تن غازی وزیر اکبر خان در گور لرزید!
چگونه می توان این اقدام ننگین را توجیه کرد که ما در راستای خوش خدمتی و سبقت گرفتن در تکریم خارجی های اشغال کننده افغانستان با نهایت احترام و در مقابل دوربین های رسانه ها مدال غازی وزیر اکبر خان را به ریچارد ستگ وا می نهیم؟ 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۳۳    ۱۳۹۳/۱۲/۸ کد خبر: 90133 منبع: پرینت

مدال های دولتی و نشان های عالی افتخاری که هریک تاریخچه، پیشینه و ارزشی والا برای شهروندان کشور محسوب می شود با استناد به شرایط خاص و لحاظ امتیازات ویژه به افرادی تعلق می گیرد که بر ارزش آن نشان ها و مدال ها بیافزایند نه اینکه از آن بکاهند.

از آنجا که افغانستان در دور تسلسلی باطل به گرد خود می چرخد و با هر گامی که به پیش می گذارد دو گام به عقب باز می گردد حتی درجات عالی ملی و افتخارهای متناسب با دوش افسران ارتش و یا کارمندان لایق حکومتی بر دوش خارجیان ... قرار می گیرد.

نیم نگاهی به گذشته و تاریخ مدال پر افتخار غازی وزیر محمد اکبر خان به خوبی این عمل ناشایست و درخور سرزنش اشرف غنی و عبدالله را زیر سوال می برد که چرا و چگونه از افتخارات گذشته خود دست می شوییم و به خواری و ذلت تاریخی گردن می نهیم.

سالیان سال قبل در چنین روزهایی و یا روزهایی از این دست که افغانستانی های عزتمند استعمار و استکبار و استثمار روباه پیر را تاب نمی آوردند؛ غازی وزیر محمد اکبر خان است این شخصیت ازادیخواه با تفنگچه که از خود مکناتن انگلیس بود به دهنش شلیک کرد و مکناتن انگیس را به قتل رساند.

حال اشرف غنی و عبدالله روسای جمهور و اجرایی کشورمان در حکومت وحدت ملی چه می شود که ریچارد استوک سفیر انگلیس در افغانستان را شایسته کسب این نشان ملی می یابند؟! آیا این ریشخندی به تمام ارزهای والای مدال داران قهرمان داخلی و نیز بازگشت به نقطه صفر نیست؟!

در شرایطی که سربازان جوان و غیور افغانستانی در سایه بی اعتنایی و بی مهری ارگ نشینان در نامناسب ترین شرایط برای امنیت و ثبات در خاک کشور جان می سپارند و ورزشکاران و قهرمانان ملی در عرصه های جهانی از فساد و فقر به تنگ آمده و به اروپا پناهنده می شوند...

اینک چرا و چگونه می توان این اقدام ننگین را توجیه کرد که ما در راستای خوش خدمتی و سبقت گرفتن در تکریم خارجی های اشغال کننده افغانستان با نهایت احترام و در مقابل دوربین های رسانه ها و خبرنگاران مدال غازی وزیر اکبر خان را به ریچارد ستگ وا می نهیم؟ هیهات که تن غازی وزیر اکبر خان دیشب در گور لرزید!

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بيچاره وقت خاكستر شده اما انها ميخواهند نامش را تازه نگهدارند بخاطريكه حتأ به شخصيتهاي نامدار خود هم احترام ندارند.

>>>   اين هم ميراث كرزي است. تمام ملت بعد از مرگ داوود خان كشور را به نام دين واسلام وجهاد به سوي ذلت وشرمنگي بردند درطول زمان افراد باعزت وطن دوست وبا ايمان كه داشتيم. به تد ريج ازبين رفت جايش مزدوران وطن فروش وأفراد گرفت كه درزنگي خود چنين مقامها وپولها حتي درخواب هم نه ديده بود امروز نه غم ملت دارد نه دين وخدا نه شرم وحيا را مي شناسد نه وطن وناموس نه درغم أزادي واستقلال هستند نه در فكر نواميس ملي اين كشور وأين ملت به اندازه ذليل وشرمنده است كه وقت خواهد امد كه به نام كشور وملت به خواهيم شرميد
غازي ازلوگر

>>>   جای بسیار تاسف است غلامان مدال شخصیت های که اجداد ونیکان این استعمارگران را شکست داده بود فعلا آن مدال را برای باداران استعمارگر خویش که دشمن مسلمانان واسلام میباشد،شبانه روزی با ابزار های مختلف با مسلمان در مبارزه قرار دارد برایشان اهدا میکنند.
احمد

>>>   جناب اشرف غنی هیبت وشجاعت دلیر مردان کشور را که غیرت در رگ رگ شان برای دفاع از وطن ناموس تمامیت ارضی دین وشرف جولانه میزد امروز به باد فنا گرفت وبالای این قهرمان دلیران تمسخر زد که به نظر من این واقعا شرم نه تنها برای حکومت وحدت ملی بل برای تمام ملت افغانستان است.
سیغانی

>>>   وزیر اکبر خان که باهمین استعمارگران جنگید شمامدالش رابه دشمنش می دهید ؟!!!.
شیوا.کاندیداحتمالی بلخ

>>>   او عزیزان
وزیر اکبرخان دیگه کدام قهرمانی نموده- او هم یک وزیر دابار انگلیسها بود- کدام قهرمانی اگر نموده باشد لطف کنید ما را درجریان بگذارید. مثلآ کرزی هم هرروز شعار ضد امریکایی میدهد- درحالیکه امریکاییها او را از کویته پاکستان باخود در ارگ آوردند و امروز میدان هوایی کابلرا نیز بنامش نمودند و فردا او هم قهرمان خطاب خواهد شد- چون میخواهند با این نامگذاریها در شهرهای بافرهنگی چون کابل - خود را نام ونشان دهند و در آینده ادعای غازی بودن وبابا بودن را نمایند.
کابلی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است