آزادی بیان غربی بر پایه استعمار است
این چه آزادی بیانی است که به یک فرد اجازه می دهد به یک پیامبربزرگ از یک دین بزرگ توهین کند و به مسلمانان اجازه نمی دهد که به این موضوع اعتراض کنند. شعارهای آزادی بیان آنها فقط بر پایه استعمار و قدرت طلبی است و نه آزادی بیان 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۵۴    ۱۳۹۳/۱۱/۷ کد خبر: 88207 منبع: پرینت

پس از حمله به نشریه طنز شارلی ابدو در فرانسه در برخی از کشورهای اروپایی عملیات بازداشت عناصر متهم به هراس افکنی آغاز شده و اروپا عملاً به حالت آماده باش در آمده است. بیش از بیست نفر در بلجیم، فرانسه و آلمان دستگیر شدند، نیروهای نظامی در بلجیم و فرانسه در کنار ماموران پولیس قرار گرفتند تا به بازداشت عناصری که ظن همکاری آنها با جریان ها و حلقات تروریستی می رود کمک کنند. به باور آگاهان، اروپا وارد مراحل تازه ای از اسلام هراسی شده است که می تواند عواقب وخیمی برای اسلام و مسلمانان ساکن اروپا داشته باشد.

وحید مژده تحلیلگر و کارشناسی مسایل سیاسی در برنامه «بعد از خبر» گفت: از یک سال قبل به این طرف، در اروپا موضوعی مطرح شد که تعداد زیادی از جوانان اتباع در این کشور به سوریه و عراق برای جنگ در کنار داعش رفتند. این موضوع از آن زمان نگرانی هایی را در ذهنیت رهبران اروپا به وجود آورد که آنها وقتی برمی گردند با آنها چه کنیم. این افراد به آن کشورها رفته بودند، آموزش نظامی دیده بودند، جنگ را دیده بودند وقتی بر می گشتند، خشونت و جنگ در وجود آنها نهادینه شده و کنترل و تحت نظر قرار دادن آنها کار بسیار دشواری بوده هزینه های زیادی می طلبید.

وی ادامه داد: کنترل کردن آنها بسیار دشوار بوده و هزینه های بسیاری می طلبد اما راه آسانتری وجود دارد. راه آسانتر این است که این افراد را به بهانه ای دستگیر کنند و به زندان بیندازند و از این مصارف کاسته شود و مساله اقتصادی هم وجود نداشته باشد.

وحید مژده، غرب را به دنبال بهانه برای اجرای این سیاست می داند و می افزاید: حمله مسلمانان به دفتر شارلی ابدو که به وسیله کاریکتور به پیامبر اسلام هتک حرمت کرده بود، این فرصت را فراهم آورد. البته گمان می رود که این موضوع هم تماماً برنامه ریزی شده است و تمام کارها و حتی همین حمله به دست خودشان انجام گرفته است. با این کار به راحتی و با دلیل محکم می توانند مردم را ترغیب کنند تا تظاهرات ضد مسلمانان راه بیندازند و آن عده که لازم می دانند به زندان بیندازند. از یک طرف در این سالها مخصوصاً یک سال اخیر، تعداد زیادی از مسلمانان از کشورهای اسلامی به طرف اروپا رهسپار هستند، تعداد زیادی از آنها توسط کشتی های از کارافتاده خودرا به یونان و آلمان و ... می رسانند. البته ناگفته نماند دلیل این جابجایی هم خود کشورهای غربی مثل آمریکا است. نا امن نمودن کشورهای اسلامی اولین دلیلی است که باعث این مهاجرت ها می شود.

این آگاه مسایل سیاسی، اروپا را در هراس ازیاد مسلمانان در اروپا دانست و افزود: ما می بینیم که در آلمان تظاهرات، پیش از جریان شارلی ابدو، تظاهرات ضد اسلامی به راه افتاد که باید به مسلمانها اجازه داده نشود که به اروپا بیایند و آنجا را اشغال کنند. تمام این مسایل بخشی از همین برنامه اسلام هراسی است که اروپا در مجموع آن را روی دست گرفته است. از فرانسه شروع شده و در بلجیم و آلمان هم ادامه دارد.

وی با اشاره به تظاهراتی که فرانسه شکل گرفت عنوان کرد: در فرانسه تظاهراتی را که جوانان مسلمان بر علیه شارلی ابدو وبا شعار مرگ بر شارلی ابدو بوده را سرکوب کرده و عده زیادی را کشته و به زندان انداختند. با توجه به شعار آزادی بیانی که در این کشور داده می شود این چه آزادی بیانی است که به یک فرد اجازه می دهد به یک پیامبربزرگ از یک دین بزرگ توهین کند و به مسلمانان اجازه نمی دهد که به این موضوع اعتراض کنند. شعارهای آزادی بیان آنها فقط بر پایه استعمار و قدرت طلبی است و نه آزادی بیان.

وحید مژده این جریانات را ساخته و پرداخته غرب دانست و افزود: به نوعی این جریان یک یازده سپتامبر دیگر ایجاد کرد. یازده سپتامبری که به دست خودشان ایجاد شده است و این فرصت را برای آنها فراهم آورده است که بر علیه تروریزیم آزادانه مبارزه کنند. این تروریزم هم به جهانیان، مسلمانان معرفی می شوند. مردم اروپا که بدون مشکل با مسلمانان در همسایگی هم و یا در یک محله زندگی می کردند حالا نسبت به آنها بدبین شده اند.

