کمیسیون را منحل کنید، انتخابات نمی خواهیم !
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۳    ۱۳۹۳/۱۲/۲۵ کد خبر: 91243 منبع: پرینت

کمیسیون های نا مستقل و سراسر وابسته به هرکجایی که فکرش را می کنید، این روز ها اوقات خوشی را سپری نمی کند. هرچند عیش و طرب و خورد و برد و اختلاس و ارتشای اعضای این کمیسیون ها مدت طولانی تداوم یافت، اما این روزها بر اثر فشارهای مردمی آخرین نفس های ادامه فساد را در کشور می کشد.

مردم بر این عقیده اند که نبود این کمیسیون های پر فساد از بودن شان بهتر است، پس لطفا قبل از اینکه بصورت علنی مردم علیه نظام حاکم و تداوم حضور این کمیسیوهای به اصطلاح انتخاباتی اقدام کنند، شر اعضای این کمیسیون ها را از سر مردم زجر کشیده جفا دیده کشور کم کنید.

اینجا نمی خواهیم بگوییم که این کمیسیون ها با سادگی و اعتماد این مردم چه کردند، که برهمگان واضح است. اینجا می خواهیم بگوییم مسوولان بخود آیند و دمی خود را بجای این مردم بیچاره ما قرار دهند.

باید با چه صدایی فریاد بزنیم که ما انتخابات اینچنینی نمی خواهیم. دموکراسی اینچنینی را نیز.

همان روش قدیمی مردمی بهتر جواب می داد که از هر منطقه خود مردم بدون دخالت دولت، نماینده های خود را انتخاب می کردند و در هر زمینه ای نیز آن نماینده ها جوابگوی مردم بودند.
یادش بخیر !

اینجا بقیه حرف ها را مردم می زنند.
پس گوش فرا دهید و با دقت مطالعه کنید.
خداوند عاقبت این مردم را بخیر کند.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   در این کشور انتخابات و دموکراسی بجایی نمی رسد. باید یک حاکمیت قوی باشد و همه را اصلاح و کنترول کند.
واقعا بیایید تمامی نهادها را منحل کنیم و بعد از نو اساسی بسازیم.
شیما از کابل

>>>   انتخابات راادامه دهیدتاچگونگی انتخابات شفاف راتوضیح دهیم مردم خوب و بدراعملی مشاهده کند.
وطندار

>>>   موضوع انتخابات مهم ترین موضوع درافغانستان است و کسانیکه خواستند این پروسه ملی را خراب کنند ودرحق مردم مظلوم افغانستان جفا کنند وصندوق ها را ازرای جعلی پر کنند خاینان ملی خوانده میشوند تیم داکتر عبدالله به حریم شخصی کسی تجاوز نکرده انتخابات یک موضوع ملی وحق دارد تقلب کاران را افشا کند همین تقلب کاران بودند که امروز افغانستان ازدست شان به طرف تباهی میرود ملیون ها تقلب کردند باآرای پاک ملت جفا کردند درچندین ولایت بالاتر از نفوس آن درصندوق ها رای پرکردند وکسی صدای ما مظلوم هارا که هرقدر گفتیم این رای ها تقلبی است گوش نکردند کرزی کمیسیون انتخابات واشرفغنی به بسیار عجله اشرفغنی را برنده نتایج ابتدایی اعلان کردند چون صدای مردم نسبت به تقلب ملیونی شنیده نشد گرچند تیم داکتر عبدالله اسناد وشواهد زیاد ومستند به کمیسیون انتخابات ودولت وملت ارایه کرد هیچ کسی به آن حتی یک لحظه فکر هم نکرد بجای اینکه امر خیل متقلب را به سارنوالی معرفی کنند آنرا مانند ظاهر شاه بابای ملت وقهرمان ملی خطاب کردند که این کار های دولت واشرفغنی برزخم ملت نمک پاشید ویک باردیگر همه جوانان ملت بخاطر دفاع از عزت وآبرو ورای شان دست به سلاح بردند وهمه مردم دوباره مسلح شد وفعلا ملیون ها نفر سلاح دار منتظر نتایج انتخابات است که آیا متقلبین ودزدان رای مردم برنده انتخابات اعلان میشود یا واقعا کسانیکه رای پاک مردم را با خود دارند اگر متقلبین برنده انتخابات اعلان شود وحتی داکتر عبدالله هم آنرا بپزیرد مگر ملت دیگر خاموش نمیتواند بشیند وصد ها هزار جوان آماده قربانی برای حفاظت از آرای شان هستند که مسول همه بدبختی درقدم اول مردم افغانستان کرزی وتیم ارگ ریاست جمهوری را بعدا اشرفغنی وبعدا هم کمیسیون انتخابات را میدانند که درین تقلب ملیونی مستقیما دست دارند وتیم اصلاحات وهمگرایی نوار های مستند همه را به نشر رسانید وبه ملت ثبوت هم کرد ازین بعد ملت افغانستان مسول نخواهد بود واولین کسانی که باید به جرم خیانت ملی درقیام ملی به دار آویخته شوند همین مهندسین وطراحان تقلب وآرای مردم خواهند بود

