كابل نشان ميدهد كه حتى خط كتاب را هم خوانده نميتواند همه وهمه همان طوراست بايد همه دستگير شود واز نزد شان پوليس خط بگيرد كه در آينده أين كار را كنند ٠
مسافرجبرى

>>>   ...به یاد داشته باشیم که خداوند یکتا اول انسان را آفرید بعد ادیان را منجمله اسلام را فرستاد .

>>>   امروز دوستی که میدانست افغانی ام گفت : تو که کابلی نیستی.

>>>   اگر میخواهید واقعه قتل خواهر ملت افغنستان فرخنده شهید فراموش نشود از امسال بگوییم ( نوروز فرخنده باد/ سال نو فرخنده باد)این کار کوچک را که میتوان انجام داد.

>>>   اگر دین نداری انسانیت هم نداری
خیراندیش

>>>   نه خیر آقای خیر اندیش ... پیش از اینکه آدم عقیده ای پیدا کند باید انسان باشد . خدا وند (ج) اول انسان را آفرید و بعد برایش دین نازل کرد . انسان اگر دین هم نداشته باشد ولی انسانیت را پیشه ای خود داشته باشد می تواند هم بخود و هم به دیگران مفید تمام شود . اما اگر دیندار انسانیت نداشته باشد هم برای خود و هم برای دیگران ضرر می رساند ...
با احترام روشن ضمیر

>>>   سلام دوستان عزیزمن هم مسلمانم مثل شماومنظورم این بودکه ازدینتان اگاهی داشته باشیدودین اسلام رابدنام نکنیدومن قصدتوهین به کسی نداشتم وبه تمام انسانها چه مسلمان وچه غیرمسلمان احترام قایلم ولی درکشورماازدین مثل یک ابزاربرای قدرت رسیدن استفاده میشود یاغیراین است؟؟؟؟؟؟؟؟مایک ملت مسلمانیم واگرهمه ملت پایبنددین باشدجنگ بی معناست چون مامسلمانیم نیازی نیست که مارادوباره مسلمان کنندوماباید طوری زندگی کنیم که همه انهای که حتی مسلمان نیستن ازمایادبگیرن وبه دین اسلام روی بیاورن ولی اگراینطوری که ظلم وجنایت میشوددرکشورماهمه ازمامتنفرمیشوند وهمه سیاسیون برای قدرت میجنگن نه برای اسلام یک مسلمان راچندبارمسلمان میکنیدحداقل انهای که پایبند دین نیستن انسانیت رازیرپانکنن جمشیدی نظراول رامن دادم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است