والی غزنی بازداشت می شود !
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۴۲    ۱۳۹۳/۱۱/۲۷ کد خبر: 89423 منبع: پرینت

والی غزنی به اتهام همکاری با طالبان بازداشت می شود.
دستور بازداشت والی غزنی صادر شده اما باید این حکم از جانب ریاست جمهوری تایید شود که هنوز این کار نشده است.
سخنگوی داعش که مشاور والی غزنی بوده در اعترافات خود گفته که تمام طرح و برنامه ها را با والی صاحب یکجا انجام می دادیم.

عبدالقادر واحدی» مشهور به ابو ابراهیم خراسانی که چندی قبل به عنوان مشاور والی غزنی کار کرده بود، دو ماه قبل از ساحه «ده افغانان» شهر کابل توسط نیروی‌های ریاست امنیت ملی بازداشت شد.
عبدالقادر واحدی از سوی والی غزنی موسی خان اکبرزاده به حیث ناظر در تطبیق پروژه‌ها، در این ولایت گماشته شده بود.

عبدالقادر واحدی که اکنون در بازداشت ریاست امنیت ملی قرار دارد ادعا کرده که به عنوان سخنگوی داعش در افغانستان فعالیت نموده و پیش از این مشاور والی غزنی بوده است. او همچنین گفته است که به دستور والی غزنی به بهانه گفتگوهای صلح به کابل آمده بود و در اینجا از سوی کارمندان امنیت ملی بازداشت شده است.

این فرد در جریان تحقیقات اعتراف کرده است که در زمان حاکمیت گروه طالبان، اداره ریاست پنج امنیت ملی را برعهده داشته و پیش از این مسوول نظارت از پروژه‌ها در غزنی نیز بوده است. وی ادعا کرده است که با والی غزنی در این پروژه‌ها شریک بوده و از هرپروژه ۲۰ درصد سود حاصل می‌نمود.

خلیل هوتک» یک عضو شورای عالی صلح نیز گفته است که قادر واحدی کمیشن کاری می‌کرد، از مردم پول می‌گرفت و پول مردم را دزدی می‌کرد، و رییس ترانسپورت را هم اختتاف کرده است.
اینک عبدالقادر واحدی به اتهام همکاری با داعش به پانزده سال زندان محکوم شده است.

این در حالی است که وی پیش از این نیز در یک نوار تصویری که به برخی از رسانه‌ها فرستاده بود خودش را سخنگوی داعش معرفی کرده و در این نوار مسوولیت حلق آویز کردن فرماندهان طالبان در نورستان را نیز برعهده گرفته است.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خدا میداند چند فیصدش راست باشد امنیت ملی میتواند بالای هرکس هرچه دلش خواست نام بگذارد مثلا طالب ترورست انتحاری وهرچه بخواهد می گویند او چهارماه پیش دستگیرشده درانزمان داغش درکجابود؟؟ بعضی از اعضای امنیت ناملی خودشان ازطریق داخل شدن به ایمیل های دیگران هرچه خواسته باشند ارسال وحتی جوابش را نیزخودشان میدهند طوریکه بتوانند به هر آنچه می خواهند دست یابند وبرای کسی دامی بسازند

>>>   باید رئیس جمهور این والی را مشاوردر امور داغش برایش انتخاب نماید

>>>   موسی خان والی غزنی بار اول نیست که چنین خیانت ها ی را انجام میدهد بل مکررا این کار را کرده است. چندی قبل در یکی از مصاحبه هایش خودش اظهار نموده بود که من شخصا به طالبان که با ایشان در تماس بودم هدایت دادم تا چند راکتی را بالای شهر غزنی فیر نمایند. اما کوشش کنند تا راکت های شان باعث تلفات زیاد نشود. خدا خرابت کند اکبر خان با این نظر منحوست که به حیث والی دولت کار میکنی و باز به طالبان نظر میتی که چند راکت را بالای مردم بیچاره غزنی فیر نمایید.
عبدالحکیم عزنی وال

