لیست 278 دیپلمات وزارتخارجه که بزودی اخراج می شوند
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۵۵    ۱۳۹۳/۱۲/۲۱ کد خبر: 91002 منبع: پرینت

یک منبع از ریاست جمهوری به خبرنگار افتخاری ما گزارش داد، تمامی افرادی که با واسطه و معرفی وارد وزارتخارجه شده اند از کار برکنار می شوند.
اینک بسياري کارمندان ديپلمات وزارت خارجه را فرزندان و وابستگان مقام هاي حکومتى پيشين و اعضاى برحال و پيشين شوراى ملى تشکيل مي دهند، که بدون درنظرداشت معيارهاى استخدام، در اين وزارت به كار گماشته شده اند.

این در حالی است که تعدادي از این افراد حتی مدت دروس مکتب را هم سپری نکرده و تحصیلات آکادمیک ندارند.

تقی خليلی پسر بزرگ کريم خليلى معاون دوم رييس جمهور پيشين
پسر محمديونس قانونى رييس پيشين مجلس و معاون اول اسبق رييس جمهور
پسر عمرداوودزى وزير پيشين امور داخله
همسر نيلوفر ابراهيمى عضو مجلس
پسران داوود کلکانى عضو مجلس
دختر قاضى راحله عضو مجلس
برادر حميده احمدزى عضو مجلس
پسر سيدحسين انورى عضو سابق مجلس
برادر انوارالحق احدى وزير پيشين تجارت و صنايع
برادر فاروق وردک وزير سابق معارف
پسر قيام الدين کشاف رييس شوراى علماى افغانستان
پسر و دختر محى الدين صاحب زاده رييس ادارى وزارت خارجه
پسر محمد عبدُه عضو مجلس
برادر قدرت الله ذکى عضو مجلس
دختر نظيفه ذکى عضو مجلس
برادرزاده رسول سياف از رهبران جهادى و عضو سابق مجلس
دختر و داماد نور اکبرى عضو پيشين مجلس
خواهر فوزيه کوفى عضو مجلس
برادر آرين يون عضو مجلس
دختر آمنه افضلى وزير پيشين کار و امور اجتماعى
پسر محمداسحق الکو دادستان

در ادامه این لیست اسامی دیگر کسانی که با واسطه گری و پارتی بازی وارد وزارتخارجه شده اند نیز ذکر شده است.
گفته می شود که سه تن مامور بررسی این موضوع شده اند.

این سه تن طی یک هفته اخیر لیست این افراد را به رییس جمهور داده اند و منتظر دستور وی برای اخراج و یا ابقای برخی از این افراد هستند.

در کنار این لیست، لیست دیگری از خانم هایی که با استفاده از موقعیت جنسی و فیزیکی خویش و با تملق و چاپلوسی، خود را به وزرای خارجه قبلی و یا معاونان شان و یا دیگر افراد در ادارات حکومتی نزدیک ساخته بعضا متهم به فساد جنسی نیز هستند، تهیه شده است که پس از لیست اول مورد بررسی قرار می گیرد.

قابل ذکر است که لیست اول شامل 185 تن و لیست دوم شامل 93 تن می شود که در آرشیو این شبکه فعلا محفوظ نگهداشته می شود.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   من که فکر می کنم هچ تغیر ی درقسمت اهل کار به اه کار نمی اید باز شما خو د بیبینید

>>>   واه واه واه این را باید گفت خدمت به مردم افغانستان؟
م بغلانی

>>>   اگر چوکی بود افغان هستند اگر نبود پناهنده میشوند ومی گویند حیات ما در خطر است !!

>>>   خاطر ... جمع باشه که ما هیچ کسی ره ده افغانستان نمی شناسیم که زورش به تقی خلیلی برسد.پیش از ای هم بسیار اشخاص کولنگگ میکدند ولی نتوانستند...
علی بامیانی

>>>   ... صلاح الدین ربانی...تقی خلیلی... حکمت کرزی دستتان آزاد تا لندن، کاری نمی توانید جز خودخوری
از منابع بشری

>>>   کرزی غرق عرق شرمساری کارهایت شوی.
م.ا.کابل

>>>   چه قد شرم!

>>>   جای بسا افتخار است که چنین تغیرات مثبت در وزارت امور خارجه رونما گردد خودم منحیث یک کارمند درین وزارت از چنین خبر کاملا خوشحالم امید عملی گردد تا حق به حق دار برسد .همین اشخاص افراد وسطه دار بلکل قانون وزارت امورخارجه را زیر پا نمودند نه لیاقت وجود دارد و نه وفا داری صرف هدف ایشان معاش دالری و پناهندگی در غرب است تصادف جالب که یکی ازینها در کشور های همجوار مقرر نگردیده اند همه با اروپا و امریکا و کانادا استن و تعدا زیادی ازینها روزی به وزارت خارجه ندیده و نه کار کرده اند چون همه اقارب وزار و وکلا استن نفرین به این ... که حق ملت را همیشه خوردند و میخورند باید تصفیه حساب با هر کدام انها صورت گیرد

>>>   درود بر وزیر خارجه ما پسر استاد شهید برهان الدین ربانی درود بر سفیر کبیر ما پسر استاد کریم خلیلی درود بر مجاهدین جان بر کف میهن
مجاهد

>>>   كرزي و تيم فاسدش با به زودترين فرصت محكمه شوند

>>>   خدا وند شمارا خیر برکت بده کی دست آستن بر زدی برای افشای این ... کی در طولی 13 سالی است از خون این ملت مظلوم تجارت ایشنوش دارن

>>>   اگر عملی شودنهایت کار خوب وبه جا خواهد بود و واعتماد مردم بالای عملکرد وزیر خارجه بیشتر میگردد
معلم از المان

>>>   یکی از لیست تان باز مانده کی یازنه انوری است هم مریض هم سندی بالی داره کی باید خانه نیشی باشه درحالی حاضری برحال معاش را احذ میکنه یک سال است کی از رفتن به وظیفه باز مانده درخانه بستری است

>>>   این دروغ هست. یکی از کارمندای وزارت نوشته که بزودی نامش اعلان خواهد شد.

