دیدار سفیر استرالیا با معاون وزارت خارجه
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۸    ۱۳۹۳/۱۲/۶ کد خبر: 89997 منبع: پرینت

ماتیو جان اندرسن سفیر استرالیا مقیم کابل با حکمت خلیل کرزی معاون سیاسی وزارت خارجه ملاقات نمود.

معاون سیاسی وزارت خارجه کشور استرالیا را یک شریک و همکار مهم سیاسی و اقتصادی افغانستان خواند و ضمن صحبت در مورد مناسبات دوستانه دیپلوماتیک میان دو کشور، از حمایت دوامدار استرالیا در عرصه های بازسازی، تامین صلح و ثبات و مبارزه باکشت و قاچاق مواد مخدر در افغانستان قدردانی نمود.

معاون سیاسی به ادامه صحبت های خویش از تعهدکمک های جدید مالی 100 میلیون دالری کشور استرالیا برای مبارزه با مواد مخدر در افغانستان ابراز تشکر نمود و حمایت وسیع آن کشور از افغانستان را ستود. وی گفت: حکومت جدید جمهوری اسلامی افغانستان برای تقویت ارزش های دموکراتیک در افغانستان به موضوع تامین صلح و ثبات در کشور اولویت داد و این پروسه با همکاری کشورهای همسایه و ممالک بزرگ منطقه و جامعه جهانی موفقانه به پیش می رود. معاون سیاسی وزارت خارجه افزود: در این زمینه مانند همیشه، دولت افغانستان خواهان همکاری بیشتر و جدی کشور استرالیا نیز می باشد.

بعد سفیر استرالیا مقیم کابل اقدام ها، فعالیت ها و اصلاحات مفید از جانب حکومت جدید جمهوری اسلامی افغانستان در سیستم سیاسی و اقتصادی به خصوص اولویت دادن و جدی گرفتن موضوع صلح در افغانستان را تقدیر نمود و آن را مهم خواند. سفیر استرالیا مقیم کابل تعهد نمود که کشور متبوع اش مشترک با جامعه جهانی و افغانستان برای تامین صلح و ثبات و همچنان تقویت اقتصاد افغانستان به همکاری ها و حمایت همیشگی خویش ادامه می دهد.

در جریان ملاقات، دو طرف روی موضوعات سیاسی، اقتصادی و امنیتی افغانستان، منطقه و جهان بحث و گفتگو نمودند.


کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   استرالیا واقعآ دوست خوب اقفانستان است
حبیب زدران

>>>   ما کمک های بیشتر دولت دوست استرالیا را میخواهیم و وجود شان را در افغانستان مفید میدانیم . و از کمک های انجام شده تشکر داریم
م.زمان الدبن ایوبی

>>>   معین سیاسی به همین منوال خداکند فعالیت شانرا ادامه دهد درصورتیکه بازی فتنه بازان را نخورد انشاالله موفق است!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است