>>>   اینها میخواهند به چشم ملت وجهان خاک بزنند وقتی تقلب صورت گرفته وعاملین تقلب هم دستگیر وشناسائی شده اند اول باید نتائیج انتخابات ملغی قرار داده شود وبعد دیگر تصامیم اتخاذ گردد وگرنه انچه برمبنای فساد وتقلب بمیان امید مشروعیت نداشته دوام اینگونه حکومت ها ادامه ای فساد خواهد بود هم جهان خارج وهم کمیسیون نام نهاد خارجی ها میخواهند برای خود راه فرار بیابند وتقلب های گسترده وملیونی را با به محاکمه کشیدن چند مظلوم وبیگناه توجیه نمایند بیننده ها وخواننده های این گونه مطالب به اواز رسا میگویند این را که تو میروی به ترکستان استوملت بیدار واگاه افغان باین ترفند ها فریب نخورده چهره واقعی مدعیان دموکراسی را شناخته اند ومیدانند در پشت دموکراسی وحقوق بشر و.... اهداف مرموزی نهفته است که ان رخ سکه را هرگز نشان نمیدهند
نیم جان از نیم روز

>>>   زن ها انباق را قبول ندارد وستار سعادت کمیسون اصلاحات نظام انتخاباتی را چراکه کار از دست شان گرفته میشود دیگر نمیتوانند از موقف خود استفاده جویی های شخصی را نمایند اقای سعادت ایا رسوایی انتخابات ریاست جمهوری وشوراهای ولایتی سال 1303 مبنی بر تقلب وتخلف وادعای های سوی استفاده بخاطر پیروز ساختن یکطرف از جانب کمیسون انتخابات وسمع شکایات بسنده نیست دیگر چه اسناد را خواهان هستید بگذار واز خیانت بیشتر دست بردار در غیر ان خجالت بیشتر شامل حال تان خواهد شد همینقدر خجالتی برای تان کفایت میکند که منفور عام وخاص شده اید.

>>>   ...مهمترین عامل تقلب خود اکنون در بالاترین مقام کشور چوکی دارد

>>>   رئیس کمیسیون بایدخودمحاکمه شود چراکه درراس هرم قدرت کمیسیون است .یاازجرم مطلع نبوده که بی خبری واهمال دروظایف است آنهم درسطح بسیاروسیع ویاازآن بدتردرجرم شریک بوده که درهردوصورت محاکمه شود.تمام اعضای دوکمیسیون انتخاباتی ..یک نمونه اش انبوه کاندیداهای بامدارک جعلی وبیسوادودارای سوابق جرمی وجنایی وحذف برخی ازلیسانسه های مستقل مانندخودم !!!
شیوا

