اینهم از نماینده تجاری افغانستان در تهران
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۰۰:۳۷    ۱۳۹۳/۱۲/۷ کد خبر: 90054 منبع: پرینت

عبدالهادی فرهنگ در سال 1388 رییس بورد متشبثین وزارت تجارت بود. در تاریخ 18 ثور 89 به عنوان نماینده تجاری افغانستان در سفارت تهران منصوب گردید. مدت ماموریت دوساله اش به پایان رسید اما وی با رایزنی های خاص و دادن رشوه کلان توانست دوسال دیگر مدت ماموریت اش را در تهران تمدید کند و حکم جدید وی تا تاریخ 2 ثور 94 در سفارت تهران اعتبار دارد.

این فرد نزدیک به 4 سال نماینده تجاری افغانستان در یک کشور همسایه ای است که بیشترین صادرات کالا را به افغانستان دارد و در این میان می تواند بیشترین فرصت های رشوه ستانی و اخاذی را برایش فراهم آورد. پس ارزش دارد تا مبالغ کلانی هم به دو تن از مسوولان وزارت تجارت رشوه داده شود تا تاریخ حضور این نماینده تجاری در تهران تمدید گردد.

این جناب در طول مدت ماموریت اش به اخاذی از بخش تجارت بسنده نکرده شنیده شده است که 70 جلد پاسپورت را نیز در بازار آزاد فروخته است.

این فرد در کنار رشوه ستانی و اخاذی هایش، از دو خانواده هموطن (غ م – ش الف) که برای رفع مشکلات اداری شان به نمایندگی افغانستان در تهران مراجعه کرده بودند، می خواهد تا در بدل رفع مشکل شان، دختران شان (ظاهرا تزویج) را در اختیار این فرد قرار دهند.

این درخواست در حالی صورت می گرفت که وی بارها به همراه یک افسر استخباراتی سفارت هندوستان در تهران، در پارتی های شبانه شمال تهران در حالت مستی مشاهده شده است.

یکتن از کارمندان سفارت افغانستان در تهران تایید می کند که وی در سالهای 90 تا 91 با افسر استخباراتی سفارت روسیه مراوده داشته است.

در همین حال زمانیکه در کابل حضور داشته با افسران اطلاعاتی سفارت آمریکا نیز تماس می گرفته و در ساعات غیر اداری و معمولا نیمه های شب، با افرادی بنام چون کسلر و ویلسون دو افسر استخباراتی سفارت آمریکا در کابل ملاقات می کرده است.

گفته می شود که این فرد، با پول های بدست آورده از این راه، در یک شرکت نفتی چینی شریک شده است.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این جناب وقتی مست می شود به همه دشنام میدهد و توهین میکند.
من شاهد بودم که هرچی دلش خواست به اشرف غنی بد وبیراه گفت و توهین کرد.
ص از تهران

>>>   خوب شد یک نفر این مردکه را افشا نمود. خدا میداند با چند زن مراوده ها دارد. در شمال ایران با دو سه زن جمعه خود را تیر میکند و ما در پی یک لقمه نان حلال در سنگبری جان میکنیم. خدا کند رئیس جمهور عزیز این مردکه را از وزارت خارجه اخراج نماید که به ای قسم با آبروی ما ملت رنج کشیده بازی نشود.
مرادعلی ، غریب هزاره و مقیم کرج ایران

>>>   هرگاه افراد یک جامعه به این نتیجه برسند که فرد گرایی مقدم بر جمع گرایی است شک نکنید که این زمان نقطه سقوط جامعه است.
حسن کور

>>>   ارتباط با أفسر امريكا و هندوستان و پاكستان و غيره. كار بد فعلا نيست تنها با أفسر روسي نبايد تماس ميگرفت از اين ناحيه محكوم است .
شيردل

>>>   مطلب کنسولگری مشهد را حذف کردید.
میدانم شما هم تحت فشار قرار میگیرید و مجبور میشوید بعضی نوشته هارا بردارید اما از خدا بترسید بگذارید مردم با چهره های این خائنان اشنا شوند.
صادق از مشهد

>>>   اصلا نمیتوانم شمارا درک کنم. بعضی مشکلات مردم را میبینید و اما مطرح نمیکنید وقتی میگویید که زمان کارش تمام شده است.
ایکاش از روزهای اول امدن این فرد به سفارت تهران این افشاگری ها میشد.
پروانی از ساوه تهران

