اشرف غنی با مردم افغانستان صادق نیست
اشرف غنی در حالی سخن از صداقت داشتن با مردم می زند و می گوید که هر مذاکره و گفتگویی با طالبان را آشکارا انجام می دهد و نتیجه اش را به اطلاع سران کشور می رساند، که همین امروز و فردا مقامات آمریکایی با وساطتت پاکستان در حال گفتگو با شبه نظامیان طالبان در کشور قطر هستند 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۳۵    ۱۳۹۳/۱۱/۳۰ کد خبر: 89653 منبع: پرینت

محترم اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان در دیدار با برخی از دولتمردان فعلی و دولت سابق اظهار داشت که پس از این هیچ مذاکره یا گفتگویی را به شکل پنهانی انجام نمی‌دهد و جزییات آن را به اطلاع مردم و رهبران کشور خواهد رساند.

وی با بیان اینکه تلاش های گسترده ای برای تامین صلح در کشور آغاز شده، گفت: تامین منافع کشور، یکی از وظایف و مسوولیت‌های من به عنوان رییس جمهور افغانستان است و بدون رسیدن به یک اجماع و کسب رضایت مردم، هیچ کاری را انجام نخواهم داد. همه مردم افغانستان باید با هم در یک صف واحد بایستند تا دولت بتواند برای تحقق آرمان‌های ملت از جمله تامین صلح و ثبات در کشور، گام‌های اساسی بر دارد.

اشرف غنی در حالی سخن از صداقت داشتن با مردم می زند و می گوید که هر مذاکره و گفتگویی با طالبان را آشکارا انجام می دهد و نتیجه اش را به اطلاع سران کشور می رساند، که همین امروز و فردا مقامات آمریکایی با وساطتت پاکستان در حال گفتگو با شبه نظامیان طالبان در کشور قطر هستند.

منابع نزدیک به طالبان در پیشاور پاکستان اعلام کردند اولین نشست نمایندگان طالبان و دولت آمریکا امروز (پنجشنبه سی ام دلو) در قطر برگزار شده و نشست بعدی آنها نیز فردا جمعه برگزار خواهد شد.

این عضو برجسته گروه طالبان همچنین درباره نتیجه مذاکرات امروز اظهار داشت: باید منتظر بمانیم و ببینیم گفتگوهای امروز چه نتیجه ای خواهد داشت چرا که مذاکرات پیشین نتایج مطلوب را به همراه نداشته است.

سوال اساسی این است که چرا اشرف غنی از این مذاکرات آگاهی ندارد در حالی که مسوولان بلند پایه ارتش و وزارت امور خارجه پاکستان از این موضوع آگاه هستند و راحیل شریف رییس ستاد مشترک ارتش پاکستان گفته است که در روزهای گذشته اشرف غنی را در جریان مذاکرات صلح آمریکا و طالبان در قطر قرار داده است.

چطور می شود اشرف غنی که از روز به دست گرفتن قدرت، با همکاری چین و پاکستان تلاش کرده است تا راهی برای گفتگو و مصالحه با طالبان برقرار کند، از حاصل و نحوه این مذاکرات بی خبر است ولی مقامهای پاکستانی به جزییات آن آگاهی دارند. جواب روشن است یا پاکستانی ها دروغ می گویند که اشرف غنی را در جریان این مذاکرات قرار داده اند یا اشرف غنی حقیقت را افشا نمی کند.

البته موضوع فقط به همین جا ختم نمی شود بلکه همین امروز هیات کنگره آمریکا به سرپرستی جک رید در شهر راولپندی با راحیل شریف فرمانده ارتش پاکستان ملاقات داشته و درباره این مذاکرات گفتگوهای مفصلی انجام داده اند. هرچند که باز هم پاکستانیها با کمال بیشرمی دولت کابل را متهم به حمایت از طالبان کرده اند و از هیات کنگره آمریکا خواسته اند تا بر دولت اشرف غنی فشار بیاورد تا ملا فضل الله رهبر طالبان پاکستان را تحویل دهد!!!

