هر دم از این باغ بری می رسد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۳    ۱۳۹۳/۱۲/۲۷ کد خبر: 91398 منبع: پرینت

حکمت خلیل کرزی معاون وزارت خارجه و یکی از فامیل های حامد کرزی گفته است که محل برگزاری مذاکرات با طالبان مشخص است ولی به دلیل اینکه دلمان نمی شود بگوییم محل مذاکره را افشا نمی کنیم. بعد این حکمت خلیل جان به چین گفته است که شما که بالای پاکستانی ها اعمال نفوذ دارین بیاین وادارشان کنید که تلاش مخلصانه کنند و با اخلاص بیایند طالبان را مثل آدم به میز مذاکره بکشانند.

حالا نمی دانم اگر این تلاش مخلصانه پاکستانی ها صورت بگیرد محل مذاکره شور بازار خواهد بود یا پل خشتی و پل باغ عمومی کابل و یا هم لندی کوتل و کویته و پیشاور پاکستان؟

- نتایج امتحان های کنکور برگزار شد و تعدادی کامیاب و تعدادی ناکام شدند؛ در این بین هم تعدادی بصورت خدا پسندانه و از سر خدمت به خلق نوشته می کنند هر که می خواهد نتیجه کنکورش را بداند آیدی اش را در مسج و کامنت بگذارد... خداوند اینها را هم خیر بدهد که برای آدم هایی که اینترنت ندارند می گویند کامنت بگذار تا نتیجه را بگویم.

- وزارت اطلاعات و فرهنگ اطلاعیه داده است که سه روز از نوروز تجلیل می شود بعد برخی از ملاهای نوروز ستیز ما می آیند و فتوای حرام اعلان می کنند؛ یعنی واقعا این دو طیف گرانقدر ما بصورت عجیبی فعالیت هایشان در این وقت سال اوج می گیرد؛ خداوند حفظ شان کند که اینقدر به فکر امت اسلامی هستند.

- اوباما هم مثل عروس و دامادهای دوران شیرعلی خان ده رقم در ماندن و رفتن عساکرشان ناز و کرشمه می کنند؛ حالا یک چیزی هوا داده که زمان خروج عساکر امریکایی را تغییر می دهد، باز هم آفرین یوناما که با شجاعت کامل گفته است که تا یک سال دیگر مثل سیزده سال قبل در افغانستان می مانیم و به زدن و کندن و بردن ادامه می دهیم.

- مسلمیار به طالبان فرموده است که ای طالبان عزیز اگر صلح و مودت و دوستی و هم پذیری و محبت و عشق و صفا و این قبیل امور را می خواهید و در مسند و قدرت و وزارت و ولایت شریک می شوید 31 نفر بیچاره را آزاد کنید.

یکی از چایخانهِ مجلس سنا به مسلمیار گفت:جناب سناتور قند؛ 31 نفر را طالبان دزدی نکردند؛ کار گروه داعش است، داعش هم حرف های شما را نمی فهمد یا به عربی حرف بزن یا به انگلیسی.

در نتیجه اعصاب مسلمیار گدوود شد و گفت اصلا ما را چی به داعش باید رییس جمهور وزاری متباقی خود را هر چه عاجل به ما معرفی کند تا کمی مصروفیت برای مان پیدا شود.


مهدی ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   حکمت خان چون فامیلی ... هستند حرف امریکایی ها وانگلیس هارا درست نشنیده بود شما هم نا شنیده بگیرید ، اما در رابطه به پاکستان ما وشما مردم افغانستان که جایش همه ای جهانیان نیز بخوبی میدانند تلاشهای شان صد فیصد ازروی اخلاص واخوت اسلامی وصادقانه است وقابل تشویش جنابان عبدالغنی نمیباشد ، محل وسیع وامن ومناسب برای بر گذاری جلسات مذکرات در کوچه ای دودالان شهرهرات است که شورای صلح دریک دالان و نماینده گان امارت اسلامی بدالان دوم جابجا شوند وهرکس از همان راهی که میا ید بعد از ریش کنک مفصل ازهمان راه با امنیت کامل خارج شود . در رابطه بنتا یج کانکور تشویش نداشته باشید ازنتا یج انتخابات وامتحانات ثارنوالان بدتر نخواهد بود . وحالا رسیدیم به اوباما یک قصه بیادم امد گویند خرکاری با خرش ازکوچه ای میگذشت دران دونفر زن باهم جنگ داشتند وهر دوشان با رد وبدل کردن حرف با یک دیگر از خر وخر کار استفاده میکردند وخر کار هم منطزر ماند وقتیکه زن ها خاموش شدند خر کار روی بطف انها کرده گفت من بوم یا باشم حالا وضعیت اوباما چنین است . ...وبه گپ های مفت وزارت بدون وزیر بی اطلاع وبدون فرهنگ هم نباش وهمان طوریکه گریه های کرزی راجدی نگرفتند بپوف های سر بالا ودم پایان قوماندان بچه سنا تر هم معجزه صورت نمیگیرد . ودراخر در حکومت وحدت مولی وشلغم هم چندتا تره، خیال، کدوتنبلی وشفتالوی تلخه خواهد امد .یا هو .
ر - ن از سیدنی

>>>   ملا نصر الدین روزی دامن خودرا پر از زردآلو کرده بود از محلی که در آنجا چند شخصی نسشته بود میگشت. برایشان گفت هر کس فهمید که در دامن من چیست کلانترین زردآلو را برایش میدهم. آقای حکمت جان که در امریکا به اصطلاح پای دوی ریستورانت بود و دم راست به کرسی معینیت سیاسی رسیده مشخص است که باید چنین اظهار نظر غیر مسئولانه نماید. حکمت کرزی که حامل پاسپورت امریکائی است بجز ایشاره و ایماءه امریکا از خودر چیزی به گفتن ندارد و اگر چیزی هم بگوید باید اولا منافع امریکا را در نظر بگیرد. بنده که چندین بار در ملاقاتهایش با مهمانان خارجی حضور داشتم ایشان را خوب به اصطلاح سنگ و ترازو کرده ام که چقدر وزن دارد.
ح.فرخاری یکی از کارمندان وزارت امورخارجه


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است