دیدار سفیر استرالیا با وزیر مهاجران و عودت کنندگان
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۷    ۱۳۹۳/۱۲/۷ کد خبر: 90093 منبع: پرینت

مت اندرسن سفیر استرالیا با سیدحسین عالمی بلخی وزیر مهاجران و عودت کنندگان در کابل ملاقات نمود.

در این ملاقات وزیر امور مهاجران و عودت کنندگان گفت: تفاهم قبلی با استرالیا در ارتباط به مهاجران در شرایط متفاوت از اکنون به امضا رسیده بود.

وی علاوه نمود که با اخراج نیروی های خارجی از کشور و انتقال مسوولیت های امنیتی به نیروهای افغانستان، ساحات ناامن در کشور افزایش یافت که البته این وضعیت موقتی بوده است و امید است هرچه زودتر شرایط بهبود یابد.

عالمی بلخی گفت: در تفاهم قبلی، شرایط فعلی افغانستان، مسایل بشردوستی در نظر گرفته نشده است و از کشور استرالیا تقاضا داریم که در ادامه همکاری های خویش مسایل یادشده را در قبال مهاجران و آنهایی که دیپورت می شوند مدنظر بگیرند.

بلخی علاوه نمودکه بهتر است در ارتباط به مهاجران افغانستان در استرالیا و دیپورتی ها از نزدیک تفاهم صورت گیرد تا هر دو جانب در هماهنگی با هم تصامیم لازم را در این مورد اتخاذ نمایند.

وی گفت: این وزارت علاقمند است نماینده مهاجران را در استرالیا داشته باشد تا در ارتباط با برخی مسایل مرتبط به مهاجران و دیپورتی ها از آن طریق رسیدگی به موقع صورت گیرد.

عالمی بلخی اظهار داشت که اگر دیپورتی ها در عدم مطابقت با تفاهمنامه های قبلی، عدم در نظر داشت مسایل بشر دوستی و ناامن بودن محل سکونت اصلی شان در افغانستان، از کشورهای میزبان به کابل دیپورت شوند، از میدان هوایی بین المللی حامدکرزی دوباره به کشور میزبان مسترد می شوند و این موضوع قبلا به کشورهای میزبان مهاجران بطور رسمی خبرداده شده است.

وزیر امور مهاجران و عودت کنندگان، بیجاشدگی را از مشکلات دیگر دولت و آن وزارت خواند و همکاری استرالیا را در مورد تقاضا نمود.

مت اندرسن با یادآوری از تفاهمنامه قبلی همکاری کشور اش گفت: در اواسط ماه آینده میلادی مسایل مورد نظر را طی نشستی با هم شریک می نمایم.

وی در ارتباط به مساعدت های کشور اش گفت: استرالیا در سال 2015 میلادی، 8 ملیون دالر را به دسترس صندوق وجهی ملل متحد گذاشته است تا از آن طریق در افغانستان و از جمله در عرصه بیجا شدگی به مصرف برساند.

سفیر استرالیا با تاکید بر دوام همکاری های کشورش علاوه نمود که باید اسناد هر فرد قبل از آن که دیپورت شود مورد مطالعه و بررسی دقیق قرار گیرد.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   تشکر خیلی زیاد. این حق هر مهاجر است که تا در مکانی امن باشد.. مسافر هر کجا باشد وطن را دوست می دارد. تشکر خاص از وزیر صاحب.. به راستی که حق مهاجران را شاید تو بتوانی حل کنید... جه انهایی که در داخل هستند و چه انهایی که در خارج هستند. خوشم امد از اینکه > عالمی بلخی اظهار داشت که اگر دیپورتی ها در عدم مطابقت با تفاهمنامه های قبلی، عدم در نظر داشت مسایل بشر دوستی و ناامن بودن محل سکونت اصلی شان در افغانستان، از کشورهای میزبان به کابل دیپورت شوند، از میدان هوایی بین المللی حامدکرزی دوباره به کشور میزبان مسترد می شوند . قبلا در دیگر کشور ها شنیده بودم ولی مورد افغانستان اولین بار است.. ممنون.
محسن


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است