ترکیه هکر ایرانی را تحویل مقامات آمریکایی داد
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۳۹    ۱۳۹۳/۱۲/۷ کد خبر: 90068 منبع: پرینت

دولت ترکیه یک دانشجوی هکر ایرانی که متهم به سرقت نرم‌افزار یک شرکت آمریکایی است را تحویل مقامات پولیس فدرال داده است.

ترکیه یک هکر ایرانی که متهم به کلاهبرداری کامپیوتری و سرقت میلیون‌ها دالر نرم‌افزار بود، را در ماه فوریه تحویل مقامات آمریکا داده است. این تصمیم ترکیه در پی افزایش فشارهای دیپلماتیک به دولت باراک اوباما برای استرداد فتح‌الله گولن، رهبر جماعت خدمت، به این کشور اتخاذ شده است.

به گزارش روزنامه دیلی‌صباح ترکیه، نیما گلستانه، یک دانشجوی 29 ساله، در 12 فوریه (23 دلو) در استانبول به مقامات آمریکایی تحویل داده شد. گلستانه که پولیس بین‌الملل نیز "اخطار قرمز" درباره وی صادر کرده بود به ورمونت آمریکا منتقل شد، جایی که قاصی یک دادگاه دستور بازداشتش را صادر کرده است.

پولیس ترکیه این هکر را در دسامبر 2013 در منطقه توریستی سلطان احمد در استانبول دستگیر کرده بود. وی در صورت اثبات جرم ممکن است با 30 سال زندان مواجه شود.

دولت ترکیه پس از اینکه وی را برای چندین ماه تحت بازداشت قرار داده بود در اقدامی ناگهانی تصمیم گرفت وی را تحویل آمریکایی‌ها دهد، تا شاید به دولت اوباما نشان دهد که دولت احمد داوداوغلو معاهدات استرداد متقابل را جدی گرفته و امیدوار است که وی نیز مقابله به مثل کند.

اسناد قضایی نشان می‌دهند گلستانه متهم است از راه دور به کامپیوترهای یک شرکت آمرکایی در ورمونت دسترسی یافته و یک نسخه کامل از نرم‌افزار این شرکت را بین آوریل 2012 تا می 2013 به سرقت برده است. این نرم‌افزار در تحلیل و طراحی آیرودینامیک مورد استفاده قرار گرفته و معمولا بین 40 هزار تا 800 هزار دالر قیمت دارد.

در طرف دیگر دادگاهی در استانبول حکم بازداشت فتح‌الله گولن، رییس جنبش خدمت، که متهم به نفوذ به پولیس و قوه قضاییه به منظور سرنگون کردن دولت است، را صادر کرده است. وی اکنون ساکن ایالت پنسیلوانیا در آمریکا است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   هرچندآمریکادشمن ایران است لکن مردم وشرکتهای خصوصی نبایددراین قضییه دخیل باشندوحقوق افرادوشرکتهابوسیله نفوذوهک واختلاس وکپی وسرقت معلومات نقض شود.
شیوا.کاندیداحتمالی بلخ

>>>   از یک... امریکا این کار عجیب نیست.جواب اردوغان و باندش در کوبیدن داعش و النصره در عراق و سوریه داده شده.در اینده هم بیشتر اده میشود!!!!1

>>>   ترکیه همواره در منطقه غلامی آمریکا میکند...

>>>   ترکیه این شخص رابه امریکایی ها تسلیم کرد تا درمقابل امریکا به تجاوز ترکیه به داخل سوریه انتقاد نکند وشاید کارهای دیگری عقب پرده باشند
سادات تخاری

>>>   خوش رقصی ترکیه و دم تکان دادن برای امپریالیسم امریکا یک بار دیگر خبر ساز شد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است