>>>   شما ازجعل کاری اتشه تجارتی سفارت مسکو که به جعل پیشه تبدیل شده اطلاع ندارند. فرد بنام محمد قاسم که بنام شرابی وبغی مشهور است، حمایت محقق و کریمی را در گنده بغل بخود دارد، ، زور کسی نرسید تا این خفته شکل را بیدار کند.
امیداست، بدون سانسور نشر شود.
خیرالکلام

>>>   کجاست گوش شنوا وچشم بینا نیست نیست وای به حال این ملت شعارهای غنی بکجاست دروغ دروغ همه فریب بود وهست خدا به حال این ملت رحم کند آمین
کارگر افغانی

>>>   اگر مبخواید که وطن آزاد از انسانهای ...تکه دار شود یگانه رای که وجود دارد تمام سرکرده های احذاب وقمندان ها جلاد و والی ها نا کار که جمله ۵۰۰ تن میشود از بین برد. اینها مانند دانه سرطان هستند از بین بردن آ نها به خیر ملت مردم واسلام است.
راستگو

>>>   افراد سفارت تهران همه شان رشوت میخورند مخصوصا این فرد ...
پروین از تهران

>>>   مگر اینکه افشاگری های داخلی کارکنان سفارت از پشت پرده ها خبر دهد وگرنه کسی از سفارت و یا دولت که صدای ما را نمی شنود.
صدرالدین

>>>   از تلاش هایی که این ... علیه سردار محمد رحیمی برای رای نیاوردن در پارلمان انجام داد کدام چیزی نوشته نکردید. از درآمد های کلانی که حتی از عهده یک تاجر ثروتمند هم بر نمی آید کدام چیزی نگفتید. از اینکه چه کسانی را در داخل افغانستان رشوه داده تا تمدید و تمدید شود کدام چیزی نگفتید. از اینکه چرا سفیر افغانستان در تهران چرا وی را بر نمی گرداند کدام چیزی نگفتید. از علت فرستادن همسر و فرزندانش به اروپا کدام چیزی نگفتید.کلاً کدام چیزی نگفتید... .
یکی از کارمندان زخم خورده سفارت افغانستان در تهران.

>>>   آقای زخم خورده محترم
در داخل افغا نستان به شا کر کارگر رشوه می داد و دلالان رشوت گیری شاکر کارگر دو نفر بودند که از ده سا ل به ایطرف وزارت تجارت را برباد نموده خود میلیونر شدند اینها گلا جان شیرزاد ریس تفتیش وزارت تجارت و میرویس احمدزی ریس منا بع بشری وزارت تجارت میبا شند هر وزیر ی که بیا ید با ید در نخستین فرصت شر این دو نفر سرطانی را از سر وزارت کم کند در غیر ان همو درک و همو خرک خواهد بود
رجب علی از مشهد

>>>   اگر این حرف واقعیت داشته باشد پس هزار ... به ع و غ و وزیر خارجه شان که خیانت همچو ... را از زبان هموطن های بالفعل میشنوند باآنهم خود را دربیخبری میزنند. هم میهن های عزیز این را باید متوجه شوید هرکس یکبار لذت و درآمد سفارتخانه ها را چشید به هر شکل و قیمتیکه برایش تمام شود خود را برای سالها در سفارت مثل مگس می چسپانند از آنجمله یکی فضل الله رشتین میباشد که از سفارت افغانستان در کویت رانده شده بعد مدتی بواسطه افغان ملیتی ها خود را به کرزی رسانید و با گرفتن عکس یاد گاری همرای کرزی و کرزی هم به پاس چند تپی{لندی پشتو} که پدرش شان گفته بود موصوف را دوباره در سفارت افغانستان در امارات العربیه تعین کرد یعنی به این مفهوم که کارمندان سفارت شکل میراثی را بخود میگیرد. گویا که در افغانستان هیچ باسواد و کار دان دیگری وجود ندارد که درسفارت آنجام وظیفه کند بجز همان قرار دادی های مادام العمر. برادر این افغانستان نیست این شهر خربوزه است.

