جلسه نظارت بر مدیریت امور قضایی برگزار شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۱    ۱۳۹۳/۱۱/۹ کد خبر: 88317 منبع: پرینت

جلسه نوبتی هیات نظارتی سیستم مدیریت قضایا در قرارگاه وزارت داخله برگزار گردید.

این جلسه که به اشتراک نمایندگان ریاست حقوق وزارت داخله، دادگاه عالی، دادستانی کل، برنامه بخش عدلی افغانستان و نماینده اتحادیه وکلای مدافع افغانستان تدویر یافته بود، در آغاز عبدالرحیم شجاع رییس عمومی حقوق وزارت داخله پیرامون چگونگی رویه با محبوسان، متهمان و مظنونان صحبت نمود و خواهان ارایه گزارش کاری جلسه های گذشته از این نمایندگان گردید.

سپس نمایندگان اداره های ذیربط ضمن ارایه گزارش کاری از جلسه های قبلی گفتند: سیستم مدیریت قضایا در بعضی ولایات ایجاد گردیده و عملا کارمندان این بخش درهجده ولایت کشور به کار خود آغاز نموده اند.

درگزارش کاری نمایندگان اداره های ذیربط تصریح گردید که این سیستم شفافیت و جواب دهی آنی را به ارمغان داشته، قضایا، به مظنونان، متهمان، محکومان، پولیس، دادستان قضا، وکیل مدافع و متضرر قابل دید و کنترل بوده، سردرگمی را ازشاملان قضایا برطرف نموده و از موجودیت شفافیت در قضایای مربوطه معلومات بدست می آورند.

در پایان این جلسه، پیشنهادها بخاطر رفع بعضی نواقص و خلا ها جهت بهبود سیستم مدیریت قضایا از طرف نمایندگان مذکور مطرح گردیده تا بتوانند به همکاری مشاوران بین المللی در بخش قضایا این پروسه را در تمام ولایات کشور به اتمام رسانند.


کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بجای این کارهاسیستم قضایی افغانستان بایدمثل کشورایران قاطع بوده وباجنایتکاران برخوردنمایدنه اینکه طالبان رادرازای رشوه آزادکنند.سیستم قضابایدتروریستهاراسریع محاکمه کرده واعدام کنندتاهمه عبرت بگیرند
یونس ازکابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است