آمریکا دستور ایجاد طالبان داعشی را صادر کرد
طالبان اکنون بیش از آنکه شبیه یک دولت باشند، شبیه یک گروه مافیایی خلافکار هستند. آنها اکنون به سیاست "ابتدا قتل عام و سپس تسخیر" ارتش آمریکا روی آورده اند تا با وعده های واهی در سایه ی ناامنی و تهدید، جایگاه خود را بیشتر تثبیت کنند و با نام داعش بر خود نهادن، نیروی جوانان را جایگزین نیروهای مُسن تر نمایند 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۲۴    ۱۳۹۳/۱۲/۱۱ کد خبر: 90378 منبع: پرینت

با گروگانگیری های اخیر طالبان و افزایش حملات نظامی آنها و وجود ارتباطها میان این گروه و داعش، ضروری است تا پیامدهای ناشی از این تبلیغات گسترده داعش مورد بررسی قرار گیرد چرا که ادامه ی این روند اثبات کننده ی ناکارآمدی و اثرگذاری معکوس سیاستهای ضد تروریزم کاخ سفید است.

از طرف دیگر جاذبه های داعش مثل ایجاد حس ماجراجویی، قدرت طلبی و جاذبه های جنسی در کنار بحران های اجتماعی مانند فقر، بیکاری و مشکلات ازدواج باعث شده تا جوانان کشور ما زمینه ی مساعدی برای پیوستن به گروه های افراطی داخل کشور و حتی شاخه های برون مرزی داعش پیدا کنند.

همانگونه که در اخبار دیده و شنیده اید از اواخر سال 2014 داعش تبلیغات خود را به پاکستان و افغانستان رسانده و با اعلام وفاداری برخی اعضای طالبان پاکستان، ادعای رهبری آن مناطق را نیز اعلام کرده اند. هرچند که مقامات امنیتی کشور حضور داعش در ولایات شرقی افغانستان را تکذیب کرده اند، اما سکوت معنادار سخنگوی طالبان در این رابطه گواه مطلبی دیگر است.

در ادامه باید یادآور شد متاسفانه پس از جستجوی ردپای داعش در افغانستان، موضوع دیگری مطرح می شود و آن وجود فضای وسیعی برای رشد گروه های جنایتکار و تروریست در خاک کشور ما است. شکی در این نیست که طالبان در حال از دست دادن قدرت حکمرانی و کنترل و همچنین ساختار درآمدی مستقل خود است و اکنون بیشتر شمایل یک گروه خلافکار را به خود گرفته است تا یک گروه شبه نظامی مخالف دولت.

تمامی شواهد نشان می دهد که طالبان اکنون بیش از آنکه شبیه یک دولت در انتظار باشد، شبیه یک گروه مافیایی خلافکار است که دیگر آن قدرت فرماندهی و کنترل مرکزی را ندارد. آنها اکنون به سیاست "ابتدا قتل عام و سپس تسخیر" ارتش آمریکا روی آورده اند تا با وعده های واهی در سایه ی ناامنی و تهدید، جایگاه خود را بیشتر تثبیت کنند و با نام داعش بر خود نهادن، نیروی جوانان را جایگزین نیروهای مُسن تر نمایند.

هرچند باید اذعان داشت که بزرگنمایی داعش و طالبان در افغانستان (که اخیرا با افزایش موج ناامنی شدت گرفته از جمله گروگانگیری 30 نفر از عودت کنندگان به کشور) باز هم توطئه غرب به ویژه آمریکا است. زیرا آنها می خواهند با هیولا نشان دادن گروه های افراطی، دولت اشرف غنی را مجبور به پذیرش توافقات جدید نمایند. پس نتیجه اینکه اگر هر تغییری در سیستم عملکردی و رفتاری طالبان مشاهده می شود، همه طبق دستور آمریکا است. همانگونه که طی این سالها طالبان غلام حلقه به گوش کاخ سفید بوده اند و هر روز عملیاتهای خود را براساس برنامه های از پیش تعیین شده غرب انجام داده اند، اکنون نیز داعشی شدن طالبان یکی دیگر از دستورات کاخ سفید است تا بتوانند در سایه این رعب و وحشت به مقاصاد و منافع خود در کشور ما بیشتر از پیش دست یابند.

لذا لازم است تا جامعه جهانی و دولت وحدت ملی این باور معمول خود که "همه چیز در افغانستان خوب است و نگرانی خاصی درباره مصالحه با طالبان وجود ندارد" را را تغییر دهد و استراتژی درازمدت تری در این زمینه اتخاذ کند.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   درین هیچ شکی نیست که چنین یک کاری از طرف امریکا صورت گرفته باشد.

>>>   اگر امریکاییها و غربیها از تروریستهای داعش طالب القایده الشباب حمایت نکند. در این صورت کارخانه های اسلحه سازی غربیها سقوط میکند و میلیونها امریکای و اروپای بیکار میشوند .

