مراد رییس جمهور از پاسخ قاطع!
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۸    ۱۳۹۳/۱۲/۶ کد خبر: 89996 منبع: پرینت

رییس جمهور ما تازه یک موضوع را با تفكر و تدبر زیاد كشف كرده است.

ایشان گفت: پاسخ قاطع به مسایل صلح، این روند را به مخاطره مواجه می سازد. حال من یكی مانده ام كه این جمله را چطوری تفسیر كنیم؟ آیا مراد رییس جمهور از "پاسخ قاطع" پاسخ منفی است یا مثبت؟ اگر منفی است، طالبان سال های زیادی شده به دولت افغانستان "انگشت بزرگ" نشان می دهند و اگر مراد شان مثبت است ما در طول دوازده سال و بیشتر شاهد "چراغ سبز" دولت افغانستان بودیم و در روشنی این چراغ بسیاری ها به نان و آب رسیدند. از دكان دار پاكستانی تا اعضای شورای صلح همه شكم های شان مثل "مَشّك" خاله ریزه گل بزرگ شده است.

یا هم می شود مراد رییس جمهور را از "پاسخ قاطع" به مقام های پاكستان تلقی كرد كه چنین جراتی را نه تنها در رییس جمهور بلكه در پدر و پدركلان اش هم نمی شود دید.

یا هم مراد شان از "پاسخ قاطع" كه بعد "روند" صلح را خدشه دار می سازد، پاسخ به مردم افغانستان شمرد كه مردم همه می دانند چه حرف و حدیث های پشت سر این گفتگوها نهفته است و چرا این "روند" بارها و بارها مختل می شود و اعضایش معاش و موتر مفت را از كیسه مردم استفاده می كنند!

خلاصه در هیچ قالب و هیچ كجای نمی توانیم "پاسخ قاطع" رییس جمهور را پیدا كنیم. نه در گوشه و كنار ارگ، نه در قصر گل خانه، نه در صدارت عظمی، نه در شهرنو و نه در شیرپور و نه در خیرخانه و نه در كارته سه و نه هم در زیر پل سوخته!


رحمان رحمانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ازینکه کلمه صلح در پسوند دارد خود صلح پدیده مثبت است نه منفی واز طرف دیگر بزرگان صرف اشاره میکنند که عاقلان به این اشاره ها میفهمند .

>>>   از کلمه( پاسخ قاطع) کرده، میتوانست خوبترین کلمه افغانی و مسلمانی را استفاده کند،(انشاُالله). اگر نتیجه میداد، اراده خدا بود و اگر نتیجه نمی داد، اراده خدا نبود. و بدین صورت خود را از جنجال پاسخ آینده بیغم میکرد.

>>>   شایدمراد رئیس جمهورغنی از(پاسخ قاطع)به طالبان ،این باشدکه طالبان رابانرمش وملایمت به میزمذاکره وصلح،کشاند.نه باپاسخ قاطع!!چراکه پاسخ قاطع موجب می گردد تا طالبان تن به اشتی وصلح ندهند ودرنتیجه صلح موردنظراقای غنی تحقق نیابد!! اگرمراداقای غنی متفکراول جهان همین باشدبایدبه حال این جهان افسوس خوردوگریست که متفکراولش این مرد...باشد!!مگراین ادم ،درسیزده سال حکومت بیمار وفاسدکرزی نرمش وملایمتی که دربرابرطالبان اعمال می شد،ندیده وتجربه نکرده است.کرزی به عشق صلح باطالبان، سراپانشناخته حتی دکاندارراپول ملت بزرگ افغانستان رامیدادوزندانیهای قاتل وتروریست رابدون محاکمه رهامی کردوجنگهای شبانه رابابهانه های واهی لغوکردو...کرزی بااین نرمشها وکرنشهاچقدرتوانست طالبان راپای میزمصالحه بکشاند؟؟؟که توغنی تازه به دوران رسیده بتوانی طالبان مزدوررابه صلح واشتی وادارنمائی؟؟این متفکر ... هنوزباالف بای مقابله باتروریست اشنانیست که تنهاراه به مصالحه کشاندن ویانابودی تروریست همین پاسخ قاطع ومشت اهنین می باشدونه نرمش وملایمت.
اشناکابلی 6


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است