مجموع اتفاقاتی که در زمینه صلح با طالبان این روزها در جریان است می شود اینکه مردم افغانستان امیدی به ایجاد صلح و ثبات در کشور نداشته باشند چرا که نه پاکستانیها و آمریکاییها صداقت دارند و نه اشرف غنی توان مداخله در اموری را دارد که کاخ سفید پرچمدار انجام آن می باشد.

به هر حال از قدیم گفته اند: هرچه ته دیگ باشد با کفگیر بالا می آید. قطعا انتظار برای بازگردان تحمیلی طالبان به آغوش اشرف غنی زیاد به طول نخواهد انجامید.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   برخی تصور می کردند که اشرف مغز متفکر جهان است! ولی حالا برای آنان هم ثابت شد که این آدم هیچ ...تا چه رسد که متفکر باشد!

>>>   با سلام !
به هر صورت چه مذاکرات علنی و چه سری یا با آمریکا و یا با چین مردم ما صلح میخواهد به هر راه و طریق که شود صلح شرافتمندانه با در نظر داشت منافع ملی کشور یک آرامش نسبی بر قرار شود بهتر خواهد بود . ولی اصل مسئله در این جا هست که اکنون دیگر تاریخ طالب داره تیر میشه ازینرو در آخرین لحظات آمریکا میخواهد که یک جای پای برای کسانیکه در طول دوران چهارده سال برای منافع شان صادقانه خدمت نموده اند در دولت افغانستان باز نمایند تا از درک ایشان دل امریکا جمع شود وبا آسوده گی بالای پروژه واشنگتن ، تل ابیب کارنماید .
اندر از مزار شریف

>>>   از غنی تنها گپ های بی مفهوم و خند ٱور عوام فریبانه مثل وعده های جریان کمپاین اش و یا وعده های میان تهی بعد از چکر زدن چین و عربستان. این متقلب.... خداوند (ج) خیر مردم مسلمان افغانستان را پیش بیاورد. این... استعداد دیگری ندارد٫ او ... مردم با استعداد که تمام زندگی خود در بین خون و آتش سپری نمود و شعور سیاسی شان هزار مرتبه از تو...کرده بهتر است... مردمیکه درایت سیاسی تجربه سیاسی شان صد ها مرتبه ... خوبتر است فلهذا فریب تو ... را نخورد مردم افغانستان در تقلب انکار نا پذیر ات پوست تو عوام فریب متقلب تشنه قدرت در چرمگری مشناسند٫ هیچ انسان این سرزمین به سخنان... ات ارزش قایل نیستیم...دوستم بیچاره هرگز این مسله در کله اش خوتور نکرده این یک دسیسه تیم متقلب غنی... میباشد که آنها میخواهند پوست های امنیتی را تنها به فاشیستان بدهند. تماماً ...متقلبین است. اگر غیر سیاسی بودن واقعاٌ مطرح میبود آیا حنیف اتمر از شورای امنیت ملی برطرف میشود٫ چونکه وی رهبری حزب سیاسی حق و عدالت است. پوست کلیدی امنیت٫ شورای امنیت ملی است. چونکه حنیف اتمر پشتون است سیاسی و یا غیر سیاسی پروا ندارد٫...

>>>   آنقدرسخن های بی مفهوم رییس جمهورزیاد شده که به همان قصه چوپان دروغگوی می ماند که تمام گوسفند هارا ازدست دروغ گرگ ازبین برد وبا این کارها خدای ناخواسته روزی این امنیت واتحاد کشورمان ازبین خواهد رفت ودولت بدست داعشی ها خواهد افتاد
سادات تخاری