>>>   بی غرضانه اگر قضاوت نماییم والی غزنی ممکن طالب هم باشد داعش هم باشد زیرا عملکرد آن درغزنی نشاندهنده طالب بودن آن است ، سرو صورت وقواره آن ظالبی وداعشی معلوم میشود. ناگفته نماند که درحکومت کرزی یک تیم طالبانی دربدنه دولت درقدرت شریک بودن ....
الاداد بغلانی

>>>   والی غزنی که... یک جاسوس ISI است وهمین اکنون شریک در ترانسپورت ها با جنرال های پاکستانی است اما تآسف به حال دولت داران ما که در چشم مردم بیچاره خاک می ریزد

>>>   تا باد نباشد بید نمی لرزد حتما یشک رزگ در گفش هست

>>>   ریاست جمهوری شاید زمینه را مساعد میسازد تا سرپرست ولایت غزنی فرار نمایند.

>>>   اگرواقعاجرمش اثبات شده بایدسریعادستگیرشودتاعبرتی شودبرای سایرین.ای دولت افغانستان اگرقصدخدمت داری فسادراریشه کن کن بابرخوردقاطعانه بامسئولان فاسد.بخدااین قضیه
هم راست باشدواگرباوالی برخوردنشودمایه بی غیرتی ماهست
یونس ازکابل

>>>   اب از بالا خیط است . فساد زیر پای غنی ... است

>>>   نفر اول که نظر داده همان یوسفزی طالب و طالبی پرست است ...
سفیر افغان

>>>   والى غزنى طالب است
احمد گل از غزنى

>>>   چندین بار است که واسکت انتحاری از دفتر والی غزنی یافت شده . اما بخواطر که او یک پشتون است دولت هیچ اقدامی نمیکند .

>>>   دولت اگر اراده کند نیروهای امنیتی توانایی مقابل با هر گونه خطر را دارد، اما در سازماندهی طالب و داعش و دیگر جانیان دست هایی از بالا کار میکند چه رسد به والی و ...اساسا دغدغه والی غزنی شب و روز حمایت از تروریست ها و پوشاندن جنایات آنان است. مثلا خوگیانی در 2 کیلو متری ولایت قرار دارد اما هیچ گاه حتی یک نفر از انبوه بی شمار طالب که به صورت گروهی در سراسر مسیر تا ولسوالی جغتو به نا امنی و پرس و پال و قتل و دزدی از مردم می پردازند بازداشت و یا گشته نشده اند. اگر والی اجازه دهد تصرف خوگیانی و حاکم ساختن افراد وطن دوست و خادم به مردم در این ناحیه کار یک هفته است، اما خود والی انان را حمایت و تقویت میکند.
جواد از غزنی

>>>   چرا در اين كار قاطعانه عمل نمي كند همه شان دواي موش خوردن چپ هستند .... بكلي اين حكومت خواب برده از كرزي هم كرده بد تر شد از بد ترت توبه.

>>>   خود والی نماینده خاص طالبان است خانه وی خانه والی خوش فعلا اسلام آباد بوده و از راه دوب رفت وامد دارد. تمام بیانات راجع به داعش از منزل والی اکراه بنشر میرسید.
اسد

>>>   تمام دولت دفساد غرق اند تنها والی غزنی چرا باید بازداشت شود بازداشت باز از اشرف غنی شروع شود و الی اخیر دوام کند

>>>   پیش از پیش اعلان می شود که والی غزنی بازداشت می گردد، این فرصت را برای او می دهد که فرار کند و یا به کارهای متمسک شود تا آثار جرم خود را پاک کند.

>>>   اگر شخصی اول یک ولایت با مخالفان دولت دست داشته حتما باید بازداشت شود.
محمد جاوید جعفری از کابل

>>>   اشرفک خودش نفر داعشه

>>>   اشرف همان چیزی است که آمریکا می خواهد. اگر بخواهد داعش است و اگر بخواهد طالب است و اگر بخواهد پاکستانی است و اگر بخواهد وهابی است. اشرف فقط نمی تواند افغانی باشد؛ زیرا افغانی بودن یعنی مخالف طاب، مخالف داعش، مخالف آمریکا و مخالف وهابیت.

>>>   مگر رییس آی اس آی مرده باشد- که کوچی غنی+کرزی+موسی خان را کسی محاکمه نماید.
پاکستانی رییس ومشاور ارشد کوچی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است