خط ممتد بی پایان و 45 روز دیگر
نامزدانی که از ورودی صلاحیت نگذشتند بنا بر هزار و یک دلیل ناگفته و ناشنیده رفتند تا در پست های دیگری که برای شان تدارک دیده شده است به عیش و نوش مصروف شوند 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۱۴    ۱۳۹۳/۱۱/۱۱ کد خبر: 88408 منبع: پرینت

چنین بازماندن وزرای پیشنهادی برای کابینه هایی که نه دارای تابعیت دوم و نه مانع اصلی برای احراز کسب این پست ها بودند چه معنایی می تواند داشته باشد؟ چرا نامزدان نماینده از اقوام هزاره و ازبک بیشترین بازماندگان از قطار ارگ را شامل می شدند؟

درحالی تعطیلات زمستانه به ماه ها بیکاری و خمودگی و تاخیر وزارتخانه های بدون رییس و بدون سرپرست معیاری افزوده است که پیش از این و با وجود باقی ماندن زمان مشروع فعالیت وزرای پیشین نیز و با بودجه های کلان کار چندانی از پیش برده نمی شد.

نامزدانی که از ورودی صلاحیت نگذشتند بنا بر هزار و یک دلیل ناگفته و ناشنیده رفتند تا در پست های دیگری که برای شان تدارک دیده شده است به عیش و نوش مصروف شوند اما فساد و دست بردن در محاسبات و پاک کاری لکه های ننگ بیکارگی و رشوت خواری در وازرتخانه ها همچنان ادامه دارد.

تعلل و تاخیرها و اهمال هایی که از حد و حوصله افغانستانی های خوگرفته به چنین اوضاعی نیز برون شد و فراتر رفت تا بدان جا به درازا کشیده شد که در راستای تعطیلات و رخصتی زمستانی اعضای مجلس نمایندگان و سنا قرار گرفت و 45 روز دیگر به این خط ممتد بی پایان افزود.

وزارت انرژی و آب، وزارت تحصیلات عالی، وزارت تجارت و صنایع، وزارت ترانسپورت و هوانوردی، وزارت اقتصاد، وزارت مخابرات، وزارت معارف، وزارت سرحدات و قبایل، وزارت فواید عامه و وزارت دفاع همچنان در رکود و سکون بسر می برند.

وزارتخانه های مذکور تنها نیمی از وزارتخانه های کابینه عریض و طویل دولت وحدت ملی با لیست بلندبالای حامیان اعتباری و مالی و حزبی از اشرف غنی و عبدالله در انتخابات هستند که به بیش از یک ماه و اندی دیگر برای تعیین صلاحیت موکول شدند.

رخصتی زمستانه برای رد شدن از ایستگاه پارلمان درحالی بر موانع پیشین کفایت و کارایی وزرا و مدیران ارشد در سازمان ها و وزارتخانه ها افزود که همچنان مهمانی های خانگی، دیدارهای دو و چند نفره غیر رسمی و توزیع ساعت و دالر در پارلمان ادامه دارد.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   کنکورامسال تحصیل وآموزش پوهنتون ومکاتب راازبنیادریشه کن ساختند. چندسال است شاگردبه نقل شامل فاکولته شده به چاقویاپیسه وواسطه نمره گرفته مانندپدرخودبه ...قناعت نکره بانک راغارت خواهدکرد. سایروزارتهاییکه درسرپرستی موقع راغنیمت دیده سوداگری راادامه خواهدداد.
وطندار

>>>   پست وزارت زارعت انتظار معلم محمد یعقوب ... را دارد.

>>>   iهرکدام این وزیران برای خود پنجاه مشاور انتخاب کنند کسی بیکار نمیماند!

>>>   با سلام !
گفته اند که با خدا دادگان ستیزه مکنید که خداداده گان را خدا داده . وقتیکه یبرای این اشخاص و افراد فرعه فال زده شد و در هر پست و سمت که باشند بگذارید که عیش و نوش نمایند بی ازو هم دنیا دوروز است و قبر مسئول را دراین دیار کس ندیده .
با احترام خاوری از مزار شریف


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است