جعل و تقلب را در نتایج کانکور ولایات ببینید
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۱۵    ۱۳۹۳/۱۲/۲۸ کد خبر: 91499 منبع: پرینت

تعصبات قومی یکبار دیگر جعل و تقلب را به نتایج کانکور در ولایات دخیل ساخت و در مناطقی که شاید مدرسه ای وجود نداشته باشد و از جمله نا امن ترین ولایات اما از یک قوم بحساب می اید، بیشترین درصد قبولی در کانکور به آنها اختصاص داده شده است.

درصدی شاگردان کامیاب شده در امتحان کانکور ولایات
1. کنر : 50 درصد
2. غور : 69 درصد
3. غزنی : 66 درصد
4. سرپل : 64 درصد
5. بامیان : 63 درصد
6. لوگر: 87 درصد
7. دایکندی : 70 درصد
8. بادغیس: 35 درصد
9. میدان وردک: 88 درصد
10. هلمند: 85 درصد
11. خوست: 90 درصد
12. پکتیکا : 78 درصد
13. ارزگان: 51 درصد
14. زابل : 82 درصد
15. نیمروز: 97 درصد
16. پکتیا: 73 درصد
17. فراه: 75 درصد
18. نورستان: 75 درصد
19. بدخشان: 43 درصد
20. فاریاب : 95 درصد
21. جوزجان: 63 درصد
22. تخار: 74 درصد
23. کندز: 51 درصد
24. سمنگان: 63 درصد
25. پنجشیر: 77 درصد
26. کاپیسا: 64 درصد
27. لغمان: 70 درصد
28. کندهار: 86 درصد
29. ننگرهار: 55 درصد
30. بغلان : 60 درصد
31. پروان:55 درصد
32. بلخ: 50 درصد
33. هرات:62 درصد
34. کابل : 50 درصد

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اگرچه به فاکولته دلخواه کامیاب شدم اماخیلی شادمیشدم کانکورشفاف میبود. اگردوباره امتحان شفاف برای همه ولایات درخودکابل گرفته شودخوش خوشان به امتحان رفته شایدنمره بیشترازحال راخواهم گرفت. خوبی کاردرین است که اول نمره های ناکام وشاگردان لایقی که عقب مانده حق بجایش قرارگیردتاوطن درآینده به اختیاردزدقرارنگیرد.
وطندار

>>>   این همه از لیاقت این ولایات است لیاقت به نا امنی ربطی ندارد.

>>>   واقعا جالب است....مشخص است که کاملا عادلانه بوده

>>>   قابل توجه رئیس جمهور، وزیر خارجه، معین سیاسی و معین اداری ....موضوع: برکناری ادريس اماني مستشار بیکاره سفارت افغانستان در پاريس! با تأسف ادريس اماني بيشتر از چهار سال است كه در پاريس بدون هيچ نوع دست آورد ايفاي وظيفه مينمايد. اول بیايید از شر اماني و بی کفایتی ... اش خلاص شوییم ...ه و بعد فکری به حال معرفي اش به سارنوالي بکنیم. اماني يكي از ...بد اخلاق ترين كارمندان وزارت خارجه است او خلاف قوانين مدت بيشتر از چهار سال ميشود با نفوذ كه در رياست منابع بشري دارد باقي مانده است از اينكه وزير خارجه معين سياسي و معين اداري جديدالتقر و نو كار است هيچ نوع بلديت به كار هاي تخنكي منابع بشري ندارد به همين دليل است منابع بشري در جدول كساني كه وقت شان سه سال در خارج پوره شده نام اماني و مدت ماموريت اش را در خارج ذكر نميكند كه خود يك نوع بي عدالتي و بي انصافي در حق ديگر كارمندان وزارت است ...گفته ميشود اماني از ولايت لوگر واز قوم هاي نزديك رئيس جمهور ميباشد يكي از دلايل ديگر هم همين خواهد بود
بااحترام حقيقت ياب

