هزاره ها مهره واکنش های ضیا مسعود
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۲    ۱۳۹۳/۱۱/۲۱ کد خبر: 88998 منبع: پرینت

اختلاف میان ازبک ها به رهبری جنرال دوستم، تاجیک ها برهبری داکتر عبدالله با پشتون های تیم اشرف غنی کم بود که نوبت به مخالفت های همپیمان جدی رییس جمهور یعنی احمدضیا مسعود رسیده است.

جناب مسعود هرچند دیر اما متوجه شده است که یک تیم قوی از پشتون ها پشت پرده سیاست ها و تصمیم گیری های کشور نشسته اند و تمامی جابجایی ها و تصامیم مهم با اجازه آنان اتخاذ می شود که همانا مهره های اصلی پشتون های دوتابعیته آمریکایی افغانی هستند.

در همین حال، به دنبال سردی روابط احمدضیا مسعود، با داکتر اشرف غنی، آقای مسعود واکنش ها ی مردمی را از کابل و هرات آغاز کرده و هزاره ها را جلو انداخته و از آنان استفاده ابزاری می کند.

دریک نشست خصوصی احمد ضیا مسعود، باشماری از جوانان و بزرگان، آنان را برای آماده شدن به یک اعتراض مدنی و حق خواهی، دعوت کرده و گفته است هزاره ها باید پیشتاز این حرکت باشند که کسی شک و گمان نژاد پرستی نکند و این حق مردم هزاره است تا حقوق شان را از رهبران سیاسی خود بگیرند.

این برنامه به گونه ای طراحی شده که در ظاهر به دید عموم"مردمی" جلوه کند و در حقیقت مهره های جدید در کابینه معرفی شوند.
اکنون فقط استفاده از نام مجاهد و مجاهدین و رسیدگی به مردم هزاره محور اصلی این طرح می باشد.

در تازه ترین اقدام حرکتی باهمین راهبرد از شماری شهروندان غرب کابل راه اندازی شده بود و همزمان اسماعیل خان در هرات کابینه کنونی را که مجاهدین در ان سهم ندارند را فاقد اعتبار مردمی خواند.

احمد ضیا مسعود در این نشست گفته است: بیشتر تصمیم های سیاسی و تعیین افراد تنها با مشورت یک تیم خاص در کنار رییس جمهور و فیصله نهایی وی صورت می گیرد و هیچ حرف و سخن مردم ارزشی در معادلات سیاسی ندارد.

احمد ضیا مسعود هم اکنون نماینده فوق العاده رییس جمهور غنی در امور حکومتداری می باشد.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بیچاره گک حالی از خواب بیدار شده و داد میزند که در تصمیم گیری های سیاسی بدون از یک قوم دیگر اقوان هیچگونه نقشی ندارند....تو حالی از موضوع آگاه شدی اما برادرت (قهرمان ملی ) از هم این گونه تصمیم گیری ها و موضوعات در گذشته های دور باخبر بود !؟ و میدانست که چگونه حرکت های فاشیستی و بی وجدانانه در قبال دیگر اقوام افغانستان در جریان است.
رحیمی از پنجشیر

>>>   هزاره دیگر جوالی نيست. هزاره از تمامی ملیت‌های محروم و گم‌نام افغانستان دفاع مى کند. هزاره عزت غير افغانان اند. در زمان عبدالرحمان خان - "خان" و "خانات" واژه هاى زبانهاى التالى-تورکى يا به گفته قوم وقبيله افغان (فغان اسم مفرد ناله وفرياداست) "مغولى" مى باشد مانند چنگيز خان! مغلهاى کبير لقب خانات را به پشتون ها (افغان ها) اعطا کردند وخودشان القاب فارسى و يا عربى را پسنديدند: شاه جهان, اورنگزيب,مغل اعظم , شاه گيتى, تاج محل, ممتاز محل وغيره. در حاليکه سرداران ( سردار در زبان فارسى سربازى و يا ارتشى به معناى "جنرال" است ) "افغان" در حوزه شمالى خط ديورندکه به عنوان مرز بين المللى قبول شده است, تنها يک خان داشتند برادران شان در آنطرف سرحد در ولايت شمالى پاکستان در پيش و پشت نام خود خان دارند. هزاره مردم دانا و عاقل و روشنفکر بودند وهستند . وهيچ کسى نمى توانند هزاره ها را جلو انداخته و از آنان استفاده ابزاری کنند. همه مردم افغانستان محروم اند چه ازبک و تاجيک و چه هزاره وپشتون! فقط و فقط حاکمان افغان ( فقط و فقط حاکمان افغان ) ويا حاکمان پشتون با باداران خارجى خودشان مانند "روباپير" ( برتانيه), "خرس قطبى" ( شوروى) و " انکل سيم" (ايالات متحده امريکا) به خاطر قدرت بين ملتهاى اين کشور تفرقه مى انداختند... غيرپشتونها بويژه رهبران شان از سياست مدارا پيروى کردند حاکمان پشتون= افغـان و باداران خارجى شان غير پشتون را بدون سلاح کرد و انتحارى ها و انفجارى ها پشتون را با اسلحه!!!!! ...

