روسیه: آمریکا ادعای رهبری جهان را دارد
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۲    ۱۳۹۳/۱۱/۸ کد خبر: 88220 منبع: پرینت

در حالی که آمریکا ادعای رهبری جهانی دارد و به توسعه طلبی در سطح بین المللی ادامه می دهد، 'ولادیمیر پوتین' رییس جمهوری روسیه نسبت به خطر این مساله هشدار داد.

به گزارش روسیا سگودنیا، پوتین روز سه شنبه در بازدید از موزه یهودیان در مسکو در جمع خبرنگاران هشدار داد که اعمال استانداردهای دوگانه و ادعای رهبری جهانی و سرکوبی با استفاده از زور و بی احترامی به ملت ها بسیار خطرناک است.

رییس جمهوری روسیه به عنوان مثال به وضعیت شرق اوکراین و سرکوب معترضان در این منطقه با استفاده از زور اشاره کرد.

وی یادآورشد: در یک ماه اخیر در مناطق مسکونی استان های دونتسک و لوهانسک شاهد کشتار مردم بیگناه هستیم که بسیار دردناک است.

پوتین گفت: تاریخ بشریت نشان می دهد که ادعای رهبری جهانی چه خطراتی می تواند درپی داشته باشد.

رییس جمهوری روسیه همچنین به عواقب مخرب اعمال سیاست های دوگانه در سطح جهانی که به شیوه معمول غرب و آمریکا تبدیل شده است، اشاره کرد.

پوتین پیشتر نیز از سیاست های توسعه طلبانه آمریکا در سطح بین المللی انتقاد کرده و نسبت به تبعات آن برای جامعه جهانی هشدار داده بود.

رییس جمهوری روسیه در ماه دسامبر در جمع خبرنگاران گفت که آمریکا سیاست نظامی گری و میلیتاریستی در سطح جهان اجرا می کند.

پوتین یادآورشد که آمریکا سیاست نظامی گری در سطح جهان اجرا می کند

وی از سیاست های خصومت جویانه آمریکا علیه کشورش انتقاد کرد گفت: ما سیاست خصمانه اجرا نمی کنیم و این آمریکاست که به تنش ها در مورد روسیه دامن می زند.

رییس جمهوری روسیه افزود: ما تسلیحات خود را در مرز با آمریکا مستقر نکرده ایم و آنها هستند که اجزای سامانه پدافند موشکی خود را در نزدیکی مرزهای روسیه مستقر می کنند و امروز شاهدیم نه فقط در آلاسکا بلکه در کشورهایی همچون رومانی و پولند موشک های خود را مستقر می کنند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   رییس جمهور روسیه یک مرتبه به سرزمین پدر کلان هایشان که هزار سال پیش همین منطقه ماسکو و کیف و لنین گراد است، نظر بیندازد و بعد به سرزمینی که از سواحل اوقیانوس آرام تا بحیره شرقی اروپا اشغال نموده است، نظر بیاندازد و بعداً در مورد دیگران قضاوت کنند. کدام امپراطوری و قدرت جهانی در دنیا بوده است که لشکر کشی نکرده است؟ یاد تان رفت، زمانی که به سمرقند و بخارا لشکر کشی کردید، پادشاه بخارا هیچ سلاحی نداشت، به ملا بچه ها وظیفه داد تا سرک ها را صابون بزنند که سربازان شما بلخشند. خود پادشاه بخارا بیچاره هفت چپن را بالای هم پوشید، تا تیر شما بالایش تاثیر نکند. بعداً که عساکر شما داخل بخارا شدند و در سرک ها نه لخشیدند، بیچاره پادشاه بخارا به عسکر های شما چنین پیشنهاد نمود:
شینی تان، چای خورده گیری مان، بعد جنگ کرده گیری مان! یعنی( بنشینید، بعد ازین که چای خوردیم، باهم جنگ میکنیم). این چنین مهمان نوازی را در روی دنیا کس ندیده است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است