راه های ایجاد ثبات در کشور
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۷    ۱۳۹۳/۱۲/۷ کد خبر: 90118 منبع: پرینت

کشور ما برای ثبات و دوام دولت وحدت ملی احتیاج به پروژه های مختلفی دارد تا مردم در آینده افغانستان امیدوار گردند.

لذا بنظر می رسد احتیاج به پروژه های طویل المدت میان مدت و کوتاه مدت مختلفی اشد ضرورت احساس می گردد و به تعبیر دیگر به پروژه های بزرگ و کوچکی در این زمینه احتیاج است تا مردم بیشتر امیدوار گردند. مانند پروژه های بزرگی که در سطح ملی می توانند مطرح شوند مثل رسانیدن آب رودخانه پنجشیر به شهر کابل و گاز شبرغان به کابل و استفاده از آب دریای آمو برای شهر مزار شریف وزدن نیروگاهای آبی در بالای دریای هریرود و پروژه های کوچک وبزرگ دیگری که مصرف بزرگ با خود همراه ندارند مانند ترمیم خط لین اوتوبوس های برقی در شهر کابل ازدیاد اوتوبوس های شهری احداث پارک ها و سنجیدن چاره برای دریای کابل و ایجاد سرسبزی در شهر ها و توجه به ثبات نرخ ها به خصوص احتیاجات اولیه مردم و کنترول معادن و ثروت های ملی و ایجاد کار برای مردم و تکمیل کابینه و از همه مهمتر ایجاد صلح و امنیت و امثال اینها خواهد بود.

چنانچه اگر به فکر و چاره چنین پروژه های امیدوار کننده نگردند مردم افغانستان خسته تر می شوند و به تدریج از دولت جدید نیز فاصله می گیرند.

جریان سیاسی از حضور مردم تجرید خواهد شد و مردم از بدنه سیاسی آنها جدا خواهند گردید و مسوولان دولت وحدت ملی می توانند ابتکار چنین پروژه های را عهده دار شوند و مردم را همچنان با خود حفظ کنند و از بی سرنوشتی آنها را نجات دهند.


خیرخواه


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است