طیاره دزدان افغانستان را بشناسید
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۵۲    ۱۳۹۳/۱۱/۱۱ کد خبر: 88403 منبع: پرینت

فهرست آنعده از کسانی که هواپیما و چرخبال های قوای هوایی کشور را به پاکستان انتقال داده اند بدین شرح است:

تورن جمال الدین رباینده جیت (می- 8) از میدان هوایی قندهار به تاریخ : 07.02.1359
تورن محمد نبی رباینده طیاره (سو - 7) از میدان هوایی قندهار به تاریخ : 27.08.1362
جگرن فقیرمحمد رباینده طیاره (ان - 26) از میدان هوایی کابل به تاریخ : 01.07.1362
تورن محمدحسین رباینده جیت (ام - 25) از میدان هوایی خوست به تاریخ : 04.02.1364
محمد داوود رباینده طیاره (میگ 21) از میدان هوایی بگرام به تاریخ : 01.08.1365
عبدالمالک رباینده طیاره (ان - 26) از میدان بگرام به تاریخ : 30.02.1367
تورن اسدالله رباینده طیاره (میگ21) از میدان بگرام به تاریخ : 01.08.1367
تورن سخی الله رباینده طیاره (می-35) از میدان هوایی قندهار به تاریخ : 12.04.1368
تورن محمد حاد رباینده طیاره (می-25) از میدان هوایی قندهار به تاریخ : 12.04.1368
تورن جان محمد رباینده طیاره (سوو-22) از میدان هوایی بگرام به تاریخ : 15.04.1368
جلال الدین رباینده طیاره (میگ21) از میدان هوایی بگرام به تاریخ : 07.07.1368

هواپیمای ترانسپورتی (می - 17) که حامل برید جنرال غلام رسول قوماندان گارنیزیون شیندند و جنرال شهنواز تنی وزیر دفاع وقت بود از میدان هوایی شیندند پرواز و در همآهنگی با نیاز محمد مهمند عضو بیروی سیاسی، به تاریخ 17.12.1368 به پاکستان انتقال داده شد.

جگرن گلاب الدین پیلوت، بریدجنرال خواجه محمد شفیع کشاف و دگروال سیف الدین اعضای بورد تخنیک همراه با دگر جنرال عبدالقادر قوماندان عمومی قوای هوایی و مدافعه هوایی، بریدجنرال میر حمزه و چند تن دیگر از کودتاچیان همزمان با طیاره حامل شهنواز تنی به تاریخ 17.12.1368 با طیاره حامل شان (ان - 12) به میدان هوایی اسلام آباد نشست کردند.

افراد متذکره به استقبال گرم آی اس آی مواجه شدند! اینها قبل از قبل توسط (آی اس آی) استخدام شده و طیاره های قوای هوایی کشور شان را به (آی اس آی) تحفه دادند، در حالیکه در تعلیمات نظامی خوانده اند که اسلحه دولت "ناموس" دولت و ملت می باشد.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ...نکته: ما افغان ها یک عادت خاص داریم. عادت ما این است که حتما یک پشتبان خارجی داشته باشیم تا بتوانیم بالای دیگر هموطنان بابای و حکمرانی کنیم.

>>>   با ید این ها اعدام شو ند

>>>   ... مهین فروشی کرداند هر کسی این ها را ببخشد مانند آنها است یعنی... است ما انتظار محاکمه این مردم ...مفت خور را دارم

>>>   در مجموع از سال۱۳۵۹ الی ۱۳۶۸ یازده طیاره توسط ... دولت دموکراتیک افغانستان دزدیده شده و به پاکستان انتقال شد. بعد از پیروزی دزدان باقیمانده... در سال ۱۳۷۱ باقیمانده پنجصذ طیاره جت افغانستان و صد ها طیاره مسافر بری و بار بری و هیلی کوپتر و پنج هزار تانک و صد ها راکت اوراگان و دیگر راکت های برد صد کیلومتر و چهار صد کیلومتر،همه و همه ... به پاکستان یا فروخته شد و یا هم تحفه داده شد... اینها همان دزدانی اند که باز طیاره ها را خواهند فروخت...