>>>   این خبر را یک شخص ...نوشته است. وزیر هم خبر دارد از این موضوع.
کارمند همکاریهای منطقوی

>>>   همه راست است جز برادر آرین یون که سالها قبل منفک شده است و حالا بیکار است .
راستگوی کابلی

>>>   صد افرین به آراکین ذیصلاح ، علی الخصوص صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه ج.ا. افغانستان که این اقدام حیاتی و نیک را آغاز نمودند، اما هنوزهم فتنه جویی نخوابیده هنوزعده ای از برخی موقعیت ها سوء استفاده می کنند و بعضی کارهای خود را انجام می دهند و حتی کمسیون موظف را شاید تحت تاثیر قراردهند . آنعده فتنه گران ماهر وحسود که در وزارت امور خارجه حرام خدا را حلال و حلالش را حرام كرده‏ اند وزمینهء فساد و تباهى را ماهرانه اماده ساختند و چوکی های دولتی راکه به تمام مردم تعلق دارند و به نحوی به اقارب وخویشاوندان خود اختصاص داده‏اند، بایستی شناسایی واز چوکی های شان تنزیل ویا سبکدوش شوند تا درس عبرت برای دیگران باشند .تاریخی که درس عبرت ندارد وزمینه مکافات ومجازات را رونق ندهند، آغاز هرنوع اصلاحات بازهم به ناکامی منجر خواهد شد، بدان معنی که خودرا برای آینده آماده نسازید بزودی متوجه خواهید شد که متعلق به گذشته هستید. وما توفيقي إلا بالله عليه توكلت وإليه أنيب.
اصلاح جو

>>>   این اقدام مشترک جلالتمابان رئیس جمهور ورئیس اجراییه بنده را امیدواری میبخشند و آنچه را که درآغاز انتخابات اعلام کرده بودند جامه عملی می پوشانند. مردانه وار به پیش بروید ومردم زود یا دیر تر ازشما حمایت و قضاوت خواهد کرد.
نصایح دهند.

>>>   راه بهتر اصلاحات این است که امتیازات ومعاشات مفت وهنگفت که برای این دفلومات نما های بیسواد پرداخته میشود بادرنظرداشت توان اقتصادی دولت باشد.یعنی همان قدر که گزاره مصارف آنها شود نه اینکه 90 فیصد را پس انداز میکنند و10 فیصد را مصرف . در این صورت واسطه بازی وفساد ازوزارت خارجه کاسته میشود .کارمندان وزارت خارجه هریک در یک مقطع زمانی به سفارش یک شخص یا یک ارگان مقرر گردیده اند چه قبلی وچه فعلی .

>>>   یک راه دیگر اصلاحات در وزارت خارجه این است که هر به اصطلاح دفلومات بعد از سه سال عیاشی وگرفتن معاشات که معادل 10 فیصد آن هم کار نه کرده اند،زمانیکه به مرکز میاید یک گزارش 100 ورقه از کارکرد ها وتجارب خود در محل ماموریت نوشته کند واین گزارش توسط یک هیئت بررسی گردد. درصورتیکه دراین رساله دفلومات نه توانست چیز به درد بخور را از مصرف گزافی که دولت بالای وی نموده ،به رشته تحریر دراورد . دیگر او به نمایند گی های سیاسی مقرر نه گردد.
مشاورارشد ع غ

>>>   ...خود وزیر و معین سیاسی هردو با واسطه به مقامشان رسیده اند.
خدا یارت

>>>   این افراد همه وابسته های اراکین دولت کرزی ووابسته های وکلای پارلمان موجوده ،که چند ماه بیشتر از موعد کاری شان باقینمانده، میباشد. حالا دو دولت جدید در راس قدرت اند و پارلمان آینده آمدنی است. اگر اینها برای وابستگان دولت های جدید و پارلمان آینده جای خالی نکنند، وابستگان آنها در کجا مقرر خواهند شد؟ بناُ من یک پیشنهاد برایشان دارم: همه شان خود را در لباس کارشناس مسایل سیاسی بزنند و در تلویزیون های مختلف وقت بگیرند و روی مسایل سیاسی افغانستان به بحث و نظر دادن بپردازند و از دست آورد های خود در عرصه سیاست افغانستان و کمبودی های دولت های فعلی در عرصه سیاست،یاد آوری کنند و دستمزد خود بخاطر نظریات شان در تلویزیون ها را بگیرند و به کم قناعت کنند. کم ما کرم شما.

>>>   اشرف وعبدالله بایدسریعااینهارااخراج کندچون وزارت خارجه جای فامیل بازی نیست
یونس ازکابل

>>>   مه میگم دستت درد نکند جناب ریس جمهور ، مردم کم کم فهمیده اند اگر بعضی ... ها ترا بگذارند به این وطن نیت خدمت کردن را داری ، برداشت همه اقوام در مورد خودت قبل از انتخابات تا فعلا خیلی تغیر کرده و از هر طیف و اقوام افغانستان طرفدارانی زیادی داری من که یک تاجکم حالا ترا صد مرتبه از عبدالا و تیم... ترجیع میدهم

>>>   اصلاح را باید ازمنبع فساد که محی الدین ...کمونست رئیس اداری سابقه و فعلی است شروع کرد. این ... به بهانه های مختلف وحتی ازنام شورای امنیت وغیره ..... چه کارهای نبوده که انجام نداده باشد.
منابع بشری

>>>   اگر این طرح عملی شود واقعآ یکی از شعار های دوره کمپاین رئیس جمهور ورئس اجرائیه به حقیقت مبدل میشو د و برای ملت یک امید واری پیدا میشود

>>>   مشاور ع و غ
...لطفا به حال بيا كتاب بخوان ... و بدان كه يك ديپلومات چرا معاش بلند ميگرد و تو از كجا مي داني كه او بي سواد و وطنفروش است

>>>   ﺩاﻛﺘﺮ ﺷﻬﺎﺏ ﺩاﻣﺎﺩ ﭘﺴﺮ ﻛﻴﺎﻥ ﻧﺎﻻﻳﻘﺘﺮﻳﻦ ﻭﻻﻓﻚ ﺗﺮﻳﻦ ﺩﭘﻠﻮﻣﺎﺕ اﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﺠﺰ اﺯﻧﺎﻡ ﺧﺴﺮﺵ ﺩﻳﮕﺮ اﻭﺻﺎﻑ ﻧﺪاﺭﺩ... ﺷﺨﺺ ﻛﺎﺭﻣﻨﺪ ﺑﺮﺣﺎﻝ اﺳﺘﺨﺒﺎﺭاﺕ اﺯﺑﻜﺴﺘﺎﻥ ﻭاﺯﺧﻠﻘﻲ ﻫﺎﻱ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﺑﺎﻧﺪ اﻣﻴﻦ ﻭ ﻛﻤﻮﻧﻴﺴﺖ ﻛﻪ ﺟﻲ. ﺑﻲ ﺩﻳﺪﻩ اﺳﺖ.
ﻛﺎﺭﻣﻨﺪ ﻣﺤﻠﻲ ﺳﻔﺎﺭﺕ اﻓﻐﺎﻧﻲ ﺩﺭ اﺯﺑﻜﺴﺘﺎﻥ

>>>   با نگاشته مستعار نام اصلاح جو موفق هستم، چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است، برخی افراد در داخل وزارت شیطان را بازی میدهند ، اینها با استفاده از اصل که آب را گل‌ آلود بساز و ماهی بگیر» همیشه پستهای دولتی مهم را دراختیار خویش قرار داده و اعمال را به گونه تکذیب و فریب ماهرانه انجام میدهند خواهش ما از مقامات ذیربط و مسوول اینست تا بازی این افراد را نخورند.
س.