>>>   یکی ازخصوصیات تادرست که درما افغانها موجود است این است که بدون سنجش به یک بارگی قضاوت میکنیم و شخص را متهم به اعمال و روش نادرست متهم می سازیم درحالیکه این موضوع دردنیای سیاست غیرممکن است دردنیای سیاست به کرسی رساندن هدف مراحل طول المدت کاردارد باالخاصه موقف که کشور مادرحال حاضر دارد ازیک دسایس و فعالیت های خصمانه کشور های همسایه و کشورهای دور ازطرف دیگر همکاری یک تعداد منافقین کشور ما بخاطرمنافع شخصی شان درچوکات مافیای مواد مخدر ، قاجاق انسان ، مافیای زمین و فساد اداری درفعالیت میباشد البته خوشباوری ، فقروبیچارگی واستفاده ازعقاید مذهبی ملت بستر خوبی برای فعالیت هردوجناح شده است اکنون قضاوت بدست انها است که باموجودیت چنین مشکلات و فعالیت ها مبتوان به یک بارگی موفق به ازبین بردن ان شد بطورمثال فرزند بک فامیل به مصبیت استعمال مواد مخدر دچارمیباشد ایا اعضای فامیل میتواند درظرف مدت یک الی یک ماه وی را از اعمال شوم اش نجات بدهد تچربه نشان داده است که ممکن نیست پس باید قضاوت منصافانه داشته باشیم بزرگان میگوید که خود ما اش بریده نمیتوانیم ولی ازدیگران توقع بریدن اش باریک را داریم
حیران

>>>   چرا مذکره صلح چرا به نیرو های مسلح کشور دستور داده نشود که هر جا قاتلین مردم افغانستان را از بین برده شود این به مردم افغانستان ربط ندارد که این ترورستان هم قوم ریس جمهور است باید از ریشه از بین برده شد اگر نیم افغانستان جاسوس قاتلین ملت باشند

>>>   هرگونه تصمیم گیری درباره افغانستان باید باحضورمستقیم دولت ونمایندگان مردم وباتایید آنهاباشد وغربیهاتصورنکنندکه برسرلاشه افغانستان معامله گری می توانندتامنافع خودراپیش ببرند.آنهاباید منافع خودرادرجای دیگری جستجوکنند.
شیواکاندیداحتمالی بلخ

>>>   طالبان بادولت افغانستان بایدبطورمستقیم واردگفتگوهای صلح شوندومردم هم شاهدگفتگوهای انها بایدباشن وببینن کی خاعن هست وکی مسلمان هست وانها میخواهن به مردم افغانستان حکومت کنندچراباغربیهاوپاکستانیها درباره صلح رایزنی میکنندوصلح که غربی هابیارن هیچ وقت پایدارنخواهد بودوملت افغانستان نبایدبپذیرن گفتگوهای صلح خارج ازکشوراغازوبه پایان برسدوبایدکسانی که تاحالامردم افغانستان رامردتحاجم قراردادن وملت رابه خاک خون کشیدن ومیلیونها انسان بیگناه کشته شده که فقط رهبران سیاسی ماوطالبان مسول هستن وبایدپاسخ گوباشن مردم هیچ وقت ازخون همه افغانها که طی سالها جنگ به شهادت رسیده اندنخواهد گذشت وهمه سیاستمداران میتوانست بیست سال پیش این کاروبکنن چرا کشورراویران کردن وملت ماراچوروچپاول کردن وپای بیگانگان رابه کشوربازکردن همه انها خاعن هستن وازملت شریف افغانستان میخواهم دیگربه این ... اجازه ندن دربین ملت ماتفرقه بندازن وخودشان حکومت کنند
جمشیدی ازایران

>>>   اشرف غنی از مردم فاصله گرفته

>>>   بيچاره پنج شش ماه اومده سر كار بزاريد يه دوسالي كار كنه بعد همه چيز مياد دستتون.....ولي به نظر مياد شما كلا با ريس جمهور مشكل دارين( از اون خوشتون نمياد ).... چون از همون روز اول همش نكات منفي رو پررنگ ميكردين...


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است