ناکامی حکومت در محاکمه متهمان کابل بانک
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۳    ۱۳۹۳/۱۲/۷ کد خبر: 90094 منبع: پرینت

بر اساس آمارهای غیر رسمی تاکنون تنها 179 میلیون از 977 میلیون پولی از کابل بانک اختلاص شده است به دست آمده است.

دیدبان شفافیت افغانستان می گوید: 4 ماه از باز شدن پرونده کابل بانک می گذرد اما تاکنون دولت نتوانسته است بدهی های خود را از بدهکاران پس بگیرد.

بر باور این نهاد بدهکاران اصلی زورمندانی هستند که در رده های بالای حکومت قرار دارند و حکومت در محاکمه متهمان اصلی کابل بانک و استرداد پول های این بانک ناکام بوده است.

از سویی سخنگوی دادستانی کل این گفته های دیدبان شفافیت را رد می کند و می گوید: دادستانی کل کشور مطابق قوانین کشور پرونده کابل بانک را کامل بررسی کرده است و هیچ مشکلی در روند رسیدگی به این پرونده دیده نمی شود.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   امید قرار گفته دادستانی مشکلات در پرونده کابل بانک وجود نداشته باشد، ورنه کاکا غنی همه دادستان را از کار برطرف وتابه اعلان ثانی که شاید مدت زمان نامعلوم را در بر گیرد. دادستانی کابل سرپرست های معجوالهویه را دارا شود که هیچکدام از کار بوی نبرند.
عبدالله ریحان

>>>   درسقوط کابل بانک میتوان چند علت رابرشمرد که بعض از علل خارجی وعده ای هم داخلی برشمرده میشود اقای کرزی وزاخیل وال وهمراهان در صدد برامدند تا کابل بانک را سقوط بدهند واین امتیاز ودست اورد بزرگ ملی وبین المللی را از تاجک ها بربایند خارجی ها نیز کوشیدند تا با افشا نمودن استفاده جویان کابل بانک که از نزدیکان زمام داران بود امتیاز بگیرند در داخل کابل بانک هم خلیل فیروزی وحسین فهیم در قدم اول وحاجی طاهر دزد معروف پولهای تجار دبی وافغانستان وگلبهار وداوی و...
کوشیدند تا این بانک سقوط نماید تا دزدی های که کردند مغشوش وپرده پوشی نماینددرین میان خساره ای عمده را فرنوت که مئوسس بانک بود نموده از چند سال باین سو در کنج زندان بسر میبرد وبعد از برامدن از زندان هم صاحب هیچ دارای وبودیجه نخواهد بود در درجه ای دوم محمود کرزی که فقط میان 5 تا 8 ملیون ازین بانک استفاده کرده به ناحق بدنام گردیداینک یکبار دیگر لیست مقدار استفاده های احتمالی اما نزدیک به واقعیت استفاده جو های بانک را بر می شمریم
1--- فیروزی حدود300 ملیون دالر
2 --- حسین فهیم حدود 300 ملیون دالر
3 -- گلبهار 70 مایون دالر
4 -- داوی وشکریه باریکزی 60 ملیون دار
5 --- طاهر ظاهر 25 ملیون دالر
6 ---صوفی نثار 10 ملیون دالر
7 حیات الله کوکچه 8 ملیون دالر
8 محمود کرزی 7 ملیون دالر
9 -- اقای کرزی وزاخیل وال 20 ملیون دالر بنام کمپاین های انتخاباتی
10 --- عبدالله در کمپاین ها 7 صد هزار دالر
وسایرین که هریک از یکصدهزار تا یک ملیون استفاده برده اند ولی عمده ترین شان شامل لیست هستند
از امام صاحب کندوز

>>>   مصطفی مستور خیانتهای بزرگی در حق این کابل بانک و مردم انجام داد . که شاید در این دولت به سزای اعمال خود برسند.
كارمند ثارنوالى كابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است