>>>   برادر عزیز آقای فرهنگ نه تنها اهل مشروبات نیست که بسیار با خدا می باشد ولی در هر کشوری وقتی می خواهند یک دیپلمات را که خوب کار می کند خراب کنند و زودتر یک آدم بی وجود و مزدور را جانشین ان کنند برایش پاپوش درست می کنند من به عنوان یک افغان که مدتها در ایران زندگی می کنم همیشه آرزو داشتم همه دیپلماتهای افغانی مثل آقای فرهنگ با سواد و به فکر منافع افغانستان باشند والا خدا را خوش نمی آید کمی فکر کنید که چطور می خواهند یک دیپلمات خوب را خراب کنند از کجا که کار استخبارات همان کشورها نباشد

>>>   اینکه اینچنین ادمی بوده چرا دولت ایران او را اخراج نمیکند؟
شیما

>>>   دوست عزيز مطلب که نوشتید کاملاً آز حقیقت به دور است بنده تاجایکه حاجی فرهنگ از نزدیک می شناسم یک شخص وطندوست میباشد درضمن موصوف یکی آز ورزیده ترین دپلومات های سفارت افعانستان مقیم تهران میباشند...

>>>   سلام تشکر ازشماعزیزان که زحمات زیادی میکشید و اطلاعات میدین. کسی میدونه اون شخص فعلا کجا و به چه کاری مشغوله ?
علی تهران

>>>   در کتاب "جامعه شناسی خودمانی" می خواندم که هی نگوییم کار کار خارجی هاست. کمی هم به مشکلاتی که خودمان ایجاد می کنیم نگاه بیاندازیم و همه را به گردن استخبارات و که و که نیاندازیم. هرکه خربزه خورد پای لرزش همی می نشیند. ظاهراً فرهنگ همه راه بووووغ فرض کرده و گمان نمیکرد بی شرمی هایش در چشم مردم بزرگ شود.
ذکیه مشهد

>>>   فرهنگ پول تاکسی را در تهران نداشت حال از کجا این پول ها را آورده فرهنگ نه سوادی دارد نه وطندوست است

>>>   معمولاً روسای ادارات بسیار آسان ملامتی را بالای زیر دستان خود پرتاب میکنند، درحالیکه مسوولیت اساسی را فرد اول دارد که باید ازش پرسان شود.

>>>   سلام بر هم وطنان عزیز.
انسانها درهمه جهان هستی برای پویا یی وتوسعه حیات اقتصادی ،اجتماعی وسیاسی خورد می رزمند تا بیتوانند چه دیگر گونی در رفتارها جامعه خویش وچه تغیر در سا ختار ها ایجاد کنند.از فراز تا فرود جهان هستی آنچه در میان برای ساختارها وجود دارد .برای بدست آورده کردن نیازها وضرورت ها دروجه ساختار د رنبرد هستند.واز سوی دیگرنیاز مند جبر برواجیب فهم درک ورسیدن به بلوغ فکرشان است.اینجاست انسان قبل از ورد به گفتمان و دیالوگ.ونظریه پردازی باید ازلحاظ منطق بیان وعدالت نوشتار وگوفتاری اجباربه فهم میان حقیقت و واقعت هستند. واز جمله عناصر مانند شنیداری ودیداری از جمله منبع مغتبر آدرس منابع نشر وپخش برای حقیقت موضوع بیا ید تحقیق وپژوهش.درمسیراطلاعات خبرنامه نوشته ها وگذارشها ویدو وفلم از نظر منطق واخلاق روش تحقیق باید بصورت کل اطلاعات داشته ومطمین باشد.برادرران وخواهران وجمله همه وطنان که دیچار اشتباه وغلط فهمی ها میشوند کسانی هستد از کمان رزایل اجتماعی به عنوان نظردهنده شکار میشوند.لطف کنید موضوعات صفحه اجتماعی را از منبع حقیقت راستین ومعتبر وهمه پرسی شده تاید همه رسانه ها ی صوتی نوشتار ی ودیداری تاید کنیم.انسانهای هستند که نظر به خصومت های شخصی خود پوچ وبی معنی دیگران را درابزارهای اجتماعی مورید توحین وتهمت.قرارمیدهند.شما بدون فهم حقیت موضوع ازنظردیگران ویا دیدگاه شخصی خود را درصحفه اجتماعی نظرندهد.چون تهمت ناحق بریک مسلمان واقعی وتوحین به هویت وشرف ان از جمله گناه کبیره محسوب میشود وچی رسد به این که از نظرحقوق بین الملل تهمت ناحق به یک دیپلومات توحین به نواموس ملی یک کشور است جناب آقای عبدالهادی فرهنگ از جمله خادمین مهاجرین هستند.همه طبقات دانشجوی از ایشان اظهار خوشبین ورضایت دارند.مایان از ادرس جنبش محصلین افغان سخن میگویم این ... هیچ حقیقت ندارد....ما از تمام تحولات روز دیپلماسی وچرخه های سیاسی درتهران خبرداریم .زمان آب از سرچشمه شورنباشد ساقی از کوزه شکایت ندارد مایان درتهران جمله دانشجوایان هیچ بدی جزکمک ورهنمای وفداکاریهای عبدلهادی فرهنگ چیز دیگر خبرنداریم که ایشان تقریبان ده عدد تقدیر نامه خدمت از طرف نمایندگی مهاجرین ودانشجویا وموسیسه های اموزشی وبخش های متعدد سفارت دارند ...
منبع نوشته شد از ادرس دانشجویان تهران .

