شورای ولایتی هرات تعطیل شد!
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۰    ۱۳۹۳/۱۱/۹ کد خبر: 88299 منبع: پرینت

مجلس نمایندگان با اکثریت آرا قانون 7 فصلی شوراهای ولایتی کشور را تصویب کردند که در آن صلاحیت نظارت از اداره های دولتی از نمایندگان مردم در این شورا گرفته شده است.

نمایندگان مردم در این شورا، دلیل این اقدام خود را اعتراض در برابر تصویب قانون جدید شورای ولایتی که بدون صلاحیت نظارتی می باشد، عنوان کرده اند.

کامران نورزایی، رییس شورای ولایتی هرات، در یک کنفرانس خبری، از بسته شدن درب شورای ولایتی هرات به مدت یک هفته، خبر داد. بنا به گفته وی، شوراهای ولایتی، بدون صلاحیت نظارتی، هیچ ارزشی را نداشته و نمایندگان با چنین قانونی، با مردم عام فرقی را دارا نمی باشند.

بنا بر گفته های وی، این اقدام بیانگر تلاش مجلس نمایندگان در جهت نگه داشت منافع شخصی شان می باشد.

در همین حال شماری دیگر از نمایندگان مردم در شورای ولایتی هرات، معتقد اند که این اقدام نمایندگان مجلس، به ضررشان تمام خواهد شد و نمایندگان فعلی، در دور جدید انتخابات پارلمان، نمی توانند تا رایی را از هرات و یا دیگر ولایات به دست آورند.

آنان همچنان گفته اند که فیصله شورای ولایتی بر این شده تا در دور جدید انتخابات پارمانی، آن را تحریم کرده و نگذارند تا مردم به نمایندگانی که بر علیه شورای ولایتی در مجلس رای داده اند، رای بدهند.

طرح قانون شوراهای ولایتی با داشتن 7 فصل و 41 ماده، با اکثریت آرا از سوی مجلس نمایندگان به تصویب رسیده اما دادن صلاحیت نظارت به شوراهای ولایتی از سوی اعضای این مجلس رد شده است.

شماری از اعضای این مجلس دادن صلاحیت نظارتی به شوراهای ولایتی را خلاف قانون اساسی دانسته اند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اصلا حکومت در حکومت خود فسادی اداری را به وجود میآورد.من به این باورم که شوراهای ولایتی تا حالا هیچ نوع طرح جدیدی درساختار بهبود ادارات ساحه وی ولایتی نداشتند .جزازحمایت کلینتین های شخصی در بدل پول در تمام ادارات دولتی.
غنی مرغک از هرات

>>>   اگرحرفی ازدموکراسی وجودداشته باشدیک فردعادی حق داردازیخن رشوتخوربگیردیاعیب کاردولت خودراازطریق زبان یارسانه تاتلویزون افشادرسواسازدزمانی حق نظارت راوکیل شورای ولایتی نداشته ملت ملت به نظروکیل پارلمان ودولت ...است که خودراچوپان دانسته است. من به صفت رعیت عادی این نقیصه را به مردم خودتبلیغ خواهم کردتابدانندکه جنازه دموکراسی ازطرف وکیل برضدوکیل دیگری خوانده شده است.
قره

>>>   تصویب خوبی در مجلس نمایندگان صورت گرفته است . این شورا های ولایتی جز...معامله گری کاری نکردند .

>>>   آخه اعضاً این شورا پول مصرف بکردن تا عضو شورا بشن و از ادرات دولتی حغ خوده بگیرن، حالا شما صلاحیت اونا ره میگیرین، این پول های مصرف شده خوده از کجا در بیارن.

>>>   ﻛﺎﺭ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻧﻴﻜﻲ ﺷﺪﻩ اﻋﻀﺎﻱ ﺷﻮﺭاﻱ ﻭﻻﻳﺘﻲ ﺗﺎ ﺑﺤﺎﻝ ﺑﻪ ﻓﻜﺮ ﺟﻴﺐ ﺧﻮﺩ ﺑﻮﺩﻩ اﻧﺪ و ﻫﻤﻴﺸﻪ ﻣﺼﺮﻭﻑ ﺑﺎﺟﮕﻴﺮﻱ اﺯ ﻣﻘﺎﻡ ﻫﺎﻱ ﺩﻭﻟﺘﻲ ﺑﻮﺩﻩ اﻧﺪ و ﺗﺎ ﺑﺤﺎﻝ ﺑﺮاﻱ ﻣﺮﺩﻡ اﺻﻼ ﻛﺎﺭﻱ ﻧﻜﺮﺩﻩ اﻧﺪ ﺭﻳﺲ ﺷﻮﺭاﻱ ﻭﻻﻳﺘﻲ ﻫﻢ ﺩﻟﺶ ﺑﺤﺎﻝ ﭘﻮﻟﻬﺎﻳﺶ ﻣﻴﺴﻮﺯﺩ ﻛﻪ ﺑﺮاﻱ ﺑﺪﺳﺖ ﺁﻭﺭﺩﻥ ﻛﺮﺳﻲ ﺭﻳﺎﺳﺖ ﺷﻮﺭاﻱ ﻭﻻﻳﺘﻲ ﺑﻪ اﻋﻀﺎﻱ ﺷﻮﺭاﻱ ﻭﻻﻳﺘﻲ ﺭﺷﻮﺕ ﺩاﺩﻩ ﻛﻪ ﺩﻳﮕﺮ ﭘﻮﻟﺶ ﺭا ﻫﺮﮔﺰ ﺑﺪﺳﺖ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﻧﻤﻴﺘﻮاﻧﺪ.
ﻫﺮاﺗﻲ


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است