داعش پروژه آمریکایی اسراییلی است
غربی ها برای مبارزه آشکار با ایدویولوژی اسلامی، برای بدنام ساختن اسلام و همچنین اهداف پشت پرده دیگری که در جهان دارند، داعش را به وجود آورده اند 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۵    ۱۳۹۳/۱۲/۴ کد خبر: 89843 منبع: پرینت

فعالیت های داعش در افغانستان رو به افزایش است. این در حالی است که وزارت داخله افغانستان فعالیت های داعش را در کشور رد می کند. چندی پیش یکی از فرماندهان داعش در هلمند کشته شد و چند روز پیش نیز یکی از مسوولان تبلیغاتی این گروه که قبلاً مشاور والی غزنی بود نیز بازداشت شد. با توجه به اینکه گفته می شود داعش پروژه غرب است، آیا افغانستان بار دیگر قربانی سیاست های کلان غرب خواهد شد؟

سید محمد شریف ناصری زاده تحلیلگر مسایل سیاسی در برنامه «خط کابل» گفت: پدیده طالب و داعش دو موضوع کاملاً متفاوت هستند. طالب جریانی متهجر، ساخته و پرداخته آمریکا و کشورهای غربی برای افغانستان بود. جریانی بود برای این که مجاهدین نتوانند در افغانستان قدرت را تصاحب کنند و نتوانند صلح و ثبات را در افغانستان به وجود آورند. به این ترتیب برنامه های خویش را در جهت تضعیف مجاهدین و در جهت اشغال افغانستان به دست پاکستان اجرا کردند اما داعش گروهی است که ادعاهای بزرگتری دارد، سرزمین های بیشتری را در اختیار دارد و ادعای خلافت اسلامی و تطبیق شریعت اسلامی را دارد.

وی در ارتباط با اهداف پیدایش داعش عنوان کرد: مشخص است که گروه های افراط گرا معمولاً برای اهداف مشخصی ترتیب داده و تنظیم می شوند. شاید یکی از اهداف کسانی که داعش را به وجود آورده اند، این باشد که ذهنیت مردم را از موضوع فلسطین واسراییل به سوی دیگری بکشانند و برای کشورهای اسلامی مصروفیت های دیگری به وجود آورند تا اسراییل آرام تر به زندگی و کارهای خود ادامه دهد. علاوه بر آن می خواهند به وسیله داعش اسلام را بدنام کنند و به کشورهای اسلامی بگویند شما که می خواهید خلافت اسلامی را به وجود آورید، اسلام داعش است، اسلام سوزاندن انسانها است، اسلام کارهایی زشت و غیر انسانی را انجام می دهد. به این ترتیب است که برای مبارزه آشکار با ایدویولوژی اسلامی برای بدنام ساختن اسلام و همچنین اهداف پشت پرده دیگری که در رابطه با جهان دارند، داعش به وجود آمده است و ادامه پیدا می کند.

ناصری زاده آمریکا را به دنبال منافع خود در افغانستان می داند و مبارزه با تروریزم را از اهداف جدی این کشور نمی داند، وی می گوید: کشورهای اروپایی و آمریکا چنان که باید و شاید در مبارزه با تروریزم با افغانستان همراه نیستند. اگر واقعا تروریزم را به عنوان دشمن امنیت و صلح منطقه و افغانستان بدانند ناگزیر هستند که افغانستان را جزو لاینفک مبارزه با تروریزم بدانند اما هنگامی که اروپایی ها و آمریکایی ها به ترورزیزم ازدیدگاه خود نگاه می کنند و از تروریزم به نفع خود استفاده می کنند آنگاه است که خطرهایی بسیار جدی متوجه افغانستان می شود. تنها گذاشتن افغانستان به معنای این است که تعدادی از کشورها تلاش کنند از سرزمین افغانستان برای دست یابی به منابع طبیعی آسیای میانه چین و رقابت های اقتصادی که با چین و با کشورهایی مثل روسیه دارند استفاده کنند و این برای مردم افغانستان بسیار خطرناک است.