>>>   از این تقلب بابا و تیم فاشیست او از این بیشتر چه توقع دارید؟

>>>   خداوندا جاهلیت،تعصب،ظلم،تقلب فساد و... تاکی وتاکجا؟!...
حسن احمدی

>>>   در رابطه دیگر ولایات قضاوت کرده نمیتوانم، که تا چه اندازه قوم گرائی صورت گرفته، اما ولایت نیمروز را که بالاترین درصدی را (97%) کامیاب شده است، بسیار خوب میشناسم. در نیمروز اکثریت مردم از قوم بلوچ اند. بلوچ ها کوچکترین سهم در کابینه های گذشته و مقام های بلند دولتی نداشته است (فقط در کابینه دوم یک وزیر بلوچ بود) و یکی از محرومترین ولایات در رابطه به بازسازی وغیره پروژه های خارجی یا دولتی میباشد. بطور مثال اولین و آخرین مکتب ابتدائی بعد از 14 سال از بوجه دولت در سال 2014 اعمار شده ( اطفال زیر خیمه و در مکاتب فرسوده قبل از جنگ ها تدریس میشوند)، و بند آبگردان کمال خان در 14 سال اعمار نشد. در حالیکه آب هلمند ازین ولایت میگذرد و مردم اکثراّ زراعت پیشه اند و مالداری میکنند. از کمبود آب زمین های شان در تابستان به شوره زار تبدیل میشود و آب چاه ها هم شور است. لهذا نظر به این واقیعت میتوان حدس زد، که آیا واقعاّ در نتایج کانکور قومگرائی شده است یانه؟

>>>   مردم کاپیسا بآن زحمت وتلاشی که بخرچ میدهند بازهم کامیاب نمیشوند وخوست با آن نا امنی وجنگ ترور طالب ۹۰ ٪ کامیاب دارد واقعا جفای بزرگ در حق جوانان که زحمت وتلاش میکنند هست
کوهبندی

>>>   تقلب در افغا نستان یک پدیده ای نها دینه شده است .کسیکه در افغا نستان تقلب نمیکند مطابق قانون تقلب جزای سنگین داده میشود . تهداب افغا نستان به " تقلب " و " تغلب " نهاده شده .

>>>   هلمند ونيمروز وزابل كندهاروپكتكياوخوست وفارياب ونورستان دورغ ميباشد تقلب كاران درهلمند كدام مدرسه وجودداره يامثل اين ها بهچاره كابل جان تقلب نداره

>>>   این همان شریست که در آن خیر خفته است. بگذارید ایشان با سواد شوند. وقتی با سواد شوند هوشیار شوند و وقتی هوشیار شوند دست از جنگ بردارند و وقتی دست از جنگ بردارند وطن جنت نشان میشود و گلان پكی كاشته میشود.
پروفسور

>>>   به توجه دیدگاه هفتم! من کانالیکه ازدریای هلمندتاداخل شهرنیمروزآورده شده بچشم خوددیده ام. درامتدادکانال حتی یک نهال کسی نشانده درخانه های نیمه زیرزمینی زندگی میکردعایدسالانه شان ازقاچاقیست که طول یکسال یکبارقاچاق کرده یکسال مفادآنرامیخورنذ. اگرمردم نیمروزعقبمانده کامیابی کانکورازکجاست ؟ اگرمردم هوشیاراست چراعقب بماند؟ اگرپیشرفت میخواهدراه پیشرف کامیابی تقلبی شاگرددنیا بیخبربه فاکولته نیست یعنی کسیکه کتاب راازرویش به درستی خوانده نتواندفاکولته بخواند. چراکابل بااین همه کورسهای عالی و فرزندشهرنشین پیشرفته خودناکام ولی نیمروزکه هنوزپدرش اززندگی خبرنیست واستادکه ازهمان مکتب استادشده مانندسایرین اوهم دنیا بی خبرازکابل پیش شود؟ راه پیشرفت نیمروزایجادمکاتب و آموزش درس مکتب است نه کامیابی کم سواد به فاکولته.
وطندار

>>>   اگر افغانستان بر اساس لیاقت بود آباد می شد نه این گونه ویرانه می ماند. هیچ چیز ندارند تمام سرمایه هایش به خارج متکی است. افغانی ها نخبه محوری بلدنیستند. اگر نخبه مطرح شود عده آدم کش را دستور داده از میان بر می دارند. همین گونه است که کشور افغانستان پایین تر از چتلستان پاکستان باقیمانده است. تا چه رسد به کشورهای مانند ایران و ترکیه و تایلند که از جمله کشورهای خیلی پیشرفته محسوب نمی شود.

>>>   ...برادران میدان وردک ما کی در س خواندن که اینقدر قبول شدند

>>>   به فر موده ی روانشاد علامه بلخی :
بها نه چند نماییم به بیسوادی خلق
تمام مفسده در با سواد مینگرم
آ یا داوود خان + حزب دمو کراتیک خلق + احزاب مجا هدین +کرزی + اشرف غنی وعبد ا لله بیسواد اند؟ نه هر گز اینها همه با سوادان بودند که کشور را به اینروز بد بختی کشاندند .
صفدری

>>>   نتایج کانکور هم گوسفندی شد۰ واضع است که باز هم قوم شرور و متقلب خیانت اش را کرده۰ ای مردم شما به جز از این چه توقع دارید؟ این همه ... رهبری شده و سازمان یافته انجام میابند۰ بر خیزید و جلو این دزدان قبیله را بگیرید۰
آسمائی