>>>   دقیقآ تیم متذکره که تصمیم گیرنده اصلی اند عبارتند از اشرف غنی احمدزی رئیس حکومت ائتلافی /وحدت ملی همراه با مشاور امنیتی ایشان حنیف اتمر پشتون ، معصوم ستانکزی رئیس دارانشای شورای عالی صلح پشتون کسی که متهم به ترور برهان الدین ربانی اند و اکرم خپلواک احمدزی ساکن اصلی پکتیا پشتون که عضو افغان ملت و قبلآ والی ولایات پکتیکا و فراه بودند اما فراهیان ایشانرا نظر به بی کفایتی و سو استفاده از کار شان در زمان کرزی برکنار نموده و سپس به حیث وزیر اقوام و قبائیل مصروف کار شدند.
با احترام

>>>   ...وگرنه کدام ملت وقوم است که دزدنداشته باشدوحال اینهابگویندکه ازتاجیک یاازپشتون حکومت ساخته شودجنت است ملتهای دیگردوزخ اند. ازنظرایدیه دموکراسی کفرمطلق است. کجاست حزب دموکراتیک مردمی قومگرایی راضدبشریت دانسته حاکمیت رامنوط به ملت داند.
وطندار

>>>   مردم هزاره باید بسیار محطاط باشند که برای منافع دیگران کوچکترین قدم را بر ندارند.

>>>   اين بيچاره از روزي فريب خود را خورد كه دنبال سياست را گرفت

>>>   احمد ضیا مسعود از صنف 12 فارغ شده است از کجا تجربه در امور حکومت داری دارد . یک فرد بی سواد سیاسی بنام سیاسی است. بهترین مهره های حکومت داری از اهالی پنچشیر داکتر خلیل ودا ،داکتر امین همکار، داکتر یارمحمد داکتر بصیر کامجو می باشد. باید حکومت وحد ملی از این داکتر های علوم نیک نام با وجدان پنچشیر استفاده کند.

>>>   مافیا در پوشاک دولتی که دراصل منافقین هستند هیچگاه در قصه مردم نبوده، نیست ونخواهد بود و از تحرک کردن، فتنه جویی و نفاق افگنی دست نمیبردارند واین دانه سرطان هولنک ازکفر هم خطرناکتر است، ازین رو جهاد متحدانه علیه اینها روا است، تا مردم ازشر بلا ریختن خلاص شود ،زیرا پیغمبر اکرم ص میفرماید- « أحبّ الجهاد إلى اللَّه كلمة حقّ تقال لإمام جائر »بهترين جهادها در پيش خدا سخن حقي است كه به پيشوای ستمكار ومنافقین گويند.
مجاهد اصیل

>>>   احمد ضیا مسعود محض بی سواد سیاسی است وهم اسناد تحصیلگرده ای دانشگاهی ندارد. فردی را که نامزاد وزارت زراعت معرفی کرده بود. در مسکو همکاسه و هم پیک آغای مسعود است یعقوبی در مسکو قاچاقبری می کرد از همین سبب پلس بین المللی آن را جستوی می کند.

>>>   احمد ضیا مسعودإگر ...حقیقت را درک نموده خوب است چرا که از گذشته ها آموخت .قوم کشی بنام های مختلف سالها است که دوام دارم. حق وحقوق برادران پشتون: ...گاهی پاکستانی گاهی افغانستانی وزن شان خارجی باشد.باتمام صفات فوق الذکر به اشخاص مدال ها وتقدیر نامه ها تقدیم میشود .حق وحقوق دیگران : حق حکومت داری ندارند،کوکنار کشت نکنند ،قاچاق نکنند،آدم نکشند،انتحاری نکنند،فساد جرم است،رشوت نخورند، دزدی حرام است، دو تابعیته نباشند زن شان خارجی نباشد

>>>   حال وقت آن فرا رسیده است که هزاره ها باید از تاریخ گذشته و از معامله رهبران شان عبرت بگیرند و مردم قهرمان و غیور هزاره نباید قربانی هوس های دیگران شود هر که برای خود کار میکند بیایید ما هم برای خود کار کنیم.