>>>   متنفرم از این کشور خصوصآ از رهبران ... تقلبکار

>>>   در لست از فرزند نصرالله ستانگزی که در سفارت افغانستان در هند مشغول چور وچپاول است ... ذگر نشده است!

>>>   اقدام بسیار نیک ملت افغا نستان از آن پشتیبا نی و حما یت می کند و چقدر خو ب که عو ض این مردم بی سواد یا کم سواد و واسطه دار مردم دارای استعداد عالی و کد ر های اصلی دیپلما تیک مقرر شوند بخیر ما هم د ر لیست استیم که انشا ء الله بعد از سیزده سال انتظار اینک بخیر سفیر شو یم .
لغما نی

>>>   سفارت افغانستان در دهلی جدید مملو ازین واسطه والا است :
برادر ریس پارلمان هم محصل هم دیپلومات
پسر ستانکزی
برادر زاده واحد نظری
دخترخانم برادر زاده حمید صدیق
شوهر لینا روزبه
خانم نورستانی
خانم پوپل
وده های دیگر که شرم دین ودنیا استند. درباره سفیر خو نمگویم که هم محصل وهم سفیرو هم نماینده خاص کرزی خداوند این ملت را کمک کند
ززنگار از ممبی

>>>   من پسر جنرال عظیمی را می شناسم بسیار سال است که کارمند وزارت امور خارجه است و مانند سایر کارمندان وزارت امور خارجه هیچ سوء استفاده از وظیفه اش ننموده است و مطابق قوانین و مقررات وزارت امور خارجه کار و اجراأت نموده و به همین دلیل بارها تقدر شده است

>>>   خداوند مردم افغانتسان را ازشر این فریبکاران نجات دهدامیداور هستیم که رئیس جمهور ورئیس اجرائیه با این بی عدالتی نقطه پایان ببخشند.

>>>   سفیر در هندو ستان اقای شید ابدالی بخیر سه سا له مدت زمان ما موریتش نیز در دهلی تکمیل شده با ید خوا سته شود و کسی عو ض وی مقرر گردد که روابط هندو ستان و افغا نستان را د فضا ی جیو پولیتیک کنونی بخو بی بتوا ند انجا م دهد .
دا کتر م مشر قی وا ل

>>>   حمید صدیق و عبالحی حیدر سفرای دایم الخمر و غرق در فحشا که همه دوستان از فحاشی و سواستفادهای این اشخاص مطلیع هستند ولی وزارت خارجه تا حال در مورید این افراد هیچ تصمیم گرفته نه شده است. حمید صدیق دوصد بوتل شراب از شهر مونخ المان در هوابیمای کرزی به بهانه شیر برای اطفال ریس جمهور اسبق افغانستان به افغانستان بطور قاچاق انتقال داده بود که برای خوشگزرانی و شرابخوری با بعضی مقامات در شبهای تاریک کابل بمصرف رسانده که حتی منابع سری المانی هم از این مسله اگاهی دارد ولی در این مورد هیچ کدام اقدام از طرف دولت صورت گرفته نشده است.

>>>   دوستان عزیز، نا دوستان گرامی!
وزارت خارجه باید، تخصصی گردد، اگر فردی لیاقت داشته باشد، پسر و برادر هر کس و نا کسی باشد هم باید در وزارت خارجه استخدام شود و کارکند اما شرط اساسی باید تعهد بوطن باشد ونوکر بیگانه نباشد، لیاقت کار در وزارت خارجه را داشته باشد و اسرار کاری خود را به دالر و کلدار و پوند و تومان درهم و ... حتی اگر از گرسنگی بمیرد هم نفروشد!
البته در مورد میتوان صد صفحه نوشت ولی چه سود که خوانده نشود و به نظر همه کاره ها نخورد!!!
بیواسطه وطندار شما

>>>   وای از دست کشاف از وقتی به هنگری امده زندگی را سر ما تلخ ساخته
کارمند محلی

>>>   وزارت مالیه ، اداره آیسا و شرکت برق /برشنا و وزارت معارف که لانه افغان ملتی ها است چطور ؟

>>>   تمام سفرا باید تجدید شوند درغیر ان همان خرک است وهمان درک.

>>>   نويسندگانمحترم
اينمطالبا از روي عناد وبد بيني نوشته شده است اقاي تقي خليلي يك ديپلومات ووزيده وكارفهم است
برادر احدي يك ديپلومات با استعداد بودهفهم بلند دارد
دختر وپسر محي الدين اصلاً ديپلومات نيستند بلكه كارمند محلي ميباشند واين دروغ واضحترين دليل براي عاري از حقيقت بودن بسياري از نوشته هاي فوق است
لطفا واقعيت ها را انتقال دهيدواز مطالب كه حقيقت تدارد صرف نظر كنيد
از مامورين سابقه دار وزارت

>>>   همه باید از دم برکنار شوند
شیما

>>>   درین هیچ شک وشبهه نیست که وزارت امور خارجه به بازنگری واصلاحات درخصوص بررسی استخدام اقارب روسای داخل و ، شخصیت های بیرون از محوطه وزارت ، بررسی اسناد تحصیلی وتذکره (به ویژه جعل کاری درآن) و سپردن کار به اهل کار بدون ارججان دادن روابط بر ذوابط نیاز اشد دارد ، متمنی است، مقامات مسوول بدون درنظرداشت تمایل گروهی، قومی، زبانی وسایر تعلقات توجه جدی رابه این مسئله حیاتی مبذول دارند تا وطن عزیز مانرا از بلیه و هر امر مکروه نجات دهیم.
کامشاد.

>>>   خوب به دل تان دولک بزنید که این کار میشود و یا ان کار میشود. موجودیتاین دولت اب ازجایش تکان نمی خورد . قدرت در دست همان واسطه داران که بود حال هم است.