>>>   آمریکا باهوشتر از این است که بیاد دستور گروگان گیری را صادر کنند. این مسلمانان فروخته شده و بلکه تربیت شده افراطی از جان خود ما مسلمانان اند تحت عنوان قوم گرایی یا مذهب گرایی طوری بربیت می شوند که فکر می کنند اسلام واقعی را شناخته و کاملا هم شناخته اند...
در جواب از نظر اول

>>>   آمریکا می داند کشور های مثل افغانستان بخاطر تعصبی که دارند هیچ وقت از جهان سومی در خواهد آمد همچنان عقب مانده ... خواهد ماند ! مگر اینکه با گروهای اسلام گرای مثل طالب دست به یکی کرده و این مردم قرن ششمی را از این فلاکت ... بیرون بکشد . بنا بر این گروه چون طالبان استخدام شده اند تا بگویند یک دولت اسلامی جز تجاوز و غارت اموال مردم و فتواهای... هیچ سودی دیگری برای مردم خود ندارد و اینکه آمریکا می داند ... نسل فعلی جزء ... نسل های بشری در یک کشور جهان چهارمی هستند و باید خیلی کوشش کند تا در بیست یا چهل سال آینده نسل آزاد خوش فکر با سواد ، کار آمد و مقتدر سر کار آید ...

>>>   ای مردم ساده بدبخت تا کی خواب هستین باید همه یک جا انقلاب ضد شورشی های خارجی کنیم

>>>   برادران. ما باید موشت مکم. باشم بردنی دوشمنان بی کوبیم چون مادیدم کی دگر جنگ وخونریزی فایده ندارد مابه فریبی دوشمنان. برادرکوشی کردیم. ما باید هوشیار. باشیم دیگر کولی دوشمنان رانخوریم ماهمه یک برادرو. موسلمان آستیم.
فیروز

>>>   اګر امریکا این دستور را صادر کند یانکند طالبان ... به ثبوت رسانیده است که ګروه جنایت کار، غارتګر، قاتل، فاحش، ضد اسلام، ضد انسانیت، ضد اخلاق و ظالم هستند. آن کارهاییکه طالبان انجام داده و آن مظالم که بالای امت اسلامی رواداشته ګروه داعش تا حال آنرا انجام نداده. داعش هنوز نبود که طالبان مسلمانان را زنده میسوختاندند، سر میبریدند، انتحار کردند، لت و کوب میکردند، تجاوزات جنسی میکردند و ګفته میتوانیم که داعشی ها شاګردان ... طالبان افغانستان هستند. امریکا اګر دلش یخ نشده امر صدور طالبان را در ممالک عراق و سوریه بدهد چراکه تاحال دیګر طبقه ظالم به حد طالبان پیدا نشده. همین...طالب ها اینها همه خود هارا مستحق فتوی مرګ مسلمانان میدانند و هرچاکه یک مسلمان را بندی کند میګوید که فلانی قاری صاحب امر کرد که باید کشته شود باز همان مسلمان را شهید میکند.... که انتحاری را تربیه میکنند و قاریان جاهل را تشویق میکنند که فتوی مرګ بدهند...
هادی مسلمیار

>>>   داعش فکر خراسان بزرگ در سردارد و بخاطر این آرزو چی قدر آدمها را بخاک وخون خواهدکشید در سوریه چی قدرانسانها را کشتند در عراق همچنان وحالا نوبت افغانستان رسیده

>>>   حالی که طالبان میخاهند بادولت مصالحه کنند ودر قدرت سهم داشته باشند مردم باید بخاطر ضررهای جانی و مال که از خاطر طالبا دیده اند باید باید یخن طالبا را بیگرند واز انها باید بابت این ... هویشان جواب بخواهند ینی در این 13سال هرچی ادمهای بی گناه از دست طالبا کشته شده خانه هو ویران شده پل ها خراب شده مکتب ها خراب شده افغانستان دوچار عقب مانده گی شده همگیش بخاطر قدرت زیر بیرق امریکا بوده جهادی در کار نبوده اینهاره یکه یکه باید مردم افغانستان باید توست سازمانهای حقوق بشر ازطالبان بازپرس صورت بگیره در غیر این سورت باید مردم خودشان اقدام خواهد کرد ودر هر جای افغانستان که طالب گیر کرد باید به جزای عمالش برسانند اینها که کم مردم ازاری نکردن
حاجی گردیزی

>>>   اینکه داعش ساخته و یا بهانه امریکا و ناتو برای گسترش امپراتوری صلیبی خودشان هست چیز روشنی است ...

>>>   خراسان پر افتخار کدام ربطی به داعش ندارد داعش غلط کرده خراسان ما را بد نام ساخته نتواند

>>>   مطالب نگاشته شده قابل تاید است

>>>   طالب ... بهچ وج به صلح اعتقات نداره حر کاری از دستشه بر باد انجام میده
امیر ابراهمی تهران


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است