>>>   شما که تحت عنوان دانشجو سنگ این... را به سینه می زنی یا غافلی و یا اجیر ؟ این مردک ...؟ فاسد تر از فرهنگ در بین دیپلماتهای سفارت کسی نیست... اما بی عرضگی سفیر و همدستی ... چون خودش در افغانستان زمینه رشوه خواری این ... را فراهم کرده . اگر اینطور نیست چطور ارساری را که با او سر در یک آخور داشتند را برکنار کردند؟؟؟

>>>   ای که از آدرس دانشجویان تهران نوشته ای.
لطف کن و به همین چند سوال جواب بده که رایزن تجاری را با دانشجویان چه کار است؟ بر فرض که کاری میان دانشجویان با رایزن تجاری باشد. پس ما که در مشهد و پسر عمه ام در قزوین است چرا یک بار این ... را زیارت نکرده ایم؟ همین دفاع شما مثلاً دانشجویان هم نشان دهنده دخالت های بی جای یک رایزن در امور دیگری است. مگر افغانستان مملکت گل و بلبل است که رایزن تجاری به امور دانشجویان برسد؟ شما اندک طرفداران هم زیاد برای این فرد سینه چاک نکنید. چیزی که زود تمام می شود پول است.

>>>   سلام عرض ادب..
میخواهم پاسخ دوستان.از این منبع حاصل شود. دوستان بیاید ازکودتای ۱۳۵۷تا کنفرانس بن۲۰۰۱.خلاصه مختصر بست سه سال به جنگ وبانود کشورعزیزمان افغانستان توجه فرماید. مانوسال باروس جنک کردیم.هشت سال با حکومت دست نشانده پاکستان.وشش سال دیگر اوج بی عدالتی وجنگ ناسونالیسم.داخلی تاجک پشتون وهزاره ها بود. ما تقریبا یکنیم ملیون انسان ومرد وزن پیر وجوان را از دست دادیم.شیش ملیون را به مهاجرت های بد بختی ها تلف شدن در مرزها از کشور اواره شدن.ودو ملیون دیگر زخمی مجروح ومعیوب داشتیم سه نسل ما از بین رفت. شدیم عقب مانده ترین کشورهای جهان.این باید یک پندبزرگ وتجربه تاریخی باید بود.به انچه ایمان داریم.افغان هستیم مسلمان هستیم.ننگ دارم. غیرت داریم.شغوردارم.اگر واقعت را مایان که ۶۷درصد نیرو جوان جمعت افغانستان راتشکیل میدهیم. شمارا قسم به قران دین وپیغمبر بیاید از چنگ شکار چیان خارجی به معنی نجات یافتن از جهل ناسیونالیسم خودرانجات دهیم. این چی مثبت است که سرنوشت مارا دامن گیر کرده است. بیاید از تهمت توهین اقواموبزرگان دست بر دارید.من از فرهنگ دفاع نمیکنم انچه حقیقت است...هرکشورقانون مجازات دار حتی در سطح سفاررت خانها وزارت خانه ها ...

>>>   ایـــــــــــــن آزادی مطبوعات چی دردی را دوا میکند وقتی همه از یک فرد مفسد شـــــــــاکی هستند چرا موضوع جدی گرفته نمیشود...دریــــــــــــــــخ نوشتن در افتاب ماندن

>>>   تا ما مردم افغانستان بدون حرکت و اعتراض نشسته ایم اینها به ما ظلم میکنند. حق طفلان ما را میخورند و به ما میخندند. خانواده هایشان را به اروپا میفرستند و طفلکان ما در کوچه های کابل حتی آب خوردن به سختی گیر میاورند. این فرهنگ و بقیه اینها غیرت ندارند. به فکر مردم افغانستان نیستن. به فکر جیب خودشان و خوش گذرانی در اروپا هستن.
نجیب الله از کابل