>>>   لطفا در صدد تخریب کارمندان دولت نشوید کسانی است که نه در احزاب سیاسی است ونه در کدام گروهی فساد پیشه. کار مندان در وزارت است که وطندوست و صادق و مشکلات چندین دهه گذشته را نه تنها در وزارت خا رجه بلکه در دیگر نهاد های دولتی تحمل نموده اند و ان اشخاص را که از ان نام برده اید فعلا در دولت وحدت ملی سهم دارند و هیچ نیروی نیست که ان هارا از وظیفه دور نمایندبازهم ضربه را که متقبل می شود کا رمندان بی واسطه خواهد بود خواهش میکنم بگذارید ریس جمهور و ریس اجرایه در فکر دیگر مشکلات عایده کشور گردند تا حال شش ماه ازحکومت وحدت ملی میگذرد هنوز ده وزیر معرفی نه شده است از سر نوشت وطن معلوم نیست که چی می شود بگذارید از بجای تبلیغات سیاسی بی معنا در فکر پیشرفت و ترقی وطن باشیم . وزیر خارجه یک کارمند سابقه دار وزارت است او به هیچ وجه فریب دسیسه سازی ادم های تخریب کار و فساد پیشه را نمی خورد در همین روز ها از وکیل گرفته الی مقام های بالا تقاضای مقرر کردن افراد خویش را در وزارت خارجه نموده اند که از طرف وزیر خارجه تقاضا ان ها رعد گردیده است.

>>>   نويسندگانمحترم
اينمطالبا از روي عناد وبد بيني نوشته شده است اقاي تقي خليلي يك ديپلومات ووزيده وكارفهم است
برادر احدي يك ديپلومات با استعداد بودهفهم بلند دارد
دختر وپسر محي الدين اصلاً ديپلومات نيستند بلكه كارمند محلي ميباشند واين دروغ واضحترين دليل براي عاري از حقيقت بودن بسياري از نوشته هاي فوق است
لطفا واقعيت ها را انتقال دهيدواز مطالب كه حقيقت تدارد صرف نظر كنيد
از مامورين سابقه دار وزارت

>>>   عمدتا یک دیپلومات از جانب کشور مطبوعش وظیفهء مشخص دارد تا آنرا عملی سازد. یک دیپلومات در جریان انجام وظیفهء دولتی که برای مدت معینی در کشور خارجی تعین میگردد، نمی توان به هیچ کار دیگر دست بزند. اما دیده می شود که اکثریت مطلق دیپلوماتهای ما بی سواد و تحصیلات ندارند با استفاده از فرصت طلائی که برایشان در سفارت میسر می شود، هم تجارت، هم تحصیل و هم دست به کارهای دیگری می زنند که منافی قوانین و مقررات دیپلوماسی است. بنده که در سفارت افغانستان مقیم دهلی ایفاء وظیفه میکنم، سفیر را خوب می شناسم که یک شخص بی سواد مطلق است و تحصیلات عالی ندارد. اما اینجا با استفاده از فرصت کارهای سفارت را گذاشته به آقای نظامی، یک چپاولگر و دزد مشهور، و خود برای ادامهء تحصیلاتش مصروف است. اگر این رویه را در قالب دیپلوماسی بگذاریم در جهان مثیلش پیدا نخواهد شد.
.....ن یک دیپلومات در سفارت دهلی

>>>   درحقيقت من با اتخاذ إجراءات عاجل مقام محترم رياست جمهوري و وزير أمور خارجه درباره شخصيت هاي كه نامبرده شده است موافق وهمنظر مي باشم اگر به حق وحقيقت خواهان إيجاد اصلاحات شامل وهمگير هستيم ودر گام نخست وزارت خارجه افغانستان بايست از وجود همچنان أشخاص پاك كاري شود بايد آقاي صلاح الدين رباني وزير خارجه اگر در عهد وپيمان ووعدهاي خود دربرابر ملت صادق وجدي است نخست از سفيران وديپلوماتان اعضاي جمعيت اغاز كند وهمه اين سفيران وديبلوماتان محترم افغاني كه پيشتر از يك دوره سه سال در خارج از كشور إيفاي وظيفه نمودند،اناننكه براساس ارجمندي بدون ويا داشتن روابط فاميلي با شخصيتهاي سياسي مطرح دركشور ، اناننكه تابعيت كشور دومي دارند چه خودشان باشد ويا خانمان وارجمندان شان چه جمعيتي باشند يا خلقي وپرچمي وشعلي وچه پشتون باشد يا تاجك وهزاره ويا أزبك وتركمن چه جوان باشد يا كهن سال خانم باشد يا مرد دوكتوراه داشته باشد يا دوازده پاس خلاصه همه اناننكه در چوكات وزارت خارجه افغانستان كار مي كنند و از امتيازات ومعاشات هنگفت دالري برعلاوه امتيازات سياسي ومعنوي برخوردار مي باشند بايد برگردند به داخل كشور واگر لياقت علمي وكاري داشته باشند در چوكات داخلي اداري وزارت خارجه يا در هر چوكات اداري وزارت خانه هاي ديگري در افغانستان مصدر خدمت شوند واگر ايشان در علم ومعرفت وتجربه كاري وسياسي وغيره أمور علمي يا سياسي پيشواي خاص وفوق العاده دارند مي توانند تجربه كاري شانرا به ملت خود در داخل كشور خود درزمينه هاي متعدد ديگري تقديم كنند خدمت به كشور تنها منحصر به سفير بودن وديپلوماتان شدن در خارج نمي باشد
در حقيقت نمي دانم بر كدام أساس ومعيار اخلاقي وحقوقي واعتباري يا شهروندي انتعداد ديپلوماتان بيشتر از بيست سال وربع قرن در خارج ازكشور ديبلومات وسفير باشند وچون شخص مخاطبم اينجا آقاي صلاح الدين وزير خارجه كه درعين حال رهبريت جمعيت را با خود دارد وبطور مثال از اعضاي حزب جمعيت برايش ياد آور مي شوم

