حمله انتحاری امروز، در ارتباط سفر به هند و ایران؟!
سفارت های ایران و ترکیه در یکی از خیابان های اصلی و پر رفت و آمد کابل در حالی شاهد ریخته شدن خون تنی چند از نظامیان و غیرنظامیان در حال تردد در حین وقوع حمله انتحاری بودند که اشرف غنی سفرهای قریب الوقوعی به تهران و دهلی نو در پیش دارد 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۰    ۱۳۹۳/۱۲/۷ کد خبر: 90119 منبع: پرینت

در مدت های مدیدی که کابینه دولت وحدت ملی سرگرم چینش و گزینش افراد خود از فرمایش شدگان و نور دیده ها و آقازادگان و خواص بود خبری از انتحار و انفجار و اختطاف نبود اما...

اما از آنجا که بمب های ساعتی هرگز خواب نمی مانند در بحبوهه مراودات ترمیم یافته کابل اسلام آباد البته با ابتکار عمل نامحسوس واشنگتن و نیز مداخله کمی تا قسمتی قطر و چین یک حمله انتحاری ظاهرا ناکام و به هدف نخورده کابل را می لرزاند.

سفارت های ایران و ترکیه در یکی از خیابان های اصلی و پر رفت و آمد کابل در حالی شاهد ریخته شدن خون تنی چند از نظامیان و غیرنظامیان در حال تردد در حین وقوع حمله انتحاری بودند که اشرف غنی سفرهای قریب الوقوعی به تهران و دهلی نو در پیش دارد.

از بین رفتن موتر و کشته و زخمی شدن معدود افراد حاضر در محل تا شعاعی که ترتیب دهندگان اینچنین حملاتی بخواهند رسانه ای و منتشر می گردد بدین ترتیب مهمتر از خود وقوع این حادثه تروریستی در کابل اثرات مخابره آن در تهران، آنکارا، پکن و اسلام آباد است.

هرچند مسوولیت این حمله را نیز همانند بسیاری حملات برنامه ریزی شده و مدون دیگر که مخالفان مسلح در آن دست داشته یا نداشته باشند طالبان بر عهده گرفته اند لیکن بر کسی پوشیده نیست که هر کرنش در برابر اوامر و مطالبات ابرقدرت غرب مساوی است با یک حمله انتحاری ناکام!

به عبارتی، خیابان انکارا و محدوده چهارراه زنبق که از لحظه وقوع انفجار ناشی از انتحاری و تلفات جانی و مالی و روانی آن تاکنون در شوک بسر می برند نه تنها هدف اصلی این حمله نبوده اند بلکه از ابتدا نیز قرار نبوده است این انتحاری به سرمنزل مقصود برسد و سفرای ایران و ترکیه آسیبی ببینند.

چنین حملات مهندسی شده و سازمان یافته ای که نامنظم بسته به جو سیاسی کابل دارد کاملا به وضوح و مبرهن می نمایاند که امنیت نسبی یا ناامنی فزاینده پایتخت افغانستان در قلب آسیا منوط به گوشه چشم و اشاره سر کاخ سفید و متحدان اروپایی اش می باشد.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   گویا افراطی های طالب دل خوشی از سفر غنی به تهران ندارند!

>>>   آیا ما حق این را نداریم که با کشور های خارجی بخصوص کشور های منطقه روابط نزدیک و خوب داشته باشیم. پس اگر داریم چرا ما را آرام نمی مانید.

>>>   طالبان همه ملت راباخوددشمن کردن وهنوزهم ادامه میدهدبه این جنایات ومطمعن باشن طالبان که انشاالله دیگرنخواهدتوانست به ماحکومت کندواگربادولت صلح هم بکندمطمعن باشن انهای که فرزندانشان به دست طالبان کش به شهادت رسیده ازانها انتقام خواهدگرفت وهیچ وقت طالبان به ارامش نخواهد رسید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است