>>>   همه میگفتند تقلب شده واین تقلب بسیار گسترده است اقای اشرف غنی وکمیسیون متقلب واقای کرزی که خود این تقلب را انجام داده بودند خودرا به نافهمی وجهالت زده از تقلب طرفه میرفتند واذهان عامه را مغشوش میساختند وموضوع را به مسائیل قومی و... سوق میدادند تا نمیدانم که وجدان خا رجی ها بیدار شده است ویا فشار های ملت باعث گردید تا شمه ای از تقلب هارا رو شن نموده وتوطئه ای دیگری برنامه سازی کردند که گویا به نفع عبدالله هم 800000 رای تقلب شده من در حالیکه از هیچ گروه پشتیبانی ندارم ومیدانم که هیچ کدام مصدر خدمت به کشور وملت نخواهند شد ودرمیان هردو اقای غنی را که مزدور مستقیم غرب است ترجیح میدهم که با امدن او اربابان اعتماد بیشتر مینمایند وبا خاطر ارام با معامله گری های انها موافقه دارد اما انچه ارزوی مردم ورای دهندگان است این میباشد که ارای سفید از سیاه جدا شده وتقلب های واقعی را برملا سازند نه اینکه بخاطر بجا کردن ابروی از دست رفته ای خود یک تقلب بزرگی را به تیم یتیم وبیچاره ای عبدالله هم پیوند دهند اینبار در تقلب تقلب مینمایند ویکبار دیگر میخواهند به چشم ملت خاک بزنند
تبنگ چی

>>>   خداوند متعال کرزی را بشرماند که مردم افغانستان را دربدرکرد کشور را نا آرام نمود مردم از گرسنگی بجان هم افتادند. خزانه دولت را چور کرد طالبان را به داخل کابل و ولایات جای داد.
هراتی

>>>   هرکس هر چیز بگوید یک گپ اما و قتی ملا معنو حرف از تقلب بزند شرم است جای خجالت است، قانون انتخابات در وقت ملا معنیو تعدیل شده او نویسنده بی کله ملا معنوی به دستور عبدالله مواد مورد نظر وی را جابجا کرد، عبدالله گفته بود درین دور تقلب بیشتر را من خواهم کرد چون در مقابل من کرزی نیست، و نصف حکومت کرزی چوکی هایش در دست افراد جمعیت است همه والی های قومندان های امنیه و حتی کارمندان کمیسیون را از قبل ملا معنوی برای جاسازی کردره بود ولی در دور اول تا توانس تقلب کرد ولی نشد دور دوم نوبت کرزی بود کار خوده کرد اگر بگویی اشرف غنی کرد و عبدالله نکرد این یک سخن بسیار بی منطق است تا پولیس و قومندان های امینه و اردو در خدمت عبدالله بود ولی همان زور عبدالله بود که نتوانست. اگر میخواهیم انتخابات عادلانه برگزار شود باید اول یک امنیت سرتاسری تامین شود دوم تذکره های برقی توزیع بعدا انتخابات شود، و قتی درین مملکت که نصف از آن در دست است و مردم که درین مناطق زندگی میکنند براداران پشتون ما هستند، وقتی به چشم ملت خاک بریزیم این مردم را محروم سازیم انتخابات را راه اندازی کنیم حکومت که بوجود میاید علیه آن شورش مردمی دوچند خواهد شد، وقتی این دو کار تامین شد باز نوش جان او کسی که برنده میشه.
راستگو

>>>   وقتی ما میتوانیم انتخابات مشروع و قانونی و عاری از تقلب داشته باشیم تمام مناطق در آن شرکت کند، برگزاری انتخابات در یک سمت و محروم نمودن سمت دیگر بنابر مشکلات امنیتی یک اصل مهم انتخاباات را که سرتاسری بودن آن است زیر پا و نظام بعدی را غیر مشروع میسازد: سه نقطه مهم:
1- دولت مکلف است تا امنیت سرتاسری را تامین تا تمام مردم شرکت بتواند،
2- تذکره های برقی توزیع شود و انهم برای تمام مردم در همه نقاط دور دست،
3- سوم عیار سازی سیستم انتخابات به روش های تکنالوجی جدید که در 24 ساعت معلوم شود.
وقتی ین شرایط مساعد نباشد انتخابات اصلا معنی ندارد هرکس زور و زر داشت همان پادشاه است و بس.
جانباز نجرابی

