دیدار سفیر ایران با معاون سیاسی وزارت خارجه
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۷    ۱۳۹۳/۱۱/۹ کد خبر: 88303 منبع: پرینت

محمد رضا بهرامی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مقر وزارت خارجه کشور با حکمت خلیل کرزی معاون سیاسی وزارت خارجه دیدار و ملاقات کرد.

در آغاز، معاون سیاسی وزارت امور خارجه ضمن خوش آمدگویی و ابراز خرسندی از ملاقات با سفیر جمهوری اسلامی ایران مقیم کابل و یادآوری از روابط و مناسبات دوستانه و تاریخی میان دو کشور، همکاری های دولت و مردم ایران را در عرصه های سیاسی، اقتصادی، امنیتی، اعطای بورس های تحصیلی و پذیرش مهاجران افغانستان، مهم و ارزنده دانست و گفت: جایگاه و اهمیت ایران در حلقه اول سیاست خارجی دولت وحدت ملی قرار دارد. البته روابط و مشترکات دوجانبه میان دو کشور همیشه از اهمیت بسیار برخوردار می باشد.

حکمت خلیل کرزی، با ابراز تشکر از کمک های همه جانبه ایران در طول 30 سال گذشته و با اشاره به تمدید ویزای اقامت چهارصد و هفتاد هزار تن از مهاجران افغانستانی، اهدای بورسیه های تحصیلی برای افغانستان، خواهان اجرایی شدن موضوعاتی گردید که در سفر آقای محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی دولت وحدت ملی به تهران، روی آنها تفاهم صورت گرفته بود.

سپس سفیر ایران مقیم کابل نیز با اظهار خرسندی از ملاقات با معاون سیاسی وزارت خارجه، آغاز کار ایشان را تبریک گفت و افزود: مسرت دارم که امروز شما را به عنوان معاون سیاسی وزارت خارجه افغانستان، ملاقات می نمایم.

در ادامه ملاقات، آقای بهرامی اظهار امیدواری کرد که در همکاری نزدیک و ارتباط بیشتر با مقام های وزارت خارجه و معاونت سیاسی این وزارت، در گسترش و تقویت روابط و مناسبات میان افغانستان و ایران، تلاش و فعالیت همه جانبه نماید.

وی همچنان در رابطه به بورسیه های تحصیلی طبق تعهد قبلی آن کشور، پیشنهاد نمود تا هیاتی از وزارت تحصیلات عالی افغانستان جهت طی مراحل و اقدام های مقتضی، به آن کشور سفر نماید تا بورسیه های تحصیلی به وقت و زمان معین آن مورد استفاده قرار گیرد.


کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خیلی کارنیک وپسندیده خواهد بود به همین روابط دوستانه خیلی خورسندیم
سادات تخاری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است