>>>   در هر وقت وزمان پاکستانی ها افراد بی ماهیت وخود فروخته شده را برای به چالش کشاندن حکومت افغانستان برای خود اجیر میکنند و مثلیکه امروز ای اس ای از طالبان وافراد حزب اسلامی گلبیدین با استفاده از موجودیت خارجی ها وجاری ساختن شریعت خود ساخته شان کشور ما را ویران ومردم ما را با انتحار وافجار قتل میکنند...اجیران مزدور ای اس ای با تلیغ نادرست کفر واسلام بدستور استخبارات پاکستانی ها مردمیکه با دولت همخوانی دارند میکشند وسر می برند وتا سیسات عامه المنفعه را ویران میکنند ومکاتب ومدارس ومساجد را به اتش میکشند وباز هم با این عمل خلاف شان خودرا مسلمان ودیگران را کافر میگویند طالبان اله دست استخبارات پاکستان وافراد حزب اسلامی گلبیدین ورباینده گان طیارات متذکره همه شان ابخور یک ابخور اند وخیانت را بوطن ومردم نموده ومینمایند که هنوز هم جریان دارد نزد ملت افغانستانی ها تمام انهاییکه زیر یوغ ای اس ای حرکت میکنند به هر نام ونشانی که باشند نزد مردمان کشور ما ... ملی چیزی بیش نیستند ومنفور جامعه اند .

>>>   یازده رباینده اولی در کجا نشست کرده اند آیا بین کابل مزار وقندهار ...

>>>   البته مقصد از قادر عبدالقادر اکا است نه قادر هراتی !

>>>   اکثرا در سال های 1368 ربوده شده اند که دران سال ها مشکل اصلی با پاکستان بود

>>>   سلام . خب مملکت که تورن و جگرن هایش از بهترین افراد های آن مملکت به شمار می آید چنین باشند و طن فروش از آب درآید وای بحال ما بی سوادان . خدا آخر عاقبت ما مردم را بخیر کند . خدایا به تو پناه میبرم .
طاهر مهاجر از دور دورا

>>>   بیدون دو طیاره اخیر که به خاطری نجات خود از میدان فرار کردند.باقی همه طیارات به ارتباط ...که امروز درقدرت است ربوده شده.

>>>   سلام.
در هر محل که هستند محا کمه.و ادام شوند چرا که ناموس خود را فروخته اند.

>>>   چرا اعدام شوند نشان وزير اكبر خان براي شان داده شود چند سرك شفاخانه مكتب و ميدان هوايي بنام شان شود از خود قهرماني نشان دادند.

>>>   از کسانی نام نبرده اید که فعلا هم قوماندان قوای هوای افغانستان است...

>>>   این قانون دولت ودولت مردان است که تجهزات نظامی نزد هرعسکرویاکارمند دولت باشد حیثیت ناموس را دارد هرکسی باهر رتبه که باشد وتجهیزات خویش را باکسی تسلیم ویابدهد ناموس در واقعیت ناموس خود را تسلیم کرده است .

>>>   اگر کمی توضیحات میدادید که این آقایان فعلاً کجا هستند؟ آیا در دولت کنونی هم وظیفه دارند؟
مسلم

>>>   البته که در زمات ...سال های 71 الی 79 هم تعداد زیاد طیاره هارا بین شمال وجنوب ومرکزدست به دست کردند

>>>   ... سلطان زوی... انهم به نوبه خود به این کشور خیانت نمود بود که طیاره مسافربری را در یونان نشست داده بود .