>>>   کرزی اشرف غنی و عبدالله چهره... هر سه نفر به ملت و جهان نمایان شد گرچه چهره کرزی... بارها نمایان شده شرم و حیا وی در شروع نوجوانی پریده از وی نباید کار خوب توقع داشت.حال اگر هر یک تان افغان اصیل هستید از پدر و مادر افغان پیدا شدید همت کنید به خاطر خیانت که در حق ملت نموده اید از مردم معذرت بخواهید بعدآ یک گیلن پترول بخرید به فرق سرتان پاش دهید در پارگ زرنگار نهایت غیرت تان را نشان خواهد داد در غیر آن شاید بخاطر چوکی و قدرت درآینده به هر بی ناموسی هرکی در قدرت آید هبچ جای شک و تردید نیست نمی تواند از خیانت ملی خود را برات دهد تن خواهد داد هرگز ادعا را نمی تواند بکند که انسان پاک و خدمت گار ملت و مردم هستم.
حاجی صبور

>>>   باالاخره ملت میداند که اشرفغنی دزد انتخابات است. طرفداران محترم وی از بنده شرو ندارید فرق نمیکند مگر خداوند عادل را فریب داده نمیتوانید حق نام خداوند کریم است.

>>>   باالاخره همين امنيت ملى وظيفه دارد که اسناد را بيرون دهد گفتارهاى تيلفونى کرزى و کميسونهاى غير مستقل را!ماهى از سر گنده (خراب) مى شود. سران بايد پس شود!انتخابات جديد: فقط و فقط سازمان شود از طرف هند و يا چين نظارت از سوى آلمان, شمارش از طرف فنلاند, عساکر از سوى سويس...براى کشور آزاد و جديد و تغير نام
تا که نام اش ستان افغان است
چال و تقلب در ميان است

>>>   خداوند گرزي ودارودسته اش تباه وبرباد كند كه افغانستان برباد خواسته هاي نامعقول خود كرد اميد به سرنوشت تره كى وحفيظ الله امين كرفتار شود ويا انطور يك مرض مهلك گرفتار شود كه هر لحظه از خداوندبهبود بخواهد وخداوند تربدر اش كند وبرادرهاي رنجيده خاطرش از او روى گرداند ؟
عبدالله ريحان

>>>   اشرف غنی اگر تحصیلات نموده فرقی نباید داشته باشد که در روسیه و یا امریکا تحصیل نموده.او یک افغان است و به صفت یک افغان وارد موسسات تحصیلات عالی ان کشور گردیده. اینکه در کجا وطیفه اجرا نموده- افرین به این لیاقت و شایستگی که داشت تا توانست در کشور امریکا اجرای و طیفه کند . از اینکه در سیاست شامل بوده و یک شخص سیاسی است نه پنچرمین.
دست داکتر اشرف غنی به خون ملت اغوشته نیست و...نبوده. به همین خاطر اضافه از نیم مردم به او رای دادند . هواخواه دارد و انشالله پیروز است. از جانب داری داخلی و خارجی برخوردار میباشد. تو بیادر نیم حان شدی ولی هنوز هم پشت همو ا... وشورای نطار را گرفتی. بیادر از خواب بیدار شو دولت مداری کار شورای نطار نبوده و نیست. اینکه یک چانس برایشان امریکا میسر نمود به خاطر چندین سال به طرفداری شان از انها استفاده ابزاری نموده بود کاری جداست. ریاست کله میخواهدو لیاقت و شایستگی و صداقت و راستی و از همه مهم تر انسان بودن. ما مردم را هر پنجرمین بسیار به ساده گی بازی داده میتواند و گپ های لو و لهب انهارا خوب...میکنیم ولی از خود کدام اراده - فکر - عقل و منطق نداریم که یک نتیجه بگیریم.صرف یکبار دست اورد این طایفه را در طول 20 سال اخیر زیر نظر بانداز و باز بکو عبدالله - عطا- سیاف و ....