وی در پایان گفت: این موضوع برای خود اروپا هم تاثیر منفی خواهد داشت. نژاد پرستی را دوباره در اروپا ایجاد خواهد کرد. این نوعی فرصت برای نژاد پرست ها به وجود خواهد آورد. مانند تیغ د و لبه است که از یک طرف که آنها فکر می کنند علیه مسلمانان عملی می شود، طرف دوم هم تاثیر گزار هست، که سبب می شود که به بهانه مبارزه علیه تروریزم همین گروه ها گروه های ریسیسم، گروه های نژاد پرست گروه های نیم نازی ها در اروپا قیام کنند و دولتها نتواند چیزی بگوید. این موضوع به نفع اروپا نیست، اروپا را بیش از پیش بی ثبات می سازد. اروپا بزرگترین ضربه را از مسلمان ها ندیده است، بزرگترین ضربه را از داخل خود اروپا در همین گروههای نازی به وجود آورده است، همین نژادپرست ها بودند، جنگ جهانی دوم نتیجه همین ها بود.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ماشاالله برادر: تحلیل خیلی عالمانه.

>>>   فرانسه امروزه برنامه های دیکته شده سیا(ه) mi6 و موساد را اجرامیکند چراکه در یک نبرد نرم افزاری خبری که با آمریکا انجام داد شکست خورد و آن موقعی بود که پس از به اصطلاح کشته شدن اسامه بن لادن بدست نیروهای آمریکایی و انداختن جنازه او در دریا وسپس چاپ عکسی از جنازه اسامه بنلادن در روزنامه ها بود اما خبرگزاری فرانسه بنام فرانس۲۴ ثابت کرد که عکس جنازه متعلق به بن لادن نیست .و بعداز این عمل فرانس۲۴ آمریکا نماینده فرانسه را برای صندوق بین الملل پول بارسوایی جنسی که برایش درست کردند اورا از ورود بهصندوق بین الملل پول جلوگیری کردند . واز آنروز فرانسه دنباله رو آمریکا شد

>>>   گرچه من در بعضی موارد با اقای مژده هم عقیده و همراه نیستم اما خطوط اساسی برخورد من به مسائل عمومی به من حکم می کند که بررسی های منطقی را خوب و قابل پذیرش دانسته و برخلاف آن را مردود بشمارم . ارزیابی و استنتاج آقای مژده در این مورد به طور کل منطقی و برپایه واقعیت های موجود در جهان می باشد . به گونه مثال وقتی آقای مژده ایجاد جریان های افراط گرایی اسلامی را ساخته و پرداخته ای غرب دانسته و حادثه یازده سپتمبر را حادثه ای می داند که خود امریکا ایجاد کرده است برای من فوق العاده دلچسب است ، زیرا من بیشتر از سیزده سال منتظر این خبر بودم که ادعای امریکا مبنی بر چگونگی فروپاشی برج های دو قلو باالخره از یک منبع معتبر جهانی رد می شود . اما متأسفانه دستگاه استخباراتی امریکا آنقدر بر ارگان های خبررسانی جهان و به ویژه اروپا حاکم است که هیچ خبر و حتا اطلاعاتی که به جیثیت سیاسی امر یکا صدمه وارد کرده و دروغ پراکنی های کاخ سفید را افشا نماید ، انتشار نمی دهند. در اینچا من با اقای مژده هم عقیده بوده و علاوه می نمایم که ایجاد گروه های هفتگانه و هشتگانه در پاکستان ... زیر عنوان "جهاد " در افغانستان ، سازماندهی گروه القاعده در منطقه ، تشکل تحریک طالبان در پاکستان و حکومت طالبانی در افغانستان ، ایجاد گروه داعش و به تعقیب آن دولت اسلامی تحت رهبری ابوبکر البغدادی تمام آن ها به کمک مادی و معنوی کاخ سفید و همکاران گوش به قرمان اروپایی و عربی آن ساخته شده و حقیقت یازدهم دسمبر نه آنست که خسروان کاخ سفید ادعا می نمایند .بلی ، اگر اقای مژده از نگاه سیاسی به اجرای حادثه یازدهم سپتمبر توسط گروه تروریستی القاعده باور ندارد ، من به مثابه یک کارشناس علوم تخنیکی که تا حدودی به طریقه ها و امکانات امور انفجاری و مشخصات مواد منفجره آشنایی دارم ، به طور قطعی حکم می کنم که فروریزی برج های دو قلو در نیویارک توسط هوا پیما به این شکلی که در مطبوعات امریکا و سایر کشورهای دنباله رو امریکا به خورد مردم داده می شود به هیچ وجه امکان پذیر نمی باشد . از نگاه علمی یک ساختمان 107 طبقه یی را با برخورد تصادفی یک هواپیما ، آنهم در طبقه های بلند تر از 60 نمی توان به این شکلی که ادعا می شود بر زمین فرونشاند . برای فرونشاندن یک بلند منزل مانند برج های دو قلو ایجاب می نماید که تهداب و پایه های استنادی آن تخریب گردد و مهمتر از آن این تخریب باید با یک تسلسل و تناوب سنجیده شده ای بسیار دقیق صورت گرفته و مقدار مواد منفجره با در نظرداشت مشخصات مواد انفجاری و ترکیب مواد تعمیراتی ساختمان مورد نظر محاسبه شده باشد . من نمی توانم بگویم که برج های دوقلو را کی تخریب نموده است ، اما به حکم دانش مسلکی و علمی می گویم که این کار با دستان بسیار قوی اشخاص حرفه یی انجام گرفته و تصادم هوا پیماها نمی تواند علت فرونشست برج های نامبرده باشد .
با احترام . دوکتور صدیق ذهیب


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است