>>>   حالا که اعدام شوند کدام نفع به کشور نیست باید که پاکستان در واقعیت ( کثیفستان ) ظیاره هارا دوباره تسلیم کند و یا اینکه قیمت اشرا بپردازد.
کاکر از کابل

>>>   طیاره های که توسط وطنفروشان به پا کستان وتا جکستان برده شده دولت مکلف است تا انرا واپس برگردانند وبه عاملین دزدی طبق تعلیمات نامه اردو وقوانین نافذه چزا سنگین داده شود اگر انها فعلا هم در صفوف اردو باشند باید فورا دست شان از کار کشیده به محکمه معرفی گردند.

>>>   خدا وند این دزدان طیاره را به قهر خود گرفتار کند که مال ملت را به دشمن دیرینه بردن اسلحه وطیاره های جنگی مثل ناموس است این... هستن به خیال من که سلطان زوی را فراموش کردید که طیاره بوینگ را برد
از کابل

>>>   اینها که سلاح و مهمات خود را به پاکستان دادند پس فرق بین ناموس و دولت و سلاح دولت چیزی متفاوت به نظر نمی رسد.
بی بی گل از ریاست جمهوری

>>>   لست ... است باید محکمه شوند.
لمپاکی

>>>   داود سلطان زوی... هنوز هم در افغانستان می گردد ... باید درقدم اول ازایشان پرسان شود...
شهزاده ازافسران قوای مسلح

>>>   اینها باید صد فیصد اعدام شوند چون مملکت را فروختند .

>>>   انشئاالله روی همه کسانیکه به این وطن خیانت کردند حیثیت وناموس وطن را به بیگانه ها تحفه دادند سیاه است ودر نزد ملت شرمنده اند ،هستند که تا هنوذ هم از همچو بد نام چهره ها بی شر مانه دفاع می نمایند، تاریخ در مورد اینان وهامیان شان قضاوت می کند، شهنواذ تنی ... پاکستان چه بدست آورد ...حکومت وقت را سقوط دادند، اردوی افغانستان را از هم پاشیدند، عواقب عمل خودرا متوجه نبودندکه افغاننان به این سر نوشت ګرفتار می شوند - خدمت به به بادار...خدمت به ملت مظلومکار مردمان بی شرم وبی حیایی است که هرګز بخشیده نخواهد شد- هیچ حق ندارند چهره های ...خود را به ملت نشان دهند ...

>>>   دوستان عزیز:
درنظامی یک کلمه است که همیشه برای پرسونل توسط مسولین ابلاغ میگردد که سلاح وتجهیزات (حیثیت ناموس) را دارد اینهاناموس خویش را برای آی اس آی داده است بایدبیشرمند واگرزنده هستندمحکمه نظامی شوندوبسزای اعمالشان برسند.
عصمتیان

>>>   ...بدا به حال شان،خدمت به بیګانه ودشمن... خیانت به ملت مظلوم که آنان را محافظ کشور ونوامیس ملی میدانستند چه کردند؟ یکبار فکر کنند عمل شان برالی شان چه داد ؟ شر مندګی وسر افګندګی یا .........؟؟؟؟

>>>   نابودسازی و تضعیف قوای هوایی و اردوی سابق افغانستان، یکی از اهداف و برنامه های استراتژیک آمریکا بود که توسط پاکستان عملی گردید تا اثبات شود که مساله تجهیز ارتش ملی توسط آمریکا فریبی بیش نبود و اکنون هم آمریکا نمی خواهد این نیروها به سلاح های مدرن مجهز گردند - خوش خدمتان با کستان افتخار کنند

>>>   خداوند دیر گیر و سخت گیر است تشوش نکنید ...

>>>   سلاح و مهمات و تجهیزات نظامی حیثیت ناموس را دارد و کسانی که با ناموس شان چنین عمل را انجام دادند و آنرا به دال خور ها تقدیم کردند از آنها هیچ گله و شکایت نیست . کسی که به ناموس خود بندو باز نباشد به کدام چیز وابسته خواهد . بود . یکی دیگر هم همین کاندید ک که سلطان زوی تخلص میکند طیاره آریانا را به همین سرنوشت سردچار ساخته است .

