نامزد وزیرانی که از سوی عبدالله به ریاست جمهوری معرفی شدند
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۳۵    ۱۳۹۳/۱۲/۲۷ کد خبر: 91425 منبع: پرینت

یک منبع از ریاست جمهوری به خبرنگار افتخاری ما اعلام کرد، نامزدان وزيرانی كه از سوي داکتر عبدالله به رياست جمهوري پيشنهاد شده اند بقرار زیر می باشند:
عبدالجبار آريايي به عنوان نامزد وزير وزارت معارف
اسد ضمیر به عنوان نامزد وزیر وزارت زراعت
عباس نویان نامزد وزیر وزارت فواید عامه
برنا کریمی نامزد وزیر وزارت تجارت
سردار محمد رحیمی نامزد وزیر وزارت مخابرات
نجیب فهیم نامزد وزیر وزارت عدلیه
صبرینا ثاقب نامزد وزير وزارت امور زنان

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   از حالا میدانم که سردارمحمد رحیمی نجیب فهیم اسد ضمیر رد میشوند گرچه سزاوارباشند متاسفانه ! چرا داکتر صاحب عبدالله برای وزارت مخابرات انجنیر محمد عاصم را معرفی نمیکند که چندسال تجربه کار بحیث معین اداری آن وزارت دارد؟؟؟؟

>>>   عبدالله که گپ ازسازندگی افغانستان میزدمیخواهدبااین وزیران که همه شان غیرمتخصص وفقط بخاطررابطه معرفی شده اندکشورراآبادکند.بازم آفرین براشرف غنی که وزرایش لااقل کمی تخصص دارند
یونس ازکابل

>>>   صبرینا ثاقب نامزد وزير وزارت امور زنان جالب است
جمشید از کارته پروان

>>>   عباس نویان از طرفداران سرسخت غنی در زمان انتخابات بود. حالا چرا عبدالله اورا معرفی کند. پس این مطلب واقعا شیعه است

>>>   لست بالا چندان قرین به واقعیت به نظر نمیرسد.
1- رئیس جمهور آقای غنی در دیدار با وکلا وعده داده اند که کاندیدان از جمله کسانیکه قبلن از طرف وکلا رد گردیده اند نخواهد دبود.
2- آقای نویان از جمله کمپاینر های آقای غنی بوده اند که امکان ندارد از طرف ذآقای عبدالله معرفی گردد.
3- اگر عتیق الله بریالی در جای عبدالله میبود حتمن کاندیدش صبرینا ثاقب میبود ولی حالا تصور نمیرودآقای عبدالله همچو کار اشتباه آمیز رامرتکب شود.

>>>   ﻭﺯاﺭﺕ ﺯﺭاﻋﺖ. .و ﻓﻮاﻳﺪ ﻋﺎﻣﻪ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺩاﻛﺘﺮ اﺷﺮﻑ ﻏﻨﻲ. اﺳﺖ. اﻳﻦ ﺷﺎﻳﻌﺎﺕ ﺣﻘﻴﻘﺖ ﻧﺪاﺭﺩ

>>>   صبر نیا ثاقب نه لیاقت دارد ... به عوض وی شخصی دیگر پیشنها گردد .

>>>   عباس نویان از گروپ غ است چطور از طرف گروپ ع معرفی شده باشد؟

>>>   سردار محمد رحیمی , برنا کریمی قبل نیز هم بودن که اطرف پارلمان رد شدن.

>>>   خوب است

>>>   داکنر صاحب عبدالله باید قبل از معرفی نمودن وزرا غرض اخذ رای به پارلمان نظر و مشوره حاجی لطف الرحمن را میگرفت بعدا وزرا را به پارلمان معرفی میکرد. زیر ا بدون موافقت لطف الرحمن گرفتن رای از پارلمان غیر ممکن بنظر میرسد. زیرا در متن بالا حاجی لطف الرحمن نظرش را در مورد دوتن از وزرای پیشنهادی ارایه نموده است..
پیاده وزرات

>>>   ... اسم عباس نویان که یکی از پروپاگندچیان تیم اشرف غنی بود از طرف عبدالله معرفی شده است. ایا امکان دارد؟

>>>   عباس نهيان به فكر من كه در كمپاين داكتر صاحب اشرف غني بود

>>>   عباس نویان که ازتیم اشرف غنی بود

>>>   بلی دوست عزیز درست گفتی شخص اسد ضمیر ... در گذشته سوءاستفاده زیاد از پست وزارت کرد و مانند دیگران هیچ کاری خوبی نگرد.

