شهردار کابل فرار کرد
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۴    ۱۳۹۳/۱۱/۲۳ کد خبر: 89138 منبع: پرینت

محمد یونس نو اندیش در ماه جدی سال 1388 به فرمان رییس جمهور کرزی به عنوان شهردار کابل تعیین شد.
او پیش از این در معاونیت وزارت آب و برق در کابینه حامد کرزی کار کرده است.

نامبرده از سال 1979 الی 1981 در وزارت معادن و صنایع، به حیث مدیر تصفیه خانه گاز، همچنان از سال 1984الی 1988 به حیث اسیستانت وزیر امور خارجه، از سال 1992 الی 1994 به حیث استاد در دانشگاه بلخ در شمال کشور ایفای وظیفه نموده است. وی در جریان رژیم طالبان (از سال 1994 الی 2001) در خارج از کشور به سر برده است.
نو اندیش از سال 2001 الی 2005 در وزارت انرژی و آب به حیث معاون آن وزارت ایفای وظیفه نموده است. ازسال 2005 به اینطرف کار مدیریت پروژه های جدید بازسازی و ساختمانی را درتولید، انتقال و توزیع برق، به پیش برده است.

وی با وجود میلیون ها دالر کمک به شهرداری کابل، نتوانست کانال کشی فاضلاب شهری کابل را ایجاد کند و این شهر 5 میلیونی را از شر کثافات نجات دهد.
هر روز که از عمر شهرداری کابل می گذشت شکایات مردم زیادتر می شد زیرا وی توانایی رسیدگی به مشکلات شهری را نداشته هیچ کار زیربنایی انجام نداده است.

در حکومت جدید، احمدضای مسعود پیگیر امور شهرداری کابل بوده از جهاتی نو اندیش را تحت فشار قرار داده بود. تاحدی که وی باید از پول های واریزی به شهرداری کابل به احمدضیا مسعود حساب پس می داد.
احمدضای مسعود اول از پول های واریزی به قسمت کانال کشی فاضلاب شهری کابل آغاز کرد که نواندیش هیچ جوابی برای آن نداشت.

نو اندیش قبل از اینکه بدام بررسی حساب و کتاب شهرداری کابل گرفتار آید، ترجیح داد کابل را به مقصد نامعلومی ترک کند.

یک گزارش غیر رسمی حکایت دارد که محمد یونس نو اندیش به ترکیه فرار کرده است.

احمدضیا مسعود بفکر جایگزین برای نواندیش بوده هرچند تاکنون نهایی نشده است اما گفته می شود که سادات نادری، فاروق قریشی و عباس نویان از نامزدان سمت شهرداری به شمار می روند.....

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   جناب مسعود بخدا شرم است که بعد از 13 سال شهر کابل هنوز در ...غرق است یک ادم درست حسابی در این کشور نیست کبیاید این شهر را از این منجلاب نجات بدهد یا هست شما نمی خواهید ؟

>>>   ده های مقاله انتقادی از داکتر یارمحید متخصص حفاظیت محیط زیست از نا توانایی و نا رسیدگی به مشکلات زیربنایی شهری در همین شبک اطلاع رسانی افغانستان نوشته است ولی محمد یونس نو اندیش به مافیای غصب زمین فضای سبز و کوه تبه شهر کابل مشغل فروش به دست های دوم بود.
مهن دوست

>>>   ... اکه یکی آن همی به اصطلاح نواندیش است، فغانستان را به تباهی کشیده، میکشد ودرآینده نیز خواهد کشید.
تامل بخش

>>>   کرزی در فساد اراکین دست شانده اش دست دارد!

>>>   ما از حکومت میخواهیم که این شهردار... اقای بداندیش را از هر جایکه شده پیدا کند و میلیونها دالر مال مردم را از جیبش بیرون کند و خودش را به زندان پولچرخی بطور ابد زندانی کند .
بخدا شرم است . شهر کابل مشل تشناب چتل است .

>>>   ما مردم شهر کابل تقاضای ما از احمد ضیاء مسعود است این بد اندیش غاصب و مافیایی زمین را تمام دارای دزدی اش از بیرون دوباره برکردانده شود و خود اش محاکم شود که تا برای دیگران بند باشد.

>>>   اگر این دولت خود را مشروع می شمارد - حق مردم افغانستان را هر کسی خورده از حلقومش بکشد. چرا فرار کرد - کجا فرار کرده . این به عهده دولت و قضا است تا دوسیه برایش باز کنند و از طریق قانون به چزای اعمالش رسانیده شود و حق مردم گرفته شود.اینکه فرار نموده یک خبر مایوس کننده است.

>>>   کدام یکی از مسئولین کشور کار خود را درست انجام داده است که نواندیش انجام دهد؟ یکی از دیگر خائن تر است و چشم به بیت المال دوخته اند. از زمانی که این نواندیش تازه شهردار شده بود همه او را توصیف می کرد و حالا جولشه جمع کرده و فرار نموده است. هریکی از مسئولین اگر مورد بازپرس قرار گیرند فرار می کنند، زیرا خانه اصلی آنان در خارج از افغانستان است و راه فرار بسیار راحتی دارند. وانگهی می آیند اسامی اماکن مهم کشور را به نام این خائنین می گذارند.

