نمایندگان بدخشان و پنجشیر و سالنگ کجا هستند؟!
گذشته از ربوده شدن، گم شدن در کوره راه های بی بازگشت، مورد تجاوز قرار گرفتن، اختطاف و انتحار شدن، جان سپردن بر اثر رانش زمین و زلزله و سیل و دیگر بلایای طبیعی، گویی گیر کردن در برف کوچ و یخ زدگی در این سرزمین مرسوم شده است 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۸    ۱۳۹۳/۱۲/۷ کد خبر: 90106 منبع: پرینت

شاهراه سالنگ و بسیاری از راه های مواصلاتی و جاده های اصلی افغانستان که همه روزه محل تردد و عبور و مرور بازرگانان، مردم ملکی و محصلان است بر اثر بارش برف سنگین مسدود شده است.

مردم ملکی اعم از کهنسال و خردسال و زن و پیر و جوان همه سالها تاوان فساد اداری گسترده و بیداد کننده در وزارتخانه های مسوول و مسوولین وزارتخانه های مرتبط با آبادانی راه ها و کمیته اضطرار را می دهند و کسی هم دم بر نمی آورد.

گذشته از ربوده شدن، گم شدن در کوره راه های بی بازگشت، مورد تجاوز قرار گرفتن، اختطاف و انتحار شدن، جان سپردن بر اثر رانش زمین و زلزله و سیل و دیگر بلایای طبیعی، گویی گیر کردن در برف کوچ ها و یخ زدگی های منجر به مرگ یا قطع عضو در این سرزمین مرسوم شده است.

ده ها تن از زنان و کودکان و پیرمردان و جوانانی که جهت انجام کارهای ضروری و یا رفت و آمدهای ناگزیر بر اثر برف کوچ در ولسوالی های مختلف بدخشان، سالنگ، پنجشیر و دیگر ولایات کوهستانی جان سپردند و تلف شدند همان کسانی بودند که با موترهای نامزدهای انتخاباتی به مراکز رای دهی منتقل می شدند تا آرای شان صندوق ها را پر کند.

اولین بارش برف سنگین در زمستان نسبتا خشک 1393 که بی سابقه هم بود و تا بیش از یک متر در برخی نقاط و نواحی سالنگ و پنجشیر را شامل می شد چنان مردم ملکی این نواحی و مسوولان به خواب رفته را غافلگیر کرد که از هیچ زمستانی درس عبرت نگرفته بودند.

مرگ زمستانه و ناجوانمردانه زنان و کودکان درحالی بر آمار مرگ و میر بر اثر بیماری و تصادفات جاده ای و خشونت های خانوادگی و اختطاف ها و حملات تروریستی افزوده است که نمایندگان پارلمان و سنا در تعطیلی زمستانه خود بسر می برند و خارج از مرزهای افغانستان چکر می زنند.

هرگز در هیچ زمستانی میان قربانیان بلایای طبیعی و اهمال کاری های ناتمام مسوولان غفلت زده هیچ یک از اعضای مرتبط با دولت و یا شورای ملی به چشم نمی خورد چرا که پول های خزانه ملی برایشان چرخبال های اختصاصی و تعطیلات خارجی زمستانه و تابستانه فراهم آورده است.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   نمایندګان پنجشیر بدخشان وسالنګ به دوبی تاجکستان ودیګر کشورها به خاطر خوشګزرانی رفته اند
ولیزاده هراتی

>>>   نماینده گان ما در خارج از کشور به سیل و سیاحت ، عیش و نوش ، ماه عسل ، و صد ها کار و بار دیگر رفته اند ...؟ هر وقت که دیگر انتخابات شروع شود باز به خاطر رای و رای گیری میایند بخیر.
میر قلندر از زیر برف

>>>   نمایندگان درین حالات چی کرده می توانند دوست من.

>>>   اﺯﻧﻤﺎﻳﻨﺪﻩ ﮔﺎﻥ ﭘﻨﺠﺸﻴﺮﻭﭘﺮﻭاﻥ ﭼﻴﺰﻱ ﻧﻤﻴﺪاﻧﻢ اﻣﺎ...(ﻧﻤﺎﻳﻨﺪﻩ ﮔﺎﻥ. )ﺑﺪﺧﺸﺎﻥ ﻣﺸﻐﻮﻝ ...ﺁﻧﻬﺎﺩﺭﺩﺭﺩﻣﺮﺩﻡ ﺷﺮﻳﻚ ﻧﻴﺴﺘﻨﺪ.
اﻗﺒﺎﻝ ﺷﺎﻩ ﻣﺤﻤﻮﺩﻱ اﺯﺑﺪﺧﺸﺎﻥ

>>>   همه به دوبي به تجارت خود و خانه هاي زيباي خود رفتند اگر باشند يا نباشند فرق نداره چه خدمت كرده اند تا حالا بدون معاملگري چه كار دارند دگر .

>>>   نماینده های مردم باخبرباشید که انتخابات پارمانی نزدیک است بازهم به رأی مردم محتاج میشوید یک دفعه ازحالت مردم پنجشیر،بدخشان، بغلان، ودیگرولایات کشور باخبری کنید

>>>   نمایندگان فوق الذکربه چاپلوسی ودست بوسی مهارت ویدطولای دارندنه به خدمت به مردم
یاسر

>>>   بیش۱۳۰۰ طیاره راهو ساختمان وارد کردن چرا استفاده نمکنن؟؟؟؟یا پاز پس کلگی شانه دبازار سیا فروختن.الله اعلم؟؟؟؟؟؟؟

>>>   نمایندګان مامردم فعلآ وقت ندارند تادرین برفباریها وصدها مشکلات دیګر به پنجشیر بیایند انشاالله که نمایندګان ما مردم چند ماه بعد که انتخابات ولسی جرګه رادرپیشرو داریم به پرسان مامردم خواهند امد
یکی ازنجات یافته ګان برف کوچهای سنګین پنجشیر

>>>   سلام دوستانی غزیزافغانستان خاطیرتان جع افغنستان صاحب ندارد واوهرگیز آبادنمیشود
ضیآالدین رشیدی از ولایت بدخشان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است