سفر وزیر احیا و انکشاف دهات به قندوز و تخار
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۱    ۱۳۹۳/۱۲/۶ کد خبر: 89992 منبع: پرینت

محترم نصیراحمد درانی وزیر احیا و انکشاف دهات طی سفری به ولایات قندوز و تخار، با والی و مسوولان ولایت تخار ملاقات نمود.

وی در محفل افتتاح و بهره برداری پل کابلی 160 متر ولایت تخار اشتراک و با ایراد سخنرانی پیرامون اهداف انکشافی دولت، همکاری های مسوولان و روستاییان را در امر تطبیق پروژه های عام المنفعه جلب نمود و روی نگهداری و مراقبت از پروژه ها تاکید کرد.

این پل که به هزینه 630 هزار دالر از کمک های بانک جهانی توسط برنامه ملی راه سازی روستایی وزارت احیا و انکشاف دهات اعمار و آماده استفاده گردید، 40 قریه ولسوالی رستاق و مرکز ولایت تخار را به هم وصل نمود و مشکلات ترانسپورتی روستاییان آنجا را مرفوع ساخت.

این پل از جمله پروژه های اساسی و ضروری بود که در ساخت و اکمال آن توجه تکنیکی و مسلکی با نظر داشت توانایی برداشت 33 تن وزن، صورت گرفته است.
این پل راه رفت و آمد میان تالقان و رستاق را به فاصله 50 کیلومتر کوتاه و سهل ساخته است.

در ختم این محفل محترم وزیر احیا و انکشاف، در مراسم آغاز کار9 هزار و 19 کیلومتر سرک از پل قرلق تا قریه سنگولی ولسوالی رستاق این ولایت که 9 قریه ولسوالی رستاق را به هم وصل می کند، اشتراک نمود.

کار این سرک 40.1 میلیون افغانی هزینه برمی دارد که از بودجه وزارت احیا و انکشاف دهات تمویل می گردد.

محترم درانی و هیات همراه اش در محفل جداگانه که به مناسبت آغاز کار عملی حفظ و مراقبت بیشتر از ده کیلومتر سرک که از چشمه چک آب تا پل قرلق آغاز می گردد. اشتراک نمود و راجع به پلان و برنامه های انکشافی دولت به اشتراک کنندگان معلومات داد و به خواست ها و گفتنی های مردم گوش داد و در زمینه رفع مشکلات محیطی مردم به مسوولان مربوط وظیفه سپرد.

بازدید از پروژه های تحت کار قسمت دیگر از هدف سفر محترم وزیر احیا و انکشاف دهات بود.

وی به قریه بودله شورتو تالقان رفت و از پروژه پل کابلی 140 متر که بیشتر از 50 درصد کار آن تکمیل گردید، بازدید نمود و در زمینه تسریع کار و کیفیت کار توجه مسوولان را معطوف نمود.

این پروژه به مصرف زیادتر از 41 میلیون افغانی از طریق برنامه ملی راه سازی روستایی تطبیق می گردد که هزینه آن از بودجه وزارت احیا و انکشاف دهات تمویل می گردد.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است