داعش با وعده زندگی شاهانه، عضو می‌گیرد
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۳۲    ۱۳۹۳/۱۲/۷ کد خبر: 90064 منبع: پرینت

یک زن روزنامه نگار فرانسوی که با هویت جعلی توانسته است به صفوف گروه تکفیری داعش نفوذ کند، تجربه خود را درباره عضو گیری این گروه به رسانه های ارتباط جمعی فرانسه بازگو کرده است.

شبکه تلویزیونی فرانس 24 در گزارشی به بررسی این موضوع پرداخت که چگونه برخی جوانان مجاب می شوند برای نبرد در صفوف گروههای تکفیری به سوریه بروند؟

این پرسشی است که یک روزنامه نگار زن فرانسوی مطرح کرده و برای رسیدن به پاسخ آن نیز یک شخصیت جعلی و صفحه فیسبوک جعلی برای خود ایجاد کرده است. در این صفحه فیسبوک، این روزنامه نگار زن فرانسوی خود را به عنوان یک دختر نوجوان آسیب پذیر معرفی کرده است. وی که بعد از این کار، کتابی تحت عنوان «در پوست یک جهادی، تحقیق در دل صفوف عضوگیری دولت اسلامی» نوشته است، در این باره گفته است، بعد از این کارها خیلی سریع توانست با رییس فرانسوی یک تیپ اسلامی در سوریه ارتباط برقرار کند.

وی درباره تجربه خود به خبرنگار این شبکه خبری گفت، به مدت یک ماه نام ملانی را برای خود انتخاب و خود را 20 ساله و تازه گرویده به دین اسلام معرفی کرده بود که اکنون به دنبال آرمان های دینی خود است. اما در واقع او خبرنگار زن بود که هویت جعلی از خود در اینترنت ایجاد کرده بود. دیری نمی پاید که فردی به نام بلال در فیسبوک با ملانی ارتباط برقرار می کند. بلال یک ستیزه جوی فرانسوی بود که از سوریه برای ملانی پیام می فرستاد و با او ارتباط برقرار می کرد.


بلال برای آنکه ملانی را برای آمدن به سوریه مجاب کند، همیشه می گفت هنگامی که در فرانسه بوده است، خیلی عذاب می کشیده، زیرا در کشوری کافر زندگی می کرد. اما از زمانی که به سوریه آمده است آنگونه که دوست دارد زندگی می کند.

این روزنامه نگار در ارتباط ویدیویی پوشش اسلامی داشته است اما چهره خود را به بلال نشان می داد. بلال، ستیزه جوی فرانسوی، از ملانی همیشه درخواست می کرد درباره آمدنش به سوریه با کسی سخن نگوید. بلال گفت، نباید جای هیچ گونه شک و تردیدی از خود به جای گذارد. باید هیچ اثری از خود به جای نگذارد. بلال برای آنکه این دختر به اصطلاح تازه مسلمان را به سوریه بکشاند همیشه به او می گفت که اگر به اینجا بیاید زندگی در حد شاهزاده ها خواهد داشت.

همچنانکه زمانی که خودش(بلال) در تولوز بوده است، نه پول و نه خانواده ای داشته است اما از زمانی که به سوریه آمده صاحب همه چیز شده است.
بلال به این زن فرانسوی گفته بود که زنان اروپایی مسلمان شده زیادی در سوریه هستند که همه به خوبی و خوشی زندگی می کنند و همه چیز در اختیار دارند.

اما ملانی بعد از یک ماه ارتباط را با این مرد فرانسوی تبار که در سوریه در صفوف گروه داعش می جنگید، قطع می کند. در نتیجه، امروز تکفیری های فرانسوی که این گونه و از طریق این زن روزنامه نگار به دام افتادند او را تهدید به مرگ کرده اند و از همین رو این زن خبرنگار تحت حفاظت پلیس زندگی می کند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است