>>>   بلی ! آقای انجینر محمد عاصم در بخشی مخابرات تجربه کاری داشته و مستحق وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی را دارد و جناب داکتر عبدالله چرا این حقیقت را کتمان میکند .
بینا

>>>   سلام.
قرار معلوم سرداد محمد رحیمی ونجیب فهیم.مانند پدر ش در فکر خود وفامیل خود در جمع آوری پول وساخت بلند منزالها مصروف خوا هدشد.عبدالاه میداند .که اشخا ص دیگر.وجود ندارد.که مثل خود انتخاب نموده است.مجلس رد میکند.
وحیدپنجشیری

>>>   عبدالله تمام...شورنخود فروش را جمع کرده است ادم هوشیار است از خود کرده لایق تر را انتخاب نمیکند میخواهد یک ګروپ ... را ایجاد کند که یک بار هردو پا را در یک موزه کند و هیچ ګپ را قبول نکند

>>>   این اشخاص غیر مسلکی است و دیگر رای نخواهند گرفت از پارلمان ومناسب ترین فرد در وزارت عدلیه عبدالرحیم کریمی که تجربه کاری در وزارت عدلیه و هم یگ فرد پاک وعالم است و در افغانستان مثل کریمی فرد پاک و قانوندان پیدا نمیشود و چرا این فرد گماشته نمیشود دلیلش را من هم ندانستم . شاید ملی بودنش اجازه نمیدهد که پیش تیکه داران قومی گردن نهاد و انها هم انتقام میگیرند از غرورش
محب الله از وزارت عدلیه

>>>   ایا این دو کله این وزارتها را ایجاره کرده اند

>>>   به احتمال زیاد که صبرینا ثاقب به اثر سفارش عتیق الله بریالی ازطرف دبل عبدالله نامزد وزیر وزارت زنان شده است ولی این خانم لیاقت این وزارتخانه را ندارد.
کمال از کابل

>>>   صبریناجان ... در کانادا پناهنده شده حالا میخواهد دوباره به زور ... وزیر شود، گفته میشود یک وقت دختر خاص جناب یونس قانونی بود.
علی

>>>   دبل عبدالله هیچوقت این اشتباه را نمی کند که خانم ثاقب را به وزارت زنان پیشنهاد کند چون این خانم با استفاده از صلاحیت هایی که درپارلمان داشت تمام خانواده خودرا به خارج روان کرد ودر کانادا پناهنده شدندو خودش هم پناهنده کانادا است. افغانستان باید برای کسانی باشد که درهمین جا تمام سختی ومشکلات را درپهلوی مردم شان تحمل می کنند این پناهنده ها وقتی سختی را دیدند فرار می کنند واین یک خیانت بزرگی به ملت افغانستان خواهد بود که دو تابعته وزیر شود.
تبنگ والا ده افغانان

>>>   علی راست موگه

>>>   آیا وزرای زیر متناسب با کار شان تخصص دارند؟
عبدالجبار آريايي به عنوان نامزد وزير وزارت معارف
اسد ضمیر به عنوان نامزد وزیر وزارت زراعت
عباس نویان نامزد وزیر وزارت فواید عامه
برنا کریمی نامزد وزیر وزارت تجارت
سردار محمد رحیمی نامزد وزیر وزارت مخابرات
نجیب فهیم نامزد وزیر وزارت عدلیه
صبرینا ثاقب نامزد وزير وزارت امور زنان

>>>   من يك هزاره هستم اما مخالف سه كانديد پيشنهاد شده هستم هر وزير كه تعين ميشود با يد بر بنياد اراي مردم باشد دراروزگان هزاره ها ٥٠٠٠ پنج هزار راي هم ندارد چرا دو وزير از اورزگان تعين ميشود اين خود يك خيانت ملي و نا بخشودني است اين...محقق است ... ماه طلبان را بر اين مردم ترجيح ميدهم......
گل محمد تركمني

>>>   لطفاسوابق اخلاقی برنا کریمی نامزدوزارت تجارت وخواهرزاده اش قاسم توکلی اتشه مادام العمرتجارتی سفارت افغانستان درمسکوبررسی شود...
لطیف بهاند

>>>   بهتر است كه داكتر عبدالله صبرينا جان ثاقب و عتيق الله بريالي را يكجا نامزد وزير معرفي كند چون هر دوي ايشان از زمانه هاي گذشته دوست و خدمت گذاران واقعي استند.

>>>   شما چقدر امیدوار هستین که این حکومت میتواند کار کند ایا میدانید که عبدلجبار اریایی یک تکسی درایور بود در لندن کدام رابطه همرای استاد عطا پیدا کرد حال وزیر میشود . حال این حکومت را خراب میبینم به لیاظ خدا ایا در افغانستان قحط رجال آمده دیگر کدر در افغانستان وجود ندارد . واقعآ قابل تشویش است . دست جبار آریایی را از وزارت صدارت کوتاه کنید ...لظفآ پیام مرا به داکتر صاحب عبدالله برسانید که این کار را نکند
مخلص تان داکتر محمد داود یار سفیر سابق افغانستان در لندن...

