مردم مایوس تر از پیش هستند
مردم از حکومت وحدت ملی انتظار داشتند که فصل جدیدی در زندگی آنها باز کند و آنها را از جنگ و ناامنی و فقر نجات دهند اما این اتفاق نیفتاد 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۲۲    ۱۳۹۴/۱/۲ کد خبر: 91590 منبع: پرینت

شش ماه از حکومت وحدت ملی می گذرد، حکومت هنوز ناقص است و کلیدی ترین افراد آن یعنی وزیران کابینه هنوز مشخص نشده اند. رییس جمهور با اینکه وعده داده است به زودی اعضای کابینه را معرفی کنداما خود را مشغول مذاکرات صلح با طالبان کرده و کار خانگی خود را رها نموده است.چرا کابینه معرفی نمی شود؟ آیا مذاکرات صلح به نتیجه ای می رسد؟

بشیر بیژن آگاه امور سیاسی در برنامه «فراخبر» گفت: مردم از حکومت وحدت ملی انتظار داشتند که فصل جدیدی در زندگی آنها باز کند و آنها را از جنگ و ناامنی و فقر نجات دهند اما این اتفاق نیفتاد و با تاخیرهای معرفی کابینه بار دیگر مردم با یاس و ناامیدی رو به رو شدند. هر دو رهبر مطابق با وعده هایی که در کمپاین های انتخاباتی به مردم دادند عمل نکردند.

وی مردم را بار دیگر مایوس از حکومت و کارایی آن دانسته و می گوید: حکومت باید برای کابینه بهترین افراد ممکن را برمی گزیدد که مردم افغانستان به آنها باور پیدا می کردند که واقعا به قول و قرارشان صادق هستند اما وقتی آنها لیست کابینه را منتشر کردند فقط عده ای اندک از آنها شایسته بودند اما ما بقی فقط بر اساس روابط معرفی شده بودند. باور ندارم که رهبران حکومت بتوانند افراد شایسته و متخصصی برای کابینه معرفی کنند اما آرزو دارم که اینگونه باشد.

بیژن حکومت را در یک حالت بی خیالی نسبت به مردم و اوضاع داخلی ارزیابی کرده و عنوان کرد: زمامدار پیشین حامد کرزی ریشه های این وطن را از بین برد. برای همین اعتقاد دارم که مسوولین حکومت قبلی از رییس جمهوری تا ولسوال باید محکمه شوند. دراین دوره هم شکی نیست که افغانستان در وضعیت بسیار بدی قرار داده شده است اما شش ماه هم مدت کمی نیست. در این مدت می شدگام هایی برداشت. حداقل می شد به مردم وانمود کرد که ما دیگر حاتم بخشی نمی کنیم و به مردم به عنوان یک نظام شایسته سالار وفادار هستیم. متاسفانه در این شش ماه رهبران همین کار را هم نکردند.

بیژن صلح را پروسه ای ملی می داند و می گوید: رییس جمهور حق ندارد که اقدامات بزرگ ملی که با سرنوشت مردم رابطه دارد بر اساس تفکر خودش و بر اساس علایق خودش و خواست خودش آن را به پیش ببرد. از جمله این اقدامات بزرگ موضوع صلح است. صلحی که بر اساس اراده پاکستان به افغانستان بیاید، افغانستان را نابود می کند چرا که نیات شوم پاکستان نسبت به مردم افغانستان تغییر نکرده است.

وی در پایان گفت: پاکستان فکر می کند زرنگی کرده و عده ای از طالبان را وارد پروسه صلح می کند و عده دیگری از آنها با تبدیل بیرق های سفید به بیرق های سیاه برای حفظ کانال های بحران درافغانستان نگاه داشته می شوند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   باوردارم آنچه که آقای بیژن فرمودندعین واقعیت است بقول خانم بلقیس روشن این هردو بیجاره که بقدرت رسیدند فکر میکنند که تاپنج سال افغانستان رابامردمش ... قطعی خریده اند هیچ کس نمیتواند درمقابل ایشان ادعانماید اشتباه میکنند سخن اینجاست که اگرباوعده های دروغین که درجریان مبارزات انتخاباتی بامردم داده اید رسیده گی ننمائید بازهم همان مردم هستند که بایک حرکت سیستماتیک شماعالی جنابانراازوظیفه سبکدوش ومخلوع سازند ازگذشته درس بگیرید اگرآقای کرزی باناتوانی های خوداعتراف میکرد استعفا میداد یقینا امروز مورد نفرت مردم قرارنمیگرفت اگررئیس کمیسیون انتخابات ازتقلب جلوگیری نمیتوانیست استعفا میدادامروزموردتمسخرقرارنمیگرفت این بهترین درس عبرت برای شما دورئیس جمهور است پیش برد اداره یک مملکت تنهابادریشی ونوکتای بسته کردن خلاصه نمیشود بهتر است استعفا بدهید تاببینیم که خداوند منان چه میخاهد
نظری ازحوزه جنوب غرب


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است