اشرف غنی عرضه این کار را ندارد
اشرف غنی عرضه این کار را ندارد. حتی نمی تواند این را بیان کند که من کاری نمی توانم و خودتان بروید اقدامی کنید. این کار برنامه ای است که هدف آن ایجاد تفرقه بین قومیت های مختلف است 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۱۹    ۱۳۹۳/۱۲/۲۷ کد خبر: 91426 منبع: پرینت

در حالی که هنوز سرنوشت سی و یک نفر ربوده شده هزاره مشخص نیست، تفنگداران نقاب پوش ده مسافر دیگر هزاره را در ولایت غزنی ربودند. آنها نه نفر از آنها را رها کرده اند و یک نفر را با خود برده اند. انتقادها از سران حکومت و خاموشی در برابر این گروگان گیری ها بالا گرفته است اما اشرف غنی گفته است که دولت در تصمیم های خود قاطع و صریح عمل می کند وسکوت استراتژیک ما قدرت ما را در عمل نشان می دهد. اما سکوت حکومت در برابر این ربوده شدن ها چه پیامدی خواهد داشت؟

پرتو نادری استاد دانشگاه در برنامه «فراخبر» گفت: این حادثه ها، حادثه هایی بسیار تکان دهنده بود. این تکان دهنده است که از یک قوم خاص جست وجو می شود و افراد ربوده می شود. اگر حدس ها این باشد که این گروه طالبان هستند که این عملیات را انجام می دهند، طالبانی که در این روزها آمادگی صلح با افغانستان را دارند چنین پیام سیاهی را برای دولت نمی فرستند.

وی در ادامه عنوان کرد: تشویش من از این است که نکند برنامه های سیاه دیگری در افغانستان طرح ریزی شده باشد و این برنامه ها در حال رونمایی است. تا جایی که شنیده شده تا به حال هیچ سرنخی از آن سی و یک نفر ربوده شده قبل نیست و تا به حال خواسته ای هم از طرف ربایندگان مطرح نشده است که بدانیم آنها چه می خواهند. طالبان هم که هنوز مسوولیت آن را نپذیرفتند. نظر من این است که این کار برنامه ای است که هدف آن ایجاد تفرقه بین قومیت های مختلف است. در طول تاریخ با وجود بی عدالتی هایی که در حکومت های افغانستان وجود داشته، مردم با مصالحه و مسالمت کنار یکدیگر زندگی می کردند.

نادری باانتقاد از سکوت دولت در برابر این حادثه گفت: این گروه رباینده می تواند، طالبان باشد، داعش باشد، گروهی انتقام جو یا دزدان محلی باشد، هر چیزی می تواند باشد. دولت نباید در این رابطه سکوت کند. دفاع از حقوق شهروندان وظیفه دولت است. دولت گفته است که ما سکوت استراتژیک کرده ایم اما کار می کنیم. کاش حداقل اشاره ای می کرد که در حال انجام چه کاری است.

استاد دانشگاه عکس العمل دولت و خاموشی اش را در قبال این حادثه مشکوک دانشته و افزود: شش ماه از آغاز حکومت می گذرد و دو رهبر حتی هنوز کابینه خود را نساخته است. احساس می شود که در پشت پرده برنامه هایی وجود دارد که نه می خواهند ملت را در جریان بگذارند و نه درست کار کنند. این حدس ها و گمانه ها می رود که حتی اگر حکومت نخواهد که دولت را طالبانیزه کند وضعیت فعلی کشور باعث می شود که طالبان نفوذ بیشتری پیدا کنند.

وی در پایان گفت: حالا که دولت در رابطه با این افراد ربوده شده کاری نمی کند حدس ها بر این می رود که شاید اشرف غنی عرضه این کار را ندارد. حتی نمی تواند این را بیان کند که من کاری نمی توانم و خودتان بروید اقدامی کنید. امیدوار هستم که مردم از اقوام مختلف جمع شوند و جرگه ای بسازند و راه حل انسانی برای این موضوع پیدا کنند. این حادثه ای است که ابعاد آن می تواند بسیار گسترده شود.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   شکوت ستراتژ یک معنایش واضح است. که مربوط به پروژه ای انگلیسی آمریکائی بوده وآنها از جلوگیریش عاجز اند. مردم عزیز افغانستان وطنداران افغانستان دوست لطفا خودرا آگاه سازید ودر خواب غفلت نباشید. دهن سیاست.داران ازطرف استعمار کهنه ونو بسته است. واز طرف دیگر برایشان ا.کان دارد خطر جان باشد. مثل استاد ربانی فقد که توسط کمیته 300 ترورشد. چرا در کنفرانس بین المللی اسلامی شرکت داشت وبیانات که نمود احتمالا خلاف ستراتژی جهانی بود. همچنان بودن احمدشاه مسعود را برای پلانهای بعدی آسائی خطر تصور میکردند .ترور های نامعلو م سررشته آن به به استعمارچیان جهانی تعلق میگیرد. در راءس آن انگلیس وآمریکا قرار دارد.
ولوالجی از هرات باستان