این آگاه سیاسی داعش را زیر پوشش حمایت های شدید کشورهای غربی دانست و اظهار کرد: داعش گروهی است که به طور آشکار تحت پوشش تبلیغاتی تمام بنگاه های خبرپراکنی کشورهای غربی قرار گرفته است. کسانی که از آمریکا و اروپا به داعش پیوستند، انسانهایی آگاه، دانشمند و عالمی هستند که دسترسی به تمام تکنولوژی های عصر را دارند. به این ترتیب به سادگی می توانند تبلیغات وسیعی را روی دست بگیرند.

ناصری زاده افزود: این مسایل نمایانگر این است که داعش یک پروژه است. پروژه بسیار خطرناکی در جهت بدنام سازی اسلام به عنوان یک ایدولوژی خشن و افراط گرا که به انسانیت و انسان احترام قایل نیست. همچنین پروژه ای اقتصادی است که امنیت و صلح اسراییل را تضمین می کند و در جهت رسیدن به اهداف کشورهای غربی در آسیای میانه و نگه داشتن مسلمان ها در چوکات خودشان به صورت جنگ و خشونت باعث شده است که آنها به سادگی بتوانند پروژه های شان را دنبال کنند.

وی راه های مبارزه با داعش را این گونه بیان کرد: نیاز به اجماع در مبارزه با تروریزم امری ضروری است. این اجماع بایدهم باید منطقه ای و حتی جهانی باشد. تروریزم پدیده ای است که هم روسیه و هم افغانستان و هم جهان را تهدید می کند. برای دولت افغانستان هیچ راه دیگری وجودندارد جز تقویت نیروهای امنیتی، مبارزه با فساد اداری و داشتن دولتی مورد قبول مردم افغانستان. علت اینک داعش به راحتی در کشور می تواند سربازگیری کند فقر مردم افغانستان است. چرا مردم باید فقیر باشند، چرا به جوانان کار داده نمی شود، چرا در جهت کارهای درست و اساسی سوق داده نمی شوند، اگر بتوانیم با فساد مبارزه کنیم، دولتی نمونه و خوب را برای مردم عرضه کنیم، خطرات داعش را آنچنان که هست برای مردم و در اقصی نقاط افغانستان توجیح و روشن کنیم در این صورت داعش به هیچ عنوان نمی تواند علیه دولت مصمم و استواری که تصمیم گرفته است که دیگر جنگ نکند و حکومتی مردم سالار را به وجود آورد، فایق نمی شود.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   کاملا درست است . داعش طالب القایده یک پروزه امریکای و اروپای است .

>>>   اینها همه ... عقب مانده بیسواد و و ضد بشر هستند .نه ربتی به اسررایل دارد نه به آمریکاه...

>>>   این یک حقیقت مسلم است که تمام جنگ های که در کشورهای اسلامی از صدسال به این طرف جریان دارد زاده امریکا، انگلیس، روسیه و اسرائیل میباشد وهدف شان هم ازبین بردن ارزش های فرهنگی مسلمانان و بدست آوردن اقتصاد وقدرت میباشد اما باید مسلمانان بخصوص مردم افغانستان هوشیار باشند و به فکر کار و رشد اقتصادی وفرهنگی خود باشند ودولت هم باید آگاهانه تصمیم بگیرد وملت را ازین مخمصه نجات دهد وزمینه کار وتوسعه فکری وفرهنگی را مساعد بسازد وهرقراردادی که با آنها امضاء میکند کوشش کند زیرکانه عمل کند ودر هرقراداد یا معاهده باید افغانستان منافعی بیشتری را صاحب شود نسبت به طرف دیگر قرارداد.
ایوبی از هرات

>>>   مشركين بايد از بين برده شوند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است