>>>   یک سوال دارم
همین آدمکهای نظر دهنده طرفدار کوچی غنی ولورا اسراییلی چرا هیچ شرم و حیا در کله ایشان نیست؟؟؟؟؟
تمام اسناد مستند به چشم وگوش مردم از طریق رسانه ها که ناشی از تقلب و چپاول تیم...اسراییلی-پاکستانی بود -رسید.
چرا اینها اینقدر بی حیا اند که هنوز هم نظر میدهند و خود را تبریه مینمایند؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کابلی

>>>   حق پیروز است.
اگر اشرف غنی احمدزی است و یا محمد زی - کوچی است ویا مکرویان نشین کاری نداریم.
علمیت- استواری- صداقت و ایماندای شان - خدمت به مردم بی نوا و برای مردم رنجدیده افغانستان ارزوی ماست.
سیاست چشم بینا میخواهد نه کورکورانه و یا یک چشمه.
تو ورای انسان ها بازی گپ های یک لچک و بازاری عطا را می خورد.
دیده شود که بعد از اعلان اشرف غنی همین عطا چه از دستش می اید.هیچ. یک انسان روی سیه و شرمنده خواهد بود.
عبدالله هر چه است - باز سیاست و حال و احوال دنیا را خوبتر میداند خواهید دید که اولین کسی که به اشرف غنی
تبریک خواهد گفت او عبدالله میباشد.
بیادر عقلت را در کار پرتو - گپ مفت و خیله خیله نگو.کمی هوشیار شو .تا ترا کسی توده نگوید. فامیدی جان بیادر!!!

>>>   رئیس مکیسیون انتخابات باید انارکلی تعیین گردد تا مورد قبول همه واقع شود چون او مدال شفافیت هم گرفته است !

>>>   اگر کمیسیون های نامستقل ازبین برود دیگر نام جایگزین این نهاد تعفن زا شود فقط پالان تغیر بخورد ...... بباز هم انتخابات معنی ندارد باید ازهردو تیم در این نهاد سهم داشته باشد تا انتخابات های بعدی را نظارت کند

>>>   اگر هر کس چیزنو شته مکیند با ید خد او ند ج را درنظر داشت با شد وروز ا اخریت قو م پرست کا ر یک مسلمان کا مل نسیت

>>>   تا اعضای کمسیون متقلب مانند نورستان امیر خیل هوتک سعادت نور محمد به محاکم کشانده نه شود ما مردم انتخابات نمی خواهیم . بخاطریکه افراد مذکور بدستور بیگانگان به پروسه ملی مردم افغانستان خیانت گرده اند.

>>>   من این قدر میگویم که ازموده را باز ازمودن خطاست .
دوراندیش

>>>   فغانها گوش به زنگ باشید از زمان استقلال افغانستان تا همین الان که منتظر معرفی باقی کابینه هستید تماما در یک سناریو هست سناریوی دیگ آش. آشی که باید جا بیفتد وبرای خوب عمل آمدن این آش هر قدرتی به نوبت خودش آمده و آنرا هم میزند حالا هم نوبت آمریکاییهاست. به یاد داشته باشید آش هنوز آماده نشده آخرین کسایی که آش را هم میزنند تا آماده خوردن شود خود شما مردم هستید اگر دقت کنید الآن همین اتفاق در حال افتادن هست فقط به وجدان خود رجوع کنید نه به اسلامی که طی این ۱۰۰ سال به شما دیکته شده چون هر روش و عقیده ای در طول زمان تغییر میکند ولی وجدان و ذات آدمی تا آخرت هم با ما هست . برای ما فقط همین مانده است .

>>>   ... به مسوولین کمیسیون بخصوص رئیس، اکثریت اعضاء و رئیس دبیرخانه آن که کشور را به بحران بردند. برعلاوه برکناری مسوولین کمیسیون ایشان باید به دادستانی یا خارنوالی معرفی شده و مورد محاکمه و مجازات قرار گیرند. نسبت به آن نوع انتخابات دو دور قبل ریاست جمهوری و شورای ولایتی نبود آن بهتر است. به عنوان یک رای دهنده دیگر علاقه ندارم که با فامیل رای دهم بخاطریکه اینجا رای سرنوشت ساز نیست. کسانی که تولد نشده اند و یا طفل اند رای ایشان با رای من مساوی است. ما حق یک رای داریم دیگران هر کدام صندوق پست هر نفر شان رای میدهد. باید تذکره الکترونیکی تحت نظر ناظرین بین المللی بی طرف توزیع گردد تا نفوس هم معلوم شده و جلو تقلب گرفته شود.

