جهاد نکاح، فتوای منفعت طلبانه انگلیسی است
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۵    ۱۳۹۳/۱۲/۶ کد خبر: 89981 منبع: پرینت

عبدالله محمد کتمتو، نایب رییس اتحاد علماء شام در مسأله فلسطین و سوریه، در نشست علمی بررسی اساس تکفیر در اسلام با اشاره به این‌که باید موضوع مورد بررسی ما این باشد که وهابیت از کجا ظهور کرده است، عنوان کرد: اول باید این مساله اقرار داشت که عربستان سعودی یک کشور ساخته ‌شده با منطق انگلیسی از بعد سیاسی و منطق وهابی و سلفی گری از بعد دینی یک کشور است و این‌گونه توسط دشمنان اسلام برای منشأ تمام انحرافات دینی در جهان معاصر علیه اسلام طراحی‌شده است.

نایب رییس اتحاد علماء شام در باب فلسطین و سوریه با اشاره به این‌که کتاب‌های زیادی در این مورد نوشته‌شده است، گفت: در این کتاب‌ها عربستان را به ‌عنوان خانواده‌های یهودی توصیف کرده‌اند و برخی نیز این‌ها را به اعراب اصیل از باب کینه‌ورزی و جاهلیت توصیف کرده‌اند.

وی ادامه داد: برای من فرقی ندارد که این‌ها یهودی باشند یا عرب برای من این مهم است که هدفی که این‌ها دنبال می‌کردند چیست و جهان اسلام را به این موضوع توجه دهم.

وی با بیان این‌که همه می‌دانند عربستان سعودی از زمانی رسمیت یافت که انگلیس بر منطقه تسلط کامل داشت، افزود: باید به این توجه داشت که شعار انگلیس این است که تفرقه بینداز و حکومت کن بنابراین این تفکر باید به وجود می‌آمد این مکانی که حر مین شریف در آن وجود دارد مرکز تفرقه‌اندازی در جهان اسلام شود.

وی افزود: آنچه امروز ما شاهد آن هستیم نقشه‌ای است که از همان ابتدای تأسیس عربستان سعودی برنامه‌ریزی‌شده است.

کتمتو با بیان این‌که درک مسایل روز اگر دقیق به بحث تاریخی این منطقه بپردازیم راحت خواهد بود، گفت: محمد ابن عبدالوهاب در همین منطقه پرورش پیداکرده است؛ او از عربستان به نشر عقاید خودپرداخت که به آن منطقه نجد می‌گفتند و البته امروزه به آن نیز ریاض می‌گویند و پیامبر اکرم (ص) درباره این منطقه فرمودند که شاخ شیطان از اینجا بیرون خواهد آمد.

عالم برجسته فلسطینی با بیان این‌که اگر بفهمیم که چطور این دو بحث را می‌توانیم به هم متصل کنیم، گفت: تشخیص این‌که این فرقه شوم چرا ظهور کرده است برای ما مشکل نخواهد بود.

نایب رییس اتحاد علمای شام با شاره به این‌که اولین کاری که این فرقه در بین سنی‌ها انجام داد نفی کل اعتقادات آن‌ها بود، عنوان کرد: همه مذاهب را انکار کردند و بعد از آن هم تفسیر به رأی در آیات و رویات را ترویج دادند.

کتمتو با اشاره به این‌که جریان 11 سپتامبر یک حادثه نبود بلکه یک واقعه از پیش تعریف ‌شده بود، ابراز کرد: تمام ساکنان آن‌که یهودی نیز بودند در آن روز در محل کار خود حاضر نشدند و از طرفی شیوه‌های فیلم‌برداری و آمادگی برای این فیلم‌برداری و حضور جرج بوش در محل نشان از فتنه از پیش تعریف ‌شده است.

وی ادامه داد: راه‌اندازی این طرح برای این بود که بذر تفکر اسلام یک خطر بزرگی برای جهان را در اذهان مردم خود بکارند.

نایب رییس اتحاد علمای شام با بیان این‌که امروز شاهد آن هستیم که این‌ها پس از فتح و به دست گرفتن بلاد اسلامی به بهانه اسلام هراسی جنگ نرم و حمله به واژه‌ها و اعتقادات را شروع کرده‌اند.

وی افزود: ما دو اصطلاح مقدس داریم به نام نکاح و جهاد که اولی برای حفاظت از جامعه است و جهاد نیز در مفهوم اسلام برای رسیدن یک جامعه اسلامی جهانی است بنابراین این‌ها با داعش این دو اصلاح را باهم جمع کردند و این ‌یک فریب بسیار بزرگی برای جهان اسلام بود که مردم متوجه آن نشدند

کتمتو با اشاره به این‌که و این ضربه‌ای کشنده برای واژه‌های نکاح و جهاد بود، گفت: امروز باید در نظر داشت که داعش ظهور و بروز آن از همان مبانی خوارج است چراکه آن‌ها خلفا و حضرت علی (ع) را تکفیر کرده‌اند و موجب بروز برخی از مشکلات تاریخی در اسلام شدند.

وی افزود: امروز در جهان با این فیلم‌ها سعی بر این است که اسلام را با کشتار و خوردن اعضای بدن انسان و شهوت و تجاوز جنسی بشناسانند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است