>>>   پروردگار بزرگ از کرزی و دار ودسته خاین به دین و میهن و ملت او باز خواست کند و انتقام بزرگ بگیرد ، این گروه نابکار 13 سال جنایات بزرگ و غیر قابل بخشش آفریدند و برزخمهای مردم رنج دیده ما بیرحمانه و ناجوانمردانه نمک پاشیدند و در هر عرصه باعث ذلت و بدنامی مردم افغانستان شدند.
مریم

>>>   شما یک مراتب به بخش های مرکزی وولایات ریاست های بخشی شهدا ومعلولین سر بزنید وقصر های کارمندان انرا بیبینید باز کهنه اندیش ازیاد تان خواهد رفت
غم خور از بغلان

>>>   احمدضيا مسعود چه كاره است كه شهردار مقرر كند در حالكه اتمر وفاروق وردك واحدى و يون در ارگ باشند؟...
فضل الرحيم اوريا

>>>   خدایا نمی دانم مردمی که از بیت المال می چاپند و می خورند در روز رستاخیز چگونه سربلند می کنند و چه جوابی دارند بگویند .چرا این گونه مردمان کوردل راحتی چند صباحی از این دنیای فانی را به بدبختی تمام زندگی بی پایان دنیای باقی معاوضه می کنند.
یوسف, کابل

>>>   با سخنان مریم موفق هستم!

>>>   مریم واقعیت را بیان داشتند .
بینا

>>>   درهرگوشه حکو مت گذشته فساد ملیونها دالر است دولت موجود باید تمام وزیران ورئیسان مستقل سابقه رااول درخانه هایشان تحت نظارت قرار گیرند وبعدا ازانها حساب بگیرند وقتی یک وزیر میگویند که وزارت مربوط اش درگذشته 450 مشاور داشت شما با مقایسه به این فقر وبیچارگی مردم قضاوت کنید که درین کشور باکدام پیمانه خیانت ها شده معاش اوسط این مشاور ان دریک ماه یک میلیون دالر میشود ودر 13 سال 130 ملیون دالر کدام شخص پرسان میکند که چه ضرورت به این مشاورین بود وچه کرده باید معاش تمام مشاورین اضافه ازتشکیل بالا ی وزیر تا جبران گردد وباجریمه اش حصول شود به همین ترتیب در تمام وزارت ها فساد گسترده انجام شده که باید پرسان شود

>>>   شهر داری ها باید طبق ماده 141 قانون اساسی انتخابی شود سیزده سال بس است که خلاف حکم صریح قانون انتصابی عمل شد . 13 سال تخطی اگر عفو می شود آینده باید به حیث جرم مقام و یا مقامات که به رعایت و حفظ قانون اساسی مکلف اند و سوگند برداشته اند که قانون اساسی را رعایت می فرمایند مورد پی گرد قرار گیرد
و.ش.زمین بوس کابل

>>>   شهر دار کابل باید از ولایت کابل باشد تا با تمام نواحی و مناطق شهر کابل آشنایی کامل داشته باشد.

>>>   اگر هدف خدمت باشد ترکیه راه دوری نیست به انترپول تماس بگیرید خود بخود پیدا میشود ویاهم یکی از اعضای خانواده اش را دستگیر کنید یا که اموالش را ضبط خودش می آید
بدخشانی

>>>   نو اندیش ... به نظر من فرار نکردده مانند قبل که مفقود الاثر شده بود بخود یک راه کنجشکک پیدا کرده دوباره برمیگردد. با معامله گران ....... خود دیدار نموده و با طرح پلان های جدید خود وارد میدان چور و چپاول میشود ...

>>>   اگر آقای مسعود وجدان دارد باید غلام سخی نورزاد را که ادم واقعأ پاک و با وجدان است دوباره به شهر داری بیاورد و حق نامردی که در حق آن مرد نموده است دوباره ادا نماید . باید اول راه فرار دزد را بست بعدأ برایش گفت که دزدی نکند . در غیر آن دزد حتمأ فرار میکند .

>>>   الهی مردم افغانستان را از سه آفت: اعمال منافقین،وساوس شیطانی و افراد دو رویه حفظ داشته باشد .امین

>>>   سلامها و احترام؛ باید به فکرآینده شویم که آن ازدست ما مانند گذشته نه رود و پشیکانی هم غیر وقت طلفی و جنجال آفرینی سود نداشته باشد ، اگر به راستی کسی دلسوز پیدا شود من بحیث یک شخص هم وطن این مشوره را میدهم: پوش کردن دریای کابل را برای اعمار مارکیت ها و مغازه ها به دعواطلبی اعلان شود و کسانکی شرایط نقشه و دیگر ضروریات ممکن را قبول دارد به اندازه که دعواطلب میخواهند باقبول تمام شرایط داده شود و در قید و مقطع زمان بایشان سپرده شود که اعمارنمایند. که به این کار تمام گندگی های کابل پاک و جمع خواهد گردید و هم به تمام دست فروشان و غریب کاران جای فراوان و زمینه کار به معماران برای یک مدت معین برای دریافت لقمه نان حلال میسر خواهد گردید. بااحترام .
س.م

>>>   اقای اوریا شما گپ اصلی را زدید احمد ضیا مسعود چکاره است که شهردارمقررکند در حالیکه اتمر وفاروق وردک واحدی ویون در ارگ باشد تعین ومقرری های را که تاکنون اشرف غنی ریس جمهور نموده همه بخواست فاشیست های داخل ارگ برعلاوه اشخاصیکه اقای اوریا از ان نام برده است حمیدالله فاروقی خلقی های امینست فاشیست نیز دخیل اند تصمیم از معتصبین قوم وزبان که دور وبر جناب اشرف غنی را معاصره کرده اند وعملی ان را جناب ریس جمهور غنی میکند اگر به همین ترتیب تصمیم گیری ها قومگرایانه وظالمانه ادامه پیداکند این حکومت با این تصمیمات نادرست قومگرایی اینده درخشان وخوب درپیش نخواهد داشت بالاخره سر وصدا های از هرگوشه مملکت بلند خواهد شد که مهار کردن ان از توان دولت کنونی نخواهد بود هرکه را دردی رسد نا چار گوید وای وای .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است