>>>   خلص قصه همه شان مفت است عمرى عبدالله و غنى صاحب رو به اتمام است
اشكر

>>>   تعیین وزرا تنها بدست داکتر عبداله نیست. وزرای مربوط به برادران هزاره ما در تیم داکتر عبداله توسط آقای محقق تعیین میشوند. به نظر من هم منطقی نخواهد بود وزرایی که یکبار توسط مجلس نمایندگان رد شدند باز هم پیشنهاد شوند.
تخاری

>>>   اگر داکتر عبدالله صبرینا ثاقب را معرفی کند جفا به دین وملت خواهد کرد، اما از یک درک امکان دارد جنرال اغبر مشاور عبدالله دوست خاص صبرینا است، ونیز صبرینا چند سفیر هم واسطه هستند...

>>>   تا جائیکه من میدانم وزارت زراعت مربوط اشرف غنی میشد که احمد ضیا مسعود کاندید معرفی کرده بود و بخاطر تحت تعقیب بودن انتر پول رد شد و هم عباس نویان از طرفداران سرسخت اشرف غنی و از حزب عدالت میباشد. به نظر من این لست شایعه بیش نیست

>>>   بهتر بود که داکتر یارمحمد داکتر علوم است و زیر زراعت یا آنرژی و آب پیشهناد می شد.

>>>   کاندید وزارت زراعت از طرف اشرف غنی از افغان های مسکو در نظر گرفته شده بود ولی از طرف با دران ریس جمهور غنی امریکا یی ها رد گر دید.
اشرف از کا بل.

>>>   قرار معلومات که من دارم داکتر محمدامین از مسکو کا ندید وزارت زاراعت بود.
اکرم از کلکان شمالی

>>>   حکومت اشرف غنی کسا نیکه در اتحاد شوروی وقت و روسیه تحصیل کرده با شد به هیچ صورت قبول ندارد و همچنان با داران او امریکا یها بصورت قطعی اجا زه نمیدهد به همین علت کا ندید وزارت زراعت که از افغان های مسکو بود از طرف مشاورین امریکایها رد گر دید.
ن. ج از طرفداران اشرف غنی.

>>>   عباس نویان... اشرف غنی بود

>>>   سلام به هموطنان گرامی و عزیز ورهبری سایت! در روسیه مخصوصاً در شهر مسکو کادر های مسلکی موجود بو ده این وا قعیت است که حکو مت دستنشانده امریکا و انگلیس و بادارن ان کسا نیکه در اتحاد شوروی وقت و روسیه تحصیل کرده است قبول ندارد. امروز خوب ترین و با تجرپه ترین هزارها کا در های مسلکی در روسیه موجود بوده ولی حکو مت وحدت بنام ملی انها را درحکومت و کا بینه سهم نمید هد. با احترام.
کریم از مسکو

>>>   اسلام علیکم برادران گرامی! قرار معلومات دقیق که من دارم حاجی نجیبالله کا بلی که مربوط حزب جمیعت است و هم کا نال شخصی تلویزیونی دارد اسناد ماستری و دوکتورا و بیوکرافی داکتر محمدامین را که کاندید وزارت زراعت بود نظربه گفته او که به اشرف غنی تسلیم کردم
نسیم کارمند.

>>>   کسانی که می گویند انتخاب دو وزیر از یک ولایت خیانت است طالبان بهتر است معلوم است که از جنایات طالبان بی خبر است بخصوص در مق مردم هزاره پس آنکه خودش را هزاره معرفی می کند و دیگران را متهم به خیانت می معلوم است که هزاره نیست گذشته از آن اگر هزاره هم باشد . باید این را بداند که انخابهای براساس لیاقتها است . پس ارزگانی ها لیاقت دارند شمام لیاقت کسب کنید تا انخاب شوید .

>>>   هموطنان با غرور وبا غیرت روشنفکران، عالمان، دانشمندان تما م ملت رنجدیده و جنگزده از خواب غفلت بر خیزید که مادر وطن و تمامیت ارضی کشور ما با خطر ونا بودی جدی روبرواست مزدوران امریکا و انگلیس اشرف غنی و دارودسته او پلان های شوم وستراژیکی امریکا و انگلیس را عملی میکند نشانه او تعویق کا بینه و دعوث اگنت های امریکا و انگلیس در کا بینه مشا ورین امریکایی کا ندید وزرای که مورد تآ یید انها نبا شد اشرف غنی معرفی کرده نمیتواند. اشرف غنی معا صره باند کرزی است معین سیاسی وزارت خارجه برادر زاده کرزی متا ل او.
با احترام توتا خیل ازکابل.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است