فساد در بادغیس بیداد می کند
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۸    ۱۳۹۳/۱۲/۲۴ کد خبر: 91139 منبع: پرینت

مارکیت تازه شهرداری بادغیس افتتاح گردید، عده زیادی از شرکتهای ساختمانی از نحوه تدارکات وقرارداد بروژه شاکی اند و چندین بار به مراجع بالا شکایت کردند اما هیچ تغیری رونما نگردیده است گفته میشود که شهرداری محترم در فساد مالی با ارگانهای بالا نقش دارد و فی دکان 50 تا 80 هزار افراد بلند مقام اخذ نمودند، حتی پروژه های دیگر را هم سکرتر والی بنام میرویس اول تکس خود را می گیرد و باز پروژه ها را فروخته است.

فساد بی نهایت درجه مالی در ریاست محترم معارف بیداد می کند از پروژه های ساختمانی موسسات کمک کننده تا تریننگ و غیره اصلآ در داخل ریاست که بروی جز معامله اعضا رهبری دیگر چیزی نمی بینی پروژ های ساختمانی ورلدوبژن، یونسیف، یونسیکو وغیره حلقات دخیل که از اکثر جاها هستند. بخش تدارکات، مسولین بخش معارف موسسات، ارگانهای ...

معاون اداری معارف از مردم و کسانیکه قراردادی اند بسیار روشن پول می گیرد، معاون تدریسش از معاشات می گیرد و فقط افراد مورد نظرش را به ترییننگ، سیمنار هامعرفی می کند که حتی ... و متاسفانه کارهای دیگر هم دارد.

معاون دینی اش بعوض تبلیغات دینی بدنبال فساد است، دیگرش هم فساد می کند و از بخش سواد اموزی اش، از سواد حیاتی اش خبر ندارد فقط بدنبال این است که مقامات را خوش کند و کدام امتیاز باشد با علوم دینی سهم دهی کند یا همه روزه در کمین فساد نشسته اند تا سهم خویش را اخذ کنند که با یک جوان دیگر آمر نظارتش است نیز حلقه زدند (رییس نام نهاد)، همه دست دارند.
فردی خودش قصه کرد بنام عبدالستار کارمند هستم که شرکت هم دارم و در بخش اطفال هم کار می کنم کسی برایم کاری کرده نمیتواند چون با نفر مسوول معارف آن جور هستم من با خود تعجب کردم ،از مکاتب بسته که معاش شان حواله میشود چه بگویم خیلی گپ های دیگر هست اگر بگوییم از معارف خلاصی ندارد.

ریاست مهاجرین هم بسیار بی بندوباری دارد همه روزه می بینی دروازه ریاست پر از افرادی است که این کار کسب وکار خویش قرار دادند، موسسات قراردادی که درین بخش کار می کنند نیز در فساد دخیل اند بنام سی آر دی اس وغیره. فساد این اداره این است که فقط برای مردم بخصوص زنان وعده میدهند که کمک می کنیم ولی هیچ چیزی درک ندارد.

فواید عامه که سال های سال است آن امر را دارد از جایش شور نمی خورد فقط آن مقام را خریده باشد هیچ کفایت ندارد، فقط در شعبه است این به یک انجنیر پرکار ضرورت دارد تا کارها را از نزدیک ببیند و کار کند این شخص فقط در کمین قرارداد سرکها است و قسمت زیاد خرابی سرکها وبرفها بدوش این اداره است.

صحت عامه بادغیس یعنی چور خانه بادغیس! جناب رییس صحت عامه که از یادش رفته که در کلینیک جرسیاه غورماچ و پده کار می کرد نمیدانم که از دانشگاه افغانستان فارغ شده، بسیار رهبری ضعیف دارد در فساد صد فیصد دخیل است مردم بادغیس ازین شخص و داکتر محمد ابراهیم محمدی رییس شفاخانه ولایتی بسیار شکایت دارند، حاجی طارق چهار بلند منزل در شهر قلعه نو ساخته است که مردم شاهد هستند، مسولین اداری و پروژها های این اداره نیز غرق اند در فساد که بسیار یک حلقه خطرناک دارد که این چهار پنچ نفر هر کدام ریس اند. حیف ومیل های زیادی از طرف برادران لنگری به سرکردگی داکتر غنی خان ومعلم عثمان خان صورت میگیرد. که آن تعمیر انتانی را لیلیه ساختند، در بخش نسائی ولادی از مردم پول می گیرند بی مورد به معاینات تلویزیونی راجع می کنند...
از کلینک ها و ولسوالی های مختلف که بسته اند و برای ما خدمات انجام نمیدهند و دفتر مو صحت عامه همه روزه معامله گری دارند چه بگوییم با وجود داشتن بودجه گزاف ملیونها از بانک جهانی... وقتیکه خانه جناب رییس دست مو به کرایه باشد آیا برای شان گپ زده میتواند.