>>>   شهنواز تنی دعوای ریاست جمهوری دارد شما از اعدام میگوئید

>>>   اگر هموطنانی معلومات درمورد زنده گی این ...داشته باشند لطفاَ آدرس آن ها را افشاء سازند
الاگل

>>>   این بی انصافان متآسفانه:
۱ . در امانت مردم خيانت کردند.
۲. درسخن دروغ ګفتند.
۳. در وعده تخلّف کردند.
۴. سنگدل وبی رحم بودند.
۵. ازخدا حراس نداشته نکردند.
۶. هنوز هم به گناهی متواتر بدون توبه واقعی ادامه می دهند.
پس اینان...- خداوند ازشان سخت به پرسد ملت توان پءسیدن را ندارند.

>>>   فعلا گلا ب الدین پکتیا وال پیلوت ریس ارکا ن قوای هوای کابل ویکتن ازمشورا ن خا ص قوما ندا ن قوای هوای افغا نستا ن جناب وهاب وردک میباشد
کابلی

>>>   نوسنده مهترم بايد افزود ميكردي كه با ان هم ٥٠٠ بال طياره و٦٠٠٠ هزارچيىن تانگ داشتم اينها چشدند ٦٨ فير سكارت وغيرههههه

>>>   کسی که به وطن خیانت رده مانند...چون وطن حیثیت مادر رادارامیباشد
پکتیاوال

>>>   با وصف این خیانت بزرگ ملی اسامیان هریک شهنواز تنی وداوود سلطان زوی به کمک مالی پاکستانی ها و... حکمتیار خود را کاندید ریاست جمهوری کرده بودند ولی با شناخت مردم از سوابق گذشته انها رای مردم را بدست اورده نتوانستند وسر افگنده بر کشتند اگر ان دوتن بکرسی ریاست جمهوری دست پیدا میکردند به یقین هم مفکوره با گلبیدین افغانستان را به حیث صوبه پینجم پاکستان اعلام میکردند .

>>>   بسیارخیانت هااست درهمین حکومت حالاروان است چرا جلوگیری نمیشه .
عصمتیان

>>>   دوستان در افغانستان کی دزدی نکرده از الف تا ی گذشته و حال ، همه دزد اند ...تو رو خدا یک نفر صادق با انصاف و با خدا اصلی نه تقلبی ،را پیدا نمایید که دستش به مال و جان ناموس وطن الوده نباشد و یک نفر حقیقی را پیدا کنید که واقیعآ دلتش به حال مردم بیجاره و گرسنه افغانستان بسوزد ، محال است که کسی دادگاه ی داشته باشد و مجازات شود چونکه در داگاه عدالت همیشه بسته است .

>>>   سلام علیکم وطنداران عزیز !
برادران موضوع خوبی را انتشار داده ومورد گفتگو قرار داده اید؛ حالا بهتر است روی این نقطه تمرکز کنیم که در آن ایام همین طیف آدم ها بودند که تمام اسلحه یعنی ناموس ملی افغانستان را به یک پناهندگی سیاسی یا تقدیر ناچیز آی.اس.آی ودر نهایت پیاده نظام هایشان به یک موتر سراچ یا مینی به نواز شریف فروختند؛ وامروز همان ها نیستند که گاهی مسئله قومی وگاهی زبانی را وگاهی حزبی وگاهی مذهبی را در افغانستان دامن می زنند؛ به عقیده بنده چنانچه من تمام مردم حتی هندوها وسیک های وطن خود را دوست دارم فکر می کنم همه وطنداران همین احساس را دارند. حالا اگر نظام امور بر اساس این احساس یعنی برادری ووحدت ملی حقیقی پیش برود دیگر جایی برای پرسه زدن این وطن فروشان در افغانستان نمی ماند؛ همین فعلا در بین مردم؛ در دولت ودر مجلس شورا همین ها هستند که فضا را متشنج می کنند تا مردم به حال خود گرفتار شوند واز این ها غافل شوند،... ولی سر مسئله این است که دست خلق وپرچم تا ناف اشرف غنی وعبدالله ومجلس دخیل است. والسلام

