مردم بلخ خواستار رهایی 30 مسافر شدند
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۳۱    ۱۳۹۳/۱۲/۱۱ کد خبر: 90376 منبع: پرینت

مردم بلخ خواستار رهایی 30 مسافری که در گروی مخالفان موسوم به گروه داعش هستند می باشند.

ده ها تن از فعالان جامعه مدنی و باشندگان بلخ با راهپیمایی اعتراض آمیز خواستار رهایی افرادی شدند که هفته پیش در شاهراه کابل، قندهار از سوی افراد مرتبط به گروه داعش گروگان گرفته شدند.

این اعتراض کنندگان در راهپیمایی خود که در شهر مزار شریف برگزار شد از حکومت وحدت ملی و نهادهای جهانی حقوق بشر خواستند تا در رهایی 30 تن از شهروندان کشور هر چه زودتر اقدام کنند.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   باید تمامی مردم افغانستان در این مورد هرچه می توانند برای آزاد سازی اسرا تلاش کنند. این کار باعث نا امنی و بی اعتمادی در کل افغانستان خواهد بود

>>>   طالبان الان در شرایط خیل بدی بسر می برد قیمت نفت پایین آمده بودجه به طالبان نمی رسد. کاری شان به مشکل جدی برخورده است. عربستان و قطر به شدت گرفتار کار یمن و سوریه و عراق قرار گرفته لذا طالبان الآن فراموش شده اند. ملک عبدالله هم فوت شده نایبش به سروسامان دادن خود گرفتار است.

>>>   بارک الله به مردم بلخ آیا مرم کابل وهرا تودیگر شهر ها کجا بخواب رفته اند.

>>>   متاسفانه این خبر در کشورهای اروپایی باعث تاسف و تعجب خیلی از مردم شده است....آنها اکثرا از ما می پرسند "چطور ممکن است که در مسیر راه مسافران را بخاطر نژاد و یا مذهب شان پیاده کرده و به گروگان گرفت آنهم در قرن بیست و یک"...هیچ برای افغان و افغانستان آبرو نمانده است در دنیا.
آرزو از جرمنی

>>>   از دولت که دو رئیس جمهور دارد ویکسال هست بخاطر قدرت طلبی وزرایش را نتوانسته انتخاب کند هیچ انتظار کمک نباید داشته باشیم ومردم ما خودشان باید آماده ومسلح باشند تا در برابر دشمنان قسم خورده شان از خود دفاع کنند!... هر روز با نام های گوناگون به مردم هزاره حمله میکنند ویا راهزنی وقطاع اطریق میکند چون آنها خدا ودستوراتش را گم کرده اند وخدای آنها بن لادن وابوبکر بغدادی اند هر چه آنها بگویند اینها انجام میدهند از سنت رسول هم که چیزی را نمیدانند صم وبکم وعمی فهم لایرجعون هستند ،در روز قیامت ابوبکر بغدادی وبن لادن میتوانند این جاهلان را شفاعت کنند.؟
نادر

>>>   اولا داعش نیست وطالبان وپدرمعنوی داعش است وبعدهم اینهاازاین نوع اعمال تکفیری وآزارغیرنظامیان چه می بینند.منطق آینهاباخوارج ومارقین برابری می کند.نه منطق اسلامی دارند
ونه انسانی .
شیوا.کاندیداحتمالی بلخ

>>>   هدف این کار جنگ قومی در کشور است و هدف که باید توسط کرزی و کمیسیون انتخاباتش تحقق می یافت که نیافت وحالا باید با این گروگان گیری احساسات قومی مردم باید تحریک شود. این کار بسیار خطر ناک در افغانستان است. مردم هوشیار باشید و تلاش کنید که این مسافرین باید زنده برگردد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است