يكتعداد از ديپلوماتان اعضاي جمعيت كه ايشان وأمثال شان إضافتر از بيست سال است كه باداشتن امتيازات كه از ان نامبردم درخارج از كشور بصفت سفير وديبلومات إيفاي وظيفه مي نمايند وتا كنون هركدام از ايشان طَي ساليان گذاشته لا اقل مليون دالر از درك معاشات وكرايه منزل وبيمه صحي ودستر خوان سفير ومصرف سفر خود وخانم وارجمندان شان وغيره امتيازات كه همه از بيت المال يك كشور فقير ونادر همانند افغانستان است بمصرف برسانند أيا اين عدالت اجتماعي وشهروندي است چگونه وژدان ايشان مي پذيرد كه در حاليكه اكثريت شان خود وفاميل وارجمندان شان تابعيت يكي از كشور هاي غربي را داشته ودر اسايش واستقرار زندگي مي كنند وخودشان مليون دالر را طي سالهاي كاري شان در خارج از كشور واز بيت المال كشور بمصرف برسانند اگر درحقيقت انها وژدان ويا درك وإحساس انساني داشته باشند هرگز خودشان اين امتيازات دالري را قبول نخواهند كرد.
همچنان با كمال تاسف در سالهاي اخير ملاحظه شده است كه تعدادي زياد از آقاياني سفير صاحبان و ديبلومات ها چون أهميت داشتن اسناد تحصيلي را اكنون درك كردند يا درصدد بدست اوردن اسناد تحصيلي جعلي ويا در دوران كاري شان درخارج در سفارتخانه ها همه وقت خودرا مصرف رفت وامد به دانشگاه ومراكز تحصيلي مي گذارنند وأكثريت شان حتي از بورسهاي تحصيلي اختصاص داده شده به كشور افغانستان استفاده مي كنند وزمينه تحصيلي يك جوان افغان را در داخل كشور غصب مي كنند ايشان درحاليكه معاش وامتيازات سفارت را ميل وحيف مي كنند كه اين امر خود وبدون شك يكي از اسبابي براي سعي وتلاش قدرتمندان كشور براي تقرري اين ارجمندي ها شان به سفارتخانه ها در خارج شده است .
اگر اين سفرا وديبلومات هاي افغاني خواهان ادامه تحصيلات خود هستند بايد همانند ديگر محصلين افغاني درخارج از وظيفه رسمي دولتي براي مدتي مرخصي بگيرندانطوريكه خود جناب آقاي رباني انجام داد از وظيفه خود در نمايندگي افغانستان در ملل متحد جهت پيشبرد ماستري استعفاء نمود.
اين ديبلومات ها مي توانند بعد از اتمام تحصيلات شان دوباره بكار ديپلوماتك خود بر گرداند جناب شان بايد بين دو رآه انتخاب كنند يا اينكه محصل باشند يا ديبلومات ولي متاسفانه ودرحقيقت با گرفتن معاش ماموريت در سفارت واستفاده جوي از مقام سفير وديبلومات بودن در گرفتن مدارك تحصيلي ظلم وبي عدالتي وخاينت را در حق ملت افغانستان مرتكب مي شوند ، لذا نبايد مدرك تحصيلي شان مورد اعتماد وزارت خارجه ومقامات دولتي قرار بگيريد ومورد مجازات قرار بگيرند.

>>>   این چه شوریست که دردور قمر می بینم
همه افاق پر از فتنه وشر می بینم
دختران را همه جنگ است وجدل بامادر
پسران را همه بد خواه پدر میبینم
اسپ مجروح شده بزیر پالان
طوق زرین همه در گردن خر می بینم

>>>   شرم است

>>>   در این لست چرا نام آرش فقیرزاد که از یک نام خیلی بد در این وزارت برخوردار است درج نشده است؟ وی از جمله کسانیی است که از هیچ چیزی دریغ نکرده برای دسترسی به شعبات سیاسی و دیپلوماتیک کشور ما به کشور های اروپایی و امریکایی. از تاریخچه بدنام این شخص حدود کثیر کارکنان وزارت خارجه خبر دارند.

>>>   اسناد و مشخصات اقارب روسای وزارت امورخارجه تحت بررسی قرار دارند ولی این جنابان با استفاده از موقف در تلاش اند تا به نحوی موانع را در راستای فاش رازداری اجراات غیر قانونی قبلی ایجاد نمایند !
منابع بشری

>>>   ﻣﻦ اﻳﻦ ﺩاﻛﺘﺮ ﺷﻬﺎﺏ ﺩاﻣﺎﺩ ﻛﻴﺎﻥ ﺭا ﺧﻮﺏ ﻣﻲ ﺷﻨﺎﺳﻢ ﻛﻪ ﻳﻚ ﻭﻗﺖ اﺯﻃﺮﻑ ﺧﻴﺰﺵ ﺩﺭ ﺳﻤﻨﻜﺎﻥ ﻗﻮﻣﺎﻧﺪاﻥ ﻣﻠﻴﺸﻪ ﻫﺎ ﺑﻮﺩ ﻭاﺯﺳﻤﻨﻜﺎﻥ ﺗﺎ ﭼﺸﻤﻪ ﺷﻴﺮ ﻭﺭﺑﺎﺗﻚ ﭘﻮﺳﺘﻪ ﺩاﺷﺖ ﺗﻤﺎﻡ ﻣﻮﺗﺮ ﻫﺎﺭا ﺧﻮﺩﺵ ﻣﻠﻴﻮﻧﻬﺎ اﻓﻐﺎﻧﻲ ﭘﻮﻝ ﻣﻴﻜﺮﻓﺖ ﻭاﺯﺧﻮﺩﻡ ﻛﻪ ﭘﺴﺖ ﺑﺎﺭﻧﻤﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻡ اﺯ ﻫﺮ ﻣﻮﺗﺮ ﭘﻨﺠﺎﻩ ﻟﻚ ﺣﻖ اﻟﻌﺒﻮﺭ ﮔﺮﻓﺖ ﺩﺧﺎﻟﺖ ﺷﻨﻴﺪﻡ ﻛﻪ ﺳﻔﻴﺮ ﺷﺪﻩ ﺷﺎﻳﺪ ﭘﺎﺳﭙﻮﺭﺗﻬﺎ ﺭا ﺑﻔﺮﻭﺷﺪ. اﻳﻦ ﺷﺨﺺ ﺧﻴﻠﻲ...ﻏﺎﺭﺗﻜﺮ ﻭﺩﺳﻴﺴﻪ ﻛﺎﺭ ﺧﻂﺮﻧﺎﻙ اﺳﺖ.
ﺗﺎﺟﺮ ﭘﻮﺳﺖ

>>>   لطفآ خویش قوم ووابسته های مارشال خان را فراموش نکید تا دریور سفارت ها را از همکاران سابقه دار مارشال بودزمانیکه در اداره خاد دریور بودند. به اساس توصه وی تعین شده باور کنید صلاحیت وی از سفیر بی وابسته اضافه تر است در سیزده سال کدام مردی پیدا نشده وی را تبدیل کند.
حاجی ظفرخان

>>>   مسعود خليلي از سال ١٩٩٢ والي تاريخ امروز يعني پيشتر از بيست وسه سال در نمايندگي هاي سياسي افغانستان با دريافت معاش دالري وصدها امتياز سياسي ومالي بصفت سفير ونماينده خاص از پاكستان به هند از آنجا به تركيا وفعلا در اسپانيا إيفاي وظيفه مي كند وبمدت يكماه هم در مركز وزارت خارجه در كابل كار نكرده است . نمي دانم دولتمندان كابل بر كدام أساس ودليل اين جناب عالي را نوزش وقدر مي دهند فقط بعلتي اينكه يكي از ياران شهيد امر صاحب بود ؟ امروز صدها نت از ياران شهيد مسعود بيكار هستند وَيَا علتش أينست كه جناب شان پسر خليل الله خليلي است خود شخص مرحومي خليلي صاحب دردوران شاهي ظاهر خان فقط براي يك دوره در عراق سفير بود وبعدا به كابل خواسته شد ، صلاح الدين خان أيا مي توانند اين شخص معجزه اميز افغانستان را با بقيه دوستان سفراي ابدي وطول العمر را به كابل بخواهد ؟
حيرتي