بعضی اربابان و کمپاینی ها از هر دو تیم به کابل رفت و آمد می کنند تا این افراد را به کرسی ها محکم کنند یا افراد دلخواه دیگری را فرمایش بدهند امید کس به گپ این افراد نکرده و شایسته گی کنند.

این گوشه ای از فساد در بادغیس بود.

یک هموطن بادغیسی

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   فــــــسآد در همــه جــا چون همه جا است !

>>>   فساد در کل افغانستان بیداد می کند. در پشتو یک ضرب المثل است: «د عالم غم نه غم» یعنی غم و سختیهای که بر همه است غم به حساب نمی آید و قابل تحمل است. بادغیسی های عزیز این را بدانند که اصلا دولت ما بر فساد مبتنی است بنابراین عدالت ، خدمت و مردم داری از این دولت نباید توقع شود. اصل اولی فساد و فتنه است اگر در جایی دیه شود که بوی صلح و عدالت و مردانگی می آید باید تعجب شود!
زابلی

>>>   یاد شما از اصلاحات اداری رفته است که ماهانه 40 هزار کرایه خانه 30 هزار کرایه موتر میگیرد با ریس ساحوی تقسیم میکند خود آمر اصلاحات یک انسان ... است پول های مفت را می گیرد با ریس ساحوی اصلاحات اداری تقسیم میکند وقتی اصلاحات این طور باشد از دیگر ادارات چه گیله است
برادر جان

>>>   راست میگوید همین طور است من چندی قبل امتحان دادم همین آمر اصلاحات بادغیس از من پول طلب کرد نداشتم بدهم باز مرا ناکام کرد

>>>   بیا در ولایت غور ببین که فساد چه داد فریاد دارد نپرس جگر خون میشوی والله

>>>   بادغیسی عزیز!
من حرف شما را تایید مینمایم در بادغیس هیج رییس اداره بدون دوسیه نیست یکتعداد روسای ادارات دولتی با استفاده از چور ملی خود را صاحب پول زیاد ساختند و یکتعدا انها هنوز تحت پیگرد قرار دارد یکی از رییس های دوسیه دار بادغیس از صحنه محاکمه فرار کرد و فعلا کارش را ساخته است و ازاد گشت و گذار مینماید پول ها ی زیاد رشوت پرداخته است تا دوسیه را سبک سازدو بعد از فرمان رییس جمهور در سالگرد روز هشت ثور گویا او از محبس بیرون میشود و ازاد میشود ان رییس زراعت بادغیس بوده است که دزد بیشتر نیست رییس معارف و روسای دیگر را که شما نوشته اید همه دزدان بیش نیستند یکتعداد دزدان با مداخله زیاد کار سرک حلقوی را متوقف ساختند انها از شرکت های سرک سازی پول زیاد خواسته بودند که ترکهابه این حرف لبیک نگفته و همه فرار نمودند زیرا انها تهدید به مرگ میشدند اگر خدا کند که مشکل بادغیس را دولت بشنود روسای همه ادارات موجود را برطرف نماید در غیر ان اینها تا چند روز بعد به ملیاردر های بزرگ تبدیل میشوند اگر من بجای رییس جمهور میبودم یک هیت مخصوص رد یاب و محرم را در بادغیس میفرستادم تا حقیقت یابی نماید در صورت حقیقت تمام ملکیت و دارایی های جند ریییس دفاتر را به مصادره نماید و به حبس معرفی شوند در غیر ان ا این دزدان کارد شان تیز تر شده رفته و حال ریشه دولت و نظام را بکارد شان قطع مینمایند در بادغیس نیرو های خود رو دزد اختلاص گر و رشووت خوار بیداد مینمایند دیگر پولی به بودجه دولت باقی نماید است همه به کیسه دزدان اداری قرار گرفته است ...بر دزدان اداری که به ابروی ملت و مصیبت های روز و قتل و کشتار هموطنان دل نمیسوزند به پشت اختلاص و پول اند و بودجه ها را قورت مینمایند از دزدان دیگر بادغیس در روز های دیگر نام خواهم گرفت ببینیم که دولت گوش شنوا دارد و یا اینکه در خواب خرگوش بسر میبرد
با احترام لامانی از بادغیس


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است