یگانه عامل بدبختی مردم
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۳۰    ۱۳۹۳/۱۲/۱۱ کد خبر: 90375 منبع: پرینت

از خلال اعتراف های مشاور ولایت غزنی که در عین حال سخنگوی داعش است برمی آید که یگانه عامل پیوستن او به داعش فساد در افغانستان بوده است.

حدود دو و نیم سال قبل در یکی از رسانه های کشور عنوانی را تحت این کلیشه مطالعه نمودم { والی غزنی رسما به دولت تسلیم شد} زمانی که متن مضمون را دقیق شدم، جریان طوری بود که والی غزنی خویش و تبار خود را که در صفوف پولیس به یونیفورم ملبس بودند، دستور داد تا به خانه های شان بروند، پیراهن و تنبان به تن و با سلاح دولتی خود به پروسه تحکیم صلح بپویندند، آنها این کار را بسر رساندند و والی صاحب امتیاز و پول را از این بابت به کیسه خود زده است.

مطلب دیگر در مورد این والی به نقل از طلوع، اکثریت هموطنان ما شاید از طریق رسانه ها شنیده باشند که حدود یک و نیم سال قبل جناب شان به زبان خود چنین اعتراف نمود: به طالبان گفتم که یگان ساحه ی کم نفوس شهر را نشانه راکت خود قرار دهند، منبع طلوع نیوز.

تحریری مطلب و اعتراف او دال بر این است که رهبری دولت قبلی خود هسته طالب و تنظیمی بوده که قشر دموکراسی را بروی خود مانند مفسدی در لباس ملا کشیده بود زیرا امکان ندارد که تقرر والی فوق بدون سنجش مقام های رهبری دولت صورت گرفته باشد.

صفوف قوای مسلح ماکه خون به کف در دفاع از منافع و نوامیس ملی قراردارند و قهرمانانه می رزمند، زمانی که چنین تقرری ها و والی ها را مشاهده می نمایند، طبعا به صفوف مخالفان می پیوندند.

به جز از این ثابت شده است که منافع اخوان الشیاطین والمفسدین که هشتاد در صد در رده های بالایی دولت کرزی قرار داشت با منافع ملی و مردم ما صددرصد در تضاد است زیرا غرب آنها را با تطمیع دالر فراوان به بهانه تقرر در مقام ولایت های کشور، شورای صلح، بحیث مشاوران در امور بارداری و تشنابداری آنهم باتعداد صدها تن، مبارزه علیه مواد مخدر (پولش را بگیر و خودش را رها کن)، مجلس سنا، شورای نام نهاد ملی (چکر زن در دوبی) وغیره پست ها، آنها را احمق و مدهوش ساخته به عیاشی گرفتار و خود لیتیم، یورانیم و آثار تاریخی ما را به یغما ببرند زیرا اولیای امور قبلا توسط دالر مست و ملنگ ساخته شده اند.

مردم ما دیگر از این هشتاد درصدی دولت کرزی (طالب، اخوان الشیاطین و المفسدین) به ستوه آمده و اینها در طول 13سال ملت را گروگان گرفته اند.

در اصل اخوان الشیاطین والمفسدین ، تنظیمی ها و طالب ز یک جوهر اند، تا زمانی که ایشان به نحوی از انحا در رده های دولت جا داشته باشند، مردم ما برای همیشه در همین حالت جنگ و بدبختی قرار خواهند داشت.

در آخر هم یک شعر ناب سروده محترم هارون یوسفی را که در وفق تحریری فوق سروده شده است، خدمت تقدیم می گردد.

این...!
بنگر چه ماهرانه فروش ات نموده اند
مانند برده، حلقه به گوش ات نموده اند
سمبول ِ کوه و پیکره ها بودی و کنون
بازیچه های «مرکل» و «بوش» ات نموده اند
خون تو را و اشک تو و آبروی تو
در جام ها فگنده و نوش ات نموده اند
تا بانگ اعتراض و فغان تو نشنوند
با چرس و بنگدانه خموش ات نموده اند
دار و ندار و خاک و زمینت گرفته اند
بنگر چگونه خانه بدوش ات نموده اند


عبدالرووف لیوال


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   منافقین به هیچ قوم وگروه تعلق ندارد ویگانه بدبختی مردم افغانتسان درهرزمان ومکان فقط وفقط همین ها بودند، هستند وخواهد بود .!

>>>   لیوال صاحب دست تان درد نکند ! سچه ترین سخن و واقعیت عینی را درین توضیحات مختصرجناب شما مطالعه کردم وبجان و دل تایید هم میکنم حتی حرف به حرف معقول است . بنابرین هم تاکنون شامل رسمیات هم نشده خودرا به این لجن آغشته هم نکردم . دربین هزاردزد یک صادق زنده هم نمی ماند . بنابرین اندیشه دارم تا جامعه اول بطرف دموکراسی سوق گردد بعدبادموکراتها داخل معرکه دولتداری شوم نه با دزد . دردورترین نقطه سرحدی جاییکه ازطالب تادزدان مسلکی وجوددارد زندگی میکنم . مردمان محل مجهزباتفنگهای چره ای اند هرگاه دزدی به هرعنوان داخل منزل یکی شود همه عکس العمل نشان میدهند گویا ماامنیت خودرا خودمان میگیریم . درمسجدمان همه قوم متحداندمگردرسیاست اعلان بیطرفی دارند . این حرکت دارد سراسری شهرمیشود .مافضای صحبت را یافتیم . دزد و یاغی را اگردولت گیرمیکند یا طالب بما فرقی ندارد امادزدی برای هریک ممنوع است چون یکدست همه قوم اعتراض میکند . پهره دارکوچه های ما درصورت مشاهده دزد به مردم قریه تیلفون میکند یا هریک قوم ببیند به همه تیلفون میزند طی 15-20 دقیقه همه علامت بیداری میدهند حال ازکوچه های ما کسی ازطرف شب عبورنمیکند . دیده شود کدام دزد اول دزد دیگررا زنده میخورد که ما بیغم شویم .
افغان

>>>   زنده باشی لیوال صاحب تشکر از شعر شما واقعاً زیبا بود

>>>   لیوال صاحب حقیت را صد فی صد بیان کرده است . این خیانتها و ‍ پروژه های کشور فروشی را همه می دانند اما راه علاج چیست؟ چه باید کرد تا کشور و مردم را از چنگ این خونخواران عیاش نجات داد؟ همه این ها به گفته ایرانیها سرو ته یک کرباس اند! اما این ملت بیچاره تا کی منتظر عدالت اجتماعی و صلح و امنیت باشند چه کسی درد آنها را دوا کند؟ به این امور باید اندیشید و راه علاج را باید پیدا کرد.
زابلی

>>>   هارون جان یوسفی! الحق، که بینهایت زیاد بجا سروده ای.شیر مادر حلالت، آرزومندم که در آینده همچنین سروده های ناب از خودت بخوانم. باعث آرامی روح و روان انسان میشود. خداوند متعال جزای وطنفروشان را بدهد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است