>>>   جاى بسيار شرم است برأى حكومت بازان هر بي سواد را در جاى كه نمانيدگى إز أفغانستان مىكنند مقرر ميكند حيف است وصد ها حيف كه حكومت در دست چيكسانيكه ... بزرگ شده اند افتاده نام افغان ونام أفغانستان را در دنياه بد كردن خجالت است برأى تمام كسانيكه نام خودشان واز فأميل شان نوشته است ٠
مسافر جبرى

>>>   زیادتر این کارها شاید درزمان مضراحمد عثمانی مقبل واقع شده باشد یا زلمی رسول ؟؟؟؟

>>>   این دولت هیچ کاری کرده نمیتوان اگر موفق شود از طرف ملت افغانستان برای اقای اشرف غنی مدل افتخار اعطا خواهند کرد
ظهور فضلی

>>>   ... خداوند ج بر این نوع تقرر کر زی و تیم شان . باید خجا لت بکشند تمام تیم ملا کرزی...
انجینر کا بلی

>>>   همه این ها باند مافیای از خود جور کرده است

>>>   بیشترین ضربه را به وزارت خارجه ضرار احمد مقبل بیسواد ... زد، او با آوردن بیسوادان مثل خودش چون شعیب حبیبی که یک انسان بسیار ... بیسواد است، آخرین تیر را به پیکر بیمار و زخمی وزارت خارجه شلیک کرد. اگر حکومت وحدت ملی صادق است باید این ... را بخاطر تمامی ... در وزارت خانه های داخله، مبارزه با مواد مخدر و وزارت خارجه محاکمه نمایند.
کارمند گمنام وزارت

>>>   ...من از ايشان مي پرسم ؛اگر خودشان را همين اكنون وزارت خارجه به عِوَض همين ديپلومات ها ايكه شما ايشان را بد خطاب نموديد مقرر شويد ، سواد انرا پست هم در ومودتنا نيست و اين را هم مي دانيد كه كاري را پيش برده نمي توانيم ، أيا حاظر ايد كه قبول نمايد ؟ واضح است كه مي پريد و وظيفه را ميگريد با وصف اينكه توان كاري را هم در وجود نداريد ، دوست عزيز اين جوانانيكه در وزارت خارجه كار مي نمايند در اين شكي نيست كه اكثر شان ذريع واسط خود شامل كار گرديده اند و اين را هم بدانيد كه هركدام تحصيلات عالي و با يك لسان بلديت دارند كه مي توان ايشان را از جمله نخبگان كشور نمايد اما افسوس به حال نويسنده هاي محترم ايكه در فوق نظريات عالمانه خود را درج نموده اند ...
فايق

>>>   در داخل وزارت امور خارجه استند افراد که در همه این تخطی ها به نحوی دخیل هستند،پیشنهاد ما اینست، که رئیس صاحب جمهور ویا رئس صاحب اجرائیه یکجای با وزیر صاحب امورخارجه طی ایجاد کمیسیون البته بیرون از وزارت همی مسئله را غرض اصلاحات وبررسی نظارت نمایند، درغیر آن سخن گفتن ازصلاحات بازهم روی کاغد میماند ونتیجه نخواهد داد.
قبصر

>>>   دوست عزيز حيرتي ! شما تنهااز جناب مسعود خليلي نامبرديد متاسفانه اكثريت سفراي كنوني بالخصوص اناننكه در سالهاي اول حكومت رباني مقرر شدند همه شان بيست سال واضافتر در سفارتخانه ها در گرديش هستند واگر به مركز تشريف أورده باشند يك دوسه ماه را سپري مي كنند وبعدا دوباره ومع الخير روانه سفارت ديگري شدند ، انتظار دارم كه وزير خارجه جوان با سفراي قدرتمند كه اكثريت شان اعضاي جمعيت خودشان هستند چه خواهم كرد، به تأييد سخنان دوستي ديگري درباره اينكه تعدادي از سفراي وديبلوماتان در هنگام وظيفه خود در سفارتخانه ها براي بدست اوردن إسناد تحصيلي ماستري ودكتورا سعي وتلاش دارند واكثريت شان طَي سالهاي كاري خود توانستند اين مدارك تحصيلي را بدست بياورند بايد افزود كه طبق معلومات تعدادي از ديپلوماتان محترم در ان سفارتخانه ها براينكه متاسفانه وبا كمال شرم سفراي محترم افغاني ما از سكرتريت هاي محلي شان در انسفارتخانه ها در نوشتن وتهيه تيزها ماستري ودكتورا استفاده مي كنند بايد در زمينه تحقيق شود
إصلاح طلب

>>>   به این میگن پارتی بازی

>>>   بچه قيام الدين كشاف كه يكي از ...دربار است بايد هرچه عاجلتر از وزارت خارجه اخراج شود زيرا مثل پدر خود در فروش اصرار وطن عادت خواهد داشت وَيَا به إرث خواهد برد ، تمام مقرري هاي ضرر عثماني بايد جدا تحت نظر يك شخص با خدا ووطپرست به بكرسي ارسال گردد ، تمام كسانيكه بالمقطع كار مي نمودند و بعدا مامور شدند بايد هرچه زودتر از كار كنار بروند . تمام كسانيكه چندين أعضاي فأميل در وزارت اند بايد حد اكثر يك نَفَر باقي و متباقي خرجه زودتر اخراج كردد اين خود در رولا بهتر وزارت خارجه كمك و ياري خواهد نمود. و از ريس جمهور هم خواهش مي نمايم كه وزارت خارجه را وزارت اندر خود فكر نه نمايد اين هم يكي از وزارت هاي كشور و در ان فرزناها افغان اند نه امريكايى. احترام بگذارد .
دلدار

>>>   خداوند متعال روسای جمهور و اجرائیه را توفیق بدهد تا مردم را از شر منافقین ... هرچه زودتر خلاص کند.آمين يا رب العالميـــن.
گوی توفیق و سعادت در میان افکنده اند
کس به میدان رو نمی آرد سواران را چه شد؟
حافظ

>>>   هرچه عاجل اخراج و به جای شان افراد صادق و وطن دوست از طریق امتحان شامل شود که باعث خوشحالی مردم افغانستان خواهد شد.
با احترام ابراهیم حلیمی مزار شریف