>>>   گپ احمد ضیا مسعود کاملاًحقیقت دارد که یک تعداد فاشیست های افغان ملتی ها حرکت های دولتی را طراحی وتوسط ریس جمهور انرا عملی میکنند تا کنون مقرری های که از جانب شخص ریس جمهور در تمام سطوح دولت صورت گرفته از یک قوم خاص ویک زبان خاص مربوط بخودش بوده است وهمچنان معطلی توزیع تذکره های الکترونیکی بدون هیچ دلیل وبرهان تصمیم گیری یک تیم خاص وزبان خاص پشت پرده را کاملاًصحه میگذارد اگر به همین ترتیب تصمیمات پشت پرده افغان ملتی های که اکثر شان از جمله خلقی های کمونست دواتشه زمان امین فاشست اند دوام پیداکند بدون هیچ تردید مردم سروصدای شانرا بلند خواهند کرد ومسولیت ان بدوش کسانی خواهد بود که زمینه چنین سروصدا ها را مساعد ساخته اند هرکه را دردی رسد ناچار کوید وای وای .

>>>   احمد ضیا... از نام قهرمان کشور استفاده می کند . مردم پنچشیر برابر یک پوچاق خبر ز احمد ضیار را اهمیت نمی دهند. پنچشیر از خود کادر های با تجربه ومسلکی و دکتران علوم در هم عرصه ها ی رشته های زیربنایی دارد.
پنچشیری مهن دوست

>>>   هزاره به این بلوغ سیاسی رسیده است که صرفا به افغانستان می اندیشد نه قوم و مجاهدین و ....

>>>   پنجشيري هيچ چيزي ندارد مشك أن است كه خود بويد چرا در بين فارسي زبان ها هيچ قوم دگر نيست پنجشيري نماينده تاجك ها نيست .

>>>   امیر اسمعیل خان سنگر آهنین بر ضد... فاشیست است۰ این ... درین ۱۳ سال آنقدر خیانت چور و چپاول نمودند که دیگران در تمام عمر شان نتوانسته بودند۰

>>>   هركه دور شد إز همزباتي خويش بي نوا گردد گرچه دارد صد نوا آقاي ضيا فعلاً بي نواست هر چند ناله كند صدايش را كسي نميشنود.

>>>   به قوم هزاره میگویم دیگه بازی نخورید و نگویند که خبر نبودم .
قدوس از کوته سنگی

>>>   روال سیاست در افغانستان همین شده
عزیز مقیم تاجکستان

>>>   همه از ...رهبران تاجك هزاره أزبك است و گروه أكثريته را شما تشكيل ميدهيد. در حكومت ساختن هم كدام مشكل بجز از بي عقلي شما وجود ندارد ، برادران پشتون يك قرن ديگر بر حكومت خواهد نمود ...
شيردل

>>>   کشور قهرمان ندارد اما هرکس قهرمان خود را دارد. قهرمان جاسوس نمیباشد و قهرمان وطنفروش نمی باشد. قهرمان کسی است که بیشترین خدمت را به کشور و مردم افغانستان کرده باشد نه آنکه آنان را نا خق و برای اغراض شخصی خویش به گلوله بسته باشد. قهرمانان چار پای را کسی قبول ندارد.
رحیمی از صوفیان

>>>   ما از مردم این سر زمین می خواهیم تا به خواست مشروع و ملی ما لبیک بگویند. ما آرزو داریم تا عکس غژگاو پامیری در پهلوی شتر کوچی در تذکره تابعت حک شود تا حق ما مردم بدخشان تامین گردد.
جوانان پیشمرگ بدخشان

>>>   صدقه نام قهرمان ملی افغانستان شوی حال با خبر شدی

>>>   پس خودت به رسانها ظاهر شو و قاتلین را به مردم معرفی کن تا هزاره ازبک تاجک و ترکمن همایتت کنند. خیر است برادران پشتون همایت نکردن اگر از حق قانونی یک قوم دفاع کنی قوم دیگر خود بخود در کنارت می آیند ولو که پشتون باشد ازبک باشد تاجیک باشد ویا هم ترکمن و هزاره هال زمان مظاهره نیست چون سودی ندارد خودت پیش مردم همرایت
بدخشانی