>>>   این... همه از یک قوم هستند بسیار متاسف هستم
اکبر بای

>>>   سلام . اگر ... افغانستان فقط همینها بود که زیاد مشکلی نبود حال انیها که طیاره های وطن شان را به پاکستان یا در کشور های دیگر فرود آوردن که این خودش خیانت به مملکت هست ولی بعضی ها باجان و ناموس هموطنان شان بازی کردند مال وجان و ناموس هم وطنش را به دیگران فروختن همان های که یک روز مملکت را به شوروی فروخت و دیگری به انگلیسی ها و امروز هم که به آمریکاه چندی بعد به کسان یا کشور های دیگر ی .
طاهر از ایران

>>>   داودسلطان زوی - شهنواز تنی دعوای ریاست جمهوری دارد شما از اعدام میگوئید

>>>   داود سلطان زوی ،خواب ریاست جمهوری را دیده بود!

>>>   سلام ان برادر راست گفته است فعلا همان کودتاچی وطیاره دزد ها حال برحال است مگر دولت نمیداند مثال جنرال وهاب قوماندان قوای هوای و دست نشانده جنرال تنی نفر یک پاکستان

>>>   حالا که حکومت نصفه ونیمه وجود دارد چرا پرسان نمیکنند ازطیاره دزدان وهمچنان ازکشورهایکه طیاره های دزدی شده افغانستان درآن کشور برده شده است که بیشتر شان درکشور دوست دیرنه افغان ها یعنی پاکستان است.
فیروز کوهی

>>>   از شهنواز تنی گرفته تا همه این افراد ... اگر فعلا وجود دارد باید محاکمه و اعدام شوند....
فرهاد از کابل

>>>   اینها چقه... بودن آیایک افغان که واقعآوطن وکشورخودرادوست داشته باشدچنین کاری میکنداصلآهمینا... کشوراست بایدهمه اجناس دولت ومردم دوباره بالای آنها تاوان شود...

>>>   در ان وقت وطن ما عملآ توسط زوس ها اشغال بود بنآ این ها همه قهرمان بودندد نه خایین.
لیلما هروی

>>>   در جمع طیاره دزدان یک طیاره دزد بنام محمد عمر که طیاره رابه حزب اسلامی درپاکستان تسلیم کرد وحالا تابیعت امریکا را دارد فراموش گردیده
هجرت

>>>   چرا ازواقعیت چشم پوشی میکنید ...زمان شهید داکتر صاحب نجیب الله افغانستان بهترین اردو وقوای نظامی داشت به امدن این مجاهدین همه شان سرقت و به پاکستان انتقال داده شد ، این پول بلند منزل را اینها ازکجا کردند؟

>>>   شاید درآن دوره که ازتهاجم علیه مجاهدین وقریه های غیرنظامی امتناع کردندکاری درخور ستایش وتقدیر بوده لکن اکنون باید این طیاره هابه کشوربازگردانده شوندیاتاون داده شود.خصوصااینکه ناتو وامریکاازتجهیزنیروی هوایی باهواپیماههاامتناع کردند.
شیوا.کاندیداحتمالی بلخ

>>>   این ها و امثال اینها همه در چور و چپاول افغانستان عادت هستند فعلاً هم همه به غارت اموال شخصی و دولتی مردم افغانستان مصروف هستنـد.
انجنیر وحیدالله لطیف غزنوید کابل

>>>   وطن فروشان ونوکران چتلستان باید در حضور ملت محاکمه شود تا درآینده به دیگران درس عبرت شود.چون دراسلام فروش... جزأ آن اعدام است.
فراهی.