>>>   معلو م است که بجایی این افراد٫ افراد دیگر با پارتی بازی و یا رشوه میآید. کدام نفر در افغانستان با لیافت خود سر کار آمده باشد که این ها آمده باشند. خود همین افراد که وزیر و یا وکیل با لیاقت خود نیامده اند.
عرفان

>>>   ازداود پتجشری که فامیل بست امده چطو میشه

>>>   ...اگر اینها را از وزارت خارجه خارج هم کنند باز در جاهایشان یک تعدار افراد مربوط به غنی و عبدالله ... جا به جا خواهد شد. مثال زنده ان را در پولیس دیدیم که یک تعداد امرین حوزه بر طرف شدن در جاهایشان امرین مربوط ...گروه ها مقرر گردیدن یا اینها هم سابقه فساد اخلاقی ... را دارن فقط تبدیلی ها بخاطری بهتر شدن نظام نیست یا که اوردن افراد و اشخاص تحصیل کرده و با تجربه فقط بخاطر آوردن و جا بجا کردن اعضای گروه خویش و قوم دولت مران فعلی است

>>>   بعداز ارزیابی دقیق میتوان گفت که تمام مشکلات را افراد عوام فریب و چپلوس ماهر که درهرزمان شکل وقیافه را به گونه که آب را گل آلوده بساز وماهی بیگیر ایجاد میکنند و طوری وانمود میکنند که گویا قربانی بیشتر واصلی نظامی های قبلی اینها اسنتد و ماهرانه تیر را ازکمان شیطانت به سوی نظام دولتی پرتاب میکنند تا به اهداف غیرانسانی خویش خوبتر وبهتر برسند. مطلع باشند که خداوند متعال بالای سر ما ایستاده است ، هیچ موجوده تا به حال پیدا نشده که قدرت الهی را فریب دهند.
انوش

>>>   امیدوارم بهروز محقق هم شامل لیست اخراجی ها بشود

>>>   عزیز الله کرزی سفیر اسبق افعانستان در مسکو تلاش دارد تا برای بار بار هشتم دور ماموریت خوشی را تمدید و پس دوباره عازم مسکو گردد. که توجه ریاست جمهوری و وزیر امور خارجه کشورمان را تمنا داریم .توقع میرود که توجه عاجل به شعبه فرهنگی درباره ماموریت شینواری و شعبه عسکری که محل ...انتقام گردیده توجه جدی گردد. از مقام وزارت دفاع ملی احترامانه تقاضا میگردد که مدد معاشات محصلین نظامی را به روسیه مثل محصلین ملکی ارسال گردد .معاش که برای ما حواله است بنابر پیشنهاد دفتر نظامی سفارت در کابل برای فامیل ما اجرا میگردد که به مشکلات فراوان از طرف فامیل ها به ما میرسد .در حالیکه فامیل های ما در جلال آباد .قندهار ویا ولایات دیگر میباشد. از ریاست محترم جمهوری اسلامی افغانستان و شخص جناب داکتر صاحب عبدالله ریس اجرایه تا شخصیت دلسوز وطن دوست ویک شخص مسلمان به رهبری سفارت موظف بسازد.
کوهستانی

>>>   شرم است ، شرم !

>>>   كسي است كه خود اقاي داكتر غني وداكتر عبدالله را كه حكومت با تقلب امده أند ويا اقاي صلاح الدين جان كه تابعيت انكليس را دارد بپرسد . اين كساني را كه سه صد نفر لست گفتي از بهترين هاي وزارت خارجه هستن كه چاپلوس نيستن نه ع ونه غ از ان ها خوش شان نمايد اين دو جناب داخل كشور را كه فلج ساختن فقط حالا نوبت نمايندگي هاي سياسي است كه شروع به فلج نمودن كردن 31 نفر از اتباع كشور در چنگ داعش وطالب است اين ها در ارگ وقصر سپدار نشسته أند خجالت دارد به اين ملت كه بازم از اين دوتن حمايت كند شايد بگويد أسرا هزاره هستن ولي بياد داشته باشد كه روزي پشتون تاجك واز بك هم دچار اين بلا ميشود بيايد به شعار هاي اين دوتن كه كشور ا به سوي بربادي برده لبيك نگويم اگر واقعا اسلام وأفغان هستن ديگر كمنت هاي بي ربط نوشته نكنيد بيايد بسازيم نه اتقاد بي جا !
بيكار بي روزگار .

>>>   هر عمل که به خیر وبا درک مسلک باشد استقبال میکنم
محمدخان حیران ازتخار

>>>   از رییس جمهور شروع الی آخرین پست کاری وزارت خانه ها و ریاست های مستقل همه و همه باواسطه مقرر می شوند. رییس جمهور اول از خود شروع کند که با تقلب ریس جمهورشده حالا این ...دنبال اصلاحات برآمده ...

>>>   رئیس جمهور و رئیس اجرائیه انشاالله با حمایت خداوند متعال و مردم اصلاحات می آورند و اول با اهل حسود... تصفیه حساب خواهد کرد...

>>>   امید که این سریال باز هم تکرار نگردد یعنی افراد از یک ولایت و اقارب وزرای جدید باز هم معرفی نگردند

>>>   در اينمورد بايست از همه اولتر از جنابان زلمي رسول ضراراحمد عثماني ومعينانشان پرسيده شود كه چرا دست به چنين مقرري ها زده اند ؟ گناه اشخاصي كه مقرر شده اند نيست زيرا هر يكي از تباع افغانستان حق كا را دارند

>>>   این یک خیانت بزرگ در مقابل ملت و باالخصوص خلاف قانون است بخاطریکه افغانستان در مقابل دونیا هیچ آبرویی ندارد جز یک بینی خمیری که ریس جمهور با امی کارش اوره هم از بین خواهدبرد اگر این کار عملی شود یکتن از دیپلومات ها پس نمیایند و در خواست پناهندگی میدهند دوم مطلب ایشان هست که سیتم و تشکیل زیربنای این حکومت را پشتون میسازند وبس.....