>>>   قهرمان کسی بود که گفته بود- تا اندازه... هم اگر جا داشتم درکشور میمانم و دست بیگانگان را قطع میکنم- اما بعد از شهادتش - همروزه امریکا اعلام آمدن به کشور ما را نمود و لشکریان سیاه طالبیش را عقب مشینی داد و یکعده دیگرشانرا ریشهای شانرا تراش و از دفاتر لندن وواشنکتن و اسراییل طالبان به کابل آورد و یکی را نماینده خاص بوش امریکایی(خلیلزادکمزاد) -دیگری را رییس جمهور(کرزی) و دیگرش را منتفکر؟؟؟جهان( کوچی... و یکی دیگر شانرا بابای ملت؟؟؟ نامگذاشتند و وطنرا به فنا دادند.

>>>   تولد احمدشاه مسعود واحمدضیاءمسعود ازپدرمادر قوم شریف پنجشیر اقبال نیک به داکترعبدالله تولیدکرده چراکه درزمان حیات احمدشاه مسعود داکترعبدالله با حمایت احمد شامسعود سخنگوی وزارت دفاع وهمچنان وزیرخارجه بود حا لا هم احمد ضیاءمسعود بخاطر منافع ملی کشور بادرنظرداشت اوضاع بد سیاسی برخواسته از یک انتخابات ناسالم ازموقف ریاست اجرائی که قبلاً ازطرف اشرف غنی وعده داده شده بود به نفع داکترعبدالله کناررفت اگرنه داکترعبدالله تاحال یک شخص گم نام بود
مراد ازدره پنجشیر

>>>   گپ احمد ضیا مسعود کاملاًحقیقت دارد که یک تعداد فاشیست های...حرکت های دولتی را طراحی وتوسط ریس جمهور انرا عملی میکنند تا کنون مقرری های که از جانب شخص ریس جمهور در تمام سطوح دولت صورت گرفته از یک قوم خاص ویک زبان خاص مربوط بخودش بوده است وهمچنان معطلی توزیع تذکره های الکترونیکی بدون هیچ دلیل وبرهان تصمیم گیری یک تیم خاص وزبان خاص پشت پرده را کاملاًصحه میگذارد اگر به همین ترتیب تصمیمات پشت پرده افغان ملتی های که اکثر شان از جمله خلقی های ... دوام پیداکند بدون هیچ تردید مردم سروصدای شانرا بلند خواهند کرد ومسولیت ان بدوش کسانی خواهد بود که زمینه چنین سروصدا ها را مساعد ساخته اند هرکه را دردی رسد ناچار کوید
آفرین رهبر عزیز و فرزند فرزانه

>>>   ... کریم خلیلی و دار ود سته اش که با تمامی جان نثاریها و بوت پاکیها تا آبروریزی در پخش صدایش جهت بقدرت رسانیدن افغانملت و مزدوران پاکستان رسوایی را براه انداخت- حالا به هیچ -که حتی ازجمله یک وزیر سهم بندی شده کل ملت هزاره یعنی عباس رییس دفتر سابقش نیز با مشوره و دادن پول به اعضای پارلمان توسط کوچی غنی -از وزارت بازماند- وحال با براه اندازی تظاهرات ساختگی و دیدارها با برخی افراد از مناطق مختلف هزاره نشین میخواهد- با یک سلسله تحرکات و بلند نمودن بیرقهای زرد- برای آبروی از دست رفته اش - و سیلی خوردنش از طرف تیم قبیله ناسپاس - جو سازی بخاطر کسب آبروی ازدست رفته اش مینماید- و بعدآ تا انتخابات بعدی دوباره خود را برای قربانی راه قبیله آماده سازد و برای دور آینده انتخابات بازهم برای کوچی و قبیله جان نثاری نماید؟؟؟.
باچه بامیانی

