بخشی از مقاله فارن پاليسى...
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۲    ۱۳۹۳/۱۲/۷ کد خبر: 90116 منبع: پرینت

بخشی از مقاله فارن پاليسى كه در اطلاعات روز ترجمه و به چاپ رسيد:

کشورهای غربی به کرزی آزادی تعیین کابینه اش را دادند، بدون این که مخالفت زیادی بکنند. کرزی از نبود محدودیت‌ها برای به حاشیه راندن سیاستمداران و سیاست گذاران بالقوه‌ افغانستان استفاده کرد و در عوض آنهایی را به قدرت آورد که به شبکه‌های حمایتی‌اش پیوند داشتند. پست‌های ارشد میان اعضای خانواده و اقاربش توزیع شد، به جای این‌که براساس مهارت‌های حرفه‌ای و دانش آنها توزیع شود.

در یکی از موارد متعدد، مقام‌های ارشد در وزارت تجارت و صنایع، خواستار اقدام فوری رییس جمهور کرزی برای پایان دادن به خویش خوری، فساد، استبداد و دیکتاتوری در این وزارت در دورانی شدند که انورالحق احدی وزیر بود.

آقای احدی توسط مقام‌های ارشد وزارت تجارت و صنایع به امضای قراردادهای گاز و نفت با ایران و روسیه، و انتصاب حدود 130 تن از اقارب نزدیک و اعضای حزبش در این وزارت متهم شده بود. در یک رویداد قبلی، دفتر دادستانی کل افغانستان نامه‌ای فرستاده بود و در آن اظهار کرده بود که وزیر تجارت و صنایع بر اساس اسناد جعلی انتخاب شده است.

میثم آرمان


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   افغانستان کشور درجه یک فاسد جهان نام گرفت. سیزده سال کرزی و باند مافیایی او بر سینۀ مردم لگد مالیدند. سیزده سال این ... مردم و رهبران مقاومت کشت و ویران کرد و نابودساخت.
سیزده سال این ...بازی قوم کرد و طبان و قوم خودرا در حالی که این ظرفیت از نظر علمی وجود نداشت بر دیگران ترجیح داد. سیزده سال این...چور و چپاول کرد. سیزده سال پست ترین و کم هویت ترینهای ولایت و اقوام را با تقسیم نمودن ...بر اریکل قدرت نشاند. مثلا از بدخشان زلمی مجددی و از تخار احمد مشاهد... سیزده سال این جاسوس معلوم الحال انگلیس و ای اس آی به طالب سلاح داد و مردم بیگناه مارا کشت سیزده سال این ...همه امتیازات ملت را در جیب خود و خانواده اش انداخت سیزده سال این ...علیه زبان فارسی جنگید و ثمره اش ملیونها دالر دزدی و تقویت ...زاخیل وال و اتمر و احدی شد سیزده سال این ... در آخرین بازی اش انتخابات ملت بیچاره به چالش و رسوایی و بدنامی کشاند سیزده سال این ... وطن فروشی کرد
وو...... و بالاخره رهبر و قاید ملی شده و نام فرودگاه بین المللی کابل به قیمت تقلب به نفع اشرف غنی بنام او نامگذاری شد. این ...جاسوس معلوم الحال باید به جوخۀ اعدام کشانده شود و اما چه وقت ؟ باید دید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است