>>>   وزیرخارجه جوان و احساساتی است و تجربهء کاری در پست وزارت ندارد. در شرایط افغانستان قول معروف عامیانه خیلی صدق میکند ... رئیس جمهوریکه از راه تقلب و قدرتهای خارجی، یعنی امریکا، برگردهء ملت مظلوم تحمیل شده باشد دیگر جای برای اصلاحات و و ریفارم وجود ندارد. سالیکه نیکوست از بهارش پیداست، خبرهای رسیده از ریاست جمهوری، شورای امنیت ملی، وزراتهای مالیه و معارف همه حاکی از خویش خوری و قبیله گرائی است. این روند در 13 و یا 14 سال گذشته نهادینه شده که اصلاح آن با یک فرد جوان احساساتی و بی تجربه اصلا نا ممکن است. آقای وزیر خارجه دارند درحال شنا کردن برخلاف جریان آب هستند آنهم دریاهای خروشان و پرآشوب افغانستان که نتیجه اش بجز بربادی خود چیزی دیگری نخواهد بود.
......وفامل وزارت امورخارجه کابل

>>>   وزارت مالیه ، اداره آیسا و شرکت برق /برشنا و وزارت معارف که تمام تشکیل شان وردکی و پشتون است پس در مورد اونا چی میکند ای مغز ...جهان چرا راست نمیگوید که همه از روی عقده است.
مهاجر

>>>   به از رئیس جمهور شروع :
رئیس جمهور چهار ملیون رای گرفت تقلب موجود نبود چون تفتیش صورتگرفت وسره را از ناسره جدا ساخت!

>>>   جناب صلاح الدین ربانی وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی افغانستان انشاالله به سنگ افکندن فتنه گران واهریمن ها به هرنحوی که باشد پاسخ خواهد داد وبازی شیاطین را نخواهد خورد.
انوش

>>>   فابل توجه وزیر صاحب امور خارجه، معین صاحب سیاسی و معین صاحب اداری رسانیده میشود که اسناد برخی کارمندان طی مراحل قانونی نشده و نیاز به به بررسی مجدد دارد تا جعل کاری این افراد به ملت افغانستان اشکار شود .
منابع بشری

>>>   اگرچی انسان خودرا در اعمالش تثبیت می نماید نه درگفتار ولو هرقدر شرافتمندانه نیز اظهار گردد اما با بعضی نظریات ارایه شده موفق هستم .سوگمندانه در ادارات دولتی بعضی اوقات حالتی را مشاهده مینمائم که درآن بدترین وفاسد ترین افراد ازطریق منافقت ، فتنه گرایی و دروغ همانطوریکه به آن اشاره شده است، قدرت وافختار را کمایی میکنند، درحالیکه این قدرت وافتخار را می باید اهل کار و حقیقت ازطریق رعایت اصل مجزات ومکافات کمایی کنند .باور دارم جایی که نیکی و حقیقت وجود نداشته باشد و دروغ درمان بکند، درآنجا پیشرفت نیز وجود نخواهد داشت.
اسفنديار .

>>>   واقعآ جای تاسف است دوران حکومت آقای کرزی صعیف ترین حکوت را نشان داد آن 190 ملیارد دالری جامعه جهانی اگر واقعآ سوی اسفتاده قرار نمیگرفت ما و وطن ما گل گلزار بود ..
ملد را گسفند گبر کردن الف دادن رفت خود شان شیر چراته میزنند ... تا فرهنگی واقعآ مردم عزیز خراسان را لکه دار سازند جای تاسف است قوم که 300 از اصلیت شان نمشود وارد چونین خیانت شوند خوب آخر ما به اصلیت و فرهنگ افتخارات خویش دو باره بر میگردیم اما یک داغی دل مردم عزیز ما مانده گار است که یک روز خوش از دست این مردم نادان ندیدیم ..
سوفی دهلی جدید

>>>   دست وپنجه تان دردنکند اغای اسفندیار خیلی بجا و اصل مطلب را درعمق اشاره فرمودند، به راستی فتنه جویی ،منافقت در وزارت امورخارجه به اوج خود رسیده، تداوی این مرض سرطان که از زمانهای قدیم دربین مردم به نیرنگ های گوناگون ریشه می دوانند یک امری ضروری وحیاتی پنداشته میشود ،تازمانیکه جلو فتنه انگیزی و آشوبگری گرفته نشود سخن گفتن از اصلاحات مفهموی ندارد !
پیام الدین.

>>>   پس در افغانستان حکومت مردمی نبوده است جز حکومت زور، دزدی و چپاول.آه آه آه برای وطنم.

>>>   توکل ما به خدا دعا میکنیم که خداوند متعال ملت افغانستان را کمک کند !
هر که یقین را به توکل سرشت
بر کرم «الرّزق علی اﷲ» نوشت .

>>>   اگر این اقدام جامعه عمل پوشد شاید منطقی بنظر برسد اما باز هم کسانی این قربانی را خواهد داد که در صف امتیازات در آخر قرار دارند وبدون هیچ گونه واسط یا ذریعه امتحان ویا چانس یاری کرده است شامل گردیند.وانها که اسناد ساختگی ویا به زور وزر واسط آمدن بازهم درخط مقدم امتیازات قرار خواهد گرفت. شاهد باشید.

>>>   قرابت فرهنگ مسؤل تجاری سفارت افغانستان در تهران را پیدا کنید که بیشتر از ده سال است که بدون هیچ تخصصی درد این شغل است و برکنار هم نميشود

>>>   من اقاي نور اكبري راكه يك شخص وطندوست وداراي فهم ودانش بلنداست از نزديك مي شنايم بصورت قطع داماد اش دروزارت خارجه ماموريت ندارد ...

>>>   اعضای شورای امنیت باید شورای قیمومیت را در مورد افغانستان ازسر ایجاد کند!

>>>   حامد انوری که در سفارت افغانستان دراسپانیا است ، برادر اقای انوری است نه پسر وی.

>>>   در وزارت امورخارجه جعل کاری را ماهرانه طوری قانونی میسازند که اصل مطلب راکسی هیچ پیدا کرده نتوانند!

>>>   در اوكراين هم سفير افغانستان محمد اكبر محمدي يك انسان ...مليت گراي ميكند... فحشاگري در سفارت و اختلاص مالي وجود دارد. در مقابل هر مكتوب از طريقي قاچاقبر ها ٥٠٠دالر از شهروندان افغانستان ميگيرد. از وزير خارجه تقاضا ميشود در باره اين سفير بي منطق اقدام جدي نمايند.
مهاجر افغان از شهر اديسه اوكراين

>>>   مردم را خو را بااین سیاست فریب کارانه دربدر ساختند، خداوند لایزال میداند که مردم را چی کمک کند !

>>>   سوال که من دارم این است که آیا پسر برهاالدین این جرآت را دارد که واسطه داران را اصلاح کند؟؟ بعید است بعید است دوستان.
رحمانی

>>>   رحماني صاحب !اصل موضوع را بيان كردي صلاح الدين جان زورش به اين زورمندان كجا مي رسد ، يكي از هموطنان ديگري ما در اينجا به سفراي جمعيتي اشاره كرد بود كه هركدام شان بيست سال وحتي اضافتر از ان در خارج از يك كشور به ديگري بصفت سفير تبديل مي شوند اگر صلاح الدين جان مي توانند ومي خواهد از جمعيت خود شروع كند
نوروزي


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است