اعتصاب هشدار دهنده 70 هزار کارگر در آلمان
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۴۴    ۱۳۹۳/۱۱/۱۰ کد خبر: 88344 منبع: پرینت

70 هزار تن از کارگران 300 شرکت فنی و مهندسی آلمان که خواهان افزایش منصفانه دستمزدها هستند با هدف هشدار به کارفرمایان خود اعتصاب کرده اند.

به گزارش خبرگزاری روسی 'راشا تودی'، این کارگران که عمدتا در شرکت های 'بی ام و'، Daimler و شرکت Schaeffler کار می کنند، پیشنهاد کارفرمایان خود مبنی بر افزایش 2/2 درصدی دستمزدها را رد کرده اند و با توجه به رشد اقتصادی اخیر آلمان، خواهان افزایش 5/5 درصدی حقوق شده اند.

بزرگ ترین اتحادیه تجاری آلمان که نماینده 3 میلیون و 700 هزار کارگر است هشدار داده است که اگر تقاضای کارگران برآورده نشود، دامنه اعتصاب ها گسترده تر خواهد شد.

در همین راستا، دیروز پرسنل امنیت پرواز در فرودگاه های 'کلن' و 'دوسلدورف' دست از کار کشیدند که به لغو صدها پرواز منجر شد.

در اواخر مهر ماه سال جاری نیز خلبانان شرکت هواپیمایی 'لوفت هانزا' در اعتراض به دستمزد و شرایط کاری و بازنشستگی اعتصاب کردند که باعث سرگردانی صدها هزار مسافر و لغو صدها پرواز شد.

اندکی قبل از این اعتراض نیز کارکنان راه آهن آلمان در سراسر این کشور دست از کار کشیده بودند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اگر همین سیاست جهانخواهی امریکا و همین رهبران گوش بفرمان امریکا در اروپا باشند آینده اروپایی ها را خراب می بینم . اکثریت مطلق این بحران ها به نحوی از انحا به تحریم های اقتصادی میان اروپا و روسیه مربوط می شوند . تا زمانی که این تحریم ها ادامه داشته باشند اقتصاد اروپا نمی تواند به طرف خوبی برود . بحران اقتصادی موجب بروز بحران اجتماعی و سیاسی شده و در نهایت منتج به بی امنیتی و بر هم خوردن ثبات در این کشور ها می شود .
صدیق ذهیب


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است