آنچه مایه تحسین و تاسف توامان است
در هر حال جناب نبیل مورد تایید قدرت هایی بود که نه جناب اشرف غنی توان برکناری او را داشت و نه و عبدالله و نه مجلس توان فکر کردن به عملکرد وی در گذشته ! 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۵    ۱۳۹۳/۱۱/۹ کد خبر: 88292 منبع: پرینت

رحمت الله نبیل درحالی به چوکی خود در ریاست عمومی امنیت ملی بازگشت که شرایط امنیتی از یک سال قبل تاکنون نسبت به سال های قبل تر و از یک ماه قبل تاکنون نسبت به ماه های قبل تر با تغییرات و چالش های پیش بینی نشده جدیدی مواجه بوده است.

رای نه چندان قاطع وکلا به تایید صلاحیت رحمت الله نبیل بیانگر عدم اطمینان قاطع و کامل نسبت به توانایی های رییس عمومی امنیت ملی است که پیش از این نیز توان خود را در این عرصه آزموده بود.

رد شدن از ایستگاه تلاشی نمایندگان با دهان های دوخته شده به جیب کابینه پیشنهادی و دست های نوازشگر پر دالر و یا پر وعده وعید چوکی از معاون و مشاور گرفته تا رده های پایین تر دولتی با حقوق و معاشات تضمین شده را به رحمت الله نبیل تبریک می گوییم اما...

اما عملکرد و گزارش فعالیت وی در دوران ریاست جمهوری اشرف غنی و ریاست اجرایی عبدالله نسبت به دوران ریاست جمهوری حامد کرزی باید بسا متفاوت باشد که تحول و اصلاحات در ارگ یکجا شده اند.

رحمت الله نبیل، اسدالله خالد و دیگرانی که آمدند و بر این مسند تکیه زدند گذشته از برخی موضع گیری های دیکته شده یا گرایشات شخصی چندان تفاوت محسوس و ملموسی در سازمان عمومی امنیت ملی نداشته اند که از منظری قابل تقدیر و از منظری دیگر قابل تاسف است.

قابل تقدیر از آن رو که در غرب و قدرتهای بزرگ جهان نیز سیاست ها مدون و مشخص و از قبل تعیین شده است و با تغییر افراد در بعضی دفاتر و مسندها مواضع کلی و خط مشی های اصولی تغییری نمی یابد و این می تواند نمایانگر ثبات نسبی کشور در این خصوص باشد.(البته کمرنگ)

قابل تاسف از آن جهت که استیضاح روسای عمومی امنیت ملی نتوانسته اند با تغییر و جابجایی به شعارهای خود جامه عمل بپوشانند و نسبت به هم قطاران قبل یا بعد از خود کارایی و قابلیت چندانی جز حایت برخی حلقات منطقه ای و اروپایی از خود بروز دهند. (البته پررنگ)

در هر حال جناب نبیل مورد تایید قدرت هایی بود که نه جناب اشرف غنی توان برکناری او را داشت و نه و عبدالله و نه مجلس توان فکر کردن به عملکرد وی در گذشته !

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   هرګاه آقای نبیل خواهان آمدن صلح و آرامش در افغانستان است باید رو سای سابق ر اکه آقای نبیل از ریاست امنیت ملی برکنار کرده دوباره روی کار بیاوردُ زیرا آنها در مخالفت به برنامه های تخریبی پاکستان قرار داشتند ودارند و بیشتر احساس وطندوستی میکنندا، البته واضیح ا ست که قبلا امنیت ملی کشور بسیار فعال بود و حالا هم خوب است.

>>>   عاجل باید رئیس امنیت ملی نمبر چهل سبکدوش شود!

>>>   محترم رحمت الله نبیل یک شخص وطنپرست وازجمله کسانی است که توانسته است درهرسمت ویا وظیفه که برایش سپرده شده با جدیت کامل مصدرخدمت به وطن وهموطنان خود گردد. بناءً پیروزی شان را منحیث یک خدمتگار واقعی برایش تبریک گفته وازبارگاه ایزد متعال برایش موفقیت های مزید را خواهانم...امین یا رب العالمین..
محمد ناصر مایار کارمند برحال حکومت

>>>   آقای نبیل باید یک چیز را متوجه باشد که در اثر حمله یی که او در پشاور سازماندهی کرد، درست است که در شهر کابل عملیات طالبان، نظر به درخواست پاکستان،از چند هفته بدینسو کم و یا قطع شده است. اما در سایر مناطق افغانستان از بین نرفته است. مثلاُ امروز در ولسوالی اندر طالبان هفت نفر راکشتند، دیروز در قندهار انفجار بود و دیگر نقاط افغانستان. بهر صورت تا زمانی که در مقابل هر کشته افغان دو پاکستانی کشته نشود و یا در مقابل هر انفجار در افغانستان، دو انفجار در پاکستان صورت نگیرد، پاکستان دست بردار نیست.

