وقت اعلام وفاداری عین و غین فرا رسیده است!
مردم ما اکنون به راحتی می توانند نقاب های صورت مسوولان و مقامهای دولتی را کنار بزنند و میزان وابستگی انها را بسنجند. هرچند که زمان آن فرا رسیده که اشرف غنی و عبدالله مزد زحمات آمریکا که در زمان تشکیل دولت وحدت ملی! کشیده است را اینگونه جبران کنند و برای حضور دوام دار آنها در افغانستان زمینه سازی نمایند 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۳    ۱۳۹۴/۱/۳ کد خبر: 91623 منبع: پرینت

به دنبال وعده ای که اشرف غنی و عبدالله چهار ماه پیش (اول عقرب 93) در ویدیو کنفرانس مشترک به اوباما دادند، دیروز یکشنبه در دومین روز از سال جدید برای رایزنی با مقام‌های آمریکا وارد واشنگتن شدند.

رییس جمهور و رییس اجرایی کشور قرار است در جریان این سفر چهار روزه با باراک اوباما رییس‌جمهوری آمریکا و جان کری وزیر خارجه این کشور و همچنین اعضای کنگره دیدار و گفتگو نمایند که رایزنی درباره خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و طرح مصالحه ملی از جمله محورهای این دیدارها است.

لذا درباره این دو موضوع یک خروج نیروهای آمریکایی و طرح مصالحه ی ملی با طالبان نکاتی باید مطرح گردد تا روشنگر برخی حقایق باشد.

درباره نکته ی اول که تصمیم گرفته شده است و اشرف غنی پیش از اینها تضمین حضور طولانی مدت آمریکاییها در افغانستان را داده است. وی چندی پیش با اشاره به حضور گروه تروریستی داعش در افغانستان گفت: حضور و فعالیت‌های افراطی گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه نگران کننده است زیرا رفتارهای آنها تهدیدی برای کشور ما می باشد.

منظور جناب اشرف غنی این بود که داعش همانند طالبان یک گروه کاملا مستقل می باشد!!! که رفتارهایش برای تطهیر چهره ی کشورهای اسلامی است!!! و آنها همانند طالبان آمده اند که علیه کفار بجنگند!!! لذا برای اینکه افراط گری در افغانستان بیش از پیش نشود، باید آمریکاییها مادام العمر در کشور ما بمانند!!!

این را به راحتی می شد از ادامه ی سخنان اشرف غنی برداشت کرد که اظهار داشت: باید در مورد تصمیمات خروج نیروهای خارجی مستقر در افغانستان تا دوسال آینده تجدید نظر صورت گیرد. بنده شخصا خواستار بازنگری جدول زمانی اعلام شده برای خروج از سوی آمریکا هستم. لذا دید من این است که تا برقرار شدن کامل امنیت در افغانستان، نیروهای خارجی باید در کشور ما بمانند حال یا یک سال، یا دو سال یا چند سال دیگر.

داکتر اشرف غنی همچنین افزوده بود که نیروهای امنیتی افغانستان به من می گویند شرایط عراق پس از خروج نیروهای آمریکایی را نگاه کن و اجازه نده این اتفاق برای افغانستان رخ دهد! به همین دلیل هم من به همراه تمامی نیروهای امنیتی و دولتی افغانستان از کاخ سفید می خواهیم تا ما را تنها نگذارند.

این التماس های کودکانه ی اشرف غنی از مقامات آمریکایی برای باقی ماندن در افغانستان در حالی بود که پیش از این کاخ سفید تصمیم خود برای باقی ماندن چندین ساله در کشور ما را گرفته و اشرف غنی اکنون تنها نقش یک بازیچه را بازی می کند تا اذهان عامه ی کشور آمادگی نقض پیمان کابل - واشنگتن را داشته باشند.

نکته دیگر درباره طالبان و شبه نظامیان جدید و طرح مصالحه با آنها این است که وجود داعش، القاعده و طالبان تنها یک بهانه برای آمریکا است تا در منطقه حضور داشته باشد و بتواند آزادانه در کشور ما جولان دهد و وطن ما را همانند بسیاری از کشورهای عربی منطقه به پایگاه نظامی (انبار تسلیحاتی رایگان) تبدیل کند و با قدرت به دست آمده در آن به بهانه خدمت به افغانستان به استخراج منابع معدنی بپردازد. البته بهره مندی از کشت چند ده برابری مواد مخدر نیز بخشی از این نقشه ی آمریکا بوده و هست.

ما بارها گفته ایم که طالبان آمریکایی هستند و بوده اند، کسانیکه آمریکا را بت خانه و مقصود نهایی خود می دانند و نگرانی شان این است که ملت افغانستان با پیروی بی چون و چرا از ارباب قدرت دنباله روی آمریکا شود تا که به اهداف آزادی برسد، باید این را بدانند که آمریکایی ها در هر کجا از جهان که قدم نهاده اند در عمل خویش صادق نبوده و برخلاف گفته های خود جنایاتی را در کشورهای مختلف به راه انداخته اند که سال های سال ملت اشغال شده دچار زخم ناسو و یا سرطان شده است.

در این زمینه هیچ شکی نیست که طالبان در افغانستان زاده ی آمریکا، عربستان و پاکستان می باشند و همچنین احیای دوباره طالبان در سایه نام دین و تحمیل آن بر جامعه افغانستان از جمله دسیسه های استکبار آمریکا می باشد که با همراهی عربستان و پاکستان در افغانستان جامه عمل پوشیده است.

به هر حال دولتمردان افغانستان به شمول جناب اشرف غنی و عبدالله باید بدانند که مردم ما اکنون به راحتی می توانند نقاب های صورت مسوولان و مقامهای دولتی را کنار بزنند و میزان وابستگی انها را بسنجند. هرچند که الان زمان آن فرا رسیده که اشرف غنی و عبدالله مزد زحمات آمریکا که در زمان تشکیل دولت وحدت ملی! کشیده است را اینگونه جبران کنند و برای حضور دوام دار آنها در افغانستان زمینه سازی نمایند.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ...ما مشکلات خودرا درک میکنیم مجبوریت ها را میدانیم احتیاجست احتیاجست احتیاج ! اگر من هم بودم براب بقا واستمرار نظام از شر ترورستها همین کار را می کردم!... باید بگوید که چی باید بکنند؟؟؟ اگر به این راه نروند به کدام راه بروند؟؟؟ تسلیم داغش شوند؟؟یا طالب؟؟

>>>   باوجودموافقت بااصلاحگری اداری وسیاسی واقتصادی وقاطعیت دراجرای قانون ازسوی اشرف غنی لیکن اعتمادش به غرب وناتو .یاشرق وچین وروسیه وحتی همسایگان باحاکمیت کشور مخالفت دارد ونوعی خودباختگی فرهنگیست .
شیواکاندیداحتمالی بلخ

>>>   آقای شیوا نمک دان نشکن اگر خودته کاندید احتمالی بلخ میکنی از برکت همی خارجیهاست همیالی اگر خارجی نباشه اوضاع افغانستان چند روزه سقوط میکنه اگر امنیت است از برکت همی خارجیهاست اگر همه اقوام در حکومت سهیم است از برکت خارجیهاست بنظرم شاید کشور خارج باشی واوضاع افغانستان را نمیبینی با چشم خود .
دره صوفی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است