>>>   اشرف غنی که به تقلب و فرمایشی ازطرف ایالات متحده آمریکا آمده ودرچوکی ریاست جمهوری نشسته باید پلان آمریکا را در آسیا پیش ببرد.مو مکلف است تا آتش قومگرائی را که ازطرف آمریکا جهت گلوبالیزاییون کره زمین طرح شده ومخترع آن استعمار کهنه انگلیسی است آهسته آهسته آفغانستان را به آشوب تبدیل نموده جنگ را بطرف آسیای میانه و ایالت سنکیانگ چین راه انداخته شود.وهمانطوریکه کشور های بالکانرا به شش ویا هفت دولت تقسیم کرد. خدای ناخواسته میخواهند تا کار آسیا را هم به مرور زمان به هدایت کمیته 300 بمدت نامعین یکسره نموده و سیستم تکحکومتی جهانرا بنا کنند. این خیال است ومحال است و جنون.
زلمی سالمند از اروپا

>>>   اگر محاسبه شود روزی در افانستان صد ها نفر کشته می شود .
زره

>>>   اشرف غنی عرضه این کار را ندارد من با این جمله بالا کاملا" هم نظر هستم اشرف غنی ...بیش نیست جز جفا در حق مردم کاری نکرده و نمیتواند انجام دهد غ عرزه هیچ کاری ندارد بی عرزه ترین شخص افغانستان غ هست گر چه از اول طرف دارش بودم رای هم دادم بهش... برمن ک ب این ... رای دادم
جان آقا از ایالات متحده هرات باستان

>>>   بله، حقیقت ها بسیار تلخ و دردناک هستند. آمریکا و انگلیس و اسرائیل هر سه بخوبی برنامه های خود را پیش می برند. اول شاه را برکنار کرد، بعد ایران را با جنگ با عراق محک زد و تحرم ایران. بعد صدام حسین را به بهانه سلاح هسته ای اشغال کرد، و عراق را ضعیف کرد و نیروهای طالبان را پرورش داد. بعد حادثه 11 سبتامبر را ایجاد کرد و به افغانستان نفوذ کرد. و بعد هم کشورهای عربی را با تظاهرات و ... به اینجا کشاند. همه اینها برنامه هست تا اسلام را نابود سازد، و چین، روسیه، هند، ایران و کشورهای دیگری مثل کره و ... را کم کم در آتش جنگ و طالبان و داعش و بی امنیتی بکشانند. این نقشه انگلیس و آمریکا تقریبا از 40 سال پیش ریخته شده بود و هر سال شکل تازه ای به خود می گیرد. حالا هم می خواهد ایران و روسیه و هند و چنین را ضعیف کند. پایین آمدن قیمت نفت، هم ایران و هم روسیه را تضعیف می کند.

>>>   به تقليد از دوست ما عزيز فرد!
جانو: در پاكستان يك شنبه رخصت است
فضلو: ها غير اسلامى است
جانو: نى نگو بندى ميشى
فضلو: خا
جانو : در امارات تاريخ عيسوى است
فضلو : ها، گناه نداره...؟
جانو : چپ شو صدايته نكش، اگه نى رد مرز ميشى
فضلو : خا
جانو : نو روز است در همين روز ها
فضلو : ها بخير خانه زنگ مى زنيم، كالاى نو مى پوشيم يك چند دقه خو شى مى كنيم همراه دوستا
جانو: نى گناه داره
فضلو: چرا؟
جانو؛ مچم مردم ميگه ملا گفته...
فضلو : دولت بندى نكنه
جانو: نى در افغانستان خيره دولت نداره ،
فضلو: جانو بچيش ايخو يك بام دو هوا ، تازه سند هم ندارى كه حرام باشه ، اينجا رأست نگو اونجه دروغه بگو.... ايخو نشد مسلمانى
جانو؛ وله ايره خو رأست گفتى....

>>>   بهرصورت مردم زابل باید این لکه ننگ را بادان نشانی از هموطنان ربوده شده خود به دولت پاک کنند زیرا آنها حتما از مخفی گاه آنان خبردارند درضمن چندمهاجر بی پناه چه هیزم تری به شما ...فروخته که آنهارا مظلومانه وبه دور از انسانیت گروگان گرفته اید اینست رسم مهمانی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است