>>>   کی میگوید که نبیل ویا امنیت دولتی افغانستان درپشاور عملیات را سازماندهی نموده بود؟؟؟؟؟ اگر چنین میبود آصف ننگ جاسوس برحال و شناخته شده آی اس آی والی نمیشد؟؟؟؟؟
پاکستان در رگ -رگ ارگ از سیزده سال مانند تارهای جولا -تار بافی نموده- حتی رییس جمهور به مشورت آن کشور توسط امریکا انتصاب میشود/ پس رییس امنیتی که خودش درس خوانده مکتب پاکستانی باشد-چطور متواند -ضد پاکستانی شود؟؟؟؟؟

>>>   این جنگ یک سازمان دهی استخباراتی بیرونی بوده ای اس ای و امنیت ملی فقط مجری برنامه های سی ای ای و... میباشندبعضی ها ملت پاکستان وافغانستان را قربانی رقابت های داخلی ناتو { امریکا وانگلیس } میخوانند وعده ای هم پروگرام را بزرگتر ازان {پیش روی ناتو در اسیای میانه وپ چین پیشانی به چین میخوانند هرکدام ویا هردو ا حتمال اگر درست باشد ما تا قرنها کبش{گوسفند} قربانی هستیم وباید خواسته ویا نا خواسته این روند کشتن وبستن وسوختن وتباهی را تحمل نمایم وقتی تار بدست دونفر باشد امکان کنده شدن وسکلیدن ان موجود است ولی وقتی هردو سوی تار بدست یک نفر ویک سازمان ویک باند باشددیگر به هیچ روندی امید وار نباید بودومنتظر ماند تا فیلم به پایان برسد وبرنامه به اتمام رسد وبچه ای فیلم پیروز گردد مگر اینکه خداوند بزرگ طور دیگری اراده نموده باشد...
تبنگ چی

>>>   در کشور افغانستان اگر کسی کار هاب خوب و مورد تقدیر بالایی ها باشد به نان و نوایی می رسد و در غیر انون صورت گلیم ان جمع خواهد شد و اگر کسی کار خوب بکند صددر صد از کار بر کنار می شود و این اقای نبیل مورد قبول انون ها بوده که به این پست تعین شده در غیر ان ؟ این همه نمایش نامه ای بیش نیست مردم بچاره افغانستان را سر کار گذاشتند این و ان میکنند تا وقت معین فرا رسد و ؟؟؟

>>>   ریاست امنیت ملی نیست بلکه ریاست پنجشیری ها ووردکی ها است محترم نبیل باید این را به ریاست ملی ومردمی تبدیل کند

>>>   این یک چیز مهم واساسی است که همه کسانیکه در کشور ما افغانستان به قدرت می رسد تا زمانیکه یک حمایه کننده قوی غربی نداشته باشد او نمی تواند که به قدرت تکیه نماید ببنین در کشور ما از رئیس جمهور گرفته تا وزیر، رئس، معونین شان وتمام پست های که کلیدی است بدن مربی نمی تواند به است جاها دست یابند حال اگر آقای نبیل باشد یاهرکس دیگر همان مثال داریم که میگویند که اگر مربی داری مربا بخو کاملا درست است که درکشور چون افغانستان کاملا هم سازگار است. اگر به این انتخابات پرچالش و پرجنجال بنگریم که به چی اندازه تقلبات صورت گرفت وکسیکه رای مردم داشت کنار زد وکسیکه پشتوانی مردم نداشت به قدرت رسید از همین جا معلوم است که کسی بدون ارباب هیچ است مثلیکه من حال فاروغ حقوق وعلوم سیاسی دانشگاه بلخ هستم هیچ هستم.
سیغانی

>>>   نبیل یک شخصیت شخصیت محترم است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است