پنجمین دور امتحان کنکور در کابل برگزار شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۴    ۱۳۹۳/۱۲/۶ کد خبر: 90004 منبع: پرینت

پنجمین دور امتحان کنکور حوزه ولایت کابل و صنوفی که امتحان شان قبلا در حوزه های کنکور ولایات لغو شده بود، در سه دانشگاه مرکز اخذ گردید.

در این امتحان که در دانشگاه های کابل، طبی کابل و دانشگاه پلی تکنیک کابل اخذ شد، به تعداد 8 هزار و 631 تن داوطلب از 88 لیسه های معارف شهر کابل تعلیمات علوم دینی و مسلکی به شمول داوطلبان ولایات وردک، کاپیسا، پروان و بلخ که بنابر ایجاد مشکلات امتحان شان در ولایات متذکره لغو گردیده بود، اشتراک داشتند.

بری صدیقی معاون امور محصلان وزارت تحصیلات عالی در حالی که گل حسن ولیزی معاون مالی و اداری و داکتر عبدالرحیم حسینیان معاون بازسازی این وزارت نیز حاضر بودند، از جریان این امتحان دیدن نمود و بر جدیت و شفافیت امتحان کنکور تاکید کرد.

امتحانات کنکور سال جاری در نیمه ماه عقرب از ولایت بامیان آغاز و تا کنون در 37 حوزه به شمول پنج دور کابل در سراسر کشور 232 هزار و 158 تن امتحان را سپری نموده اند و با یک دوره دیگر در حوزه کابل خاتمه خواهد یافت.

قرار است نتایج امتحانات کنکور در نیمه دوم و یا آخر ماه حوت سال جاری اعلام گردد.

از مجموع شاملان کنکور امسال قرار است 55 هزار تن آنان به نهادهای تحصیلات عالی دولتی، 37 هزار تن به موسسه های نیمه عالی دولتی و در حدود 40 هزار تن به نهادهای تحصیلات عالی خصوصی جذب شوند.

کنکور یک پروسه ملی سراسری است که همه ساله از فارغان صنف دوازدهم که خواهش شمولیت در نهادهای تحصیلات عالی و نیمه عالی دولتی را دارند اخذ می گردد. تعدادی از این داوطلبان به اساس انتخاب و کسب نمرات امتحان مطابق ظرفیت های موجود به دانشکده ها و موسسه های مختلف جذب می گردند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بتعداد32 تن ازشاگردان لیسه عالی عبدرحیم شهید که شامل این دور امتحان بود ازلیست ثبت نام به جهت نامعلوم بازمانده است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است