ساعاتی از روز که کمردرد عود می‌کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۲۹    ۱۳۹۳/۱۲/۱ کد خبر: 89669 منبع: پرینت

درد پشت یا کمر درد می‌تواند حالت افزایشی یا کاهشی بویژه در ساعات خاصی از روز داشته باشد و افراد باید توجه ویژه‌ای به نکات پیشگیرانه در خصوص بروز کمر درد داشته باشند.

کارشناسان دریافته‌اند که اصلی‌ترین زمان برای بروز کمر درد در ساعات 7 صبح الی 12 ظهر رخ می‌دهد.

گفتنی است، دانشمندان علت کمر درد را به دلیل مسائلی مانند خشکی بدن به دلیل خواب و عدم تحرک و همینطور بلند کردن ناگهانی اشیاء بدون توجه به رعایت نکات ایمنی عنوان کرده‌اند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، در زمانی که افراد خسته هستند بلند کردن اجسام می‌تواند تا 3 برابر خطر آسیب به مهرهای کمر را شدت ببخشد.

بر این اساس تحقیقات دانشکده پزشکی سیدنی استرالیا بیش از 40 درصد از رگ به رگ شدن و سایر مشکلات مربوط به کمر درد در فاصله ساعات 18 الی 11 صبح رخ می‌دهد.

کارشناسان کالج روماتولوژی ایالات متحده در یک تحقیق همسو دریافته‌اند یکی از دلایل بروز آرتروز در افراد جابه‌جایی بارهای سنگین بدون توجه به فشار وارده به مهرهای کمر است، همچنین فرم بد نشستن بر روی صندلی، چاقی و اضافه وزن، عدم تحرک، عدم مصرف کلسیم و مواد دارای ویتامین D و انواع خوراکی‌های غضروف ساز همگی می‌توانند در این زمینه اثر گذار باشند.

کارشناسان به افراد در هر سنی در صورت داشتن کمر درد توصیه اکید می‌کنند علاوه بر مراجعه به پزشک متخصص از کمک فیزیوتراپیست‌ها برای رفع فشار وارد بر مهره‌های کمر حتما استفاده کنند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است