تملقِ تهوع آور انگلیس و آمریکا از عربستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۳۶    ۱۳۹۳/۱۱/۱۰ کد خبر: 88339 منبع: پرینت

فایننشیال تایمز نوشت: بسیاری در غرب بر این باورند که اقدامات دولت های آمریکا و انگلیس انجام دادند، تهوع آور است؛ به ویژه که عربستان، اخیراً یک وبلاگ نویس را به سبب انتقاد از دولت، به 1000 ضربه شلاق محکوم کرد.

روزنامه انگلیسی فایننشیال تایمز در گزارشی تملق گویی آمریکا و انگلیس در برابر پادشاه جدید عربستان را "تهوع آور" خواند.

به گزارش العالم، روزنامه فایننشیال تایمز در گزارش خود از کشورهای غربی خواست تا پادشاه جدید عربستان را تحت فشار بگذارند تا از صدور تفکرات نادرست از اسلام (وهابیت) و نقض حقوق بشر دست بردارد زیرا در غیر این صورت رویکرد غرب در قبال عربستان، با انتقاد و عدم پذیرشی بیش ازپیش همراه خواهد شد.

این روزنامه با انتقاد از واکنش های باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا و دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در قبال مرگ عبدالله بن عبدالعزیز شاه سعودی، آن را "تملقِ مبالغه جویانه" خواند. اوباما برای تسلیت به پادشاه جدید عربستان، در رأس هیاتی بلندپایه از مسئولان سابق و کنونی آمریکایی به عربستان رفت و دولت انگلیس، پرچم های خود را به نشانه سوگ، نیمه برافراشته کرد.

فایننشیال تایمز نوشت: بسیاری در غرب بر این باورند که اقدامات دولت های آمریکا و انگلیس انجام دادند، تهوع آور است؛ به ویژه که عربستان، اخیراً یک وبلاگ نویس را به سبب انتقاد از دولت، به 1000 ضربه شلاق محکوم کرد.

این روزنامه افزود: دولت های انگلیس و آمریکا در توجیه حمایت های خود از عربستان، این کشور را سنگری مهم در مبارزه با داعش و القاعده می دانند و با این کار، بر فروش سلاح به ریاض سرپوش می نهند اما واقعیت این است که عربستان، میلیاردها دالر خرج تبلیغ وهابیت می کند که اندیشه های افراطی را در برابر اسلام معتدل در سراسر جهان بپراکند.

روزنامه فایننشال تایمز در پایان تاکید کرد: "محبت دیپلماتیک" غرب به عربستان، به زودی غیرممکن خواهد شد و اگر آل سعود، در رویکرد خود تغییری صورت ندهد، غرب دیگر نخواهد توانست به این محبت دیپلماتیک به عربستان ادامه دهد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   امپریالست های غرب به ویژه ایالات متحده امریکا و انگلیس به استثنای منافع خود اصلاً هیچ معیار دیگری را نمی شناسند . آن ها در عربستان سعودی منافع اقتصادی و اهداف منطقه یی دارند . برای آن ها فرقی نمی کند که در عربستان چه میگذرد و چگونه دکتاتوری حکمفرماست . وقتی منافع امریکا و هم پیمانان اروپایی آن ها در وجود دکتاتورهای معلوم الحال و زن ستیز با رژیم های مطلقه ای آن ها در عربستان و کشورهای خلیج تآمین شود این سیاست مداران معیارهای دموکراسی ، آزادی و حقوق بشر را به باد فراموشی می سپارند . اگر شما از زبان رهبران و سیاستمداران این کشورها واژه های در ظاهر زیبا و قشنگ دموکراسی ، آزادی و حقوق بشر را می شنوید به آن ها باور نکنید ، زیرا این واژه ها اکنون با اعمال ناشایست این سیاستمداران به چنان مفاهیم بی معنا و بدون چوکات و سرپوش تبدیل شده اند که در بسیاری موارد با شنیدن آن ها برای انسان با وجدان حالت تهوع دست می دهد . تجربه سه دهه اخیر شواهد زنده و گویای هستند که نمی توان از آن انکار نمود . لشکر کشی به عراق ، افغانستان و لیبیا ، بی ثبات کردن و مداخله کردن در امور سوریه و اوکراین براساس کدام معیارهای دموکراسی و حقوق بین المللی صورت گرفته است ؟ آیا بهانه های که پای سربازان کشورهای امپریالستی را بر این سرزمین ها کشاند موجه بوده و پیامد های مطلوب از آن بدست آمده اند ؟ و بالاخره آیا صدام حسین و معمرالقدافی از پادشاهان عربستان سعودی و شیخ های کشورهای حوزه ای خلیج که به طور نهان و عیان از گروهای تروریستی طالب ، القاعده و داعش پشتیبانی می کنند ، مستبد تر و دیکتاتور تر بودند ؟ من فکر نمی کنم که انسان عاقل و با وجدان به این پرسش ها پاسخ مثبت داشته باشد.
صدیق ذهیب


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است