استفاده از خریطه های پلاستیکی ممنوع!
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۳۵    ۱۳۹۳/۱۲/۷ کد خبر: 90126 منبع: پرینت

استفاده نادرست از خریطه های پلاستیکی سبب بیش از یک صد نوع بیماری خطرناک از جمله سرطان ها می شود.

مقام های وزارت صحت عامه و اداره حفاظت از محیط زیست با بیان این مطلب می گویند: استفاده از خریطه های پلاستیکی علاوه بر امراض گوناگون، میلیون ها افغانی خسارت به شهروندان کشور وارد می کند.

آنان معتقد هستند که باید استفاده از خریطه های پلاستیکی ممنوع شود و از شهروندان کشور می خواهند تا با خودداری از استفاده خریطه های پلاستیکی از بروز بیماری های خطرناک از جمله سرطان ها در کشور جلوگیری کنند.

مواد پلاستیکی به دلیل مقاومتی که دارد می تواند سالیان دراز در طبیعت بماند و تجزیه نشود و سبب آلودگی محیط زیست شود.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   مانند گذشته ها از خریط های کاغذی جایگزین خریط های پلاستیکی استفاده شود هوطنان ما صحت خود واطفال شانرا در نظر داشته باشند دولت در قدم اول مسولیت دارد که ازین پس مانع تولید وفروش انرا ممنوع قرار دهند وجداًپیگیری کنند.

>>>   عجب پیشنهادی ، مردم مواد خریداری و آشغال شانرا در دامن های شان ببرند و به اندازند ، در همه ی دنیا همین خریطه های پلاستیکی است پس این مقام محترم جایگزین معرفی کند .

>>>   به نظر من ما باید به دوران های قبل برگردیم که از پاکت های سمنت و اخبار پاکت های قشنگ و مستحکم جور میشد و در بازارها همه از آنها استفاده میگردند. اما متاسفانه این فرهنگ کقیف پلاستیکی از چتلستان به کشور سرایت نمود و باعث هزار نوع مشکلات زیست محیطی و صحی برای جامعه شد.باید به طور کلی غیر قاونی شود مانند مواد مخدر. .

>>>   وزارت محترم صحت عامه و اداره محیط زیست افغانستان بعد از سالها که حالا فهمیدید که خریطه های پلاستیکی به این اندازه مضر میباشد که خود تان گفته اید پس چرا دست بکار نمی شوید و ازین بدبختی شهروندان کشور را چرا نجات نمیدهید.
و باید صدفیصد استفاده از خریطه های پلاستیکی ممنوع اعلان شود و جا هایکه بفروش میرسد آنها را نیز جمع آوری نماید.

>>>   بیش از ده سال است که ممنوعیت استفاده از کیسه های پلاستیکی مطرح می شده اما هیچگاه نمیشود.

>>>   در تمام دنیا به خصوص کشور های مدرن از خریطه های پلاستیکی استفاده میشود. این چه فیصله است. برعکس اشغال در ان جمع میباشد و به هر طرف پرتاب نمی شود.

>>>   کسانی که در برف کوچ ها از بین رفتن از کدام خریطه پلاستیکی استفاده میکردند اصلا مردم ما از رنج بیکاری و جنګ های پی در پی سرطان میشوند
صالحه نجرابی

>>>   مردم چه خواهد کرد این صلاحیت دولت است باید جلو ساخت و ساز خریطه های پلاستیکی در داخل کشور و ورود آن از کشور های بیرونی به کشور جلوگیری کند زیرا مردم نمی توانند جلو این کار را بگیرند صرف میتوانند از گرفتن مواد مورد ضرورت شان در خریطه های پلاستیکی اباء ورزند ولی نمیتوانند سایرین را ممانعت کنند. دولت باید وظیفه خود را بشناسد و کار های خود را به صورت درست با در نظر داشت حفظ محیط زیست پیش ببرد.
تشکر انورشاه از کابل

>>>   بخاطر صحت ، سلامتی ، پیشرفت کشور ،آرامی ،آسایش وحفاظت محیط زیست وجامعه باید اتقاد پذیر باشیم . همیشه ما بخاطر خواستهای خود دولت وجامعه را مورد انتقاد قرار داده ایم اینرا باید بگویم که ما برای دولت ،مردم وجامعه وجایب خودرا انجام داده ایم یا خیر هر قدر کوچک هم باشد باز هم مفید است.
جان محمد کلنگاری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است