>>>   از بدی همه ما افغانی هاست کدامی ما به ظیفه خود عمل کرده ایم که تورنهای ما عمل کرده باشند. مطمئن باشید هیچ کشور همسایه و غیر همسایه دلش به حال ما از خود ما به خود ما بیشتر نمی سوزد بلکه غیر افغانی اصلا افغانی ها را آدم حساب ندارند. پس چرا به پاکستانی ها و یا عربستانی ها و ... دل ببندیم. خدای تعالا در قرآن فرموده : خدا سرنوشت قومی را جز توسط خودشان تغییر نمی دهد پس بیایید خودمان سرنوشت خود را رقم بزنیم. ِ إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ رعد آیه 11. و مطمئنا خدای متعال کمک می کند. و خدا رحمان و رحیم است.

>>>   آقای سلطانزوی از قلم مانده فکر کنم!
شهروند..

>>>   از معلومات شما یک جهان سپاس ولی باید واضح بسازی که محمد دواود سلطان زوی باید بگوی که خود را در ریاست جمهوری نیز کاندید نموده بود همه ... حالا وطنپرست ( دالر پرست) شده اند کسیکه یکبار به وطنش خیانت کرد ایا چه وقت خدمتگزار میشود.
حقبین

>>>   وقتی که مسئله دزدی این قدر روشن است چرا دولت کرزی آنها پس برنگردانده است. و این دزدان فعلا کجا هستند شاید هم در افغانستان دارای پستهای دولتی باشند!

>>>   قسمی یکی ر بلا ادعا کرده، اگر کشور در زمان داکتر نجیب خاد بهترین اردو وقوای نظامی را داشت پس آن اردو چرا نتوانست از نجیب دفع کند؟ ...
کابورا

>>>   معلومات بسیار خوب امید است طیاره فروشان بعد از سال 1370 را نیز پیدا کرده با تمام مشخصات آن، نشر کنید تا مردم غزیر ما آن ا... وطن فروشان را خوبتر بشناسند ..........

>>>   داوود سلطان زوی که در کنار رئیس جمهور است نیز یک فروند طیاره را به جرمنی گریختانده بود. چرا تقدیر میگردد بجای جزا.

>>>   داود زی نفروخته صرف در میدان انجا نشست کرده بکسش را گرفته دروازه طیاره را قفل کرده ورفته ! تا به این خاطر برایش پناهندگی بدهند اگر بدون طیاره می رفت کسی برایش پناهندگی نمیداد

>>>   داودزی ... بخاطر گرفتن پناهندگی برای خودش و فامیل ... باعث سرگردانی یک گروپ بزرگ از مسافران کشور و عامل سرقت هواپیما کشور گردید۰

>>>   قسمیکه دیده میشد تمام این دزدان... از همان قوم شرور و متقلب هستند۰

>>>   تعدادی وطن وهم وطن وسلاح ومهمات وهمه داروندار این کشور را به روس تسلیم نمودند وعده ای هم میخواستند تاعین عمل خائینانه را به نفع پاکستان انجام دهند گرچه خیانت اول ناکام ودومی هم رنگ باخته است ولی این سومی ها ...یز ارام ننشسته این خوش خدمتی را برای نیتو وهم پیمانان انجام دادند...

>>>   آفرین براین دلیران!بایدبخاطراین شجاعت شان نامهای شان باقلم طلای هک شده ودرموزیم ملی گذاشته شودتانسل آینده نیز این ابرمردان تاریخ رابشناسند.حیف نام افغان که بالای این ...گذاشته شده.
شریف ازبلخ

>>>   این ها در حقیقت پاکستانی های اند که نان ونمک اردوی مارا خوردند معاش گرفتند وبرسفره ....


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است