>>>   به جواب آقای وطندار،
شما از یک کانال آب (به نام کانال لشکری که از 48 کیلومتر فقط 10 کیلومتر آن اعمار شد) حرف میزنید، من از بند آبگردان کمال خان حرف میزنم، که به مقایسه به یک کانال، زمین های زیادِ را باید آبیاری میکرد که درین 14 سال اعمار نشد. در ضمن، این کانال همه ساله به خاطر باد های شدید 120 روزه پُر از ریگ میشود. در بعضی سال ها دولت حتی یک بلدوزر مورد ضرورت را به اختیار این ولایت نمی گذارد تا کانال را از ریگ پاک کنند. بعد در همان سال یک لیتر آب درین کانال جریان نمی داشته باشد. نظر به قضاوت شما، مردمان فقیر در ولایات از نظرافتاده نباید فرزندان زحمتکش و با استعداد داشته باشند؟ اما حقیقت اینست، که فامیل های فقیر در نیمروز یگانه راه بیرون رفت از زندگی رقتبار شان را در فراگرفتن تحصیل و رفتن به مکتب فرزندان شان میدانند. در رابطه به قاچاق مواد مخدر، در نیمروز در همین 14 سال حتی یک بته خاشخاش زرع نشده است. ازین ولایت متأسفانه بحیث سرک ترانزیت مواد مخدره از دیگر ولایات استفاده میشود. این قاچاقیان فرزندان شانرا به خارج برای تحصیل میفرستند، نه جهت اشتراک در امتحان کانکور و نه برای تحصیل در دانشگاه های کشور .
یک هوادار مردم فقیر نیمروز!

>>>   تهداب ادارات به جعل ودروغ نهادینه شده است و نیجه اش را شما مشاهده میکنید!

>>>   همین امروزشاهدم که کمیشنکارکامیاب نمره پایین طب راجستجوداشت تانفرموردنظرخودرابه دوهزاردالررشوت به فاکولته طب جدیدابجای نمره پاین کدام بیچاره ثبت نام کرده نمره پایین رابکدام بهانه دیگربجای دیگرروان کرده رشوت را نوش جان کند. خوانندگان عزیز مواظب فاکولته خودباشند که مفسدین حیله بسیاردارد.
افغان

>>>   جالب است که از بدخشان ، بلخ و پروان که مردم با استعدادی دارند فیصدی این قدر پاین اما خوست و پکتیا درصد بیشتر جالب است.

>>>   هلمند خوست زابل نیمروز پکتیکا کاملا ناروا است وتقلب استدرانجاها کجا درس است ؟ کجا معلم است ؟ درانجا تقلب کردید در پوهنتون چی میکنید درینجا هم به تقلب کامیاب میشوید؟؟؟

>>>   فدرالیزم و پرداختن ولایات تا فیصدی معینی بخویش، ترقی و پیشرفت را برای ولایات و در نهایت به کشور در پی خواهد داشت.

>>>   من هیچ وقت نتوانستم در کانکور شرکت کنم و کم سواد باقی ماندم حیف
نوکر همتون احمد اشرفی نوشنق افغانی از اردبیل

>>>   امتحان کانکور هم مانند امتحان اصلاحات اداری واقعی نیست حسب دلخواه ومطابق دستور مقامات عالی دولت فیصدی کامیاب وناکام را تثبیت میکنند طوریکه نتیجه داده شده کانکور دیده میشود ولایات که در انها نا امنی مانع عدم تحصیل درست شاگردان شده فیصدی نمرات بلند کنکور را به انها طور تشویقی داده اند چون خواست مقامات عالی رتبه همین است حالا سوال دراینجا است که قدرت پیشبرد تحصیلات شانرا دارند به یقین که جواب منفی است پس این کامیابی به انها چه سودی خواهد داشت شاید درسمستر اول ویادوم خودشان ناگزیر شوند که فرار کند ویا اینکه نسبت عدم لیاقت خودبخود دراپ شوند .

>>>   درامتحانات شاید مشکلات موجود باشد ولی هر چیزرا قومیت عنوان داد ن خطا است بلند ترین نمره بچه های نیمروز وفاریاب وبه تعقیب ان ولایات جنوبی درین جاه معلوم است که اقوام مختلف زندگی میکنند وبچه های غریب زیادتر کوششی هستند وهمیشه درس میخواند پس کدام سوال وجود ندار که کانکور به یک قوم امتیاز داده باشد.

>>>   نمیروز 97 درصد ولی بادغیس 35 درصد واقعآ امتحان کانکور شفاف بوده.
ف. ر هرات


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است