گوسفندهای قربانی انتخابات سربریده شدند!
هرس شاخه های زاید و اضافی بدون سم زدایی ریشه ای و خشکانیدن تخم فساد در دل روسا و معاونان و مدیران ارشد کمیسیون نامستقل و سمع شکایات انتخاباتی راه به جایی نمی برد و صرفا پاک کردن صورت مساله است و بس! 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۰    ۱۳۹۳/۱۲/۱۲ کد خبر: 90424 منبع: پرینت

با گذشت 11 ماه از انتخابات جنجالی و ننگین ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی 1393 که در جایگاه سوم بدترین انتخابات جهان قرار گرفت؛ هنوزهم حرف و حدیث ها پیرامون تخلفات و تقلبات انجام شده ادامه دارد.

در شرایطی که با نزدیک شدن بیش از پیش به زمان انتخابات دوره ای مجلس، نهادهای مدنی، مطبوعات و رسانه ها، مردم ملکی و منتقدان سیاسی منتظر رسیدگی به اصلاحات انتخاباتی با تشکیل کمیسیون اصلاحات هستند خبرهای دیگری به گوش می رسد.

اینک گزارش ها حاکی از قرار گرفتن بیش از 10 هزار کارمند کمیسیون های انتخاباتی در لیست سیاهی می باشد که به آنان اجازه فعالیت مجدد در این حوزه را نمی دهد اما پرسشهایی در این خصوص وارد است که جای تامل دارد.

ابتدا اینکه کارمندان متخلف با وعده و وعیدهای داده شده به آنان در جریان دستکاری در روند انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی دست به چنین خیانت های نابخشودنی ملی زده اند و صرفا انجام دهنده عملی از پیش طراحی شده بوده اند.

ثانیا باید توجه داشت که هرس شاخه های زاید و اضافی بدون سم زدایی ریشه ای و خشکانیدن تخم فساد در دل روسا و معاونان و مدیران ارشد کمیسیون نامستقل و سمع شکایات انتخاباتی راه به جایی نمی برد و صرفا پاک کردن صورت مساله است و بس!

ثالثا می توان به جرات مدعی شد اکثریت قریب به اتفاق کارمندان در لیست سیاه قرار گرفته که موقت و بنابر ملاحظات در این طیف قرار گرفته بودند اینک به نان و نوایی رسیده اند و از دولت وحدت ملی بی نصیب نمانده اند و بنابراین نیازی به حضور در دوره های آتی ندارند.

در حال حاضر که سوریه و بحرین با اوضاع نابسامان و متشنج خود تنها کشورهایی هستند که انتخاباتی بدتر از انتخابات ریاست جمهوری 1393 افغانستان را از سر گذرانده اند نمی توان صرفا برکناری کارمندان دون پایه را گامی در جهت تحول و اصلاحاتی دانست که وعده داده شده بود.

با اندک تاملی در وضعیت کارمندان موقت کمیسیون های انتخاباتی که وادار به تخلف و تقلب و دست کاری و اختلال در روند رای دهی با تطمیع مالی و تسهیلاتی شده اند و در کنار آن تهدید به برکناری از آب باریکه معاش دولتی را به خود دیده اند؛ می توان به ایشان حق داد!

کمیسیون اصلاحات اداری که با هدف اصلاحات در سیستم انتخاباتی چندماهی است عزم نزول کرده اما نازل نمی شود تحت الشعاع حذف کارکنان دون پایه ای قرار گرفته است که از ابتدا نیز به مقطعی بودن وظایف خود واقف بوده اند و ماه ها قبل از سیستم حذف شده اند.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اگــــــؤ همه گوسفندان را قربانی کنند در انتخابات بعد کی رای میدهد؟؟

>>>   ایرانیهاییکه دنباله رو غرب و بخصوص امریکا اند-...- باید از انتخابتهای افغانستان درس بگیرند و بدانند- که امریکا افرادی را بر نمیگزیند که خدمتگار ملتها باشند- بلکه افرادی چون کرزی و غنی را میآورند تا برخون ملتها تجارت نمایند.

>>>   ... اصل قصور وخیانت را همین اعضای کمیسون موجود انتخاباتی از انها است بخاطریکه مسولیت را از خود دور کرده باشند اکنون بیشتر از 13 هزار تن از قراردادیان را که در پروسه انتخابات کار کرده اند مقصر در رای های تقلبی ریاست جمهور سال1393 میدانند ولی از خودشان نام نمی برند در ضمن انجام تقلب از جانب اعضای برجسته همین کمیسون های انتخاباتی مرتکب افترا هم میگردند طراحی ومقصر اصلی در تقلب رای های انتخاباتی ریاست جمهوری وشورای های ولایتی کسی دیگری نخواهد بود به جز همین اعضای برجسته فعلی وبا هیچ وجه نمیتوانند که خود را ازین مسولیت مبرا سازند .

>>>   با سلام!
اگر به فرض ده هزار نفر ار کارمندان این اداره در لیست سیاه رفته و به تعداد 20 نفر از کمیشنر ها هم به آن اضافه شده پرسشی مطرح میشود که این تقلب های گسترده ، موازی و مشهود را کی ها سازمان دهی نموده و از طرف کدام دست های نیرومند و قوی حمایه و پشتیبانی شده است . موضوع به همین جا ختم نمیشود که این ده هزار نفر را به لیست سیاه ببرند ، باید عاملین این تقلب ها شناسائی شوند ، تحقیقات شود و حتی نتایج هم زیر سوال میرود .در غیر آن نام این حکومت را وحدت ملی نه بلکه وحشت ملی گذاشت و در دروازه های ورودی بنادر افغانستان تحریر شود که به علاقه غیر خوش آمدید .زیرا دیگر در اینجا میثاق ، نظم و دسپلین نه بلکه قانون جنگل حکمفرما شده و تطبیق خواهد گردید که همین اکنون به همان طرف روان هم هستیم
خاوری

>>>   با سلام درود برای مردم غیور افغانستان کسانیکه درچهار اطراف ارگ نشسته اند مزدواران بیگانگان هستند اینها هیچ وقت برای ملت افغانستان وفادار نخواهند بود .اگر انتخابات بار دیگر هم در راه بی افتتد ازین برتر خواهد شد . بزرگان این ملت دست نشانده همسایه های هستند هیچ وقت دربرابر این ملت صادق نخواهد ماند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است