>>>   اين ادم درحاليكه كدام سواد خاص ندارد در زعامت طالبان در اتاق تجارت مقرر وبه همكاري طالبان درچهلستون با يك دختر از فاميل ..... ازدواج نمود وچون پدرش در ولسوالي خوست وفرهنگ سراينده غچك بود به نام توبه از موزيك پيش خدمتي طالبان را نموده وموصول را در يك شعبه خوب مقرر وبزودترين فرصت صاحب پول زيادي شد ووقتيكه حكومت كرزي امد به نام پنجشيري هرچه كرد تا وسيله غلام محمد ييلاقي به حيث اتشه تجارتي در ايران مقرر گرديد وبعد از ان هم با هزار ......خود را تا حال نگاه نموده است درحاليكه اكثرا اتشه ها بعد از دو ويا نهايت سه سال به مركز خواسته ميشود. به هر صورت افغانستان قابل اصلاح نيست اگر است جرا اين موضوع ارزيابي نه ميگردد.
نورمحمد از وزارت تجارت

>>>   آقای فرهنگ انسان خوبی است واز این تهمت های به دور است ...
محمد

>>>   ...من شناخت تقریبا صد در صدی از جناب آقای فرهنگ دارم به اطلاع شما می رسانم جناب ایشان شخصی فرهیخته تحصیل کرده و از همه مهمتر مردم دار بوده و بارها دیده ام افراد بی بضاعت را کمک و مساعدت نموده اند...برای شناخت تواناییهای ایشان کافیست میزان مبادلات تجاری بین دو کشور قبل و بعد از آمدن ایشان را مطالعه بفرمایید و همچنین نظرات تاجران را درباره ایشان بشنویید...

>>>   فرهنگ فقط وفقط به اساس چاپلوسی وتملق به اینجا رسیده و خودش را درین پست حفظ کرده است. فرهنگ وقتی خبر می شود که یک آدم مهم از کابل به ایران آمده است فورا با هزار نیرنگ خودش را در فرودگاه به او می رساند وتا روزی که اینجا است با هزار چاپلوسی وتملق خودش را به آن مقام نزدیک می کند تا از این طریق در قدرت بماند واز مقامش سوء استفاده کند. آیا دروزارت تجارت قحط الرجالی است که این آقا درهشت سال ختم وظیفه نمی شود؟ فرهنگ از همان چاپلوس هایئی است که نان را به نرخ روز می خورد وبخاطر منافع شخصی اش از همه چیزش می گذرد واگر منافع شخصی اش مطرح نباشد یک قدم هم بخاطر مردم و منافع افغانستان برنمی دارد . وزارت تجارت باید این موضوع را پیگیری کند ویک شخص لایق وکارفهم که چاپلوس نباشد به جایش بفرستد.
امین از وزارت تجارت

>>>   با محترم امین موفق هستم ،متاسفانه تملوق چپلوسی و فتنه بازی بنیاد افغانستان را دربدر کرده است احترام و فتنه بازی باهم سر نمیخورد وبه زیان اخلاق ورسوم اجتماعی تمام میشود.

>>>   شماهایی که از آدرس تفاوت در مبادلات تچاری دو کشور قبل و بعد ایشان حرف زدید. ما کدام آمار نداریم . اگر دارید رو کنید... .
بانو مشهد

>>>   ...آقای فرهنگ خوب است روشن نمائید در جریان ساختمان جدید اجاره سفارت در خیابان ایران زمین با رفیق شفیق خود ارساری و .... چقدر پول مردم فقیر و آواره را به جیب زدید؟
به چند نفر پول دادی در اینجا از تو دفاع کنند؟ همه در سفارت از اینکه تو رسوا شدی خوشحالند و امید دارند چشم های کور و گوشهای کر در دولت افغانستان بیش از این با آبروی مردم بازی نکنند
یکی از کارکنان سفارت

>>>   آقای فرهنگ انسان خوبی است واز این تهمت های به دور است
Asef shalizi

>>>   محترم اشرف غنی به خیر باشید
ازاینکه شما میل به برکندن فساد در دولت داری امید داریم اینطور باشی قبول دارید انچه موجب بدبختی مردم افغانستان شده فساد و وطن فروشی و رشوت خواری عمال دولتی که یکتای انها فرهنگ است و اینها که در بالای ان گفته شده بخش کوچک از خیانت این... است و مثل او نیز در سفارت زیادند ارتباط فرهنگ و دولت یار با عوامل استخباراتی ... از خوش خدمتی و اقدامهای این بی غیرتها با اوارگان نیازمند و بدبخت است که باید برای تهیه نان به انها تن دهند از شما و محترم ربانی طلب استمداد داریم
مجروح و زخمی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است