>>>   انسانها نو نا سپاس وقدر ناشناس اند همین اقای غنی بود که که ضیا مسعود را از خاک بلند کرد وبه او ارج گذاشت نو اورا به بلند ترین مقام ومرتبه رسانید وگرنه نو مسعود را مردم ومنطقه استفراغ نموده وبه دور انداخته بودند باید از امروز تا ضیا زنده باشد در خدمت غنی صاحب قرار گرفته از اوامر او گوش تکان ندهد بهر صورت ناشکری وبی اعتباری ضیا خان اورا شرمسار ورسوا خواهد ساخت اگر به این سیاست خام ودو روی ادامه دهد باز مانند سابق تنها وبیکس دزر میدان خواهد ماندنو حالا هم سر وقت است باید که توبه نماید ودوباره به نزد غنی صاحب رفته دست وپای اورا ببوسد واز انچه انجام داده اظهار ندامت وپشیمانی نماید
گرچه انچه در تلیکس شائیعات تحریر یافته شایعات بیش نخواهد بود وضیا این جرئت وقدرت را ندارد که علیه دانشمند بزرگ ومغز متفکر جهان قد علم نماید بازهم این مرد بی اراده بارها باثبات رسانیده که نمک ناشناس است چنانچه اقای کرزی اورا اورد ومعاون اولش ساخت دیری نگذشت که در برابر اقای کرزی قرار گرفت وبه بد ورد گفتن اغار نمود او شاید نمیداند که به زور وبازوی خود ویا به قوت قوم ومردم باینجا نرسیده بلکه بنا بر مصلحت ها وضرورت ها ولزوم دید اورده شده است کنون که ان ملاحظات مرفوع گردیده ودیگر نیازی بوجود انها نیست چنان دورش بی اندازیم که دیگر راه خانه اش را هم نتواند بیابد
نو از طرف ما برایش بگوئید که خود را هرچه عاجل اصلاح نماید وگرنه دیر ویا زود انچه اقای کرزی عملی نمودند اقای غنی بیشتر وبهتر ازان را انجام خواهند داد
توره کی از جلال اباد

>>>   حسیب از آلمان:
جای بسیار شرم وخجالت است که هنوز هم جنګ افروزان در صدد متفرق نمودن اقوام شریف افغانستان اند. آیا این خدا ناترسان جنګ های خانمانسوز دهه نود میلادی را فراموش کردند. من نمی خواهم از ګروه و یا قوم نام ببرم ویا هم قومی را براهت بدهم، اما همه کسانیکه در آنزمان شاهدان عینی این جنګ ها بودند، خوب می دانند جنګ قومی از غرب کابل شروع شد و به فاجعه های چون افشار انجامید. کسانیکه تاریخ را فراموش کردند، به سخنرانی های ویدیویی شهید مزاری مراجعه کنند. خداوند شاهد است که چهره های متخصص هزاره که در میدیا چه به حیث ژورنالیست ویا هم سیاستمدار ظاهر می شوند، باعث افتخار بنده وهم افغانها اند. به نظر بنده وجود یک تعداد از سیاستمداران که فقط به منافع خود و فامیل های شان می اندیشند، عامل اصلی این تفرقه افګنی می باشند. بار ها دیدیم به مجردیکه در تقسیم قدرت پست دولتی برای این مستبدین داده نشود، فوراُ به دشمنی شروع نموده و شعار های قومی را پیش ګرفته و از احساسات پاک قوم مربوط خویش استفاده ناجایز می نماید. به یقین می توان ګفت که هچو افراد خداناترس در همه اقوام چه پشتون، ازبک، هزاره ویا هم تا جک وجود دارند. من از سالهای متمادی در آلمان زندګی می کنم، باور کنید اګر کمیسیون انتخابات به افغانهای مقیم اروپا و امریکا حق اشتراک در انتخابات ریاست جمهوری را بدهد و رمضان بشردوست هم کاندید این پست باشد، به یقین کامل می توانم بګویم که جناب بشردوست برنده خواهد بود. انګیزه برندګی ایشان هم پاکی ،ایمانداری و عدم اشتراک شان در جنایات می باشد.
فقر وفاقګی شامل همه اقوام افغانستان بوده چه در شمال، چه در جنوب، چه در شرق وغرب و چه هم در مناطق مرکزی افغانستان. تقریباْ چهارده سال می شود که یک تعداد افراد صاحب ملیونها دالر و بلند منزلها شدند، این پول به باد آورده را از کجا کردند.
نباریده ز آسمان بر سرش باران در یا خودش دزد بوده است یا پدرش دزد
پس بیایید که سر از امروز با خدای خود تعهد نماییم که دیګر فریب این تشنګان قدرت را نخواهیم خورد. در قضاوت های خود ترس از خداوند (ج) فراموش نکنیم.
در اخیر توجه شما را به شعر علامه اقبال لاهوری جلب می نمایم:
نه افغانیم و نی ترک و تتاریم چمنزادیم و از یک شاخساریم
تمیز رنګ و بو بر ما حرام است که ما پرورده ‌ء یک نوبهاریم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است