>>>   بلی کمیسیون منحل گردد و انتخابات جعلی دیگر صورت نگیرد و مردم را دیگر فریب ندیهند .
زره

>>>   وقت گرفتن 7 ملیون انسان ومصارف هنگفت مالی تامین امنیت ،گوش بریدن ،کلک بریدن ، انتحاری ، هزار مشکل دیگر انتخابات در قبال دارد . آخر هم تقلب بهتر است انتخابات نشود هر کس پول وسلاح وقدرت دارد همان به کرسی تکیه کند

>>>   باید متقلبین مانند عمر خیل نورستان عبد الرحمن هوتک ستار سعادت نور محمد این فاشست قبیله محکمه شوند. تا درس عبرت برای دیگر فاشستان باشد

>>>   اګر افغا نستا ن تنها در بخش انتخا با ت مشکل دارد واقعا مسو ولین کمسیو ن انتخا با ت ملا مت است در حا لیکه ما در تما م عر صه ها مشکلا ت هد ید ه ومشهو د داریم کمیسو ن کسی را معرفی نکرد لا لا جا ن کری حکو مت وحد ت ملی جو ر کر د پس ا و به رهبر ان حکو مت وحد ت ملی را ګفته که حکو مت را تشکیل نکنید و آ نچه بمر دم وعد ه کر د ه اید عمل نکنید : این وضعیت در افغا نسا ن یک غیر یز ه طبعی ا ست تا بخا طر قد رت تا بع هیچ قا نو نی نبا شند چند مشکل عمد ه تا حل نشو د امکا ن ندارد به تغیر قا نو ن انتخا با ت و و بر طر فی افرا د مشکل حل ګر دد
۱-- تا ملت به بلو غ سیا سی نرسد و دمو کراسی را به جا ن دل ق بو ل نکنند وآنرا با معنا ومهفو م علمی اش ندا نند
۲-- موجو دیت دو لت مقتد ر با پختګی سیا سی و صا دق وپا ی بند به قا نو ن و بد و ن فسا د با یک حا کمیت سر تا سری
۳--- ملت خو د تصمیم بګیر ند تا منیحث مسلما ن ګرایش ها ی قومی ، سمتی ، منطقو ی را کنا ر بګذا رند صرف بخو د و وطن بی اند یشند
۴-- اګر ملت از تقلب و تقلب کا ری دست بر دارد چو ن ملت است رای مد هد و پا ی صند ق ها ی رای دهی می رو ند نه کمسیو ن پس مجا ل فسا د وتقلب میسر نمی ګر دد
۵-- سیا ست مدران که خو د را کا ند ید می کنند منا فعی کشو ر را صا دقا نه در نظر بګیر ند نه از خا رجی ها را
۶--- سی ست مدرا ن باید رقا بت مشرو ع کنند نه که قو م و سمت مذهب اسلا م ،منطقه را بخو د حربه بسا زند بخا طر رسید ن به قد رت بدو ن خد مت
عبد القا در از ولایت غو ر فعلا در هر ات

>>>   کمیسیون متقلب ساخت کرزی قبیله پرست قدرت خوا هرچه زودتر منحل گردد و انتخابات جعلی دیگر بار به طرف قبیله پرستان جعلی کار صورت نگیرد افراد بی مایه بی هویت مانند کوچی بی و طن طرف دار اشغال افغانستان مردم ما را دیگر فریب ندهند.
طرف دار افغانستان آزاد

>>>   از خدا بترسید و اشخاص پاک و صادق را تعویض این کمسیون های خاین بسازید. اگر این هر دو کمسیون های خاین و دشمن همه مردم و وطن بر طرف و دستگیر نشوند. ما به هیچ نوع انتخابات اشتراک نمیکنیم.

>>>   بلی کمیسیون منحل گردد ستار سعادت هوتک نورستانی امرخیل محکمه شوند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است